خبر جدید از اداره مهاجرت کانادا کسی داره؟

امروز اداره مهاجرت کانادا یک گزارشی را داد بیرون که حقیقتش من نه حال خوندنش رو دارم و نه حال تفسیر و تحلیل کردنش رو !!!

خودتون از اینجا ببینید و بخونید. چیز جالبی هم دستگیرتان شد ، من رو هم با خبر کنید.

خوش باشید

39 دیدگاه

  1. ژوئیه 13, 2011 در 4:45 ق.ظ.

    اين طور كه من فهميدم (مطمئن نيستم كه كاملاٌ درست متوجه شده باشم يا نه) اولش كه يك توضيحي راجع به انواع گروههاي مهاجرتي است و اعداد و ارمقام مربوط به پذيرش هر گروه. در قسمت بعد توضيح داده كه ار بين گروههاي مختلف مهاجرتي (اقتصادي- خانوادگي- …) كدام ورودشان بايد اولويت داشته باشه و از آنجايي كه ورود گروه اقتصادي براي اقتصاد كانادا مهم خواهد بود اين گروه در اولويت قرار دارند. در مورد مدت زمان رسيدگي به پرونده پدر مادرها به نظرم ميگه كه ممكنه تا 10 سال هم طول بكشه. ولي قسمت مهمش به نظرم اين قسمت بود:
    In light of this imbalance between the number of applications we receive and the number of people we can accept, CIC has begun to take steps to limit the intake of applications. A noteworthy example is the legislation introduced in 2008 (“Ministerial Instructions”) which removes the obligation to process all applications and enables the Minister to better manage new application intake and stop backlog growth. Ministerial Instructions allow the Minister to limit intake to align with CIC’s capacity to process in a reasonable timeframe. Applications that do not meet the criteria of the “instructions” do not have to be processed to decision and fees are refunded to applicants. It should be noted that the legislation specifies that the instructions cannot be applied to refugees overseas or in Canada or to humanitarian and compassionate requests made from within Canada.

    Thus far, this authority has been used only in the economic class. The first two sets of Ministerial Instructions focused largely on the FSW program. The first limited applications to a certain number of occupations in demand, or to those who had arranged offers of employment. The second refined the occupation list, and capped the number of applications that would be accepted. Combined, they helped the department process applications in the backlog, reducing this volume by 50% from its peak of 641,000, and improving processing times for new applicants.

    A key lesson learned is that effective management of the intake on new applications is critical to reducing backlogs and improving wait times. چيزي كه من از اين قسمت متوجه شدم به نظرم يك كم ناخوشايند هست. آيا منظورشان اينه كه پرونده هايي كه بعد از 2008 تا 2010 بر اساس قانون 38 شغله ارسال شده اند به دليل عدم نياز ريجكت ميوند و پولشان را پس ميفرستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و اولويت رسيدگي به پرونده هاي 29 شغله و پرونده هاي است كه arrangment employment ‌دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امير جان اين چيزي بود كه دستگير من شد ميشه شما هم يك توضيحي بدي؟

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 1:12 ب.ظ.

      چیزی که من متوجه شدم این هست که اولویت با پرونده های ۲۹ شغله هست و در این مورد شکی نیست. نمونه آن هم که دارند تند تند مدیکال را برای آنها میفرستند.
      در مورد پرونده های ۳۸ شغله اینجور که مشخص هست میخواهند بک لاگ را کم کنند و به همین دلیل ممکن هست که بعضی ها را ریجکت کنند. اما آنهائی ریجکت میشوند که نتوانستند الزامات قانون ۳۸ شغله را برآورد کنند و یا نقص مدرک داشته باشند.
      متاسفانه آنچه مشخص هست ، این گروه از پرونده ها در سیکل نامشخص و بدی قرار گرفته اند.
      نکته مهمی که اشاره شده این هست که بعضی از این مشاغل را در حال حاضر نیاز ندارند و خب طبعا باید چاره اندیشی کنند.
      خوش باشی

  2. Houman said,

    ژوئیه 13, 2011 در 6:35 ق.ظ.

