جوابیه وزیر محترم مهاجرت کانادا به یک دوست !!!

با تشکر فراوان از احد عزیز که این پاسخ را که یکی از دوستان ایشان از دفتر وزیر محترم مهاجرت کانادا دریافت کرده اند ، برای من فرستادند ، عینا اصل ایمیل دریافتی را شما مطالعه بفرمایید که خب خیلی خوشایند نیست و در آخر تفسیر ناخوشایندتر من !!!

This is in response to your correspondence of June 19, 2011, addressed to the Minister of Citizenship, Immigration and Multiculturalism, concerning your application for permanent residence in Canada as a Skilled Worker.

We realize that those who have submitted their applications look forward to being granted permanent resident status within a reasonable waiting period after applying. Please be assured that we make every effort to deal with the applications we receive in the most efficient and effective manner.

The mission in Damascus is actively processing FSW-MI1 files received before February 2009 for the group “Ministerial Instructions 1″. (FSW-MI1 = Federal Skilled Workers received under the first set of Ministerial Instructions)

Because they reflect Canada’s current labour market needs, Federal Skilled Worker applications under the set of Ministerial Instructions effective as of June 26, 2010 (FSW-MI2) are processed on a priority basis. By prioritizing Federal Skilled Worker applications received after this date, we are responding to the most urgent labour market needs first.

Unfortunately, it will take longer to process Federal Skilled Worker applications submitted under the first set of Ministerial Instructions (between February 27, 2008 and June 25, 2010) than originally projected. During this time, the department received applications for more than 425,000 people, and as of April 2011, 144,000 of these had not yet received a decision. This number represents more than twice the number of projected admissions under the Federal Skilled Worker program in 2011.

Thank you for taking the time to bring your concerns to the Minister’s attention. I trust that this information is helpful

تا یک حدی پیش بینی این تیپ پاسخ ها رو داشتم و دقیقا من رو بیاد بلایی که سال ۲۰۰۲ بسر من آمد میاندازد.
تغییر قانون ، تغییر مارکت ، طولانی شدن بیش از حد پروسه ، گیر دادن های بی جهت و در آخر ………. .

اصلا قصد منفی نویسی یا ناامید کردن کسی را نداشته و ندارم و امیدوارم که کاملا اشتباه کرده باشم.
اما معتقدم و توصیه میکنم که اگر پرونده شما جزو ۳۸ شغله ها بوده و هنوز هم در لیست مشاغل هست ، با قانون جدید هم اقدام کنید. احتمالا زودتر به نتیجه میرسید.

فقط در حد یک توصیه هست و نظر شخصی.

خوش باشید

69 دیدگاه

  1. Houman said,

    ژوئیه 4, 2011 در 1:12 ب.ظ.

    این که خیلی بد شد. قبلا گفته بودند روی آپریل 2009 دارند کار میکنند

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 1:54 ب.ظ.

      هومن جان اشتباه نشه ، منظورشان این هست که الان در حال بررسی پرونده های قبل از فوریه ۲۰۰۹ (یعنی قانون قدیم) هستند.
      و پرونده های بین ۲۷ فوریه ۲۰۰۹ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ هم ، ممکن هست که خیلی طولانی شود.
      خوش باشی

  2. مژده said,

    ژوئیه 4, 2011 در 1:17 ب.ظ.

    خب ظاهراً نبايد اميد الكي ببنديم يه فكري بايد بكنيم

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 1:55 ب.ظ.

      بالاخره مژده جان نباید هم ناامید بود.
      خوش باشی

  3. بنفشه said,

    ژوئیه 4, 2011 در 1:29 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    هر دم از این باغ بری میرسد
    شاید بهتر باشه به کل فراموشش کنیم . بذاریم تا خودشون به دست و پامون بیوفتن و بگن باید بیاین دمبال ویزاتون اگه نیاین ما می یایم سراغتون.
    فک کنم این بهترین راه باشه
    قلبا تشکر از اطلاع رسانیت

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 1:57 ب.ظ.

