قانون جدید مهاجرت به کانادا جهت سال ۲۰۱۱ ، اعلام شد

امروز ، ۲۴ جون ۲۰۱۱ ، قانون و شرایط جدید مهاجرت به کانادا اعلام شد.
اصل خبر را میتوانید از اینجا بخوانید.
بر اساس قانون جدید که از اول جولای ۲۰۱۱ رسما ابلاغ میگردد شرایط کمی تغییر کرده که مهمترین آنها بدین شرح میباشد:

۱- مشاغل مورد نیاز تغییر نکرده و همچنان لیست مشاغل ۲۹ تائی اعلام شده در ۲۶ جون ۲۰۱۰ مورد پذیرش قرار میگیرند. البته با این تفاوت که حداکثر پرونده مورد قبول برای هر شغل ۵۰۰ عدد میباشد و سقف آن هم ۱۰۰۰۰ پرونده میباشد.

۲- اپلیکیشن ها و مدارک مورد نیاز تغییر کرده و وب سایت اداره مهاجرت در اول جولای بروز خواهد شد و کل تغییرات را اعلام خواهد کرد.

۳- در این خبر همچنین به تاخیرهایی در بررسی پرونده ها اشاره شده است که ناخواسته بوده و دلیل آن حجم بالای پرونده های رسیده به ویزا آفیس ها میباشد.

۴- جهت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های انبار شده !!! در پذیرش پرونده ها ، محدودیت ایجاد شده است.

توصیه شده است که تا اول جولای که اپلیکیشن ها بروز و لیست مدارک مورد نیاز اعلام خواهد شد ، صبر نموده و مدرکی ارسال نشود.

خوش باشید

پی نوشت:

۱- احتمالا شرایط داوطلبان هم که متقاضی مهاجرت هستند تغییر خواهد کرد و توصیه اکید میشود که حتما بوکلت منتشره را بدقت مطالعه فرمایید.
۲- بهراد عزیز هم به مورد جالبی اشاره فرمودند که من هم توجه نکرده بودم ، این خبر را از دفتر وزیر ، آقای کسری نجاتیان ، اعلام کرده اند. خب پس پارتی هم داریم !!!

97 دیدگاه

  1. بهراد said,

    ژوئن 24, 2011 در 3:40 ب.ظ.

    اسم طرف هم کسری نجاتیان است.

    • امیر said,

      ژوئن 24, 2011 در 3:54 ب.ظ.

      ممنون از توجهت ، برای من هم جالب بود.
      خوش باشی

  2. مصطفی said,

    ژوئن 24, 2011 در 7:51 ب.ظ.

    ممنون آقا امیر. آیا توصیه میشه به نوعی سوابق کاری قبلی رو با توصیه نامه های کاری جدید و شرح وظایف مطابق با یکی از رشته های نزدیک در NOC 29 رشته ای ها ارائه داد و مجددا با قانون جدید درخواست داد؟ (توضیح: من فایل نامبر دوم مربوط به ماه می 2010 دارم و کماکان پرونده در وضعیت In Process هستش.)

    • امیر said,

      ژوئن 24, 2011 در 10:51 ب.ظ.

      با این شرایط من توصیه نمیکنم. چون ظرفیت پذیرش رو کم کرده اند تا تکلیف پرونده های قدیمی را زودتر معلوم کنند.
      خوش باشی

  3. Houman said,

    ژوئن 24, 2011 در 8:01 ب.ظ.

    ممنون امیر جان
    به نظرت وضعیت پرونده های 38 شغلی چطور میشه؟

    • امیر said,

      ژوئن 24, 2011 در 10:53 ب.ظ.

      هومن جان مساله اینجاست که اینها در شرایط فعلی به نیروی جدید نیاز ندارند و فقط میخواهند از فشار روی ویزا آفیس ها کم کنند تا تکلیف پرونده هایی که در نوبت هستند معلوم شود.
      به اعتقاد من شگرد بسیار خوبی را انتخاب کرده اند.
      خوش باشی

  4. zoya said,

    ژوئن 24, 2011 در 8:43 ب.ظ.

    سلااااااااااااااااااااااام امیر خان خوبید
    یه سوال خیلی اضطراری داشتم امتیازبندیها که نگرانش بودیم تغییر نمیکنه نه؟ مثلا قرار بود افراد با زبان بهتر و کم سنتر رو بگیرن
    ممنون امیر جان

    • امیر said,

      ژوئن 24, 2011 در 10:54 ب.ظ.

      فکر میکنم تغییر کنه زویا جان. روی همین اصل هست که اشاره شده حتما به مدارک مورد نیازی که اول جولای منتشر میشود ، توجه شود.
      خوش باشی

  5. مهیار said,

    ژوئن 24, 2011 در 9:14 ب.ظ.

    این خبر برای فدراله یا کبک؟

    • امیر said,

      ژوئن 24, 2011 در 10:55 ب.ظ.

      فدرال مهیار جان
      خوش باشی

  6. ژوئن 25, 2011 در 1:12 ق.ظ.