    امیر جان من که چیزی از کاروبار اینا نفهمیدم

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 1:12 ب.ظ.

      من هم مثل شما !!!
      خوش باشی

  3. amir said,

    ژوئیه 13, 2011 در 1:56 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من نمی دونم چی کار کنم 17 ماه هم داره تموم میشه شغل پرستاری تو همه لیستها 38-29 و این جدیده هم هست مدارکم هم که 2 سری ترجمه کردم فقط ایلتس میمونه که باید المثنی بگیرم اتفاقاً وکیلمم تهرانه فردا دارم میرم باهاش همینو مطرح کنم ولی نظرت برام مهمه که اگه وکیله حرفی زد بتونم جوابشو بدم یا بازم منتظر بشم تا مدیکال بیاد چه کنم؟

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 2:06 ب.ظ.

      منظورت اینه که دوباره اقدام کنی یا نه؟
      ببین اگر جزو ۳۸ شغله ها هستی ، به اعتقاد من دوباره اپلای کن. چون اصلا معلوم نیست که این گروه از پرونده ها کی به سرانجام برسه. البته اگر تعجیل داری.
      خوش باشی

  4. amir said,

    ژوئیه 13, 2011 در 2:10 ب.ظ.

    دقیقاً مشکلی برای پرونده قبلی ایجاد نمیشه یا هر 2 رد کنن چون چند نفر دیدم 2 تاشو رد کردن تو سایت applyabroad

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 2:15 ب.ظ.

      اگر مدارک کسی مشکل داشته باشه ، ۱۰ تا پرونده هم داشته باشه رد میکنند. اما امکان نداره که بی دلیل کسی را رد کنند. آن شخصی هم که این ادعا را کرده ، ۲ پرونده را بدلیل اینکه همزمان ، ۲ پرونده داشته رد نکردند ، دلیل دیگری داشته و باید از ایشان سوال کنی.
      نگران باش هیچ منع قانونی برای داشتن ۲ پرونده وجود ندارد.
      خوش باشی

  5. سروناز said,

    ژوئیه 13, 2011 در 3:33 ب.ظ.

    امیرجان منظور از بک لاگ چیست؟

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 3:54 ب.ظ.

      به انبار شدن هر گونه کالا بدلیل طولانی شدن و یا اشکال در پروسه تولید یا بررسی ، بک لاگ میگن.
      در اینجا منظور پرونده هایی هست که انبار شده و مشکلاتی جهت بررسی آنها داشته اند.

  6. amir said,

    ژوئیه 13, 2011 در 5:22 ب.ظ.

    بازم سلام
    دارم دیوونه میشم یه 2-3 ساعتی تو سایت applyabroad وضعیت بچه های مختلف رو چک میکردم بچه های 38 رشته ای رسیدن به 24 ماه وهنوز مدیکال خبری نیست ولی بچه های 29 رشته ای همشون ظرف 6 تا 7 ماه مدیکال گرفتن وکل پروسشون کمتر از 1 سال تا ویزا شده اونم با رشته های بیمه و زیست شناسی و ….. که فکر میکردم خیلی بهش مثل پرستاری احتیاج ندارن حالا دیکه مطمننا دوباره اقدام میکنم با همون 3152 فقط یه چیزی چون من 2 سری مدارکمو ترجمه کردم و الان که 18 ماه گذشته کدومها رو باید به جز نامه بانک و سو پیشینه دوباره بگیرم ایا مدرک ایلتسو بهم المثنی میدن واون مورد قبوله ممنون از راهنماییت

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 11:17 ب.ظ.

      غیر از سابقه کارت که باید به روز باشه ، بقیه مشکلی نداره و میتونی از همون ها استفاده کنی.
      تا آنجا که من اطلاع دارم ، برای ایلتس المثنی صادر نمیکنند. اگر تونستی بگیری و هنوز ۲ سال ازش نگذشته بود ، قبول هست.
      خوش باشی

      • reza1100 said,

        ژوئیه 14, 2011 در 12:00 ق.ظ.