      بنفشه جان ، زندگی عادی را ادامه دادن که بهتر شکل موجود هست.
      مهاجرت به اندازه کافی استرس زا هست ، خودمان دیگه نباید استرس توامان ایجاد کنیم.
      خوش باشی

  4. نیوشا said,

    ژوئیه 4, 2011 در 6:50 ب.ظ.

    دردبگیرن ایشالله ننه انقد مردمو می چزونند.

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 7:53 ب.ظ.

      درد گرفتن که اینکار ها رو میکنند دیگه !!!
      خوش باشی

  5. آلیک said,

    ژوئیه 4, 2011 در 8:27 ب.ظ.

    امیر جان بالاخره ما نفهمیدیم شرایط پرونده های بین27 فوریه 2008 تا 25 جون 2009 الان بهتره یا پرونده های بین ۲۷ جون۲۰۰۹ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ و یا از 27 جون 2010 تا 29 جون 2011 یا پرونده های از حالا به بعد
    ببخشید یکم پیچیده شد نوشتارم

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 11:53 ب.ظ.

      اون چیزی که مشخص هست ، پرونده های بین ۲۷ فوریه ۲۰۰۹ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ ، وضعشان خراب هست !!!!
      از همه بهتر هم بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ هست.
      خوش باشی

  6. نیلو said,

    ژوئیه 4, 2011 در 9:02 ب.ظ.

    مرسی از اطلاع رسانی امیر جان. نکته اینجاست که بعضی از رشته های 38 از این لیست جدید حذف شده اند و ضمنا اگر آدم دوباره بخواد ثبت نام کنه دوباره باید پول بده دوباره ترجمه مدارک بفرسته و به نظر من واقعا پروژه طاقت فرسایی هست بعلاوه اینکه هیچ تضمینی هم نیست. من که فکر می کنم باید کشورهای دیگه یا راههای دیگر رو بررسی کرد چون این کانادا از نظر من به هیچ وجه قبل اطمینان نیست.

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 11:54 ب.ظ.

      خب بله ، من در ۱۳ سال گذشته بارها و بارها این کارها رو کردم ، اگر میخواهید به نتیجه دلخواه خودتان برسید ، باید تلاش کنید.
      خوش باشی

  7. بهراد said,

    ژوئیه 4, 2011 در 11:47 ب.ظ.

    من یک سوالی دارم. چه پرونده ای را میگویند مثلا اول ژوئن؟ به تاریخ درخواست اولیه به سیدنی است؟ یا جواب سیدنی؟ یا جواب دمشق و لندن؟ کدامیک؟

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 11:57 ب.ظ.

      بهراد جان سیدنی را فراموش کنید. ملاک اداره مهاجرت و ویزا آفیس ، زمان دریافت مدارک توسط ویزا آفیس میباشد. (البته برای پرونده های بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ ، ملاک همان سیدنی هست)
      خوش باشی

      • بهراد said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:06 ق.ظ.

        برای یکی از دوستان میپرسم، چون آب که از سر من گذشته! سوال این است که اگر کسی پرونده سیدنی اش قبل از 26 جون فرستاده باشد و از لندن توی جولای پاسخ گرفته باشد تکلیف چیست؟

      • امیر said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:25 ق.ظ.

        معنی آب از سر گذشتن رو هم فهمیدیم!!!
        اگر جزو ۳۸ شغلی ها باشه که خب مشخص هست. کسانی که بعد از ۲۶ جون فرستادند ، کل مدارک رو با هم به سیدنی ارسال کرده اند.
        خوش باشی

  8. بهراد said,

    ژوئیه 4, 2011 در 11:48 ب.ظ.

    پرونده ای که جوابش از دفتر لندن ژولای 2010 آمده باشد جزو کدام گروه می افتد؟

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2011 در 11:58 ب.ظ.

      اگر پرونده ای جزو لیست ۳۸ تائی باشه ، رفته تو آب نمک !!!
      خوش باشی

      • بهراد said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:10 ق.ظ.

        چرا؟ این که بعد از ژوئن 2010 است و منطقاً باید توی FSW-MI2 بیافتد.

