خبر مهم و فوری در ارتباط با مهاجرت به کانادا

دوستان ، امروز ۸ جولای ۲۰۱۱ ، سایت اداره مهاجرت کانادا بروزرسانی شد.
فرمها و نحوه محاسبه امتیاز ها هیچ تغییری نکرده و تنها تغییر که خیلی هم مهم هست ، مین دیوتی و الزامات هر شغل هست که دستخوش تغییرات شده و دوستانی که قصد اپلای کردن را دارند ، حتما به این موضوع توجه داشته باشند که سابقه کاری که ارائه میکنند ، بر اساس محتویات جدید در سایت مربوطه باشد تا خدایی نکرده منجر به ریجکت شدن نشود.
تغییرات ایجاد شده در ارتباط با مین دیوتی و الزامات هر شغل را میتوانید از اینجا مطالعه و مرور کنید.

خوش باشید

پی نوشت:
۱- دوستان لطف کنید ، خوب و با دقت زیاد بخش الزامات را مطالعه کنید تا متوجه تغییراتی که در زمینه زبان انگلیسی وزیر محترم وعده داده بودند ، بشوید!!! منتظر برداشت های شما هستم.
۲- دوستانی که قصد اپلای کردن دارند ، عجله نکنند و دقیق این بخش را مطالعه کنید ، موارد قابل تاملی مشاهده خواهید کرد.

37 دیدگاه

  1. الهه said,

    ژوئیه 8, 2011 در 12:55 ب.ظ.

    امیر آقا خسته نباشید، من چیزی راجع به زبان ندیدم !!

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 7:59 ب.ظ.

      درسته مستقیما هیچ اشاره ای نکرده ، اما برای بعضی مشاغل گرفتن لایسنس های کانادایی را الزامی کرده که آن هم باید مدرک زبان مورد قبول آن سازمان را ارائه کنند. نکته خیلی ظریف هست و کاملا با لغات بازی کرده اند.
      خوش باشی

  2. sama said,

    ژوئیه 8, 2011 در 1:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    آیا این تغییر به ما هم مربوطه؟
    ممنونم

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 7:59 ب.ظ.

      انشاءالله که ، نه.
      خوش باشی

  3. مژده said,

    ژوئیه 8, 2011 در 2:03 ب.ظ.

    يعني مي خواد چي بشه ؟؟؟

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 8:01 ب.ظ.

      هیچی ، من فکر میکنم از اول جولای به بعد آمار پرونده های ارجاع شده به سفارت بمراتب بیاد پائین ، چون خیلی ها نمیتونند اقدام کنند.
      خوش باشی

  4. zoya said,

    ژوئیه 8, 2011 در 7:48 ب.ظ.

    امیرجان خوبی؟
    در مورد زبان ندیدم
    چیزی
    ممنون ممنون ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 8:04 ب.ظ.

      درسته ، فکر کنم جوابت رو چند کامنت قبل تر بتونی پیدا کنی.
      خوش باشی

  5. zoya said,

    ژوئیه 8, 2011 در 7:50 ب.ظ.

    ای کیو این پینوکیوها رو گفتم که چنده
    35

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 8:05 ب.ظ.

      والا چه عرض کنم؟؟!!!
      خوش باشی

  6. ladan said,

    ژوئیه 8, 2011 در 10:56 ب.ظ.

    یک تغییر دیگه هم شده که خیلی به ضرر من شد!!!! مدرک IELTS پارسال فقط یک سال اعتبار داشت .بنابراین من دوباره برای امسال امتحان دادم !!!!! ولی بعد فهمیدم که امسال اعتبارش شده دو ساله و من با مدرک سال پیشم هم میتونستم اقدام کنم!! تازه چون فکر میکردم که دو نسخه از مدرک ielts رو باید بفرستم 50000 تومان هم بابت نسخه اضافه دادم و از این بابت خیلی حرصیم!!!!!

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 11:22 ب.ظ.