        امير جان
        من يك تجربه در گرفتن آيلتس المثني دارم. هركس خواست آيلتس المثني بگيره ميتونه براي دانشگاهش و به آدرس دانشگاهش درخواست بده و اسم گيرنده رو يكي از اساتيدش كه آشناست بنويسه . فقط بايد به اون استاد هم بگه كه همچين كاري كرده و آيلتس رو لازم داره بخاطر همين ازش بخواهيد كه هر وقت رسيد بهتون تحويلش بده. ما همين كار رو كرديم و 10 روز بعد از درخواست نسخه دوم آيلتس ، يكي ديگه هم به استادمون دادند و ايشان هم به ما تحويل داد.
        خوش باشيد

      • امیر said,

        ژوئیه 14, 2011 در 12:10 ق.ظ.

        ممنونم رضا جان
        خوش باشی

  7. سروناز said,

    ژوئیه 13, 2011 در 11:43 ب.ظ.

    امیرجان یعنی ما که رشتمون هم حذف شده فکر کانادا را باید از سرمون بیرون کنیم .
    خیلی ناراحت کننده است که بعد ا این همه انتظار و امید آخرش به اینجا ختم بشه!!!

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2011 در 11:53 ب.ظ.

      سروناز جان اینجوری نباید فکر کنی ، احتمال داره که کمی طولانی تر بشه ، اما کنسل نمیشه.
      خوش باشی

  8. reza1100 said,

    ژوئیه 14, 2011 در 12:02 ق.ظ.

    امير جان
    ممكنه براي كم كردن بك لاگ ، كسايي كه نمره زبانشون به نسبت پايينه يا سابقه كارشون كمتره يا سنشون زيادتره رو ريجكت كنند؟

    • امیر said,

      ژوئیه 14, 2011 در 12:12 ق.ظ.

      رضا جان برای کم کردن و پایین آوردن بک لاگ ، هر حربه ای ممکن هست بکار ببرند ، که پایین بودن سطح زبان و همخوانی نداشتن با شغل مربوطه ، یکی از آنهاست.
      خوش باشی

  9. sama said,

    ژوئیه 14, 2011 در 12:38 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    یعنی به همین راحتی میزنن زیر همه چی؟
    حالا یکی زبانش پایین باشه ولی امتیازو که آورده بعدش هم شاید زبانش تو این یه مدت قوی شده باشه و هزار تا دلیل دیگه!!!!!!!!!!!
    ما چه جوری ازشون بخواهیم می خوان رد کنن همین الان بگن…….چرا زجر کش میکنن..
    در ضمن امیر جان……
    شما یکبار به من گفتید روانشناسای خوبیند……..پس باید بفهمند که مثلا من اگر با 4121 ،38 تاییها اقدام کردم ،حالا با معماری که فیلد اصلی ام است هم می تونم جزو 29 تا ییها باشم.چه لزومی داره دوباره فایل باز کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 14, 2011 در 12:51 ق.ظ.

      سما جان حداقل امتیاز ۶۷ رو باید بیارید که اصلا وارد بازی بشید. پس این مساله اصلا ارتباطی با امتیاز های هر کتگوری شما نداره و مدارک شما پس از آن که امتیاز لازم را آوردید ، بررسی میشه.
      بله ، روانشناس های خوبی هستند اما قانون هست ، و شما اگر تمایل دارید باید دوباره پرونده تشکیل دهید. یعنی آنها اصلا دنبال پرونده نمیگردند در غیر اینصورت پرونده های پزشکان و پرستارانی که سال ۲۰۰۵ اقدام کرده اند را میآوردند و سر صف میگذاشتند.
      حالا یک سوال از شما از دید آفیسر ، که فرض کن از شما میپرسه:
      شما با کد ۴۱۲۱ اقدام کردی ، یعنی پروفسور دانشگاه. پس باید مدرک دکترا داشته باشی. آیا نمره ایلتس شما بالای ۸ هست؟ اگر نیست ، چجوری میخواهی سر کلاس تدریس کنی؟
      این فقط یک مثال بود و من هم در جایگاه کسی نیستم که بخواهم از شما سوال کنم. منظور این هست که اگر بخواهند گیر بدهند ، خیلی راه دارند.
      خوش باشی

  10. sama said,

    ژوئیه 14, 2011 در 12:58 ق.ظ.