      • امیر said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:25 ق.ظ.

        ملاک رسیدن مدارک به سیدنی هست ، البته فقط در این مورد خاص.
        خوش باشی

      • بهراد said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:17 ق.ظ.

        شرایطش اینطوریه:
        We received your application for permanent residence on April 26, 2010.
        We reviewed your application and sent you a letter on July 27, 2010.
        Your application and supporting documents were received by the London England office. They are pending review. We transferred your application to the London England office on August 4, 2010. The London England office may contact you.

        حالا مسئله این است که FSW-MI1 یا FSW-MI2 است؟ فرقش فکر کنم خیلی زیاد باشه.

      • امیر said,

        ژوئیه 8, 2011 در 10:27 ق.ظ.

        ظاهرا جزو ۳۸ شغلی ها هست و جزو آن دسته که باید زیاد صبر کنه.
        خوش باشی

      • بهراد said,

        ژوئیه 8, 2011 در 11:00 ق.ظ.

        نامه وزیر در خصوص نوع شغل صحبت میکند. اگر کسی شغلش هم توی 29 باشد و هم 38 منطقاً آن کسی که اول اقدام کرده اولویت دارد. خیلی پیچیده شده!

      • امیر said,

        ژوئیه 8, 2011 در 11:06 ق.ظ.

        خب بله اما خیلی ها هستند که سال ۲۰۰۵ اقدام کردند و شغلشان تو هر ۲ تا لیست هم هست ، پس اونها باید در اولویت باشند !! اما نیستند.
        خوش باشی

  9. reza1100 said,

    ژوئیه 5, 2011 در 12:40 ق.ظ.

    كبوتر بچه بودم مادرم مرد
    مرا دادن به دايه، دايه هم مرد
    مرا با شير گاو هم پروريدن
    به اقبال بدم گوساله هم مرد

    امير جان ظاهرا نميشه ديگه . ما سعيمونو كرديم. فايل نامبرمونم به بچه مون نشون ميديم كه ببينه كه ما سعي خودمونو كرديم وقتي نخواد بشه ، نميشه ديگه.
    خوش باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 9:50 ق.ظ.

      رضا جان شدنش که میشه اما شاید کمی بیشتر طول بکشه. تو حالا برو دنبال کباب با بادمجان ، انشاءالله ردیف میشه !!!
      خوش باشی

  10. هستی said,

    ژوئیه 5, 2011 در 2:19 ق.ظ.

    امیر من که به خاطر حفظ منافع دوستان هم شده دیگه اقدام مجدد نمی کنم (البته نمی تونم هم اقدام کنم چون رشتمون حذف شده) چون آنقدر ماشالله شانس داریم که اگه مجدد هم اقدام کنیم دوباره یه بامبول دیگه ای در میارن و دوباره میریم تو آب نمک😦

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 9:51 ق.ظ.

      هستی جان نمیخواهد نگران باشی ، کمی باید بیشتر صبور باشید
      خوش باشی

  11. ژوئیه 5, 2011 در 5:07 ق.ظ.

    امير جان ، وضعيت پرونده هاي قانون قديم (مثلاٌ كسايي كه مثل من سال 2007 اپلاي كردن) چي ميشه؟ آيا اين ميتونه خبر خوبي باشه كه به پرونده هاي ما زودتر رسيدگي بشه؟ و سوال دوم اينكه ، فكر ميكني من با داشتن جاب آفر جزو كساني ميشم كه بازار كار بهشون نياز داره ؟ و ممكنه به پرونده كساني مثل من كه جاب آفر دارن هم زودتر رسيدگي بشه؟ (چون رشته من كامپيوتر هست و جزو 29 رشته اعلام شده نيست)…. ممنون از اطلاع رساني.

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 10:02 ق.ظ.

      بله ، دقیقا اشاره شده که ملاک دمشق بررسی پرونده های قانون قدیم میباشد که شما جزو آنها هستید.
      جاب آفر داشتن همیشه امتیاز مثبت بوده و قطعا زودتر رسیدگی خواهد شد.
      خوش باشی

  12. ژوئیه 5, 2011 در 5:50 ق.ظ.

