اعتراض به روند بررسی پرونده های مهاجرتی

چند وقتی هست که دوباره بازار اعتراض و شکایت رونق پیدا کرده و دوستان در مکان های مختلف تمایل خود را به اعتراض در مورد روند بررسی پرونده های مهاجرتی در سفارت کانادا در دمشق اعلام میکنند و بعضا دوستان عزیزی هم در وبلاگ خود مطالبی در ارتباط با این مقوله ، نوشته اند.

در تایید فرمایش مامان دریا ، یکسری مطالب را تیتروار عنوان میکنم که فکر کنم قبل از هر گونه اعتراضی ، بهتر هست مد نظر داشته باشید:
۱- مقوله مهاجرت یک فرصت و شانس هست و هیچ زمانی حق نبوده و نیست ، پس قصد احقاق حق نفرمایید.
۲- سابقه تاریخی ما ایرانی ها نشان دهنده این هست که همیشه برای وارد شدن به مقوله اعتراض ، منتظر یک لیدر هستیم و خود ، حاضر نیستیم هیچ کاری انجام دهیم و اغلب این لیدرها ، که خود بخود انتخاب میشوند ، اصلا تو باغ نیستند و دنبال مطالبات شخصی خود هستند و کلا جریان منحرف میشود ، پس اگر قصد اعتراض دارید ، خود رأسا اقدام کنید.
۳- فکر نکنید که دولت کانادا باید ممنون دار مهاجران باشد ، دولت کانادا بر سر مهاجران منت هم میگذارد که آنها را به عنوان مهاجر میپذیرد. اگر هم قرار باشد ممنون دار کسی باشد:
– آن اشخاص کسانی هستند که کامیونیتی قوی دارند.
-کسانی هستند که از بدو ورود این پا اون پا نمیکنند که کی ۳ سال پر میشه و پاسپورت بگیرند و الهی به امید تو.
-کسانی که کانادا را کشور خود بدانند و در انتخابات پارلمان ، کاندیدا شوند. (دوستان ساکن کانادا شاهد بودند که از تمام ملیت ها در انتخابات پارلمان ، کاندیدا شده بودند ، غیر از ………..)
– و خیلی خیلی چیزهای دیگر.
۴- به هیچ عنوان به عدد نشان داده شده در سفارت کانادا در دمشق (۸۰ درصد پرونده ها در ظرف ۹ ماه نهائی میشود) ، استناد نکنید چون با روند ارسال مدیکالی که سفارت برای پرونده های بعد از ۲۶ جون در پیش گرفته ، کلی از برنامه جلو هم هستند.
۵- منافع ملی کشور های مهاجر پذیر در اولویت اول قرار دارند و با یک مصوبه پارلمان این اختیار را دارند که کلا در نحوه پذیرش مهاجر ، تجدید نظر کنند ، پس این اختیار را دارند که کلی از پرونده ها را مختومه اعلام کنند.
۶- موارد دیگری هم میشه عنوان کرد.

راه حل پیشنهادی:
از طریق ایمیل ، از خبرنگار شبکه CBC در خواست کنید تا از وزیر محترم مهاجرت کانادا دعوت کنند و سوال های شما را پاسخگو باشند. هر شخص که خود را ذینفع میداند ، بصورت مجزا سوالهای خود را ارسال کند تا هم حجم درخواست ها بالا رود و هم حالت اعتراضی و تومار نویسی پیدا نکند. سوال ها هم فقط در ارتباط با این ۲ مقوله باشد:
۱- با توجه به اینکه قانون مهاجرت به کانادا ابلاغیه بعد از ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ با ابلاغیه بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ یکسان بوده و فقط شیوه ارسال مدارک و لیست مشاغل مورد نیاز تغییر کرده است ، چرا اولویت بررسی مدارک توسط سفارت کانادا در دمشق رعایت نگردیده است و مدارک ارسالی بین ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ تا ۲۶ جون سال ۲۰۱۰ ، چه زمانی بررسی خواهد گردید.
۲- به مدت زمان اشاره شده در نامه یا ایمیل فایل نامبر دوم خود اشاره کنید و عنوان کنید که علیرغم گذشت بیشتر از ۲ برابر زمان قید شده ، هنوز بلاتکلیف میباشید و سفارت هم پاسخگو نمیباشد.

خوش باشید

36 دیدگاه

  1. نیلو said,

    مه 10, 2011 در 8:32 ب.ظ.

    مرسی امیر جان. به نظرم راه حل خوبیه. باید دست به کار شد

    • امیر said,

      مه 10, 2011 در 10:56 ب.ظ.

      فکر میکنم که راه حلی باشه که بی تاثیر نیست.
      خوش باشی

  2. الهه said,

    مه 10, 2011 در 10:48 ب.ظ.

    سلام
    امیر آقا ممنون که به فکر ما هستید .از طریق http://www.cbc.ca/cotactباید commentبذاریم؟

    • امیر said,

      مه 10, 2011 در 10:58 ب.ظ.

      بله دقیقا همینجا کامنت خودتان را بگذارید.
      خوش باشی

  3. Moon said,

    مه 11, 2011 در 12:11 ق.ظ.