    درسته امیر جان ،حق با شماست…..
    اما از طرفی تمام کسانی که با این مشاغل خواستن ،با توجه به بازار بد کانادا همین که پاشونو گذاشتن که نبردنشون سر جاشون بشونن!!!!!!!!!!!
    به هر حال ما که تو بدترین وضعیت زندگیمون قرار گرفتیم…..بی تکلیفی……..
    ممنون از پاسخگوییت.

    • امیر said,

      ژوئیه 14, 2011 در 1:03 ق.ظ.

      قبول دارم ، همین صحبت شما شاید دلیلی باشه برای دیرتر از حد معمول کار انجام دادن آنها !!!
      اشتباه نشه ، من با شما هستم. این مسائل را برای این عنوان میکنم که تمام شرایط را مد نظر داشته باشید.
      خوش باشی

  11. احد said,

    ژوئیه 14, 2011 در 1:17 ب.ظ.

    امیرخان
    اینطور که معلومه وزیر زده زیر قولش و داره بهانه میگیره .خیلی ممنونم که اطلاع رسانی کردی و حالا از شما که واقعا همچین تجربه تلخی رو داشتی بچه ها رو راهنمایی کن .
    صلاح می دونی یک وکیل استخدام کنیم و با توجه به شواهد از وزیر به دادگاه فدرال شکایت کنیم؟
    کلیه هزینه ها رو بچه ها حاضرن بصورت اشتراکی پرداخت کنن
    فکر کنم نامه نگاری و این حرفا فایده نداره
    ارادتمندم
    احد

    • امیر said,

      ژوئیه 14, 2011 در 5:26 ب.ظ.

      احد جان راستش رو بخواهی ، ایشان زیر قولش نزده ، یعنی شما هیچ کجا از آنها نمیتوانید سندی مبنی بر اینکه باید تا ۱۲ ماه کار را تمام میکردند ، پیدا کنید. این را از این لحاظ میگم چون هیچ مدرک محکمه پسندی وجود ندارد.
      این خبرهایی هم که این مشاورین محترم میفرمایند ، بازار گرمی برای خودشان هست. اون آقایی که پتیشن پر کرد و کلی مشتری واسه خودش پیدا کرد ، چه خبر دارید از ایشان؟ هیچی ، همش بازیه.
      این یکی هم که میگه شکایت کنیم ، دادگاه ، اون هم دنبال مشتری میگرده ، چون خوب میدونه هیچ سندی برای شکایت وجود نداره.
      خاطرت باشه ، من یک پیشنهادی قبلا داده بودم که در اوج هیجان دوستان برای نامه شکایت نوشتن و در یک ساعت مشخص فرستادن و …… گم شد.
      من هنوز سر اون پیشنهاد خودم هستم و فکر کنم اول آن کار را باید انجام داده و اگر جواب نداد ، آن موقع فکر چاره ای دیگه کرد.
      خوش باشی

  12. آلیک said,

    ژوئیه 15, 2011 در 12:02 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    من جزو 38 شغله ها هستم و ده ماهه که فایل دومم اومده بنظرت از طریق سفارت کویت اگر اقدام کنم زودتر به نتیجه نمی رسم

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2011 در 3:23 ب.ظ.

      شما مگه ساکن ایران نیستی؟ اگر هم که ساکن کویت هستی ، ویزا آفیس شما لندن میشه. سفارت کانادا در کویت کارهای مهاجرتی انجام نمیده.
      خوش باشی

  13. آلیک said,

    ژوئیه 15, 2011 در 12:03 ق.ظ.

    راستی کد رشته ما 3152 است

  14. احد said,

    ژوئیه 15, 2011 در 2:30 ق.ظ.

    امیرخان
    من هم موافقم . با شرایط پیش اومده خواهش می کنم یک پست جدید بزارین و راهنماییهای لازم رو انجام بدین . من قول می دم با توجه به شرایط پیش اومده همه همکاری می کنن
    ارادتمند
    احد

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2011 در 3:24 ب.ظ.