    امیر جان در مورد ما که فایل نامبرمون مال ژانویه 2008 هست و شامل قانون قدیم هستیم چه نظری داری منتظر بمونیم یا بریم یه فایل جدید باز کنیم ؟؟؟؟؟!!!

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 10:04 ق.ظ.

      با توجه به این جوابیه ، کار شما را قرار هست که زودتر انجام دهند اما چون در اواخر قانون قدیم هستید ، احتمالا جزو نفرات آخر آن قانون خواهید شد. شاید پرونده جدید شما زودتر به نتیجه برسد.
      خوش باشی

  13. رضا said,

    ژوئیه 5, 2011 در 7:41 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    ببخشید دو تا سوال داشتم
    1 ایا برای باز کردن پرونده جدید باید پرونده قبلی را بست؟
    2 ایا با ایلتسی که قبلا برای اداره مهاجرت فرستادیم میتوانیم پرونده جدید باز کنیم؟

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 10:05 ق.ظ.

      ۱- اصلا نیازی به بستن پرونده قبلی نیست.
      ۲- اگر اصل مدرک را دارید و ۲ بیشتر از تاریخ آن نگذشته ، بله میتوانید.
      خوش باشی

  14. SOLY said,

    ژوئیه 5, 2011 در 9:46 ق.ظ.

    امیر خان من آیلتس آکادمیک دارم. باید جنرال بدم حتما؟

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 10:07 ق.ظ.

      بله ، فقط ایلتس جنرال را قبول دارند.
      خوش باشی

  15. SOLY said,

    ژوئیه 5, 2011 در 9:52 ق.ظ.

    یک سوال دیگه. یعنی اونا نمیدونن که اگه یه گروه رو متوقف کنن یکی دیگرو بررسی کنن، اونهایی که شغلشون تکرار شده میرن دوباره اقدام میکنن؟ من مطمئنم خیلی از پرونده ها تکراریه و فقط کار خودشونو زیاد میکنن.

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 10:10 ق.ظ.

      چرا میدونند. اما احتمالا اینجوری فکر میکنند که خود بخود یکسری پرونده ها از گردونه خارج میشه.
      بله قطعا ، کما اینکه هستند افراد زیادی که شغلشان در لیست ۲۹ تائی جدید هست ولی طبق قانون قدیم اقدام کرده اند و ترجیح میدهند که آن پرونده ها را دست نزنند که روال خودش را طی کند.
      خوش باشی

  16. آلیک said,

    ژوئیه 5, 2011 در 11:22 ق.ظ.

    امیر جان به نظرت ما که پروندمون مارچ 2010 هست و 25 نوامبر این پراسس شدیم اگر الان پرونده دیگری باز کنیم زودتر از قبلی به نتیجه می رسه البته رشته ما جزو 29 و 38 رشته هست

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:09 ب.ظ.

      نمیدونم آخرش داستان را تونستم درست توضیح بدم یا نه؟
      از این جوابیه که اینجور بر میاد. حقیقتش کار خیلی راحتی نیست که در این مورد نظر قاطع داد.
      خوش باشی

  17. zoya said,

    ژوئیه 5, 2011 در 11:47 ق.ظ.

    الان فهمیدم ای کیو اینینوکیوهای محترم رو 32

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:09 ب.ظ.

      شرمنده نگرفتم که چی میگی !!!
      خوش باشی

  18. zoya said,

    ژوئیه 5, 2011 در 11:49 ق.ظ.

    اخه ادم هزار جور حرف میزنه ذر طول یک سال؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:10 ب.ظ.

      منو میگی یا اداره مهاجرت رو؟!!!
      خوش باشی

  19. یک منتظر said,

    ژوئیه 5, 2011 در 11:55 ق.ظ.

