ابزار جدید ، بازی جدید اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت کانادا ، امروز ۵ آگوست ۲۰۱۱ ، خبری را منتشر کرد که در آن خبر به ابزار جدیدی در این اداره و سایت خود اشاره کردند که بر اساس آن کلیه متقاضیان که خواهان آمدن به کانادا هستند ، میتوانند صلاحیت یا عدم صلاحیت خود را با پاسخ دادن به چند سوال متوجه شوند و پس از پاسخ گویی به چند سوال ، این سایت ، شیوه پیشنهادی خود را جهت اقدام برای اخذ ویزا به داوطلب اعلام میکند.

به اعتقاد من استفاده از این ابزار که اداره مهاجرت در سایت رسمی خود قرار داده ، میتونه خیلی مفید واقع بشه و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا ، تحصیل و یا کار در کانادا و حتی اخذ ویزا توریستی از کانادا را دارند ، میتوانند به صلاحیت خود و کارهایی که باید انجام دهند کاملا واقف شوند.

تنها نکته ای که برای من خیلی جالب بود و فکر میکنم کمی هم شیطونی چاشنی آن شده است ، در ارتباط با چند سوال اول هست.
در چند سوال اول ، بخاطر اینکه در قدم اول صلاحیت شما را برای آمدن به کانادا مشخص کنند ، چند سوال پرسیده میشود که ۲ سوال آن جالب بود. سوال اول در ارتباط با سن هست که رده سنی که مشخص کرده اند ، با رده سنی امتیاز آور برای مهاجرت ، متفاوت هست !!! در سوال بعد ، یکسری مشاغل خاص رو انتخاب کرده اند و سوال کردند که شغل شما جزو اینها هست یا نه؟ که شاید جزو لیست مشاغل ۲۹ تائی هم نباشه !!!

فکر میکنم که یک مقدار شیطونی همراه این ابزار باشه که باید دید چه هدفی را دنبال میکنند.
نکته آخر ، اگر پس از پاسخ گویی به چند سوال اول ، دیدید که گفت شما صلاحیت آمدن به کانادا را ندارید ، شوکه نشید.

این ابزار را میتوانید از اینجا ببینید و مراحل آن را دنبال کنید.

خوش باشید

41 دیدگاه

  1. Houman said,

    اوت 5, 2011 در 10:58 ق.ظ.

    ممنون امیر جان

    • امیر said,

      اوت 5, 2011 در 12:47 ب.ظ.

      خواهش میکنم هومن جان
      خوش باشی

  2. elahe said,

    اوت 5, 2011 در 12:43 ب.ظ.

    امیر آقا خسته نباشید. من روزم شب نمی شه اگر سری به وبلاگتون نزنم. من برای cbc متنی را فرستادم ولی هیچ جوابی نگرفتم. حالا هم بعد از جواب دادن به سئوالات این جواب را گرفتم
    Based on your answers, you may be eligible to come to Canada
    حالا این جواب چه تاثیری توی پرونده داره معلومه که هیچی(شغل من جز لیست نبود)کاش به جای وقت گذاشتن روی طرح این سئوالات فکری به حال ما منتظرها می کردند
    با سپاس فراوان

    • امیر said,

      اوت 5, 2011 در 12:52 ب.ظ.

      لطف داری الهه جان
      شبکه های تلویزیونی اغلب ایمیل های زیادی دریافت میکنند و شاید پاسخ به آنها طولانی شود. اما پیگیر شو و از آنها پاسخ بخواه.
      بله تاثیری نداره. بالاخره باید سر ما و خودشان رو یکجوری گرم کنند؟!!!
      البته شما این را مجسم کن که مثلا ، آفیسر محترم بخواهد به استناد محتویات پرونده متقاضی ، به این سوالات پاسخ دهد و تصمیم بگیرد !!! البته اینها همش فرض هست.
      خوش باشی

  3. hg said,

    اوت 6, 2011 در 12:49 ق.ظ.

    سلام دستتون درد نکنه
    شما خیلی زحمت میکشید.

  4. فريد said,

    اوت 6, 2011 در 1:23 ق.ظ.