      چشم احد جان من انشاءالله که ظرف امروز و فردا اینکار رو میکنم ، هر چند میدونم فایده نداره !!!
      خوش باشی

  15. sanaz said,

    ژوئیه 18, 2011 در 2:26 ب.ظ.

    salam
    ma joze 38shogl hastim va dar list jadid shoglemon nist ke dobareh apply konim, pas ma dige bikhiyal shim dige alaki montazer nashim??ya be nazar shoma che kar digeyi mitonim brkonim?merci az rahnemayiton

    • امیر said,

      ژوئیه 18, 2011 در 2:39 ب.ظ.

      بیخیال که نه ، اما ممکن هست که کمی طولانی تر از حالت استاندارد کار پرونده های ۳۸ شغله طول بکشه.
      اگر عجله دارید ، میتونید روی گزینه های دیگه مثل دانشجوئی فکر کنید.
      خوش باشی

  16. sanaz said,

    ژوئیه 18, 2011 در 2:39 ب.ظ.

    ye soal dige dashtam aya man mitonam ba davatname varede canada besham?(chon parvande baz kardam nemizaran?)va onja panhande besham barnagardam ?ya age montazer in parvande besham fek mikonid chegad tol bekesh man javab begiram?chand sal?

    • امیر said,

      ژوئیه 18, 2011 در 2:42 ب.ظ.

      با دعوت نامه که میتونید بیایید اما روی پناهندگی اصلا فکر نکنید ، نه کار درستیه و نه راحت.
      طول زمان بررسی پرونده ها را اصلا نمیتونم حدس بزنم.
      خوش باشی

  17. Venus said,

    ژوئیه 18, 2011 در 9:09 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    توی این لینک در زیر عنوان
    Estimated Years of Admissions for the Current Immigration Inventory
    یک نمودار هست که گفته
    Backlog, MI1 & MI2
    بیش از 5 سال برای ادمیشن باید منتظر باشن
    برداشت من اینه که ما 38 شغله ها که احتمالا جزء همون بک لاگ به حساب میایم شامل همین گروه بالای 5 سال میشیم یعنی 5 سال طول میکشه تا معلوم بشه که بالاخره ریجکت میشیم یا پذیرفته میشیم. به نظر تو منظورشون همینه؟
    سوال دوم این که این 5 سال رو از کی حساب میکنن از فایل نامبر دوم یا از ابتدای تشکیل پرونده یا از الآن که گزارش رو بیرون دادن؟ خواهش میکنم هر دو تا سوالم رو جواب بده. خیلی ممنونم ازت

    • امیر said,

      ژوئیه 19, 2011 در 12:03 ق.ظ.

      به نوعی میشه گفت که پرونده های ۳۸ شغله هم جزو بک لاگ محسوب میشوند و من هم فکر میکنم که همینطور باشه.
      مدت زمانی که برای این پروسه در نظر گرفته اند ، از زمانی هم که مدارک شما به ویزا آفیس تحویل شده است. ملاک آن تاریخ هست.
      خوش باشی

  18. Venus said,

    ژوئیه 19, 2011 در 7:56 ق.ظ.

    مرسی از لطفت امیر جان ، نموداری رو که بهش اشاره کردم شما هم دیدید؟ ممکنه این 5 سال هم که مشخص کردن بازم بهش عمل نکنن؟
    سپاس فراوان

    • امیر said,

      ژوئیه 19, 2011 در 8:20 ق.ظ.

      بله من دیدم ، نه دیگه انشاءالله که قبل از اون همه چیز نهائی بشه.
      خوش باشی

  19. sanaz said,

    ژوئیه 19, 2011 در 10:36 ق.ظ.

    salami dobareh sharmande ye soal dige aya in ganon be kasani sedg mikone ke bad az septamer 2010 egdam kardan ya hmeye onayi joze 38 shogl hastan????????

    • امیر said,

      ژوئیه 19, 2011 در 10:50 ق.ظ.

      خودتون بهتر میدونید. شما جزو قانون ۲۹ شغله هستید یا نه؟
      قانون ۲۹ شغله آنهائی هستند که کل مدارک را به یکباره به سیدنی ارسال کردند.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