    امير جان مرسي از اينكه ما را از اخبار روز مطلع ميكني. هر قانوني كه بزارن و هر تغييراتي كه بدهند (در مورد امتياز بندي و رشته) عطف به ما سبق كه نميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 1:24 ق.ظ.

      دوست عزیز ، سال ۲۰۰۱ تغییراتی در قوانین ایجاد شد. بدین ترتیب که حداقل امتیاز از ۷۵ به ۶۷ تغییر کرد و پارامتر های امتیاز آور هم حذف شد و این موجب شد که پرونده من بعد از ۴ سال ، ریجکت شود.
      امیدوارم که آن آخرین بار بوده باشد.
      خوش باشی

  7. عادله said,

    ژوئن 25, 2011 در 2:46 ق.ظ.

    سلام امیر جان ممنون از خبرهای دست اول که به ما میدی. من نفهمیدم اینکه گفتی می خوان از حجم پرونده ها در ویزا افیس ها کم کنند منظورت 38 رشته ای هاست که قراره جواب بدن یا باز هم میخوان 29 رشته ای های پارسال و امسال که از اول جولای 2011 شروع میشه رو بررسی کنند و 38 رشته ای ها همچنان منتظر بمونند . تکلیف ما که 24 ماه انتظار رو هم گذروندیم چی میشه به نظرت!!!

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:04 ب.ظ.

      عادله جان ، اینها اصلا قصد پذیرش پرونده جدید را نداشتند و چون مخالف سیاست های آنها بود ، با حداقل ظرفیت اعلام کردند. منظور این هست که حجم پرونده های ورودی جدید را کاهش دهند و به اعتقاد من خبر خوبی میتونه برای شما باشه.
      خوش باشی

  8. Venus said,

    ژوئن 25, 2011 در 3:37 ق.ظ.

    سلام امیرجان و مثل همیشه تشکر فراوان از اطلاع رسانیت،
    از بند 4 خبر و پاسخی که به هومن دادی ، به نظرم میرسه که میخوان به پرونده های 38 شغله رسیدگی کنن. درست متوجه شدم؟
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:04 ب.ظ.

      بله دقیقا همینطور هست.
      خوش باشی

      • آلیک said,

        ژوئیه 5, 2011 در 4:51 ق.ظ.

        امیر جان تو کامنت بعدی شما کاملا اینو رد کردی و گفتی وضع رسیدگی به 38 شغله ها به مراتب بدتره تو رو خدا یک جوری بگو که ما بفهمیم یه روز ما رو می بری بالا و یه روز پایین…

      • امیر said,

        ژوئیه 5, 2011 در 10:00 ق.ظ.

        ببین کمی موضوع پیچیده و گیج کننده شده. زمانی که لیست مشاغل تغییر نکرد و همان را اعلام کردند ، استنباط من این بود که میخواهند به پرونده های انبار شده رسیدگی کنند که کاملا هم منطقی بود. اما با این پاسخ ، همانطور که خودشان اشاره کرده اند ملاک آنها در حال حاضر پرونده های قبل از فوریه ۲۰۰۹ ، یعنی قانون قدیم ، هست. و خب پرونده های بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ هم در اولویت کاری آنها قرار دارد. فقط میماند پرونده های بین این دو تاریخ که اکثر دوستان از آن گروه هستند و اشاره کرده اند که چون با بازار کار کانادا همخوانی ندارد ، احتمالا بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید. البته هستند فردی که شغلشان جزو ۳۸ و ۲۹ شغله هم هست ، اما این زحمت رو به خودشان نمیدهند که آنها را جدا کنند. کما اینکه الان هستند مثلا پزشکانی که بر اساس قانون قدیم اقدام کرده اند و همچنان منتظر هستند علیرغم اینکه شغلشان تا به الان دیماند بوده است.
        امیدوارم که شفاف بوده باشد.
        خوش باشی

  9. zoya said,

    ژوئن 25, 2011 در 3:37 ق.ظ.

    +Effective July 1, 2011, the changes will affect new applicants to the federal Skilled Worker, federal Immigrant Investor and federal Entrepreneur programs. The changes will not affect the number of permanent resident admissions in 2011 in these three categories.

    امیر جان این جمله ها نمیگن عطف به ما سبق نمیشه
    خودمو کشتمم

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:06 ب.ظ.

      بله من هم نگفتم که میشه. من تجربه خودم رو بازگو کردم و امیدوارم که نشه.
      خوش باشی

  10. بنفشه said,

    ژوئن 25, 2011 در 5:14 ق.ظ.

    سلام امیر خان.
    امان از این کانادا. خواهر من هم 2001 اقدام کرد و اون زمان 9 ماه حداکثر طول می کشید تا ویزا بدن و بعد که قانون تغییر کرد خواهرم 6 سال منتظر موند تا ویزاش بیاد. وحتی مجبور شد ایلتس روی پروندش بگذاره که تا قبلش نیازی نبود.
    اینه که با تغییر قوانین باید گفت خدا به همه رحم کنه

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:08 ب.ظ.

