بازار کار در ونکوور

بازار کار در ونکوور هم خوب هست و هم بد !!!
چرا خوب؟؟!!
چون برای تمام مشاغلی که شما فکر آن را میکنید ، آگهی های استخدام در نشریات ، وب سایت های کاریابی و بخش استخدام وب سایت شرکتها وجود دارد.

چرا بد؟؟!!
چون وارد شدن به آن و دستیابی به این موج عظیم مشاغل راحت نیست.

حتی بازار کار از آن چیزی که نشان داده میشود هم بهتر هست. چون شما با «مشاغل پنهان» هیچ آشنایی ندارید و دسترسی به آنها هم شیوه خاص خودش را دارد.
عوامل زیادی باعث میشود که اغلب ما مهاجران ایرانی و شاید هم غیر ایرانی ، در دستیابی به شغل مناسب ، موفق نباشیم که من به تعدادی از آنها اشاره میکنم و قابل ذکر هست که اولویت آنها در افراد مختلف ، متفاوت میباشد:

۱- آشنا نبودن به زبان انگلیسی
۲- نداشتن یک رزومه قوی
۳- آشنا نبودن به بازار کار
۴- کوتاه نیامدن از شغل مدیریت قبلی !!!
۵- نداشتن سابقه کار کانادایی
۶- نداشتن تحصیلات کانادایی
۷- نداشتن اعتماد به نفس لازم و یا داشتن اعتماد به نفس زیاد از حد !!!
۸- عدم آشنایی با سیستم مصاحبه کاری
۹- داشتن منبع درآمد از کشور مادری !!!
۱۰- روراست نبودن با خود
۱۱- آشنا نبودن با نت ورکینگ (با پارتی بازی فرق میکند).

تعدادی از این عوامل به علم روانشناسی مرتبط هست و من هیچ آشنایی با این علم ندارم و نمیتونم نظر بدم و یا نسخه بپیچم و فقط در این مدت که با افراد مختلفی در ارتباط بودم ، متوجه این نقیصه ها شدم.

اما تمام عوامل بالا قابل حل هست ، به شرط اینکه:
۱- کمی صبور بود.
۲- واقعا بخواهید !!!

تجربه ۲ ماه و خورده ای من میگه که اکثر افرادی که به قصد اقامت ۳ ساله وارد کانادا شده اند تا پس از اخذ پاسپورت ، باز گردند ، در امر کار پیدا کردن کاملا ناموفق بوده اند و همیشه هم برای دیگران آیه یاس میخوانند.

قطعا بازار کار در تورنتو ، کلگری و آلبرتا باتوجه به صنعتی بودن این شهرها ، به مراتب بهتر و بیشتر هست و بستگی دارد که شما واقعا دنبال چی هستید ؟؟؟!!!
عقیده شخصی من این هست که همه چیز کار با درآمد بالا نمیشه ، و من حاضرم با خیلی کمتر از اینها سر کنم ، ولی از زندگی خودم لذت ببرم. (سرما برای من عذاب آور هست).

در بریتانیا اکثر افرادی که دور و اطراف من بودند ، بدلیل بازار افتضاح کار ، بیکار بودند ولی در اینجا کمتر کسی را من بیکار دیدم.
پس اصلا نگران نباشید ، بازار کار بهتر از آنچیزی هست که من فکرش را میکردم.

خوش باشید

پی نوشت:
به یک وبسایت خیلی جالبی برخورد کردم که محتویات آن به چندین زبان نوشته شده است و به اطلاعاتی در مورد مشاغل کلیدی در کانادا اشاره کرده است و سازمان های دولتی که نیاز به عضویت یا گذراندن دوره های خاص در آنها هست را به تفکیک مشاغل معرفی کرده است.
ضمن تشکر از گردانندگان این وبسایت ، از اینجا میتوانید وارد شوید و مطالعه آن را به همه توصیه میکنم ، چون شامل بخش های بسیار مفیدی میباشد.

22 دیدگاه

  1. maryam said,

    مارس 12, 2011 در 8:26 ب.ظ.

    سلام امیر جان.امیدوارم موفق وم وید باشی و پیشاپیش سال نو رو هم به شما و خانواده محترمتون تبریک می گم.
    به امید موفقیت روز افزون

    • امیر said,

      مارس 12, 2011 در 8:34 ب.ظ.

      ممنونم مریم جان ، انشاءالله که پست تبریک سال نو را خواهم نوشت ، من هم ایام شادی را برایتان آرزو میکنم.
      خوش باشی

  2. ثنا said,

    مارس 12, 2011 در 9:01 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    من هیچ ایمیلی دریافت نکردم لطفا یکبار دیگه به این ایمیل بفرست
    mosayeb_ka@yahoo.com

    • امیر said,

      مارس 12, 2011 در 9:58 ب.ظ.