    باسلام خدمت امیرخان
    درمورد اینکه فرمودید باید صبور بود و به زندگی عادی ادامه داد، باید عرض کنم ما مردم مظلوم ایران داریم از یک سیستم بیمار فرار می کنیم و حداقل انتظار داریم درازای انجام بزرگترین ریسک زندگی یک انسان یعنی مهاجرت واز صفرشروع کردن ، وارد کشوری شویم که به اصطلاح جهان اول است و با نیروی ماهر تخصصی درهرکشوری رفتار شایسته شان انها خواهد داشت نه اینکه رفتاری حتی بدتر از جهان سوم خودمون باما داشته باشد. صد رحمت به اداره جات خودمون درجهان سوم که حداقل کارمون رو بعد از یک سال دوندگی انجام می دهند.اما اونها که ادعای حمایت از حقوق بشر رو دارند باید بدونند که اصلا ما جهان سومی ها رو جز بشر حساب نکرده اند که این رفتار رو میکنندو درک نمی کنند که کسانی که واسه زندگیشون توی این کشور جنگیده اند، تلاش کرده اند ، با همه ناملایمت ها ، محدودیت ها و بدبختی ها مبارزه کرده اند و حالا برای یک زندگی انسانی تر و اصولی تر تن به این ریسک بزرگ می دهند .
    یک موضوع دیگه هم اینه که مقداری از این خطاها از بعضی هم وطنان خود ماست که اون جهان اولی ها رو محق می کنه که رفتارخلاف شان انسانی باما داشته باشند و اون اینکه خیلی ها که من می شناسم با مدارک شغلی جعلی ، مدرک زبان فرانسه ساختگی از کلاس های زبان وروش هایی مثل رفتن در فایل یک نفر دیگه به عنوان پارتنر سعی داشته اند فایلی در 38 رشته ای ها باز کنند و باکمک بعضی از مشاوران مهاجرتی موفق به کسب فایل دوم هم شده اند. می خواستم بگم که هم وطنان متقلب محترم ما بازهم واسه بقیه دردسرساز شده اند و با این کارهای متقلبانه وحتی بازکردن چند فایل همزمان برای فدرال ، کبک و چندین ایالت کانادا ، حجم پرونده ها رو بیخودی زیاد کرده اند به خاطر اینکه می خواهند از قافله عقب نمونند.
    باعرض معذرت ازاینکه وقتت رو گرفتم.
    شادباشی

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:25 ب.ظ.

      دوست عزیز با فرمایش شما تا حدی موافق هستم اما اگر اجازه بدی کمی در این مورد توضیح دهم.
      برنامه ای که در حال حاضر بوجود آمده صرفا شامل حال کشور های جهان سوم نمیشود. با توجه به اینکه ، در فروم های خارجی مختلفی عضو هستم و بعضا مطلب هم مینویسم ، این داستان در حال حاضر گریبان گیر خیلی ها هست. حتی کسانی که انگلیسی هستند و علیرغم اینکه کانادا به نوعی زیر مجموعه خود آنها هست ، باز هم حاضر نیستند که از مواضع خود عقب نشینی کنند. البته موضوع برای کشورهایی مثل ایران بنا به شرایط خاصی که وجود داره ، کمی بغرنج تر هست که آنهم متاسفانه نه تقصیر متقاضی هست و نه دولت کانادا.
      از همه مهمتر ، تمام کشورهای مهاجر پذیر ، اعم از کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و …… ، حفظ منافع خودشان در اولویت اول قرار دارد. بدین معنی که اگر احساس کنند که در مورد خاصی هیچ نفعی به آنها نمیرسد ، هیچ ، متضرر هم میشوند ، با تصویب یک قانون ، کل مساله را جمع میکنند و در این مورد کاملا خود را محق میدانند و فکر هم میکنم که درست هم هست.
      مساله بعدی این هست که اگر شما را به عنوان مهاجر بپذیرند و پس از مدتی شما نتوانید کار پیدا کنید ، دولت خود را موظف میداند که به شما کمک مالی به طرق مختلف انجام دهد. کما اینکه از بدو ورود هم به شما به شیوه های مختلف کمک میشود. پس فکر میکنم که منطقی تر این باشد که متقاضی تا زمانی که بازار کار پذیرا او نبود ، در کشور خود بماند تا هزینه اضافی را متوجه دولت نکند.
      در ارتباط با پرونده سازی های مختلف هم با شما موافق هستم و خب کاری هم نمیشه کرد.
      خوش باشی

  20. فریبا said,

    ژوئیه 5, 2011 در 12:07 ب.ظ.