    با سلام
    سيستم جالبي است اگر اينجوري حساب مي كردند كه حالا ما كانادا بوديم. فكر كنم امير جان يكم سركاري باشد ولي بهر حال كار جالبي است و بهتر است هر كسي تقاضا مي خواهد بدهد آنرا چك كند.هر چند اين همان سيستم امتياز دهي مي باشد كه حالا با يك برنامه و از طريق محاسبات بسيار ساده امتياز دهي را انجام مي دهد.
    فقط من موندم براي چي سيستم مشاغل كامپيوتر را از مجموعه شفلها حذف كرده البته اين بايد بنفع ما باشد زيرا تمام سهميه هاي آتي اين زير رشته متعلق به قديمي ها مي شود ولي خوب بخاطر انعطافي كه در رشته مهندسي كامپيوتر و مكانيزه شدن سيستم هاي جديد وجود دارد بهترين گزينه براي مشاغل مهندسي كنترل و هر جائي كه به كار با تجهيزات نياز دارد مهندسان كامپيوتر هستند .فكر كنم سريعترين جذب هم توسط اين افراد صورت مي پذيرد.

    حالا يكي بياد اين رو براي آقايان روشن بكنه يا آقايان را روشن بكنه كه بابا اگر بحث جذب بازار كاره كامپيوتري ها در ارجحيت قراردارند.
    بگذريم امير جان ما كه داريم دوساله ميشيم درخواست كيپس هم دادم تا ببينيم چه مي شود.
    موفق باشي

    • امیر said,

      اوت 6, 2011 در 10:29 ق.ظ.

      فرید جان به ۲ مورد دقت نکردی.
      اولا که این ابزار برای کسانی هست که جدیدا میخواهند اقدام کنند و خب لیست مشاغلی که مورد نیاز هست را اعلام کرده اند.
      دوما مشاغل مرتبط با کامپیوتر جزو لیست نیست و طبعا امتیازی نداره.
      خوش باشی

  5. اوت 6, 2011 در 2:02 ق.ظ.

    […] برای سرمایه گذاریسیاره گوریل ها و ماجراهای عکسبرداریابزار جدید ، بازی جدید اداره مهاجرت کاناداLes chanson française et anglais – 3توضیح درمورد متقاضیان مهاجرت […]

  6. آلیک said,

    اوت 6, 2011 در 4:20 ق.ظ.

    آقا اینها واقعا ما رو سر کار گذاشتن …

    • امیر said,

      اوت 6, 2011 در 10:30 ق.ظ.

      نه اونجوری ، یک نوع بازی کامپیوتری هست !!!
      خوش باشی

  7. saeed said,

    اوت 6, 2011 در 4:39 ق.ظ.

    فرمودن میتونی با اسکیل ورکر بیای🙂 به نظر شما امیرخان ، بزنم شل و پلشون کنم🙂

    • امیر said,

      اوت 6, 2011 در 10:31 ق.ظ.

      دستشون درد نکنه. حالا این دفعه رو بیخیال شو!!!!
      خوش باشی

  8. sama said,

    اوت 6, 2011 در 12:49 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    واقعا بازی سرگرم کننده ای هست…ولی من همون نقطه بازی خودمون و دوست دارم-این بازی مال خودشون
    در ضمن منم با سعید آقا موافقم……..

    • امیر said,

      اوت 6, 2011 در 1:03 ب.ظ.

      سما جان این همون نقطه بازیه ، فقط ورژن کامپیوتری آن !!!
      خوش باشی

  9. Ali from Bangkok said,

    اوت 6, 2011 در 11:40 ب.ظ.

    Salaam Amir
    That was awesome! I am trying to find out if my brother-in-law who is in his 30s can be given a visitor’s visa. Any idea? Cheers

    • امیر said,

      اوت 6, 2011 در 11:57 ب.ظ.

      علی جان فکر نمیکنم که مشکلی باشه. اگر بتونند که آفیسر رو متقاعد کنند که باز خواهند گشت ، مشکلی نخواهند داشت.
      خوش باشی

  10. shida said,

    اوت 7, 2011 در 10:40 ق.ظ.