      دقیقا بنفشه جان ، اما من سال ۹۸ اقدام کرده بودم. نه ایلتس میخواست ، (که بعد از من خواستند) و مدرک تحصیلی هم باید تایید میشد (مثل استرالیا فعلی) و ……. . خلاصه اون زمان بدترین باخت تو تمام زندگیم رو کردم !!!
      خوش باشی

      • بنفشه said,

        ژوئن 25, 2011 در 1:36 ب.ظ.

        سلام. انتظار کشیدن خودش به اندازه کافی سخت هست چه برسه که دست آخر نتیجه هم نداشتهباشه. من که خیلی نگرانم.
        راستی امیر جان، فایل نامبر اول من در فوریه 2010 اومده اما هنوز پروسس نشده و فقط نوشته که ویزا آفیس مدارک و دریافت کرده. به نظر شما نباید تا الان پروسس میشد؟ و اگه جواب مثبت ه به نظرتون یه نامه پیگیری به سفارت بنویسم؟
        بازم ممنون هم بابت مطالب خوب و پیگیریتون و هم بابت جوابایی که با حوصله می نویسین.

      • امیر said,

        ژوئن 25, 2011 در 2:03 ب.ظ.

        نگران نباش. انشاءالله که خیره.
        نه ، دوستانی هستند که ۷-۸ ماه قبل از شما هستند و همچنان منتظر این پراسس.
        به اعتقاد من چند وقتی بیشتر صبر کن.
        خوش باشی

  11. مژده said,

    ژوئن 25, 2011 در 5:16 ق.ظ.

    امير عزيز ممنون از اطلاع رسانيت … حالا به نظرت ماها با ابنهمه انتظار خوشحال باشيم يا ناراحت؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:09 ب.ظ.

      به اعتقاد من شما باید خوشحال باشید.
      خوش باشی

  12. الهه said,

    ژوئن 25, 2011 در 5:57 ق.ظ.

    امیر آقا من می خواستم بچسبم به زندگیم.حالا دوباره یعنی چی می شه؟
    ممنون از وقتی که می گذارید.

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:09 ب.ظ.

      به زندگیت که بچسب ، اما این رو هم بیخیال نشو.
      خوش باشی

  13. reza1100 said,

    ژوئن 25, 2011 در 6:15 ق.ظ.

    امير جان
    چه عجب اين بار به موقع يه خبري دادن . اما كم كردن تعداد نفرات رو بنده به فال نيك ميگيرم . اميدوارم يكمي از حجم پرونده ها كم بشه و بچه ها زودتر تعيين تكليف بشن.
    ممنون از خبرت

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:10 ب.ظ.

      دقیقا نکته همینجاست رضا جان
      خوش باشی

  14. سروناز said,

    ژوئن 25, 2011 در 7:14 ق.ظ.

    مرسی امیر جان مثل همیشه زودتر از و مستدل تر از همه
    موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 12:12 ب.ظ.

      خواهش میکنم سروناز جان
      خوش باشی

  15. شقایق said,

    ژوئن 25, 2011 در 10:58 ب.ظ.

    سلام امیر جان ممنون از اطلاع رسانیت
    امیدوارم که این موضوع سبب تسریع در رسیدگی به پرونده های 38 شغلی بشه …

    • امیر said,

      ژوئن 25, 2011 در 11:03 ب.ظ.

      انشاءالله که همینطور هست.
      خوش باشی

  16. sama said,

    ژوئن 26, 2011 در 12:27 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون از اطلاعی که به هممون دادید.
    امیر جان به نظر شما من یه فایل تو 29 شغله ها باز کنم؟
    با توجه به اینکه باید آیلتس هم بدم چون منقضی شد…
    یا
    صبر کنم هنوز؟………………………..

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2011 در 12:32 ق.ظ.

      سما جان به اعتقاد من صبر کن. به احتمال خیلی زیاد تکلیف پرونده های قدیمی ، اینبار زودتر معلوم میشه.
      خوش باشی

  17. amir said,

    ژوئن 26, 2011 در 5:13 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    میخواستم بپرسم ما که 17 ماه منتظر مدیکالیم اگر این زمان بیشتر بشه ایا مدرک ایلتس باطل نمیشه چون 2 سال اعتبار داره یا چون ارسال شده دیگه مشکلی نیست

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2011 در 9:39 ق.ظ.

      نه امیر جان مدرک زبان را دیگر از شما نخواهند خواست مگر آنکه آنقدر نمره پایین باشد که آفیسر مجاب نشود.
      خوش باشی

  18. آلیک said,

    ژوئن 26, 2011 در 11:23 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    من در یکی از سایتهای مشاورین خواندم که در نیمه دوم 2011 سرعت رسیدگی به پرونده ها به دلیل بروز شدن سیستم پردازنده افیسرها چندین برابر خواهد شد و کلیه پرونده های بعد از جون 2008 تا 2010 ظرف 17 ماه بررسی خواهد شد نظرتان چیست…

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2011 در 3:14 ب.ظ.

      ببین دوست عزیز من زیاد به داستانهایی که این مشاورین از خودشان میبافند ، اعتقادی ندارم. به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد اما نه به این دلیلی که عنوان شد.
      خوش باشی

  19. مرضیه said,

    ژوئن 26, 2011 در 12:55 ب.ظ.

    امیر خان به نظر میرسه خبر خوبیه ولی دوبار تو این نامه میگه زمان را برای اپلیکیشن های الویت دار کم میکنه. آیا معنیش اینه که ما که رشته امون حذف شده نباید خیلی امیدوار باشیم؟

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2011 در 3:16 ب.ظ.

      چرا ، باید امیدوار باشید و مطمئنا اتفاقات خوبی خواهد افتاد. کمی که صبر کنیم ، سیاست های آنها مشخص میشود.
      خوش باشی

  20. رضا said,

    ژوئن 27, 2011 در 5:48 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی سریعت. موفق باشی .

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2011 در 9:37 ق.ظ.

      خواهش میکنم رضا جان
      خوش باشی

  21. sara said,

    ژوئن 27, 2011 در 10:32 ق.ظ.

    ممنون از خبررساني سريع و دقيق.ايشالا عاقبت اقدام همه خير باشه

  22. ladan said,

    ژوئن 27, 2011 در 1:59 ب.ظ.

    من یک سوالی داشتم! مرحله اول اول هم باید چک لیست سیدنی را پر کنیم هم باید چک لیست دمشق را . حالا سوال من انجاست که یعنی باید از هر مدرکی 2 تا بفرستیم سیدنی؟ یکی برای سیدنی یکی برای دمشق؟!؟!
    به طور متال از هر فرمی 2 عدد ویا از مدرک آیلتس 2 عدد همون اول بفرستیم کانادا؟ من نمیفهمم! یعنی مدارک چک لیست کانادا + مدارک چک لیست دمشق = از هر چیز 2 عدد ؟!؟!
    ممنون میشم روشنم کنین

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2011 در 2:07 ب.ظ.

      بله ، باید هم چک لیست سیدنی را تکمیل و مدارک آن را ارسال کنید و هم چک لیست و مدارک ویزا آفیس را ، فقط:
      ارسال مدارک تکمیلی مشترک در یک نسخه کفایت میکند.
      از کلیه فرم ها باید ۲ نسخه ارسال کنید.
      خوش باشی

  23. ساناز said,

    ژوئن 27, 2011 در 11:29 ب.ظ.

    سلام, با توجه به متنی که قبلا گذاشته بودید در رابطه با دو پاسخ برای دو گروه, برای قانون جدید فوریه 2008 تا جون 2010 و اینکه گفته بودند برای دو سال دیگه باید منتظر باشید پس چجوری می شه انتظار داشت زودتر پرونده هارو بررسی کنند. نظر شما اینه که زودتر از این زمانی که در نامه قبلی گفتند پرونده ها رو بررسی میکنند؟ یا باید برای حداقل 2 سال دیگه هم منتظر باشیم؟
    خیلی ممنون

    • امیر said,

      ژوئن 28, 2011 در 12:02 ق.ظ.

      ساناز جان فرستنده آن ایمیل ویزا آفیس لندن بود و طرف هم پرونده اش مال ۲۰۱۰ بود.
      الاب موضوع دوستانی هستند که سال ۲۰۰۹ اقدام کرده اند.
      به اعتقاد من تکلیف خیلی از دوستان اقدام کننده ۲۰۰۹ تا پایان امسال و یا اوائل سال ۲۰۱۲ معلوم خواهد شد.
      خوش باشی

  24. ژوئن 28, 2011 در 2:02 ق.ظ.

    […] قانون جدید مهاجرت به کانادا جهت سال ۲۰۱۱ ، اعلام شد ۱- مشاغل مورد نیاز تغییر نکرده و همچنان لیست مشاغل ۲۹ تائی اعلام شده در ۲۶ جون ۲۰۱۰ مورد پذیرش قرار میگیرند. البته با این تفاوت که حداکثر پرونده مورد قبول برای هر شغل ۵۰۰ عدد میباشد و سقف آن هم ۱۰۰۰۰ پرونده میباشد. […]

  25. ژوئن 28, 2011 در 7:30 ق.ظ.

    با سلام ،دوست خوبم یکسال از ورود ما به تورنتو می گذرد و مدتی قبل ازمهاجرتمان به کانادا با ایجاد یک وبلاگ مهاجرتی دست به قلم شدیم .پس از ورود به کانادا به فکر ایجاد و راه اندازی یک بیزینس شخصی افتادیم .با توجه به محبت شما دوستان در این مدت و احساس عمیقی که بصورت مجازی بین خودمان و شما احساس میکنم این دلگرمی ایجاد شد تا به فکر ایجاد یک وبسایت خبری مهاجرتی باشم به این کار بعنوان یک بیزینس شخصی نگاه میکنم و به همین دلیل به کمک شما بسیار نیازمندم حمایت شما از وبسایت به انواع مختلف می تواند اتفاق بیافتد و این حمایت یعنی پا گرفتن نهال بیزینسی کوچک ما در تورنتو و در نهایت کمک متقابل به هموطنانمون…..واما شما از چه راههایی میتونید کمکمون کنید :
    -1در اولین قدم لینک وبلاگ ما را با ادرس جدید وبسایت headlinepress.netعوض کنید اخه ما دیگه اینجا نمینویسیم و داخل خود وبسایتمون وبلاگ داریم که ادامه راه رو اونجا مینویسیم2- اگر وبلاگ ندارید ادرس ما رو به دوستان خودتون بگید تا ما منبع خبریشون بشیم و برای کسب اخبار به ما رجوع کنن3- مهمترین کاری که برای ما میتوانید انجام بدهید اینه که خودتون و یا دوستانی که دارای بیزینس در ایران و یا کانادا هستند به وبسایت ما تبلیغ بدید در ضمن برای افرادی که در ایران هستند با شرایط خیلی راحتی تبلیغات انجام خواهیم داد و پرداخت مبلغ هم بصورت ریالی خواهد بود.برای دوستان کانادا سیستم پرداخت اینترنتی امن بصورت paypal محیا می باشد که کاملا امن و سکیور بوده و توسط شرکت مذکور بیمه و گارانتی گردیده است4- به دوستانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارن میتونین ادرس وبسایت ما رو بدین تا از اطلاعاتش استفاده کنن5- در وبسایت ما در قسمت تماس با ما میتونین به صفحه فیس بوک ما بروید و like بزنید برامون و در توییتر کلید follow را برامون بزنید و فیس بوکتون اد کنین6- میتونید از صفحه یوتیوب وبسایت ما دیدن کنید و پیشنهاداتون رو برای گذاشتن فیلمها بگیدو نظر بدید و فعالش کنید 7-عکسهاتون و فیلمهاتون را برامون بفرستید تا با نام شما براتون نمایش بدیم8- شما می توانید منابع خبری خود را تغییر داده و جهت کسب اخبار وبسایت ما را مرجع خبری خودتان کنید .
    منتظر حمایت شما هستیم ما را دراین راه یاری کنید .
    دوستون داریم و بهتون فکر میکنیم
    رضا و سان شاین

    • امیر said,

      ژوئن 28, 2011 در 8:10 ق.ظ.

      انشاءالله که موفق باشی رضا جان. متاسفانه بنا به دلایل شخصی ، از تبلیغ برای شرکتهای مشاوری معذورم.
      خوش باشی

      • ژوئن 29, 2011 در 10:17 ب.ظ.

        امیر جان ما شرکت مشاوره ای نیستیم
        ما یک وبسایت خبری هستیم که قبلا وبلاگ بود ما شما را در وبلاگ مدتها لینک داشتیم و همینطور در وبسایت کنونی و باعث افتخار ماست ……
        بقول اینوری ها انی وی
        سلامت و موفق باشید
        رضا

      • امیر said,

        ژوئن 30, 2011 در 12:36 ق.ظ.

        رضا جان تصور من این بود که میخواهید وارد کار دلالی بشوید که خب میفرمایید قصد اینکار را ندارید. از طرفی از یک مهندس تحصیلکرده هم بعید بود که بخواهد کار مشاوره مهاجرتی انجام دهد.
        در هر صورت آرزوی موفقیت میکنم برایتان.
        خوش باشی

  26. ساناز said,

    ژوئن 28, 2011 در 10:48 ب.ظ.

    با سلام,
    پس به نظر شما با توجه به اینکه فایل نامبر اول من 5 ژانویه 2010 بوده و فایل نامبر دومم مارس 2010, ممکن هست که پرونده ما هم مثل اون دوستی که از ویزا آفیس لندن جواب گرفته بود طولانی بشه و 2 سال دیگه طول بکشه, یا با توجه به قانون جدیدشون امیدوار باشیم. باز هم از راهنماییتون ممنونم.

    • امیر said,

      ژوئن 28, 2011 در 11:17 ب.ظ.

      من فکر میکنم که با توجه به شرایط جدیدی که از اول جولای آغاز میشه ، وضع بهتر بشه. با همه این حرفها باید صبر کرد و دید.
      خوش باشی

  27. farid said,

    ژوئن 29, 2011 در 12:39 ق.ظ.

    با سلام
    امير جان اگر شغل ما عوض بشه و در ارتباط با رشته درخواستي نباشد ولي سابقه كافي در رابطه با شغل ادعا شده داشته باشيم آيا بهتر است اعلام كنيم يا اينكه فعلاٌ بي خيال شويم تا زماني كه آپديت مدارك خواستند و يا اصلاٌ بروي مبارك نياوريم؟
    ممنون از اطلاع رساني شما ..ما وارد 22 ومين ماه شديم .
    موفق باشي

    • امیر said,

      ژوئن 29, 2011 در 8:56 ق.ظ.

      فرید جان تا زمانی که مدرکی از شما نخواسته اند ، نیازی به اعلام نیست.
      خوش باشی

  28. ژوئن 30, 2011 در 6:37 ق.ظ.

    سلام امیر جان ! ببینم تو سال 98 اقدام کردی و چند ماه پیش وارد کانادا شدی که چقدر طول کشیده !!!! ولی من سال 98 اقدام کردم که سال 2000 اومدم ! نمیدونم علتش چی بوده که همزمان با هم درخواست دادیم ولی مال تو اینقدر طول کشید ؟

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2011 در 11:23 ق.ظ.

      قبلا که توضیح داده بودم. بخاطر تغییر قوانین ، سال ۲۰۰۲ ریفیوز شدم..
      خوش باشی

  29. آلیک said,

    ژوئن 30, 2011 در 7:12 ق.ظ.

    امیرجان سلام
    ما که ارسال مدارکمون به سیدنی کانادا جانویه 2010 وفایل اولمون جولای 2010بوده و فایل دوممون دسامبر2010 باید کی منتظر مدیکالمون باشیم خوشحال می شم نظرتو به ما بگی
    با تشکر

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2011 در 11:24 ق.ظ.

      فکر میکنم که سال ۲۰۱۲ انشاءالله که ویزا رو میگیرید.
      خوش باشی

  30. یک منتظر said,

    ژوئن 30, 2011 در 1:07 ب.ظ.

    باتشکر از امیرخان عزیز
    که همیشه خوش خبر هستید و هموطنان رو از روند پرونده های مهاجرتی باخبر می کنید.
    ای کاش همه ایرانیها مثل شما به فکر هم میهنان خود بودند ….
    میشه لطف کنید به من هم بگید که مدیکالم احتمالا چند ماه دیگه می آید…فایل دمشق من جولای 2010 اومد..بسیارممنون
    شاد وسلامت و موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2011 در 4:00 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت دوست عزیز.
      شوخی میکنی؟ اگر دست من بود که همین فردا برات میفرستادم !!!
      تصور من این هست که پرونده های سال ۲۰۱۰ ، انشاءالله تا پایان ۲۰۱۲ نهائی خواهد شد. البته امیدوارم.
      خوش باشی

  31. zoya said,

    ژوئن 30, 2011 در 8:53 ب.ظ.

    امیر جان
    منتظر پست جدیدتممممممممممممممم
    (لرزش ترس بغض اشک سکته سرگیجه )
    خوش باشی من که 100% نیستمممممممممممممممممم

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2011 در 8:59 ب.ظ.

      چرااااااااااااااااا؟
      خبر ها مال فرداست. انشاءالله هم که خیر هست.
      خوش باشی

  32. zoya said,

    ژوئن 30, 2011 در 9:05 ب.ظ.

    +سلام امیرجان خدا از دهنت بشنوه من امروز منتظر خبر جدید بودم بازم ممنون ازمحبتات و اطلاع رسانیت
    خوش و موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2011 در 9:10 ب.ظ.

      نه امروز نبوده ، فردا به وقت ماست که احتمالا میشه نیمه شب ، امشب شما. البته اگر آخر وقت اعلام کنند.
      در هر صورت در اولین فرصتی که متوجه بشم ، اعلام خواهم کرد.
      خوش باشی

  33. elham said,

    ژوئیه 1, 2011 در 3:59 ق.ظ.

    salam bebakhshid man font farsi nadaram , be nazar e shoma ma ke file number avval :march2009 va dovvomi august 2009 hast kei khabari misheh baramoon, man alan UK hastam va mikham bebinam inja phd shoroo konam ya sabr konam baraye canada? besyar sepasgozaram

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2011 در 10:06 ق.ظ.

      الهام جان پاسخ به این سوال با توجه به شرایط شما راحت نیست.
      من فکر میکنم که تا پایان سال ، تکلیف خیلی از پرونده های سال ۲۰۰۹ معلوم بشه ، باز هم باید نشست و کرم آقایان را نظاره گر بود.
      خوش باشی

  34. zoya said,

    ژوئیه 1, 2011 در 5:06 ق.ظ.

    ممنون امیر جان موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2011 در 10:06 ق.ظ.

      خواهش میکنم
      خوش باشی

  35. بنفشه said,

    ژوئیه 1, 2011 در 1:11 ب.ظ.

    سلام امیر خان.
    خبر جدیدی اعلام نشده از پرونده های قبلی. من که هر چه گشتم چیزی پیدا نکردم.
    شما خبر جدیدی ندارین؟
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2011 در 9:42 ب.ظ.

      بنفشه جان ، خبر فقط همان اعلام مجدد ۲۹ رشته برای سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ بود و تا الان تغییر دیگری حاصل نشده است. البته بر اساس گفته های وزیر باید تغییرات گسترده تر از این حرفها باشد !!!
      خوش باشی

  36. zoya said,

    ژوئیه 2, 2011 در 2:40 ق.ظ.

    امیرجان خبری نیست؟

  37. احد said,

    ژوئیه 2, 2011 در 4:35 ق.ظ.

    چاکرم امیر خان
    فایل اول من 17 ماه و دوم 15 ماه شده . یعنی ممکنه تکلیف ما با این تغییرات تا آخر این سال مشخص بشه؟
    اسن پراسس الکی شدیم کلی خوشحال شدیم گفتیم خبری شده ولی زهی خیال باطل . امیدوارم خوب و سرحال باشی و اولین خبر خوب رو از تو بشنویم .
    ارادت
    احد

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 10:22 ق.ظ.

      ارادت دارم ، احد جان
      من شدیدا معتقد هستم که تکلیف خیلی از شما ها در همین سال مشخص خواهد شد.
      خوش باشی

  38. hamid said,

    ژوئیه 2, 2011 در 10:09 ب.ظ.

    dar javabeh ahad agha
    chera fekr mikoni keh in process alaki hastesh?
    agar alaki bood keh tahala bayad eslahesh mikardand
    khoshbin bashid lotafn…

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 10:41 ب.ظ.

      بله باید خوش بین بود. اگر اشکال نرم افزار بود ، قطعا تا الان درست شده بود.
      اما منظور احد عزیز این هست که چون تاریخ شروع پراسس را ننوشته ، نمیشه روش حساب کرد و شاید الکی باشه.
      خوش باشی

    • احد said,

      ژوئیه 3, 2011 در 1:03 ب.ظ.

      سلام حمید جان
      راستش سعی می کنم خوش بین باشم ولی چه میشه کرد وقتی دوستان در قانون جدید با 10 ماه ویزا می گیرن ولی بچه های 38 رشته ای بعضی ها با 24 ماه انتظار از فایل دوم هنوز منتظرن تا شاید خبری بشه . اینه که نمی تونم خوش باشم ولی با صحبتهای امیر خان حالا واقعا خوش بین هستم و امید وارم که پرونده بچه ها از بایگانی بیاد بیرون.
      ارادت
      احد

  39. سحر said,

    ژوئیه 3, 2011 در 1:04 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز
    من همه مدارکم آماده است و میخوام بفرستم اما ندیدم فرمهای جدید گذاشته باشن… اگر گذاشتن میشه لینکشو لطف کنین؟؟؟ می ترسم طولش بدم باز نامه بانک و سوئ پیشینه تاریخش بگذره ، اون سری هم واسه همین عقب افتاد و نرسیدم قبل از جولای

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 10:25 ق.ظ.

      سحر جان متاسفامه تغییرات در مورد فرمها اجرا نشده است. من هم مرداد هستم که تغییرات در همین حد بوده یا بیشتر باید باشد. چند روز هم که تعطیل بود. به اعتقاد من تا پایان وقت اداری ۳ شنبه هم صبر کن ، اگر فرمهای جدید اعلام نشد ، مدارکت ارسال کن.
      خوش باشی

      • سحر said,

        ژوئیه 3, 2011 در 11:35 ق.ظ.

        یه جایی خوندم که 18 جولای فرم های جدیدو میذارن… چیزی در راین مورد شنیدین؟ و آیا فکر می کنین هزینهاش هم ممکنه تغییر کنه؟؟؟

      • امیر said,

        ژوئیه 3, 2011 در 11:45 ق.ظ.

        سحر جان در سایت رسمی اداره مهاجرت ، هیچ اشاره ای به این موضوع نشده و تماما بر اساس حدس و گمان هست و فاقد ارزش رسمی.
        خوش باشی

  40. سارا said,

    ژوئیه 3, 2011 در 3:01 ق.ظ.

    امیر جان سلام….
    ما آوریل 2010 این پراسس شدیم به نظرت چقدر دیگه طول می کشه؟قبل از ما هم هستن که هنوز بلا تکلیفن؟
    ممنون.

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 10:26 ق.ظ.

      سارا جان بچه های ۲۰۰۹ هنوز هستند که منتظرند. امیدوارم که خیلی سریع پیش بروند.
      خوش باشی

  41. ساناز said,

    ژوئیه 3, 2011 در 9:44 ب.ظ.

    سلام با توجه به اینکه بعضی دوستان با فایل نامبر دوم 15 ماه پیش, جدیدا in process شدن و پرونده من با فایل نامبر دوم 16 ماه پیش, هنوز reci…. هست به نظر شما ممکن است پرونده ما مشکلی داشته باشه. البته من تا حالا هیچ نامه پیگیری ارسال نکردم و بهتره که نامه پیگیری رو بزنم و یا منتظر باشم؟
    باز هم از توجهتون خیلی ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 9:49 ب.ظ.

      ساناز جان تمام دوستانی که در حال حاضر این پراسس هستند ، بواسطه تماسی بوده که با سفارت داشته اند.
      شما هم میتوانید با آنها تماس بگیرید ، اما قطعا این پراسس خواهید شد و شاید در شرایط شما تغییری حاصل نشود.
      به اعتقاد من یکی دو ماهی صبر کن ، تا عملکرد سفارت را ببینیم و پس آن میتونید با آنها تماس بگیرید.
      خوش باشی

  42. LD said,

    ژوئیه 4, 2011 در 12:21 ق.ظ.