      لادن جان این تغییر که از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۰ شده و جدید نیست.
      خب دیگه این تقصیر خودت هست ، اینو دیگه نباید گردن اداره مهاجرت انداخت.
      خوش باشی

  7. sara said,

    ژوئیه 8, 2011 در 11:48 ب.ظ.

    مرسي امير جان از اطلاع رساني.ميشه بگي تو کدوم رشته ها داشتن لايسنس اجباري شده يا کجا اينو نوشته؟

    • امیر said,

      ژوئیه 8, 2011 در 11:54 ب.ظ.

      ببین سارا جان من چند تا کد شغلی رو که قبلا از محتوای مین دیوتی آنها اطلاع داشتم رو چک کردم ، تقریبا همشون تغییراتی داشتند. هر کس کد شغلی خودش رو باید کنترل کنه.
      تغییرات در قسمت مدارک الزامی هم اعمال شده ، مثلا همین لایسنس داشتن برای بعضی ها.
      خوش باشی

  8. reza1100 said,

    ژوئیه 8, 2011 در 11:55 ب.ظ.

    امير جان
    بخش الزامات كه در بوكلت OP06 گفته نيازي نيست رعايت بشه. پس چرا بايد خيلي بهش دقت كنيم؟ اون قسمت رو گفته آفيسر ها ناديده بگيرن. دقيقا تصريح كرده.
    نظرت چيه؟

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 12:11 ق.ظ.

      کجا گفته رضا جان . من که ندیدم.
      پس چرا برای بعضی مشاغل تغییر کرده ، خصوصا گروه پزشکی؟
      لطف کن محلی که گفته آفیسر ها ندیده بگیران رو به من نشون بده.
      خوش باشی

  9. reza1100 said,

    ژوئیه 9, 2011 در 12:32 ق.ظ.

    اين آدرس
    http://www.cic.gc.ca/english/resources/manuals/op/op06-eng.pdf
    صفحه 14 بخش 6.1 قسمت NOTE
    Note: For the purposes of skilled worker applications, the ”Employment Requirements” listed in the
    description of each occupation are not applicable [refer to R80(3)]
    يه جا ديگه هم در صفحه 42 وسطهاي صفحه :
    not take into account whether the applicant meets the “Employment requirements” description
    set forth in the NOC for the occupation(s) listed (R80(3));

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 12:40 ق.ظ.

      بله ظاهرا حق با شماست. اما من حقیقتش به این مساله کمی مشکوکم که چرا تغییر دادند و این تغییرات هم در راستای چیزی بود که قولش را داده بودند؟
      البته مین دیوتی ها هم تغییر کرده و خب این که دیگه بحثش جداست.
      خوش باشی

  10. reza1100 said,

    ژوئیه 9, 2011 در 12:47 ق.ظ.

    البته تاريخ ريليز شدن اين بوكلت براي كمتر از يكماه پيشه. شايد پيرو تغيير اون موارد اين قسمتها هم بزودي اصلاح بشه .
    بقولت من ديوتي ها بحثش جداست و الزام آوره.
    ممنونم از اطلاع رسانيت

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:49 ق.ظ.

      رضا جان من هنوز معتقد هستم که تغییرات را یواش یواش در سایت اعمال میکنند و دوستان باید در این زمینه هوشیار باشند.
      خوش باشی

  11. Houman said,

    ژوئیه 9, 2011 در 2:46 ق.ظ.

    سلام امیر
    ممنونم

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:50 ق.ظ.

      خواهش میکنم
      خوش باشی

  12. پيمان said,

    ژوئیه 9, 2011 در 4:57 ق.ظ.

    سلام امير جان
    موضوع اجباري بودن ركوارمنتز از سال 2006 برداشته شده. مثلا يكي از دوستان بنده با مدرك فوق ليسانس با كد رشته استاد دانشگاه اقدام كرد و الان هم كانادا هستش. در صورتيكه جزو الزامات اون كد رشته مدرك دكترا لحاظ شده.
    ولي به نظر مطلبي كه اشاره كرديد خيلي مهمه خصوصا براي دوستاني كه تازه مي خوان شروع كنن. op هم غير قابل تغيير نيست و مي تونن توي ورژن ماه بعد تغييرات بدن كه البته شامل جديدي ها خواهد شد.
    به هر حال ممنون از اطلاع رسانيت. يكي از دوستان مي خواست از طريق پزشكي اقدام كنه حتما فرمايش شما رو بهش اطلاع مي دم كه بيشتر دقت كنه.