    خصوصی
    سلام امیر جان امیدوارم حالت خوب باشه.خیلی وقته که نتونستم به وبلاگت سر بزنم ولی همیشه با خودم میگفتم که حتما باید ازت به خاطر راهنمایی هات تشکر کنم
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    خواستم از راهنمایی های که بهم کردی تشکر کنم و بگم واقعا تو یکی معدود انسانهایی بودی که تو عمرم باهاش برخورد داشتم بی ریا بی چشمداشت به هموطنات کمک میکنی

    • امیر said,

      اوت 7, 2011 در 11:35 ق.ظ.

      شیدا جان زیادی من رو مورد لطف خودت قرار دادی.
      امیدوارم که هر کجا هستی و هر چه میکنی ، شاد ، سلامت و موفق باشی.
      خوش باشی

  11. نیلو said,

    اوت 8, 2011 در 11:02 ب.ظ.

    سلام امیر جان. خوبید؟ در این سایتی که آدرس دادید یک سوال دارد به این شکل:
    ?Do you plan to own or operate a farm in Canada
    همسر من در زمینه کشاورزی سابقه کار دارد ولی بدون بیمه و تا الآن هم اشاره ای به این سابقه کار نکرده بودیم و مدرکی نفرستاده بودیم. به نظر شما آیا اگر سابقه کار ایشان را بفرستیم می تواند برای پرونده مفید باشد؟
    و اینکه اگر کپی سابقه کار را بگیریم و کپی برابر با اصل کنیم به درد می خورد یا اینکه حتما باید اصل ترجمه باشد؟
    ممنونم

    • امیر said,

      اوت 8, 2011 در 11:32 ب.ظ.

      اگر اشاره نکرده بودید که اصلا نیازی نیست الان اعلام کنید. چون ممکن هست که کار رو بدتر هم بکنه.
      خوش باشی

  12. نیلو said,

    اوت 9, 2011 در 1:16 ق.ظ.

    مرسی امیر جان از پاسخ سریعتان. گفته بودیم که رشته همسرم کشاورزی است ولی چیز دیگری اعلام نکرده بودیم. چرا فکر می کنید که ممکن است کار را بدتر کند؟ چون با توجه به سوالی که در آن سایت در مورد زمین و مزرعه پرسیده بودند شاید کسی که رشته اش کشاورزی باشد و سابقه کار داشته باشد اتفاقا مورد توجه قرار بگیرد. نظر شما چیه؟

    • امیر said,

      اوت 9, 2011 در 9:43 ق.ظ.

      نیلو جان سوالی که در سایت شده است مربوط به شما که کل اطلاعات شما را سفارت دارد نیست ، مربوط به کسانی هست که الان تازه میخواهند اقدام کنند.
      رشته تحصیلی اصلا مهم نیست و کاملا باید از فکرش خارج شوید.
      شما قبلا سابقه کار همسرتان را چه چیزی اعلام کردید؟ آیا اگر الان اعلام کنید که ایشان در رشته کشاورزی کار کرده اند ، تناقض ندارد.
      فکر نمیکنی که درجا ممکن هست که پرونده ریجکت شود ، آنهم بخاطر هیچی ؟؟!!!
      این نظر من هست ، میل خودته اگر فکر میکنی که برای آفیسر جذابیت داره ، انجام بده.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        اوت 9, 2011 در 10:36 ب.ظ.

        مرسی. درست گفتید. ممنونم

      • امیر said,

        اوت 9, 2011 در 11:05 ب.ظ.

        نیلو جان سعی کن احساساتی نشی و خدایی نکرده کار را از ریشه خراب نکنی.
        خوش باشی

  13. آیدن said,

    اوت 9, 2011 در 3:10 ق.ظ.

    سلام امیر جان امیدوارم همه چی رو براه باشه .درخواست كيپس چیه؟

  14. معصوم said,

    اوت 9, 2011 در 3:53 ق.ظ.

    سلام امیر خان.سپاس فراوان از اینکه اطلاعات روز رو در اختیار ما قرار میدید.این نهایت بزرگواری شماست.پیروز باشید

    • امیر said,

      اوت 9, 2011 در 9:46 ق.ظ.

      لطف داری معصوم جان. انشاءالله که موفق باشید.
      خوش باشی

  15. بنفشه said,

    اوت 9, 2011 در 12:10 ب.ظ.