      ممنونم مصیب جان ، دوباره ایمیل زدم.
      خوش باشی

  3. سیاوش said,

    مارس 13, 2011 در 1:21 ق.ظ.

    سلام

    ممنونم

    سال نو را پیشاپیش تبریک می گویم.
    برآورد من به عنوان یک پزشک آن است که اگر کسی می خواهد کار پزشکی بکند باید قید ونکوور و کلا بی سی را بزند.

    اما اگر می خواهند زندگی راحتی با انجام امور غیر پزشکی داشته باشند،شهر ایده آل برای زندگی است

    از خبررسانی خوبتان ممنونم

    • امیر said,

      مارس 13, 2011 در 5:12 ب.ظ.

      ممنونم سیاوش جان من هم سال خوبی را برای شما آرزومندم.
      من هم با شما کاملا موافق هستم. شرایط در بریتیش کلمبیا برای مشاغل گروه پزشکی ، خصوصا پزشکان محترم با توجه به قوانین سخت برای رجیستر شدن ، بسیار بد هست.
      خوش باشی

  4. نیلو said,

    مارس 13, 2011 در 4:59 ق.ظ.

    مرسی امیر جان بسیار عالی و مفید بود مثل همیشه…

    • امیر said,

      مارس 13, 2011 در 5:22 ب.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان
      خوش باشی

  5. آرین said,

    مارس 14, 2011 در 3:12 ق.ظ.

    امیر خان
    بسیار جالب بود و خوشحالم که تجربه های خودتو اینجا می نویسی . سال نو رو هم به شما و خانوادت تبریک می گم
    مخلصم
    آرین

    • امیر said,

      مارس 14, 2011 در 1:48 ب.ظ.

      ممنونم آرین جان ، من هم سال خوبی برای شما آرزو میکنم.
      خوش باشی

  6. نیلو said,

    مارس 14, 2011 در 5:49 ق.ظ.

    امیر جان منظورتون از آشنا نبودن با نت ورکینگ (با پارتی بازی فرق میکند) در واقع ارتباطاتی هست که با افراد مختلف از طریق شبکه های جتماعی برقرار می کنیم؟ مثل شبکه های کاری، دوستی و یا حتی انجمن ها…

    • امیر said,

      مارس 14, 2011 در 1:54 ب.ظ.

      بله ، ولی نه الزاما از طریق شبکه ، آشنا بودن با شخصی در یک سازمان و یا ارگان باعث میشود که مشاغل پنهان برای شما هویدا شود.
      خوش باشی

  7. ali said,

    مارس 14, 2011 در 7:42 ق.ظ.

    با سلام
    یعنی شما دیگه بی خیال ما ها که چند ماهه update کردیم و منتظر مدیکال هستیم شدین؟

    • امیر said,

      مارس 14, 2011 در 1:55 ب.ظ.

      نه علی جان من که بیخیال شما دوستان هیچ زمانی نمیشم ، اما الان باید چکار کنم؟
      خوش باشی

  8. نجمه said,

    مارس 14, 2011 در 6:08 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    خوشحالم که از شرایط راضی هستید .منهم فکر میکنم آسایشی که اینجا هست میتونه تحمل خیلی از مشکلات را آسون کنه!درسته که تو ایران وضعیت شغلی اغلب ما بهتره ولی کار بدون امنیت شغلی و متناسب نبودن درامد و هزینه ها اولین معضلات کار کردن در ایران است!
    سال خوبی را برای شما و خانواده عزیزتون آرزو میکنم.
    خوش باشید و سبز

    • امیر said,

      مارس 15, 2011 در 4:09 ب.ظ.

      ممنونم نجمه جان
      من هم سال خوبی را برایت آرزو میکنم.
      خوش باشی

  9. sara said,

    مارس 16, 2011 در 1:58 ق.ظ.

    سلام امیر جان.مثل همیشه مفید بود.امیدوارم موفق باشی وسال جدید سرشار از سلامتی و پیشرفت برای خودت و خونوادت باشه.

    • امیر said,

      مارس 16, 2011 در 8:10 ق.ظ.

      ممنونم سارا جان
      من هم آرزوی بهترین ها را برایت دارم.
      خوش باشی

  10. مارس 16, 2011 در 3:35 ق.ظ.

    […] بازار کار در ونکوور […]

    • امیر said,

      مارس 16, 2011 در 8:14 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز
      خوش باشی

  11. مصطفی said,

    مارس 16, 2011 در 9:21 ق.ظ.

    مرسی امیر جان. نوروز مبارک.

    • امیر said,

      مارس 16, 2011 در 9:32 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      سال نو شما هم مبارک باشه.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