    سلام
    با این وضعیت در مورد فایل من که نوامبر 2008 و 8 ماه از آپدیت مدارکم می گذرد چه فکر می کنید؟

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:26 ب.ظ.

      من استنباطم این هست که در مورد شما شاید بزودی خبرهایی شود. البته آپدیت مدارک دلیلی بر نهائی شدن قضیه ندارد و ممکن هست که باز هم مدارک خاص و مختلفی را از شما بخواهند.
      خوش باشی

  21. عادله said,

    ژوئیه 5, 2011 در 12:26 ب.ظ.

    امیر جان سلام . دلمون خوش شده بود که میخوان 2009 را بررسی کنند ولی انگار باز هم رفتیم توی فاز دپرسیون.حالا یک سوال و اون اینکه فایل 2007 من که هیچ مدارکی براش ارائه نشده فقط فرم 3 صفحه ای و پول براش فرستاده شده اگر زودتر از 2009 نوبتش برسه ایا من باید براشون کل مدارک رو بفرستم یا اینکه چون هر دو فایل مربوط به یک شخص و یک شغل هست با هم ادغام میشه و مورد بررسی قرار میگیره بدون نیاز به مدارک مجدد.چون اگر دوباره مدارک بخوان که خیلی مسخره بنظر میرسه دو سری مدرک تکراری از یک نفر چه به دردشون می خوره به جز حجم اضافی مدارک در حالی که اگر دو پرونده را خودشون ادغام کنند هم به نفع ما میشه که هر کدوم زودتر نوبتش شد کارمون راه میافته و دو سری مدارک نمیفرستیم و هم به نفع اونها که حجم افرا د منتظر کم میشه.

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:31 ب.ظ.

      عادله جان ، اگر برای پرونده شما آپدیت مدارک را بخواهند ، بدون توجه به پرونده جدید خود ، باید کل مدارک را از اول ارسال کنید.
      اصلا مسخره نیست ، ۲ پرونده کاملا جدا تحت ۲ قانون کاملا متفاوت.
      خوش باشی

  22. احد said,

    ژوئیه 5, 2011 در 12:47 ب.ظ.

    امیر خان
    من یک چیز رو مطمئن هستم که بیش از نیمی از پرونده های 38 رشته ای که در دمشق هستن فاقد صلاحیت هستن و اصلا 67 امتیاز مورد نظر رو ندارن (من خودم خیلی ها رو می شناسم که کسر امتیاز دارن ولی فایل نامبر دمشق رو هم دارن) نمی دونم دلیل قبول کردن این پرونده ها وقرار دادن اونا در صف چی هست . واسه پولی هست که می گیرن هر پرونده به طور متوسط دو نفر و 1100 دلار در تعداد پرونده ها یک رقم نجومی میشه شاید دلیلش اینه . وگرنه خیلی راحت می تونن این تعداد رو در چند ماه به کمتر از نصف تقلیل بدن .

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:35 ب.ظ.

      قطعا اینجوریه. کما اینکه ممکن هست که کلی از پرونده های قانون قبلی هم بنا به دلایل مختلف ریجکت شود.
      اصلا فکر نکن که دنبال این پول بوده یا هستند. این پولها برای یک دولت اصلا پولی نیست ، حتی اگر مربوط به هزاران پرونده هم باشه.
      از طرفی نمیتونند که همان اول بررسی کنند و بلافاصله آنها را رد کنند. چون زمان بر هست و این حجم پرونده های انبار شده در فاصله کوتاهی به سفارت رسیده و شما فکر میکنی که چند تا کارمند برای بررسی پرونده ها دارند؟
      در هر صورت قطعا پشت این قوانین و جوابیه ها سیاستی هست که بدرستی هیچ کس نمیداند که چیست.
      خوش باشی

