ملت باحال !!!

بخدا ملت باحالی هستیم !!! بعضی موقع ها پیش خودم میگم که هر چی سرمون میاد حقمون هست !!! یعنی خودمون دوست داریم !!!

این اینترنت و مرض وبلاگ و فروم خوانی هم اعصاب برای من نگذاشته.

هر چی بیشتر وقت میگذارم تا اطلاعات بیشتری جمع کنم ، بیشتر پشیمون میشم.

آخه کسی نیست بگه ، به تو چه !!! سر پیازی ، ته پیازی ، تعهد مالی داری ، تعهد اخلاقی داری ؟؟؟!!!

یکی از دوستان میگفت «زکات علم ، نشر آن است». بابا جان ، طرف نمیگیره ، هر چی میگی باز کار خودش رو میکنه. حالا من تا قیامت باید زکات بدم ؟؟!!!

یکی دیگه از دوستان میگفت «خیلی احمقی» ، اینقدر که برای دیگران وقت میگذاری ، برای خودت کاری میکنی؟؟!!!

دروغ چرا ، نه !!!

میدونید چیه ، فکر کنم باید یک فکر اساسی کنم ، راست میگفت ، «خیلی احمقم» !!!

خوش باشید

48 دیدگاه

  1. Houman said,

    مه 22, 2011 در 11:40 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    تو داری به خیلی ها کمک میکنی و ممکنه هیچ کس هم فرصت جبران کردن برای تو رو پیدا نکنه و به این میگن عشق بلاعوض و بی قید و شرط.
    روحیه خدمت به دیگران – البته همانطور که گفتم بدون چشم داشت- سعادتیه که نصیب همه کس نمیشه. باید خیلی روحت بزرگ باشه و ما تورو به خاطر روحت که با چشم دیده نمیشه دوست داریم .
    اما در کنار این همه زحمت برای خودت و خانواده ات هم وقت کافی بذار.
    قربانت
    هومن

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:17 ق.ظ.

      هومن جان من اصلا دنبال جبران دیگران نیستم. یعنی از روز اول اصلا همچین قصدی نداشتم.
      اما مشکل اینجاست که تمام فکر و ذکرم شده ، مطالب و کامنت های وبلاگم. به هیچ کار دیگری هم نمیرسم.
      باید فکری کرد.
      خوش باشی

  2. مهتا said,

    مه 22, 2011 در 11:40 ب.ظ.

    باز چی شده امیر جان .نکنه دوباره وبلاگ رو تعطیل کنی .به خدا ما قلب نداریما به اندازه کافی این ویزا افیس اذیتمون می کنه تو دیگه نکن .امیر جان شاید باورت نشه ولی برای ما که تموم زندگیمون پا در هواست اینجا تنها دلخوشیه تا هر وقت استرس گرفتیم و یه سوال برامون پیش اومد بدونیم که یکی هست که سوالاتمون رو درس و درمون جواب بده .این تن بمیره بمون تا بمونیم.

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:19 ق.ظ.

      لطف داری مهتا جان. انشاءالله که همیشه سالم و سلامت باشی.
      شما بمانید ، اما من شاید راهم رو جدا کنم.
      خوش باشی

  3. تیتی said,

    مه 23, 2011 در 12:03 ق.ظ.

    بدرد هیچکی نخورد بدرد ما زیاد خورد وبلاگت. ایشالله خدا از یه راه دیگه برات جبران کنه که میکنه

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:21 ق.ظ.

      لطف داری تیتی جان
      خوش باشی

  4. سهیلا said,

    مه 23, 2011 در 2:54 ق.ظ.