    سلام امیر جان:

    این سایت که گفتی ، صفخه کامنتش عوض شده و توی سرچ هم بالا نمیاد ، لینک درستش رو بده !
    وضعیت دولت جدید چیه ؟ برنامه جدیدی برای مهاجرت اعلام کردن یا نه ؟
    بهترین مسئول برای پیگیری کیه ؟
    بهترین راه حلهای پیشنهادی چه راههایی میتونه باشه؟

    ممنونم
    سلامت و موفق باشی

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 8:09 ق.ظ.

      دوست عزیز این لینکی هست که باید کامنت بگذارید:
      http://www.cbc.ca/contact/
      هنوز برنامه دولت مشخص نیست و بهترین شخص مسوول ، وزیر مهاجرت هست.
      من فکر میکنم ارتباط با رسانه ها ایده بدی نباشد.
      خوش باشی

  4. nazanin said,

    مه 11, 2011 در 2:13 ق.ظ.

    سلام
    نمی دونم جای این سئوال من تو این پست شما هست یا نه . بهرحال ببخشید اگر جاش اینجا نیست . سئوالم اینه با توجه به وضعیت در حال حاضر سوریه و لغو مصاحبه های کبک در ماههای جون و جولای ما هاییکه الان 15 ماه از فایل نامبر فدرالمون می گذره (فایل نامبر دوم) و چشم انتظار نامه مدیکال هستیم چه بلائی به سرپرونده هامون میاد ؟

    خیلی ممنون می شم اگر جوابم رو بدین.
    نازنین

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 8:11 ق.ظ.

      نازنین جان قطعا در این مورد فکری خواهند کرد و فقط باید صبر کرد تا وضع منطقی روبراه بشه.
      خوش باشی

  5. reza1100 said,

    مه 11, 2011 در 3:15 ق.ظ.

    سلام امير جان
    كلا خصوصيه اين پيغام من
    ……………………
    ……………………
    …………………..
    پايان خصوصي

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 8:15 ق.ظ.

      رضا جان بعضی مواقع از طرز تفکر یک عده ، شگفت زده میشم !!!
      خوش باشی

  6. هومن said,

    مه 11, 2011 در 6:23 ق.ظ.

    ممنونم امیر جان
    راهنماییت خیلی مفیده

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 8:18 ق.ظ.

      خواهش میکنم هومن جان
      خوش باشی

  7. سرور said,

    مه 11, 2011 در 12:19 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    صفحات وبلاکتون بهم ریخته مخصوصا کامنتها به سمت چپ صفحه رفته یعنی با نوشته های سمت چپ قاطی شده البته نمی دونم من اینجوری می بینم یا واقعا صفحه به هم ریخته. ببخشید که اینجا مطرح کردم.

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 2:08 ب.ظ.

      فکر نمیکنم سرور جان مشکلی داشته باشه. بقیه که چیزی نگفتند.
      خوش باشی

  8. ali said,

    مه 11, 2011 در 9:02 ب.ظ.

    امیر جان مثل همیشه پیشنهادت عالی…..

    • امیر said,

      مه 11, 2011 در 9:29 ب.ظ.

      لطف داری علی جان
      خوش باشی

  9. احد said,

    مه 12, 2011 در 2:16 ق.ظ.

    چاکرم امیر خان
    ممنون فکر خوبیه واسه کسانی که اعتراض دارن
    ارادت
    احد

    • امیر said,

      مه 12, 2011 در 9:07 ق.ظ.

      لطف داری احد جان
      خوش باشی

  10. canadaexpert said,

    مه 12, 2011 در 10:42 ب.ظ.

    سلام دوستان،

    اول از همه سپاس گذاری می‌کنم از وب سایت بسیار خوبی‌ که دارید. و مساله دوم اینکه من خودم تو کار مهاجرت هستم، کار وکالت مهاجرت انجام میدم.معمولاً اولی‌ سالی‌ که موکلینم از من می‌پرسند در خصوص زمان بررسی و اخذ اقامت کانادا است. من هم با اینکه سر این موضوع مشتریهأی را هم از دست دادا ولی‌ هیچ وقت به خودم اجازه ندام که بی‌ حساب حرف بزنم. با کمی‌ جستجو با روی اینترنت متوجه خواهید شد که خیلی از مؤسسات مهاجرتی به مشتریان خود وعده‌های توخالی میداند. مثل مهاجرت در کمتر از یک سال! امری بعید و غیر ممکن.

    به هر حل چه بهتر افرادی که در حل حاضر قصد اقامت به کانادا را دارند از همین ابتدا فریب این مؤسسات را نخورند و سعی‌ کنند که وکیل مهاجرتی خود را بر اساس واقعیتها انتخاب نماید و نه آّر اساس وعده‌های توخالی.

    • امیر said,

      مه 13, 2011 در 7:54 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز از کامنت شما.
      خوش باشی

  11. پارسا said,

    مه 13, 2011 در 9:28 ق.ظ.