  23. sama said,

    ژوئیه 5, 2011 در 1:13 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    ماشالله هر دم از این باغ بری میرسد……
    امیر جان چقدر وقت داریم پرونده باز کنیم ؟
    چون من آیلتسم منقضی شده، تا یه تاریخ دیگه امتحان بدم 2 ماه حداقل زمان میبره….آیا تا اون موقع شغلم پر نمیشه؟
    آیلتسی که باید بفرستیم از همان اول باید بفرستیم و امتیازش چقدر باید باشه؟
    ببخشید زیاد شد،حدا کنه از دست من زودتر راحت بشید.
    ممنونم.

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 1:38 ب.ظ.

      بستگی داره تا آنجا که من اطلاع دارم ، پرونده های زیادی برای ۳ کد ۱۱۲۲ ، ۳۱۱۲ و ۳۱۵۲ بسوی سیدنی گسیل شده ، من احتمال میدم که این ۳ کد خیلی زود پر شود.
      زود باید به خود بجنبی. ایلتس رو باید همان اول بفرستی و بستگی داره که به چه امتیازی نیاز داری.
      خوش باشی

  24. عادله said,

    ژوئیه 5, 2011 در 9:01 ب.ظ.

    امیر جان با توجه به شرایط موجود فکر میکنی کدوم یک از فایل های من زودتر نوبت بررسی اش میرسه فوریه 2007 یا جولای 2009؟از این جهت میپرسم چون باید تصمیم بگیرم که اگر 2007 زودتر نوبتش میرسه ایلتس جنرالم اعتبارش تمام شده و باید دوباره امتحان بدم و دوباره داستان دارالترجمه و نامه سابقه کار و ….. یا اینکه بی خیال فایل 2007 بشم و منتظر 2009 بمونم .
    ای کاش میدونستم تفاوت زمانی این دو فایل چقدر حدودا هست و ایا ارزش دویدن مجدد را داره یا نه؟

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 9:51 ب.ظ.

      عادله جان اصلا نمیتونم در حال حاضر هیچ نظری بدم.
      به اعتقاد من منتظر باش ، انشاءالله که خبرهای خوبی خواهد رسید.
      خوش باشی

  25. farid said,

    ژوئیه 5, 2011 در 9:10 ب.ظ.

    با سلام
    امير جان اينكه جواب هاي مختلفي را در اين روزها شاهد هستيم مي تواند دلايل ديگري هم داشته باشد .
    بنظر من يكي از اين دلايل به متن نامه ارسالي بر مي گردد . يعني هر چقدر طرف نويسنده پرتوقع تر( كه البته حقش هم هست ) و رك تر مي نويسد جواب قاطع تر و نا اميد كننده تر خواهد بود كه از نظر منطقي هم درست بنظر مي رسد.
    دليل ديگر بنظر من اينست كه سيستم مهاجرت خود بخود زير فشار هست حالا چه به لحاظ حجم پرونده ها و چه بلحاظ نامه هاي ارسالي از طرف متقاضيان مهاجرت (حالا خدا پدرشان را بيامرزد كه يك جوابي به اين نامه ها مي دهند) خوب اين منطقي هست كه براي كاهش اين فشار موازدي زا اعلام بكنند كه حداقل تعداد اين نامه ها را كم بكنند
    من نه با خواندن نامه هاي قبلي كه مسرت بخش بود خيلي اميدوار شدم و نه با ديدن اين نامه نااميد . فكر ميكنم اين ميوه زماني را براي رسيدن نياز دارد كه بايستي طي كند
    حالا اگر نرسيده لابد زمانش نرسيده بايستي صبور بود.
    هر چند شاعر ميگه:
    بمو گفتي صبوري كن صبوري————-صبوري طرفه خاكي بر سرم كرد
    موفق باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2011 در 9:56 ب.ظ.