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:55 ق.ظ.

      ممنونم پیمان جان. حقیقتش این هست که این تغییرات ، دقیقا من رو یاد بلایی که ۱۰ سال پیش سر من اومد میندازه. چون درست به همین شیوه من را ریجکت کردند. دوستان باید در ارتباط با این مساله کاملا هوشیار باشند.
      همه میدانند که مثلا گروه پزشکی برای کار کردن نیاز به مجوز دارند ، حالا این موارد را در بخش الزامات گنجانده اند ، کمی برای من مشکوک هست.
      البته من کد ۴۱۳۱ و ۴۱۲۱ رو هم چک کردم و تغییری نکرده و همچنان ۴۱۳۱ فوق لیسانس یا لیسانس میخواهد و ۴۱۲۱ دکترا.
      باز هم ممنون.
      خوش باشی

  13. Houman said,

    ژوئیه 9, 2011 در 5:12 ق.ظ.

    به مین دیوتی من که 9212 هست این اضافه شده:
    Some occupations in this unit group may require a specific licence or certification, such as a stationary engineer`s licence or refrigeration certif ication
    برای بعضی از شغل هاست؟

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:57 ق.ظ.

      عرض کردم ، تغییرات ایجاد شده ، حالا هر شخصی باید کد شغلی خودش را ببینه و نظر بده.
      به اعتقاد من نباید آتو دست آنها داد.
      خوش باشی

  14. zoya said,

    ژوئیه 9, 2011 در 6:33 ق.ظ.

    امیر جان عطف به ما سبق نمیشه؟
    پزشکیها لایسنس میخاد؟

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:57 ق.ظ.

      امیدوارم نشه.
      بله برای پزشک ها نوشته که میخواهد.
      خوش باشی

  15. zoya said,

    ژوئیه 9, 2011 در 6:39 ق.ظ.

    امیر جان راهنماییم کن برای پزشکی

    • امیر said,

      ژوئیه 9, 2011 در 8:58 ق.ظ.

      زویا جان کد شغلی خودت را چک کن و تغییرات ایجاد شده با قبل رو مقایسه کن.
      خوش باشی

  16. زهره said,

    ژوئیه 9, 2011 در 9:15 ب.ظ.

    سلام
    بنظر شما قیمت مانی اردر هم تغییر میکنه؟

    • امیر said,

      ژوئیه 10, 2011 در 1:00 ق.ظ.

      فکر نمیکنم ، هزینه پراسسینگ پرونده مدتهاست که همین هست و تغییری نکرده است.
      خوش باشی

  17. Venus said,

    ژوئیه 9, 2011 در 9:33 ب.ظ.

    سلام امیر خان، من دیگه اعصاب معصاب ندارم منتظر جواب کانادا بشم. میخوام بدونم میتونم برای استرالیا هم اقدام کنم؟ امتیاز بندی استرالیا رو از کجا باید پیدا کنم؟
    مرسی

  18. ژوئیه 10, 2011 در 2:06 ق.ظ.

    […] خبر مهم و فوری در ارتباط با مهاجرت به کانادا […]

  19. آلیک said,

    ژوئیه 12, 2011 در 2:56 ق.ظ.

    امیر خان سلام
    به نظر شما ما که فایل دوممون مربوط به نوامبر 2010 است اگر الان از طریق کبک اقدام کنیم زودتر به نتیجه نمی رسیم
    با تشکر

    • امیر said,

      ژوئیه 12, 2011 در 8:16 ق.ظ.

      والا من اصلا با نحوه پروسه پرونده ها در کبک آشنایی ندارم و کمکی نمیتونم بکنم.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

