مهاجرت به کانادا از طریق استانی

دوستان ، چند وقت پیش یک پستی گذاشته بودم که مربوط بود به خبر جدیدی که وزیر محترم مهاجرت کانادا در ارتباط به مهاجرت از طریق استانی اعلام کرده بودند.
در این بین ، احد عزیز در یکی از کامنتهای خود اعلام کرده بود که برای استان ساسکاچوان اقدام کرده و با توجه به اینکه شاید برای شما هم جالب توجه باشد ، از ایشان خواهش کردم که کارهایی که انجام داده اند و یا خواهند داد را بفرمایند تا شما هم در جریان قرار بگیرید.
ایشان لطف کردند و پاسخ دادند که من هم عینا پاسخ ایشان را عنوان میکنم.
فقط ، در جریان باشید که ایشان برای استان ساسکاچوان اقدام کرده اند و قوانین هر استان ، خاص خودش میباشد و اگر تمایل دارید که برای روش استانی اقدام کنید ، قبل از هر چیز قوانین استان مورد نظر را مطالعه بفرمایید.
مساله بعدی این هست که از ایشان خواهش کردم که پاسخگوی سوالات احتمالی شما عزیزان باشند که ایشان هم با روی باز پذیرفتند. پس کامنتهای این پست ، فقط توسط احد عزیز پاسخ داده میشود. و اما مطلب ایشان:

اولین شرط اینه که حداقل سه سال سابقه مدیریت یا اینکه سه سال سابقه یک بیزنس رو داشته باشی
شرط دوم داشتن دارایی حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا
شرط سوم تعهد به زندگی در استان
شرط چهارم ارائه بیزنس پلن به استان
شرط پنجم یک سفر چند روزه به استان
شرط ششم پرداخت ۷۵۰۰۰ دلار به استان بعنوان ودیعه و در صورتی که بیزنس فوق رو طی دو سال راه اندازی کردین وجه مورد نظر عودت داده می شه.
من برای استان ساسکاچوان اقدام کردم و انشالله اکتبر میام کانادا واسه همین سفر چند روزه به استان
راستش این تجربه من بود تو این زمینه و امیدوارم مفید باشه و عذر خواهی میکنم بابت دیر جواب دادن چون
چند روزی سر پروژه بودم.

امیر خان سیستم امتیاز دهی استانها با هم متفاوت و بسیار مفصل هست.

خوش باشید

14 دیدگاه

  1. فریبا said,

    ژوئیه 30, 2011 در 9:50 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    من یک سوال دارم که به این پست مربوط نمی شود ببخشید که اینجا می پرسم.برادرم 2 ماه در مونترال و بتازگی PR گرفته به نظرتون من این را به سفارت اعلام کنم ؟فقط ای میل بزنم یا باید مدرکی بفرستم؟ فکر می کنید در روند کارم موثر باشه؟

    • امیر said,

      ژوئیه 30, 2011 در 11:39 ق.ظ.

      فریبا جان مدارک برادر شما در امتیاز تاثیر مستقیم داره ، اما در روند کار بی تاثیر هست. باید مدرک اقامت و اثبات اقمت فعلی ایشان را به سفارت ارسال کنید.
      خوش باشی

  2. احد said,

    ژوئیه 30, 2011 در 12:58 ب.ظ.

    در خدمتم امیر خان

  3. فريد said,

    ژوئیه 30, 2011 در 9:38 ب.ظ.

    با سلام
    لطفا اگر مي شود در باره بيزينس پلن توضيح بيشتري بدهيد . منظورم اينست كه آيا مي شود براي مشاغل كوچك نيز اين طرح را آماده كرد يا بايستي حتماٌ با يك طرح بزرگ اقدام نمود.
    حالا واضح تر بگم آيا مي شود مثلا با خريد يك مفازه و ايجاد كسب و كار هم بعنوان اين طرح اقدام كرد يا بايستي يك شركت توليدي يا خدماتي تاسيس كرد و …
    البته سئوالات بسيار است ولي خوب نمي خواهم وقت شما را زياد بگيرم.
    راستي چقدر طول مي كشد؟
    ممنون از زاهنمائي شما
    امير خان خيلي لطف ميكني همچنان بياد ما هستي اميدوارم روزي شما را ملاقات كرده و حضورا تشكر بكنم.

    موفق باشي

    • احد said,

      ژوئیه 31, 2011 در 1:43 ب.ظ.

      فرید جان
      بیزنس پلن می تونه شامل هر کاری باشه که شما در ایران اون کار رو انجام میدادین برای مثال شما صاحب یک رستوران کوچک هستید یا یک مارکت دارید . شما مدارکی رو ارائه می دین که تو این کار سه سال سابقه دارین و صاحب این بیزنس در ایران هستین یا مدیریت یک مجموعه مشابه رو داشتین حال با ارائه بیزنس پلن مدعی میشین که این کار رو در اون استان می خواهین انجام بدین . شما خودتون با مطالعه بیزنس پلانهای مختلف بر اساس شغل مورد نظرتون بیزنس پلان رو تهیه کنین یا از یک فرد خبره کمک بگیرین . برای استانهای مختلف زمان متفاوت هست و با توجه به محدود شدن سرمایه گذاری فدرال این روش هم داره مدت زمانش طولانی میشه ولی در حال حاضر برای استان ساسکاچوان حدود یک تا یکسال و نیم هست.

  4. آلیک said,

    ژوئیه 30, 2011 در 10:51 ب.ظ.

    آقا تبریک میگم کانادا و پروسه مهاجرتش هم حق تقدم با پولدارها است و ما که این همه پول نداریم می شینیم و در کمال ناامیدی انتظار مدیکالمون رو می کشیم که شاید…. یک معجزه بتونه این مدیکال 38شغله ها رو بدستشون برسونه

    • احد said,

      ژوئیه 31, 2011 در 1:48 ب.ظ.

      امیدوارم مدیکال همه بچه ها بزودی بیاد راستش منم مثل شما جزو 38 رشته ای ها هستم ولی شاید حوصله انتظار کشیدن رو نداشتم بنابراین تصمیم گرفتم از این روش هم به موازات اسکیل ورکرز اقدام کنم . راستی اونقدر پولدار هست که در یک نیمروز ظرفیت یکسال سرمایه گذاری فدرال تکمیل شد …. فکرشو بکن 😉

  5. ژوئیه 31, 2011 در 4:01 ق.ظ.

    […] مهاجرت به کانادا از طریق استانی […]

  6. هما said,

    اوت 1, 2011 در 12:51 ق.ظ.

    سلام
    از طریق یه دوست با وبلاگ شما آشنا شدم. مهاجرت من درست شده و عازم کانادا هستم با کلی علامت سئوال! میتونم ایمیلتون را داشته باشم؟

    • امیر said,

      اوت 1, 2011 در 12:58 ق.ظ.

      هما جان از حالا به شما خیر مقدم میگم و هر چند قرار بود که کامنت های این پست رو من پاسخ ندم و احد عزیز زحمتش رو میکشن ، اما این ایمیل من هست:
      amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی

  7. یک منتظر said,

    اوت 1, 2011 در 6:04 ق.ظ.

    آقای امیر یک مطلبی رو درخصوص مهاجرت می خواستم عرض کنم .دربحث های اقتصادی نیروی انسانی متخصص یک ثروت محسوب می شود و یکی از عوامل تولید. ناتوانی در حفظ این نیروی متخصص برای کشور منبع ،یک تهدید برای آینده و جذب این نیروها برای کشور مقصد یک فرصت محسوب می شه. بنابراین ما نباید فکر کنیم که دولت کانادا یا هرکشور مهاجرپذیر باید واسه این کارش منتی هم بر سر مهاجران بگذارد .پس منطقا دولتی که از حفظ نیروهای متخصص و تحصیل کرده و با تجربه کاری خودش ناتوان است اصلا دلش واسه آینده کشورش نمی سوزه و اجازه داده تا از این منبع نیروی انسانی کشورهای دیگر بهره مند شوند. مطمئنا کشورهایی مثل انگلیس ،کانادا ، استرالیا و… کاری را انجام می دهند که منافعش بیشتر از مضراتش باشد مثل همین پروسه مهاجرپذیری. از طرف دیگر کارگردانان سیاست و اقتصاد جهان صلاح می بینند که برخی نیروهای متخصص و باتجربه کاری که از سیستم دولت کشور خودشان ناراضی اند بهتر است درکشورشان نمانند و بهتراست از شر این نیروهای متخصص ناراضی یک جور خوبی راحت بشوند پس بهترین راه مهاجرت دادن آنها به کشوری از جهان اول است تا هم از اونها بهره کاری بکشند و هم واسه این کارگردانان محترم سیاسی و اقتصادی بین المللی دردسرسازی نکنند.بنابراین ماندن و ساختن کشور توسط نیروهای متخصص که یک چیزهایی رو متوجه شده و می شوند نه به نفع دولت دیکتا…. اونهاست و نه به نفع اون کارگردانها….این انتخاب اجباری ما شده است.

    • امیر said,

      اوت 1, 2011 در 10:52 ق.ظ.

      موافق هستم ، فقط با یک توضیح که دولت کانادا منتی بر سر مهاجر ها نمیگذارد ، کما اینکه شما از کلیه امکانات دولتی و رایگان اینجا بهره مند خواهید شد. این مهاجر ها هستند ، که فکر میکنند که دولت کانادا باید ممنون دار آنها باشد که قبول کردند به کانادا بیایند!!!
      خوش باشی

  8. یک منتظر said,

    اوت 2, 2011 در 10:26 ق.ظ.

    ممنون آقا امیر که پاسخ دادید .اما درمورد خدمات رایگانی مثل پول رفاه همون ولفر …خانواده من اونجا هستند و می گویند اگر کسی این پول رو بگیرد باعث خراب شدن سابقه مالی خودش می شه و بهتراست کارش را تغییر بدهد اما نه به این قیمت که بخواهد پول رفاه بگیرد که خیلی هم بخور و نمیر است و اگر بگیرد در پیدا کردن شغلهای بهتر و یا گرفتن وام از بانکها در آینده مشکل پیدا می کنه و درحقیقت سابقه مالی خودش رو یک جورایی خراب می کنه.
    شاد و سلامت باشید آقا امیر

    • امیر said,

      اوت 2, 2011 در 12:18 ب.ظ.

      دوست عزیز اشتباه نکن ، من اصلا منظورم ولفر نبود. کمک هزینه برای بچه ها ، کمک هزینه مسکن ، کلاسهای زبان رایگان ، کمک هزینه جهت تحصیل و …… . من منظورم اینها بود.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