      کاملا باهات موافقم فرید جان. هم متقاضی و هم اداره مهاجرت تحت فشار هستند و خب هر کدام تلاش میکنند که این فشار را به حداقل برسانند که بعضا این نتایج حاصل میشود.
      قطعا اداره مهاجرت هم قصد ناامید کردن کسی را نداشته و از طرفی اگر مینوشت که تا آخر سال نتیجه میگیرید ، همین شخص دوباره آخر سال ایمیل میزد و غر میزد که حق هم داره. بهترین کار در حال حاضر بیخیالی هست و هر زمانی که احساس شد که چرا اینقدر طولانی شد ، یاد دوستانی که سال ۲۰۰۴ اقدام کرده اند و همچنان منتظرند ، بیفتید ، آرام خواهید شد.
      خوش باشی

  26. ژوئیه 6, 2011 در 2:05 ق.ظ.

    […] جوابیه وزیر محترم مهاجرت کانادا به یک دوست !!! […]

  27. zoya said,

    ژوئیه 6, 2011 در 10:30 ق.ظ.

    اخه ادم هزار جور حرف میزنه ذر طول یک سال؟؟؟؟؟؟؟l میر جان داشتیم؟منظورم
    سفارت کاناذا بوذ

    • امیر said,

      ژوئیه 6, 2011 در 12:53 ب.ظ.

      متوجه شدم ، شوخی کردم.
      خوش باشی

  28. ساناز said,

    ژوئیه 6, 2011 در 11:01 ب.ظ.

    امیر جان با اجازه تون این مطلی رو در وبلاگم مگذارم تا بقیه دوستانم هم در جریان باشند.

    • امیر said,

      ژوئیه 7, 2011 در 12:03 ق.ظ.

      خیلی لطف میکنی ، ساناز جان
      خوش باشی

  29. مهتا said,

    ژوئیه 7, 2011 در 12:01 ب.ظ.

    با سلام امیر خوان
    من فکر می کنم شما فوریه 2008 را با فوریه 2009 اشباه گرفته اید .چون قانون قدیم مال قبل از فوریه 2008 بود ودر اینجا گفته ما داریم قبل از فوریه 2009 رابررسی می کنیم ومن فکر نمی کنم این ربطی به روش قدیم داشته باشد چون یک سال بعد از آمدن روش جدید را گفته .لطفا در این مورد کمی توضیح بدید. من کانفیوز شدم.

    • امیر said,

      ژوئیه 7, 2011 در 4:11 ب.ظ.

      متوجه هستم که چی میگی مهتا جان ، اما چون تقریبا تمام کسانی که بلاتکلیف هستند ، پرونده هاشان بین فوریه ۲۰۰۹ تا جون ۲۰۱۰ میباشد ، به این مساله اشاره کرده اند. در واقع از قبل از فوریه ۲۰۰۹ که مربوط به اوائل قانون جدید میباشد (ابلاغیه ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸) تعداد بسیار اندکی مانده اند که آنها هم احتمالا درگیر مشکلاتی بوده اند.
      در واقع آنها میخواهند تکلیف قبل از فوریه ۲۰۰۹ را مشخص کنند. که خب از ژانویه هیچ کس نمانده و همینطور برگرد به قبل.
      خوش باشی

  30. مهتا said,

    ژوئیه 7, 2011 در 11:24 ب.ظ.

    راست می گی امیر جان .به نظر تو ماکه آلان 15 ماه از فایل نامبر دوممون می گذره تا دو سال دیگه بالاخره پامون به این کشور لعنتی می رسه ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 12:00 ق.ظ.

      دلت میاد بگی لعنتی؟؟؟!!!!
      من فکر میکنم که انشاءالله زودتر هم بشه.
      خوش باشی

  31. Houman said,

    ژوئیه 9, 2011 در 2:52 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    این مطلب فقط پاسخ به یک ایمیل بوده و شاید عمومیت نداشته باشه. بااین همه اخبار متفاوتی که از دمشق میاد و حتی خود وزیر هم داره ضد و نقیض میگه شما وضعیت رو چطور میبینی؟
    قربانت
    هومن

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:51 ق.ظ.

      قطعا همینطور هست ، اما باید با تمام این جوابیه ها آشنا شد که در نهایت بتوان یک نتیجه ای گرفت.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: