کانادا یا استرالیا

همانطور که اطلاع دارید ، اهل روزمره نویسی نیستم ، اما چون به موضوع نوشته ارتباط مستقیم دارد ، یک مقدمه کوتاه عنوان میکنم.

مهمان داریم ، خانواده درجه یک ، که سالها ساکن استرالیا هستند ، دانشجوئی رفتند ، اقامت گرفتند ، سیتیزن استرالیا شدند و در حال حاضر ساکن ملبورن هستند. منظور این هست که تازه مهاجر نیستند و میشه به صحبت هایشان اتکا کرد.

از همان لحظه ورود که خیلی چیزها توجه آنها را به خودش جلب کرد ، بماند. اما نظر آنها ، و مقایسه ای که ونکوور را (چون شهر دیگری از کانادا را ندیدند) با ملبورن و حتی کل استرالیا بدین شرح میباشد:

۱- قیمت اجناس و کلا خدمات به مراتب در ونکوور پایین هست.
۲- ملبورن در مقایسه با ونکوور ، دهات هست.
۳- کلاس مردم در کوچه و خیابان ونکوور بمراتب بالاتر هست.
۴- در ملبورن کمتر کسی بیکار هست و بعضی ها در همان هفته اول کار پیدا میکنند. خصوصا مهندسین.
۵- سابقه کار ارائه شده از کشور مبدا هر مهاجر ، کاملا مورد قبول میباشد و به استناد آن اشخاص را استخدام میکنند.

در کل نظرشان این هست که اگر مشکل بیکاری نبود ، کانادا بهشت هست.

خوش باشید

31 دیدگاه

  1. امیر said,

    ژوئن 11, 2011 در 7:23 ب.ظ.

    من تجربه زندگی‌ و درس و کار رو در کانادا- تورنتو و هم در استرالیا- ملبورن دارم. شخصاً فکر می‌کنم کیفیت زندگی‌ در ملبورن بالاتره. درامد بالا و هزینه کمتر از کانادا! در ضمن سفید های استرالیا خیلی‌ با خارجی‌‌ها صادقتر هستن. چیزی که در کانادا نیست!

    • امیر said,

      ژوئن 11, 2011 در 10:06 ب.ظ.

      ممنونم امیر جان از توضیحت. اما اینها فقط ونکوور را دیدند و از طرفی در ارتباط با سفید ها صحبتی نکردند ، یعنی ارتباطی نداشتند.
      خوش باشی

  2. نرگس said,

    ژوئن 11, 2011 در 10:05 ب.ظ.

    سلام
    ممنون از پاسختون . پس هنوز منتظرند ولی چرا اپ نمیکنه و یا جواب کامنت نمی ده . بهر حال بهشون سلام برسونید و بگید جویای احوالشون هستم .

    • امیر said,

      ژوئن 11, 2011 در 10:13 ب.ظ.

      بله ، منتظرند و احتمالا این انتظار تا ۳ ماه دیگه هم طول خواهد کشید. احتمالا دل و دماغ ندارند.
      لطف داری نرگس جان
      خوش باشی

  3. مژده said,

    ژوئن 12, 2011 در 2:07 ق.ظ.

    هي…افسوس … كاش همون روز اولي كه براي مهاجرت تصميم گرفته بوديم كانادا را انتخاب نمي كرديم

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2011 در 1:38 ب.ظ.

      شاید اون زمان باز هم عکس این مساله را فکر میکردی. زمانی خواهد رسید که به این روزها خواهی خندید.
      خوش باشی

  4. صبا said,

    ژوئن 12, 2011 در 8:57 ق.ظ.

    ممنون پست بسیار مفیدی بود خصوصا برای من که در حال فکرکردن به استرالیا هستم. گرچه، تقریبا برای استرالیا عزمم رو جزم کردم.

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2011 در 1:45 ب.ظ.

      خواهش میکنم صبا جان ، باور کن همش فکر تو بودم. میدونی اولین نفری که من در محیط مجازی باهاش دوست شدم ، تو بودی.
      خوش باشی

  5. نلی said,

    ژوئن 12, 2011 در 7:11 ب.ظ.

    تجربه سیدنی رو چی؟ دارند؟

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2011 در 10:02 ب.ظ.

      نه متاسفانه نلی جان. چندین سال هست که ساکن ملبورن هستند. ولی ظاهرا شرایط سیدنی از ملبورن هم از لحاظ کاری بهتر هست.
      خوش باشی

  6. نلی said,

    ژوئن 12, 2011 در 7:14 ب.ظ.

    دوست ما که دندانپزشک هستش همزمان برای هردو جا اقدام کرد و اقامتش رو که گرفت رفت استرالیا چون اونجا نیاز نبود دو سال دانشگاه بره، همسر من هم همون هفته اول تو سیدنی کار پیدا کرد با حقوق خیلی خیلی خوب، فقط اونجا خونه خیلی گرون هستش نسبت به کانادا

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2011 در 10:03 ب.ظ.

      بله ، اینطور که میگن اجاره خونه ما اینجا مفت هست !!!!! تازه اونجا به این راحتی هم به کسی خونه اجاره نمیدهند.
      خوش باشی

  7. مژده said,

    ژوئن 12, 2011 در 10:05 ب.ظ.

    عزيز اومدم در گروه و ديدم انصراف دادي درسته؟ البته منم شديداً مردد شدم و فعلاً يه چند روزي صبر مي كنم تا ببينم سرنوستش چي مي شه ولي زياد خوش بين نيستم

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2011 در 10:14 ب.ظ.

      مژده جان قصدم این بود که تا ۳-۴ روز دیگه اگر شرایط همین بود ، از گروه خارج بشم. اما این دوستی که با سارا عزیز همکار شده ، برخورد جالبی با من داشت که یاد مدیریت اون فروم افتادم.
      جای من اونجا نیست.
      خوش باشی

  8. مژده said,

    ژوئن 12, 2011 در 11:21 ب.ظ.

    حستو كاملاً درك مي كنم

    • امیر said,

      ژوئن 13, 2011 در 11:02 ق.ظ.

      نظر لطفت هست.
      خوش باشی

  9. ژوئن 13, 2011 در 1:01 ق.ظ.

    […] خدابرخی کشفیات بانکی در مونترال: کارت اعتباری (Credit Card)کانادا یا استرالیامعرفی یک منبع آمادگی برای آزمون پرستاری کانادادر آرزوی […]

  10. zoya said,

    ژوئن 13, 2011 در 4:19 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    خوبی
    همچنان نگران تغییر امتیازا هستم فرموده بودی احتمالش کمه میتونی کمی برام توضیح بدی دلایل تو برای من خیلی ارزشمنده

    • امیر said,

      ژوئن 13, 2011 در 11:05 ق.ظ.

      زویا جان ، سال ۹۸ من برای کانادا اقدام کردم و سال ۲۰۰۲ رد شدم. دلیل آن هم تغییر کامل قوانین بود و تغییر امتیاز از ۷۵ به ۶۷ و حذف شدن تعدادی از پارامتر های امتیاز آور من.
      امیدوارم که این اتفاق دیگه تکرار نشه.
      خوش باشی

  11. هومن said,

    ژوئن 13, 2011 در 4:35 ق.ظ.

    سلام مجدد بر امیر عزیز و سایر دوستان
    این خبر مربوط به 5 ماه پیش هستش ولی شاید برای بعضی دوستان مفید باشه
    http://www.reuters.com/article/2011/02/21/us-cities-liveable-idUSTRE71K0NS20110221

    • امیر said,

      ژوئن 13, 2011 در 11:05 ق.ظ.

      ممنونم هومن جان
      خوش باشی

  12. سروناز said,

    ژوئن 14, 2011 در 4:39 ق.ظ.

    خصوصی…………..
    سلام امیر جان

    • امیر said,

      ژوئن 14, 2011 در 7:03 ق.ظ.

      من همه جوره در خدمتم ، با چه شیوه راحت تری؟
      خوش باشی

  13. وارتیک said,

    ژوئن 15, 2011 در 7:04 ق.ظ.

    سلام
    ما يک فاميل داشتيم – خدا بيامرز – به دليل کاري که داشت خيلي جاها رفته بود
    از جمله استراليا. راستش در مورد کانادا من اون موقع ازش چيزي نشنيدم چون بچه بودم ولط يادمه مي گفت استراليا مثل يک ده بزرگ مي مونه

    • امیر said,

      ژوئن 15, 2011 در 8:09 ق.ظ.

      اینها هم همین را میگن. میگن در مقایسه با کانادا ، مثل ده میمونه.
      خوش باشی

  14. زهره said,

    ژوئیه 4, 2011 در 1:02 ق.ظ.

    سلام امیر آقا
    من به یک مشکل بزرگ برخورد کردم اگه امکان داره میشه کمکم کنید؟
    سالگذشته برای کانادا اقدام کردم در اسفند ماه گفتند کدی که انتخاب کردید اشتباه است و مدارک تان را به همراه مانی اردر پس می فرستیم امروز که 13 تیر هست وما میخواهیم دوباره اقدام کنیم هنوز مدارکمون دستمون نرسیده نمیدونم باید چکار کنیم لطفا من رو راهنمایی کنید

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 1:08 ق.ظ.

      سال گذشته ، یعنی ۴ ماه پیش؟ خب این مشکل پست بوده. چطوری به شما اطلاع دادند که کد اشتباه بوده؟
      در هر صورت اون مانی اردر دیگه بدرد نمیخوره و باید یکی دیگه بگیری. اگر مطمئن هستی که گفتند مدارک را برگشت دادند ، دوباره اقدام کن و بعد پیگیر مدارک گم شده ات باش.
      خوش باشی

  15. زهره said,

    ژوئیه 4, 2011 در 9:47 ب.ظ.

    سلام ممنون از جوابتون.
    تمام مدارکمون را پس میفرستند؟
    سئوال دیگه ای که دارم اینه که باید دوباره ترجمه مدارکمون را از دارالترجمه بگیریم یا کپی هاشون که دست خودمون هست رو بفرستیم
    خیلی لطف میکنید که وقت میگذارید.

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 11:56 ب.ظ.

      قاعدتا باید تمام مدارک را ارسال کنند.
      پرونده قبلی شما بسته شده و باید از اول اول اقدام کنید. فرض کنید هیچ کاری نکردید.
      خوش باشی

  16. زهره said,

    ژوئیه 9, 2011 در 9:06 ب.ظ.

    سلام
    ممنون از پاسخگویی تون،
    جواب ایمیلمون را اداره مهاجرت داده: ظاهرا گفتند مانی اردر ما رومی فرستند سفارت کانادا در تهران در اخر هم نوشتند صبور باشید.

    • امیر said,

      ژوئیه 10, 2011 در 12:58 ق.ظ.

      خب پس صبور باشید که بهترین کار هست !!!
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