    سلام .نمی دونم چه چیزی باعث شده اینقدر ناراحت بشید که حتی به روحیه مثبت کمک به دیگران که ذاتا در وجودتونه شک کنید . نه ….دوست گرامی شما عملکرد درست خودت را در این دنیای پر از نادرستی احمقانه ندون بلکه فقط کافیه قبول کنی تعداد ادمایی که دارند روز به روز از اصلشون دور میشن خیلی زیاد شده مخصوصا ایرونیها .شاید بی ربط باشه ولی تصور کن صحنه تصادف ونیاز به کمک یک انسان را در حالیکه دیگران مشغول فیلمبرداری با موبایلشون هستند!!!!!!!!
    درسته شما تعهدی به کسی ندارید. مدتهاست که حداقل خود من از مطالب شما استفاده می کنم و فقط می تونم بهترینها را برای شما وعزیزانتون را از خدای مهربون بخوام
    شاد باشید

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:26 ق.ظ.

      ممنونم سهیلا جان از لطفت اما مشکل اینجاست که بخاطر اینکه مفید باشم باید با وقت ایران آنلاین باشم ، کلیه اطلاعاتی که دارم بروز باشه و خب این یعنی صرف کلی زمان مفید خودم. از طرفی بعضی موقع ها میبینم که یک جمله از من را در جایی دیگه عنوان میکنند و کلی بحث میشه و یکدفعه موضوع منحرف میشه. چیزی که قبلا هم هشدار داده بودم. اینجاست که احساس پوچی میکنم.
      خوش باشی

  5. shida said,

    مه 23, 2011 در 2:55 ق.ظ.

    خدا نکنه امیر خان.من یکی که فکر میکنم خیلی ادم رو راست و دلسوزی هستی.راستش چون جنس ادمهایی مثل تو کمند درکشون هم برای ادمهایی که همه چیز رو با منافعشون می سنجند مشکل هست.ولی واقعا میگم خیلی ادم خوبی هستی (از ایرانی بعیده!)

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:28 ق.ظ.

      لطف داری شیدا جان ، اینکار را با عشق انجام میدادم اما دیگه اون احساس رو ندارم.
      خوش باشی

  6. علی said,

    مه 23, 2011 در 3:12 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    امیر عزیز ، چند نفر از ما شما را فقط بخاطر خودت دوست داریم؟
    چند نفر از از اعضای خانواده ات تو را فقط بخاطر خودت دوست دارند؟
    شما وقت و فرصت های زندگی خود را به چه نسبت بین این دو گروه تقسیم کرده اید؟
    پاسخ به این سوالات یعنی توجه به فرصت ها و تهدید ها برای سلامت خانواده .
    ارادتمند همیشگی
    درود بر شما

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:29 ق.ظ.

      ممنونم علی جان ، دقیقا بخاطر همین مساله هست که باید تجدید نظر کنم.
      خوش باشی

  7. sara said,

    مه 23, 2011 در 3:42 ق.ظ.

    امير جان اين دومين بار که يه موضوع باعث ناراحتيم شده و يه پست در ارتباطش اينجا نوشتي. وقتي يک نفر (نميگم از مليت خاصي که کسي بهش بر نخوره!!!) خودشو عقل کل حساب ميکنه و به دانسته هاي ديگران توهين ميکنه چکار بايد کرد؟

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:33 ق.ظ.

      سارا جان من اصلا با دانش دیگران مشکلی ندارم.
      مشکلی که هست اینه که ما اصولا آدمهای با دقتی نیستیم و خیلی سطحی به مسائل نگاه میکنیم.
      هیچ میدونی من روزی چند ساعت جلوی کامپیوتر هستم و در ارتباط با موضوع وبلاگم در حال مطالعه هستم؟ آخرش هم هیچی به هیچی.
      این موضوع برام ناراحت کننده شده.
      خوش باشی

  8. نلی said,

    مه 23, 2011 در 6:10 ق.ظ.

    امیر جان اختیار دارین این چه حرفیه که می زنید اما من یه توصیه ای دارم برای تعدیل شرایط، من همیشه به کینگ می گم: وقتی خواستی خیلی در خدمت بندگان خدا باشی یادت باشه که خودت و خانوادت هم از بندگان خدا هستند و وقتی حواست بود که به بنی بشری ظلم نکنی خودت و خانوادت رو جا ننداز. وقتی شما به هر دلیلی در این مسیر حرص و جوش می خورین و صد هزار جور سم در بدنتون ترشح میشه بعد از خودتون به اولین افرادی که ستم می کنید عزیزانتون هست. کار سختیه برقرار کردن تعادل اما مشق شب ما ست.

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:34 ق.ظ.

      کاملا باهات موافقم کوئین عزیز.
      راستی میدونی دیروز تولد ۸۵ سالگی کوئین بود؟!!!
      خوش باشی

  9. سروناز said,

    مه 23, 2011 در 8:49 ق.ظ.

    مگه چی شده؟
    شاید قضیه اعتراضات جدید به روند مهاجرت اذیتت کرده؟

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:37 ق.ظ.

      یک چیز دو چیز نیست سروناز جان. شدم مثل آدمهایی که قراره چند تا چاله بکنند ، خاک چاله جلویی رو میریزن تو چاله عقبی ، آخر کار میبینه که فقط یک چاله کنده !!!
      خوش باشی

  10. sara said,

    مه 23, 2011 در 9:40 ق.ظ.

    ميدونم.اما يه وقته ميخواي به کسي کمک کني در حاليکه کسي هم قدر نميدونه.البته اين مشکليه که براي من پيش اومده و با ديدن پست شما سر درد دل من باز شد.به هر حال هميشه از تو ممنونيم.

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 9:47 ق.ظ.

      سارا جان من اصلا منتظر قدردانی نیستم ، باور کن.
      اما در اکثر مواقع ، طرف اصلا نمیگیره که من چی میگم ، بعد یک کار دیگه انجام میده ، نتیجه هم میشه به اسم من !!!!
      خوش باشی

  11. sara said,

    مه 23, 2011 در 10:02 ق.ظ.

    ميدونم که شما چشمت به قدرداني نيست.ولي حداقل وقتي آدم براي کسي کاري ميکنه،طرف بعدش نارو نزنه.منظورم اينه.البته گفتم من به خاطر مشکلي که برام پيش اومده اينو گفتم.
    به هر حال اگه اينجا باشي يا نه به قول خودت خوش باشي.

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 10:04 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت سارا جان
      خوش باشی

  12. شقایق said,

    مه 23, 2011 در 11:28 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    خسته نباشی ، من همیشه گفتم و می گم اگر تو رو نداشتم تا حالا سکته زده بودم خودتم می دونی چرا …
    خیلیییییییییییییییی زیاد هم مدیونتم و امیدوارم خدا بهم این فرصت و بده یک سر سوزن زحماتت و جبران کنم ولی در حال حاظر جز دعا برات کاری از دستم بر نمی یاد …
    برایت بهترینها را آرزومندم …
    تو نمونه یک انسان و هموطن واقعی هستی ، کاش یک قطره از وجود تو ، تو وجود خیلی از هموطنان بود ، اون وقت اینجا بهشت بود

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 11:35 ق.ظ.

      لطف داری شقایق جان
      بارها گفتم ، تمام ، تلاش خودت بود و من شاید یک واسطه خیلی کوچیک برای رسیدن به هدفت بودم. اصل قضیه و کار با خودت بود و من در آن هیچ نقشی نداشتم.
      خوش باشی

  13. مسیب said,

    مه 23, 2011 در 3:04 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من هم بعضی وقتها این حس را پیدا می کنم که خیلی وقت برای دیگران میذارم یا به خودم و خونواده کمتر توجه می کنم و بعضی وقتها هم از نگاههای سطحی دلسرد میشم ولی وقتی می بینم کسی ایمیل میزنه و یه سوال می کنه که میتونم کمکش کنم دوباره همون آدم قبل میشم که میگم باید کمک کرد بدون هیچ چشمداشتی.امیدوارم همیشه حس کمک کردن در وجود شما حفظ بشه.موفق باشید

    • امیر said,

      مه 23, 2011 در 3:16 ب.ظ.

      ممنونم مسیب جان ، حس کمک به دیگران را سعی میکنم حفظ کنم اما زیادی وقت میگذارم و اغلب بحث منحرف میشه.
      خوش باشی

  14. عادله said,

    مه 23, 2011 در 11:45 ب.ظ.

    سلام امیر خان امیدوارم خوب و سلامت باشید . من که نفهمیدم چه چیزی باعث ناراحتی شما شده ولی به نوبه ی خودم همیشه قدر دان کمک ها و صبوری های شما و همینطور مسیب عزیز هستم. امیدوارم این وبلاگ ادامه داشته باشه چون از وقتی که اون رو میخونم کاملا به اون معتاد شدم واگر قطع بشه خیلی احساس تنهایی میکنم .
    ارزوی بهترینها رو براتون دارم.

    • امیر said,

      مه 24, 2011 در 7:17 ق.ظ.

      لطف داری عادله جان. بحث ناراحتی نیست ، بحث خستگی هست ، آنهم تلاش بیثمر.
      خوش باشی

  15. احد said,

    مه 24, 2011 در 2:42 ق.ظ.

    امیر خان
    من که ارادتمندم و احساستو درک می کنم . امیدوارم هر چه صلاح هست اتفاق بیفته ولی دوستاتو فراموش نکن .
    مخلصم
    احد

    • امیر said,

      مه 24, 2011 در 7:18 ق.ظ.

      لطف داری احد جان ، هیچ زمانی شما را از یاد نخواهم برد.
      خوش باشی

  16. فريد said,

    مه 24, 2011 در 5:09 ق.ظ.

    با سلام
    امير جان من هم بنوبه خودم از اطلاعاتي كه بدون چشم داشت در اختيار دوستان و هموطنات قرار ميدهي ممنون و سپاسگزارم.
    راستش من هم فكر نمي كردم كه بعد از اينكه به كانادا پا بگذاري اين سايت را ادامه بدهي ولي خوب جاي بسي خوشوقتي هست كه به اينكار ادامه ميدهي .
    ببين راستش من قبل از اينكه با سايت شما آشنا بشم با سايت علي آقاي پارساي آشنا شدم و اطلاعات و روحيه خوبي از اون گرفتم در حال حاضر اين سايت چند نويسنده دارد كه هر وقت ايشان نمي رسند به سئوالات جواب مي دهند .
    حيف است كه سرمايه اندوخته شما بيكار بماند . من پيشنهاد ميكنم يك هاست بگير كه مال خودت باشه فكر نمي كنم هزينه اش سالانه زياد بشه حالا ميشه تحقيق كرد و با دوستاني كه واقعاٌ در اين زمينه اطلاعات دارند و علاقه مندند ادامه بدهند با هم سايت را بچرخانيد.
    در اين صورت هم شما زياد وقتت گرفته نميشه و ميتوني به ساير كارهات هم برسي .
    و هم بسيار مزاياي ديگر دارد كه از حوصله اين بحث خارج است
    بهر حال برايت موفقيت آرزومندم

    • امیر said,

      مه 24, 2011 در 7:22 ق.ظ.

      فرید جان اگر دقت کرده باشی ، دوستانی که در ایران روزی یک پست میگذاشتند (البته از محل کار خود) ، اینجا عملا کرکره را پائین کشیده اند. آنهم بخاطر این هست که وقت آزاد بسیار کم هست و مثل ایران هم نیست که در محیط کار همه کاری انجام داد غیر از کار !!! و باید از خود و خانواده زد که فقط ظاهرا من هستم که اینکار رو دارم میکنم.
      پیشنهاد شما هم خوبه اما شاید آن شخص و زمان لازم ، نباشه.
      خوش باشی

  17. مریم م said,

    مه 24, 2011 در 10:36 ق.ظ.

    سلام،چرا شما همیشه سمت تاریک قضیه رو میبینید؟به امثال منم فکر کنید که همیشه براتون دعا میکنن چون یه روزی باری از دلشون برداشتین و یا جایی دستشونو تو این برهوت گرفتید…مطمئن باشید دوستان حقیقی زیادی دارید.

    • امیر said,

      مه 24, 2011 در 10:47 ق.ظ.

      مطمئن باش که اینجوری نیست مریم جان. وگرنه همان ۳ سال پیش تعطیل میکردم.
      در این مدت ۳ سال دوستان خوب و زیادی پیدا کردم که قدردان همشون هم هستم.
      خوش باشی

  18. مصطفی said,

    مه 24, 2011 در 10:22 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    منم به نوبه خودم از بابت وقت و انرژی که میگداری تا به هموطن هات کمک کنی بی نهایت سپاسگزارم.
    همونطور که بعضی ار دوستان اشاره کردند اینجا، من هم موافقم که خوش قلبی و لطف شما یقینا بدون جواب نمیمونه. امیدوارم بزودی شاهد شنیدن خبر موفقیت های بیش از پیشت باشیم چه در کاریابی و غیره.
    به نظرم ولی فکر خوبیه که کمی از فشار کاریت کم کنی و یک تعادلی در میزان پیگیری کارهای وبلاگت داشته باشی. به قول معروف «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود …»
    اینو از این خاطر میگم که اگر روزی خدای ناکرده از فرط خستگی کلا وبلاگ رو کنار بگذاری، خیلی برای هممون سخت تر هستش پذیرشش تا اینکه مثلا اگر اندکی کمتر از قبل آپدیت کنی و یا مثلا با تاخیر جواب کامنتهای ضروری رو بدی.
    در هر صورت برای شما و خانواده ات بهترین آرزوها رو دارم. اگر هم کاری با کمکی از بنده در اینجا (مالزی) برمیاد در خدمتیم.

    • امیر said,

      مه 24, 2011 در 10:40 ب.ظ.

      ممنونم مصطفی جان ، قصد من از این پست این نبود که دوستان بخواهند از من تشکر کنند.
      حقیقت امر این هست که شوه کار من جوری هست که باید اطلاعات بروز داشته باشم تا بتوانم پاسخی درست داشته باشم. لذا این مساله زیاد از حد وقت من را میگیرد ، از طرفی برداشت و تفاسیر غلطی که از نوشته های من میشود و اغلب کل موضوع منحرف میشود ، تمام زحمات من را نقش بر آب میکند.
      خوش باشی

  19. آیلین said,

    مه 25, 2011 در 2:30 ق.ظ.

    همیشه احساس مسئولیت شما تو پاسخ دادن به سوال ها برای من قابل تحسین بوده و هست اما این شرایطی که شما میگید واقعا سخته و باعث میشه خیلی از چیزها مثل کار و خانواده اتون قربانی وقت گذاشتن شما برای وبلاگتون باشن، من و احتمالا خیلی از کسایی که وبلاگ شما رو می خونن و به شما ارادات دارند دوست ندارن این اتفاق بیفته …راستی شاید بهتر باشه یه اعلام بکنید تو بلاگتون واسه همکاری شاید باشن کسایی مثل خودتون که به اینکار علاقه مند باشند، وقت بیشتری داشته باشند و صد البته در مسیر مهاجرت به کانادا باشند چون ناخوداگاه ماها که تازه شروع کردیم داریم اپ دیت میشیم..و اینطوری رازهای مهاجرت سینه به سینه به افراد منتقل میشه!!!

    • امیر said,

      مه 25, 2011 در 8:00 ق.ظ.