    سلام. مرسی از راهنماییهاتون. یک سوالی داشتم.من قرارداد کارم را دادم دارالترجمه ترجمه کرد اما مهر دادگستری و امور خارجه ندارد.اشکالی دارد؟
    REFERENCE LETTER با کارت ویزیت مدیر عامل را هم دارم.
    سوال دیگه اینکه آیا همه اینها برای شوهرم هم لازمه؟

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 12:44 ق.ظ.

      هیچکدام از اینها نیاز نبوده ،چه برای خودتان و چه همسرتان.
      اما در جریان باشید که اگر مدرکی را بدون تاییدیه دادگستری بفرستید ، و مابقی مدارک تایید دادگستری داشته باشه ، ممکن هست که حساسیت ایجاد کند. تایید امور خارجه هم که اصلا نیاز نیست.
      خوش باشی

      • ladan said,

        ژوئیه 7, 2011 در 7:21 ق.ظ.

        یعنی هیچکدام از اینها نیاز نیست ؟!؟!؟!؟! ولی توی فرم دمشق قسمت 7 مربوط به سابقه کار گفته شده : For you and your spouse or common-law partner:
        •notarized employment contracts from your present and past employers, accompanied by an English or French translation
        •original and up-to-date letters of reference from your past and current employers. Letters must be written on company letterhead and show the company’s full address, telephone and fax numbers, and be stamped with the company’s official seal.

        پس حالا من باید مهر دادگستری هم بگیرم؟!؟میشه یکروزه مهر دادگستری را گرفت؟

      • امیر said,

        ژوئیه 7, 2011 در 4:07 ب.ظ.

        لادن جان قبل از همه ، بدلیل اینکه روزانه حداقل ۳۰ تا کامنت در پستهای مختلف دارم و تماما پشت سر هم قرار میگیرد و حافظه من تا ۲ روز گذشته را بیشتر یاری نمیکنه ، کلی گشتم تا کامنت ۳ روز قبل شما رو پیدا کردم تا ببینم موضوع چی بوده لذا خواهش میکنم که اگر فاصله بین کانت ها زیاد شد ، چون احتمالا اصل قضیه را فراموش کرده ام ، یک پیش زمینه داشته باشید. ممنون.
        ببین ، اگر سابقه کاری که شما ارائه میکنید ، دقیقا بر اساس فرمتی که آنها تعریف کرده اند باشه ، به هیچ کدام از اینها نیازی نیست. یعنی تجربه این را نشان داده. مگر آنکه نتوانید فرمت مورد نیاز آنها را تهیه کنید که خب باید مدارک تکمیلی ارائه نمایید.
        من توصیه میکنم که تاییدیه دادگستری را حتما بگیرید و خب یک زمانی یکروزه میشد گرفت ، الان دیگه خبر ندارم !!!
        خوش باشی

  43. احد said,

    ژوئیه 4, 2011 در 12:40 ب.ظ.

    امیرخان اینم نامه وزیر به یکی از دوستان که پیگیری کرده ببین و شما نظر بده😦
    This is in response to your correspondence of June 19, 2011, addressed to the Minister of Citizenship, Immigration and Multiculturalism, concerning your application for permanent residence in Canada as a Skilled Worker.

    We realize that those who have submitted their applications look forward to being granted permanent resident status within a reasonable waiting period after applying. Please be assured that we make every effort to deal with the applications we receive in the most efficient and effective manner.

    The mission in Damascus is actively processing FSW-MI1 files received before February 2009 for the group «Ministerial Instructions 1». (FSW-MI1 = Federal Skilled Workers received under the first set of Ministerial Instructions)

    Because they reflect Canada’s current labour market needs, Federal Skilled Worker applications under the set of Ministerial Instructions effective as of June 26, 2010 (FSW-MI2) are processed on a priority basis. By prioritizing Federal Skilled Worker applications received after this date, we are responding to the most urgent labour market needs first.

    Unfortunately, it will take longer to process Federal Skilled Worker applications submitted under the first set of Ministerial Instructions (between February 27, 2008 and June 25, 2010) than originally projected. During this time, the department received applications for more than 425,000 people, and as of April 2011, 144,000 of these had not yet received a decision. This number represents more than twice the number of projected admissions under the Federal Skilled Worker program in 2011.

    Thank you for taking the time to bring your concerns to the Minister’s attention. I trust that this information is helpful.

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 12:52 ب.ظ.

      ممنونم احد جان از ارسال این جوابیه. اگر اجازه بدی ، به عنوان یک پست جهت اطلاع بقیه دوستان هم پابلیش کنم.
      خوش باشی

      • احد said,

        ژوئیه 5, 2011 در 3:55 ق.ظ.

        اجازه منم دست شماست . من که رفتم سراغ مهاجرت استانی راستش دیگه از اما و اگر خسته شدم .
        ارادتمندم
        احد

      • امیر said,

        ژوئیه 5, 2011 در 9:53 ق.ظ.

        ممنونم از لطفت احد جان. انشاءالله که موفق باشی
        خوش باشی


پاسخی بگذارید

