اسکان موقت در ونکوور – قسمت اول

قبل از هر چیز در ارتباط با تغییر قوانینی که قرار بود از امروز اعمال شود ، عرض کنم که علیرغم اینکه شخص وزیر در چند ماه گذشته اعلام کرده بودند و اطلاعیه ای هم که در چند روز گذشته منتشر شده بود ، قرار بر این شده بود که کل تغییرات در قانون را در روز اول جولای اعلام و سایت خودشان را آپدیت کنند. که این اتفاق تا الان که تقریبا اول جولای رو به اتمام هست نیفتاده و تنها تغییر ، صفر نمودن کنتور لیست مشاغل ۲۹ تایی و همچنین به نصفه رساندن پذیرش پرونده های جدید از اول جولای ، بود که بخشی از تغییرات گسترده ای که وعده داده شده بود ، میباشد.

در هر صورت در اولین فرصتی که تغییرات جدید احتمالی اعمال شود و من در جریان قرار گیرم ، اعلام خواهم نمود.

نکته بعدی ، اگر خاطرتان باشد ، قصد داشتم که به دنبال راهی برای اسکان موقت دوستانی که وارد ونکوور میشوند ، بگردم که تا زمانی که بقول معروف بتوانند خودشان را پیدا کنند ، محلی را برای اسکان موقت با هزینه مناسب داشته باشند.

علیرغم تلاش بسیار ، تا امروز موفق به پیدا کردن این راه نشدم. البته چندین پیشنهاد را تا الان دریافت کرده بودم ، اما قیمتها را آنقدر بالا اعلام کرده بودند که صرفه با همان هتل بود.
تا امروز ، که بطور کاملا اتفاقی با شخصی آشنا شدم و مساله را با ایشان مطرح کردم و ایشان این امر را کاملا شدنی دانست و استقبال هم نمودند و قیمت هایی که بطور ضمنی به من ارائه کردند ، بسیار خوب و منطقی بود. البته آپشن هایی که ایشان عنوان کردند بسیار متنوع و جالب میباشد.
قرار بر این شد که در هفته آتی ، با آنها در ارتباط با این مساله صحبت شود.
انشاءالله که پس از نشست هفته آتی ، جزییات این کار را اعلام خواهم کرد و دوستانی که تمایل داشته باشند هم در جریان نحوه کار قرار خواهند گرفت.

امیدوارم که قسمت بعدی این پست حاوی خبرهای خوبی باشه ، چون قیمتی که آنها برای هزینه اسکان موقت پیشنهاد خواهند داد ، باید زیر قیمت فعلی بازار باشه تا رضایت من جلب بشه !!! یکم خسیس هستم ، چه کنم !!!

خوش باشید

پی نوشت:
این متن رو دیشب پابلیش کردم ، نمیدونم چرا بصورت پیش نویس مونده بود !!!!

19 دیدگاه

  1. مریم م said,

    ژوئیه 2, 2011 در 11:01 ق.ظ.

    سلام امیر جان،خوبید؟با اینکه 2 ساله که منتظر جوابم و هنوزم هیچ خبری نیست ولی کماکان به یه سری مسائل مثل همین اسکان موقت یا پیدا کردن خونه فکر میکنم!چون تنهام خیلی دلهره دارم،اگه این جور که میگی بشه یه عالمه آدم تازه وارد گیج رو نجات میدی که همیشه دعا گوت خواهند بود.سلامت و شاد باشی.

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 11:51 ق.ظ.

      مریم جان من هم تلاشم این هست که کمکی به دوستان تازه وارد کرد و فکر میکنم که این مورد را بتونم به نفع شما دوستان نهائی کنم.
      خوش باشی

  2. مژده said,

    ژوئیه 2, 2011 در 12:06 ب.ظ.

    ممنون امير جان… حيف كه ما ونكوور نمي يايم …از شوخي بگذريم . مي خواستم ازت تشكر كنم و خوشحالم كه دوست خوبي مثل امير در كنارمون هست كه هميشه راهنمامون بوده و هست… اينجاهاست كه تفاوت آدما مشخص مي شه… منتظر پست بعديت هستم و شاد شاد باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 12:32 ب.ظ.

      خدا رو چه دیدی ، شاید شما هم ونکووری شدید.
      لطف داری مژده جان. خوشحال میشم که بتونم کمکی هر چند کوچک به دوستانم بکنم.
      خوش باشی

  3. sama said,

    ژوئیه 2, 2011 در 12:34 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    حالا چی؟
    به نظر شما یه فایل جدید باز کنم یا بازم صبر کنم.
    ممنونم از راهنماییت.

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 12:55 ب.ظ.

      سما جان یک مقدار ریسکه. من فکر میکنم که این تغییر شرایط و قانون کمی سرکاری باشه تا بتونند زمان بخرند و تکلیف پرونده های قدیمی رو روشن کنند.
      باز هم خود دانی.
      خوش باشی

  4. مینا said,

    ژوئیه 2, 2011 در 1:14 ب.ظ.

    سلام،خیلی خیلی کار مفیدیه، مرسی از تلاشتون،
    حدود زمانی این اسکان موقت چقدره؟ منظورم برای پیدا شدنه؟ یک ماه یا بیشتر؟
    فکر کنم من جزو اولین دسته مشتریها باشم.

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 1:21 ب.ظ.

      مینا جان بر اساس صحبتهای اولیه که صورت گرفت ، دوستانی که تمایل داشته باشند میتوانند از یکهفته تا چندین ماه برای خودشان این اماکن را رزرو کنند و شرایط متنوعی هم داره ، سوییت ، آپارتمان ، منزل و هاستل.
      فقط صحبتی که کردند این بود که چون شرایط افراد با هم تفاوت داره ، باید زودتر اعلام بشه تا محلی که کاملا منطبق با نیازهای اولیه دوستان هست ، فراهم شود. صحبت یکماه بود. فقط چون هیچ گونه نفعی این وسط من نمیبرم و فعالیت من فقط جنبه هماهنگی داره ، تمام تلاشم را میخواهم انجام دهم که یک موقع شرمنده دوستان نشوم.
      خوش باشی

  5. عادله said,

    ژوئیه 2, 2011 در 8:41 ب.ظ.

    امیر جان سلام مثل همیشه به فکر همه هستی و کمک کننده . روحیه قابل تحسینی که داری الگوی خوبی برای همه ی ما بوده و هست . باز هم ممنونیم.

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 8:54 ب.ظ.

      اختیار داری عادله جان. فقط خدا کنه اون چیزی که تو ذهن من هست ، بشه و چون شدیدا آدم وسواسی هستم ، باید درست و کاملا رضایت بخش باشه ، و طبعا کار راحتی نیست.
      انشاءالله که بتونم شرایط خودم ، درواقع شما را ، به آنها بقبولونم و دوستانی که منبعد وارد ونکوور میشوند ، کاملا با آرامش خاطر لند کنند.
      خوش باشی

  6. ژوئیه 3, 2011 در 2:01 ق.ظ.

    […] اسکان موقت در ونکوور – قسمت اول […]

  7. reza1100 said,

    ژوئیه 3, 2011 در 3:22 ق.ظ.

    امير جان
    براي دوستاني كه قصد اقامت اوليه در ونكوور دارن داري انجام ميدي يا هدفت شهرهاي ديگه هم هست؟
    به هر حال موفق باشي
    خوش باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 10:28 ق.ظ.

      رضا جان در مورد شهرهای دیگه هم شاید بشه فکر کرد. اما در حال حاضر فقط ونکوور. آنهم چون دم دستم هستند و میشه بیشتر روی کارشان نظارت کرد ، هر چند خودم اصلا نمیخواهم وارد این مقوله شوم.
      خوش باشی

  8. آلیک said,

    ژوئیه 3, 2011 در 7:11 ق.ظ.

    امیر جان ممنون از زحمتی که می کشی واقعا قابل ستایش است

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 10:29 ق.ظ.

      اختیار داری دوست عزیز ، امیدوارم که ثمر بخش باشه.
      خوش باشی

  9. سروناز said,

    ژوئیه 3, 2011 در 11:50 ق.ظ.

    من نمیدونم با توجه به این رفتارهای اجق وجق کانادا بالاخره پام به این سرزمین میرسه یا نه اما در این میان پایم به وبلاگی باز شد که انعکاس قلبی به وسعت جهان بود و همیشه آماده برای پذیرش شهروند بدون هیچ ویزایی و هیچ محدودیتی ، وبلاگی به نام «پانیذ پرنده مهاجر»
    بنابراین الان هم مهم نیست که روزی بتوانم در خانه های اسکان موقت ساکن بشم یا نه مهم کار امیر است که مرزهای انسانی را از ایران تا قلب کانادا گسترش می دهد .
    بابت همه چیز ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 12:16 ب.ظ.

      میگم شما روز تعطیلی یک چوب دستت گرفتی که من رو بزنی؟؟!!!
      اختیار داری و این نظر لطف شماست. رسالت من از روز اول اطلاع رسانی و کمک به همنوع بوده و امیدوارم در این راه موفق بوده باشم. و باز هم امیدوارم که اینکار جدید که شاید خالی از دردسر هم نباشه ، به نحو احسن انجام بشه.
      خوش باشی

  10. الهه said,

    ژوئیه 3, 2011 در 9:58 ب.ظ.

    بسیار سپاسگذاریم.امیدوارم همیشه موفق باشید.

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2011 در 10:11 ب.ظ.

      خواهش میکنم ، الهه جان
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