      ممنونم آیلین جان ، دقیقا دارند قربانی میشوند و من هیچ کاری غیر از جلوی کامپیوتر نشستن ، ندارم !!!
      ولی خب وسواسی که من دارم ، ترجیح میدم یا خودم ادامه بدم یا تعطیل کنم.
      خوش باشی

  20. بنفشه said,

    مه 26, 2011 در 8:51 ق.ظ.

    سلام دوست خوب.
    در این که ما ملت باحالی هستیم که شکی نیست.من برای گرفتن اخبار به اینجا سر میزنم، خواستم به سهم خودم از وقتی که می ذارین تشکر کنم.
    ممنون و وقت شما بسیار باد.

    • امیر said,

      مه 26, 2011 در 9:04 ق.ظ.

      لطف داری بنفشه جان
      خوش باشی

  21. jamal said,

    مه 27, 2011 در 12:38 ق.ظ.

    سلام امیر جان،شما در این مدت با بزرگواری به سوالات و اطلاعات همه کمک کردی خواهش می‌کنم نظر بیتوجهی چند نفر همهٔ دوستانتو از اطلاعات تون محروم کنه،به هر حل باز هم از شما تشکر می‌کنم،امیدوارم یک روز در وان کوور زیبا ببینمتون البته اگر پروندم درست شه.به امید دیدار

    • امیر said,

      مه 27, 2011 در 7:54 ق.ظ.

      لطف داری جمال جان
      خوش باشی

  22. amir gh said,

    مه 27, 2011 در 8:09 ق.ظ.

    dude چرا خودت اذیت میکنی من 1 سالی هست که مزاحمت هستم
    و کلی برام زحمت کشیدی .واقعا توقع ندارم که وقت خودت رو بی بها برای ما بزاری
    امیر جان آرامشی که تو به من دادی خیلی ارزشمند و من جدا از حسی که بهت دارم هر بهایی رو حاضرم به عنوان subscription پرداخت کنم
    باید درست فکر کرد وگرنه به خودت و خوانوادت ظلم کردی
    facebook رو ببین اینم همون .از زحماتت استفاده کن
    موفق باشی

    • امیر said,

      مه 27, 2011 در 8:23 ق.ظ.

      ممنونم امیر جان از لطفت اما من اصلا دنبال کسب درآمد از اینکار نبوده و نیستم.
      متوجه داستان فیس بوک نشدم !!!
      خوش باشی

  23. عادله said,

    مه 28, 2011 در 1:06 ق.ظ.

    سلام امیر خان امیدوارم خوب و سلامت باشید.میخواستم ببینم اجازه میدید براتون ایمیل بزنم و در مورد شرایط کار پرستاری و رجیستر شدن در بریتیش کلمبیا سوالاتی بپرسم چون فکر میکنم سوالات من ممکنه خاص باشه و برای دوستان خسته کننده بشه . ممنونم از پاسخ شما.

    • امیر said,

      مه 28, 2011 در 7:36 ق.ظ.

      بله عادله جان ، روزانه کلی ایمیل دارم.
      خوش باشی

  24. عادله said,

    مه 28, 2011 در 10:28 ب.ظ.

    سلام امیر جان امیدوارم خوب و سلامت باشی.از حوصله ای که به خرج دادی و جواب ایمیل را دادی خیلی خیلی ممنونم. چون این راه ها رو طی کردی خوب منو درک میکنی . به هر صورت امیدوارم یک روز از همه ی سختی هایی که تحمل کردم پشیمون نشم و به این نتیجه برسم که این راه ارزش این همه گرفتاری رو داشته . ارزوی موفقیت برای شما و همسر تان دارم.

    • امیر said,

      مه 28, 2011 در 10:33 ب.ظ.

      خواهش میکنم عادله جان. بله دقیقا شرایط شما قابل درک هست ، و مطمئن باش که همانطور که ما پشیمان نشدیم و از تمام این تجربیات برای نیل به اهدافمان استفاده بهینه کردیم ، شما هم اینچنین خواهید بود.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