    سلام امير خان

    اخيرا گفته ميشه كه پرونده هاي از آگوست 2009 به بعد فدرال به ورشو فرستاده شده

    آيا اين خبر مي تونه درست باشه ؟ اگر همچين اتفاقي بيفته براي ما كه الان 20 ماهه از فايل نامبر دوممون ميگذره و رشته مون هم از ليست حذف شده بد نمي شه؟من بعد از 17 ماه يه ايميل پيگيري زدم .چند روز بعد يعني اول مارچ اين پروسس شدم . امروز هم يه بار ديگه به inqiury ايميل زدم و منتظر هستم چه جوابي مي دن . به نظر شما اين پيگيري درسته؟

    • امیر said,

      مه 13, 2011 در 9:40 ق.ظ.

      پارسا جان این مورد را من اصلا نشنیدم.
      پیگیری اصلا جای نگرانی نداره.
      خوش باشی

  12. sepsam said,

    مه 14, 2011 در 1:34 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    با تشکر از راهنماییهای شما.
    میخواستم نوشته های دوستمون رو تایید کنم که: کامنتها به سمت چپ صفحه رفته یعنی با نوشته های سمت چپ قاطی شده.
    زنده و سالم باشید

    • امیر said,

      مه 14, 2011 در 7:05 ق.ظ.

      ممنونم از لطف شما اما نمیدونم که مشکل کجاست؟؟!!!!
      خوش باشی

  13. علي said,

    مه 14, 2011 در 5:52 ق.ظ.

    سلام.من حدود يکسال و نيم است فايل نامبر دومم از دمشق آمده ولي تا الان خبري نشده. مي خوام برم اروپا.آيا مبشه پرونده ام به اروپا منقل بشه يا نه؟اگر نشه من بايد چه کار کنم .با اين توضيح که ديگه به ايران نمي ام.

    • امیر said,

      مه 14, 2011 در 7:10 ق.ظ.

      اگر اقامت شما در اروپا بیشتر از ۲ سال باشه ، بعد از ۶ ماه میتونی درخواست کنی که پرونده ات منتقل شود.
      خوش باشی

      • علي said,

        مه 16, 2011 در 8:12 ب.ظ.

        امير جان سلام. من تازه مي خوام برم اروپا. يعني بايد 2 سال صبر کنم؟

      • امیر said,

        مه 16, 2011 در 10:23 ب.ظ.

        علی جان کلی به مغزم فشار آوردم که بفهمم این جمله شما چه معنی دارد. کلیه کامنت ها پشت سر هم برای من میآید و روزانه بیش از ۵۰ کامنت در پست های مختلف دارم و خب این کامنت شما در جهت تکمیل کامنت قبلی شما بود که فکر میکنم ۲ روز پیش گذاشته بودی و به هم چسباندن این ۲ کامنت بعد از ۲ روز کار راحتی نبود. بماند:
        شما که الان ایران هستی که نمیتونی پرونده ات را به جایی منتقل کنی. باید همان دمشق بماند تا سال آینده که اجازه اینکار را خواهی داشت.
        خوش باشی

  14. علی said,

    مه 14, 2011 در 6:03 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    امیر جان در خصوص بند 4 مطلب ارزنده جنابعالی یک نکته وجود دارد که :

    Processing times for applications received on or after June 26, 2010 are unavailable as sufficient final decision data does not exist.
    بنابراین احتمالا» نمی توانند ادعا کنند که از برنامه جلو هستند.
    درود بر شما

    • امیر said,

      مه 14, 2011 در 7:11 ق.ظ.

      علی جان اما من فکر میکنم که وقتی سفارت داره ۴ ماه پس از دریافت مدارک ، مدیکال صادر میکنه ، از برنامه جلو هم باشند. یکی دو تا هم نیستند.
      خوش باشی

  15. reza1100 said,

    مه 14, 2011 در 9:11 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    چه بک گراند چکی بشه برای ما . من الان از عراق این یاد داشتو برات مینویسم. اومدم ببیم چه خبره . دیدم هنوز پست جدید ندادی . اگه چیزی از اینورها لازم داشتی بدون تعارف بگو.
    خوش باشی

    • امیر said,

      مه 14, 2011 در 1:21 ب.ظ.

      بابا دم شما گرم بچه مسلمون !!!
      سلامتیت رضا جان
      خوش باشی

  16. reza1100 said,

    مه 14, 2011 در 2:32 ب.ظ.

    امیر عزیز
    متاسفانه سفرمون کاریه . نه زیارتی.
    خوش باشی

    • امیر said,

      مه 14, 2011 در 6:40 ب.ظ.

      بچه کاری !!!!!!
      همه میرن اروپا ماموریت ، تو کجا رفتی؟
      خوش باشی

  17. سارا said,

    مه 21, 2011 در 1:10 ق.ظ.

    salam amirjoon.alan 14 mahe ke ma in proccess moondim…………….
    dige shooresho daravordan aya be nazaret eteraz ha moaser hast

    • امیر said,

      مه 21, 2011 در 7:23 ق.ظ.

      سارا جان به اعتقاد من تاثیر داره.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