    سلام امیرخان. امیدوارم حالتون خوب و دلتون شاد باشه.
    طبق معمول اومدم یه سری اینجا بزنم. هم خواستم عرض ادبی کرده باشم و هم بگم این ابزار جدید انگاری سر ناسازگاری داره ، حداقل به ما که نساخت.
    ممنون

    • امیر said,

      اوت 9, 2011 در 1:32 ب.ظ.

      نگران نباش ، این ابزار با من هم سازگار نبود !!!
      خوش باشی

  16. kiaram said,

    اوت 10, 2011 در 9:58 ق.ظ.

    اقا امیر شما با این داوطلبان چه مشکلی دارید که با خبرهای صد تا یک غاز انها را سر کار میگذارید.من نمیدانم شما داخل سفارت یا وزارت مهاجرت کار میکنید که برای این مردم مشاور شده اید وبا دادن جوابهای دوپهلو و نامربوط انها را مضطرب ومستاصل میکنید.البته فقط تقصیر شما نیست این مردم همیشه دوست داشته اند سر کار بروند.

    • امیر said,

      اوت 10, 2011 در 10:42 ق.ظ.

      دوست عزیز این نظر شخصی شماست و کاملا قابل احترام. نه انتظار دارم و نه توقع ، که مطالب من، مورد استفاده همه قرار بگیره و جذابیت خاص را داشته باشد. دوستانی که علاقه مند نیستند ، میتونند دنبال نکنند.
      در هر صورت از کامنت شما ممنونم. معنی صد تا یک غاز رو هم متوجه شدم.
      خوش باشی

      • Houman said,

        اوت 10, 2011 در 12:26 ب.ظ.

        Kiaram ، عزیز دل برادر؛ چرا داری حرف بی ربط میزنی؟ اینجا اذیت میشی و دردت میگره نیا. مجبور که نیستی به این وبلاگ سر بزنی! اینطور که تو داری حرف میزنی همه فکر میکنن نماینده یک مشاوری که کاسه کوزش ریخته به هم و دیگه حرفای صدتا یه غازش برای مردم بدبخت خریدار نداره!
        تو رو خدا کار و بار ما رو ببین. حالا یکی پیدا شده با اداب و احترام برای مردم وقت میذاره و تجربه شخصی خودشو با اطلاعات به روز در اختیار دیگران میذاره ما بهش گیر میدیم.

    • احد said,

      اوت 10, 2011 در 2:04 ب.ظ.

      اگه جایی سراغ داری که با اداره مهاجرت روهم ریختن و اطلاعات دو پهلو نیست و … که داری اطلاعات میگیری ومثل ماها سر کار نمی ری .خوش بحالت ما که سراغ نداریم :-))

  17. مژده said,

    اوت 10, 2011 در 12:17 ب.ظ.

    با اجازه امير عزيز… خب دوست عزيز ما دوست داريم سركار باشيم … شما كه دوست نداري لطفاً به خودت اينهمه زحمت نده كه اين وبلاگو باز كني و مطالبشو بخووني و بعد كامنت هم بذاري… به نظر من اين كامنت شما يه جورايي توهين به خواننده هاي هميشگي اين وبلاگه

  18. یک منتظر said,

    اوت 10, 2011 در 1:30 ب.ظ.

    آقا امیر خواهشا از این طرز برخورد وصحبت کردن نرنجید. ما همه شما رو دراین 2 سال می شناسیم و این جور افراد کوته نظر رو جزئی از مخاطبان وبلاگت محسوب نکن.
    بعضی از ایرانی جماعت متاسفانه وقتی شخصی پیدا می شه که وقتش رو واسه راهنمایی اونها صرف می کنه ، به کل ماجرای کمک او و انسانیت اش شک می کنند . می دونید آقا امیر چون اصولا بعضی از ایرانی ها ، خوبی بدون چشم داشت ندیده و این خوبیها واسه این افراد تازگی داره و نمی توانند این انسانیت رو درک کنند. که انسانهایی هم از بین ما ایرانیها هستند که ذاتا هم نوع دوستند و مثل خیلی ایرانیهای دیگه فکر نمی کنند که فقط فکر حفظ منافع خودشون هستن.
    این اتفاق واسه من هم افتاد. درس ارتباط جمعی رو با دانشجویان یک گروه داشتم و به اونها گفتم واسه درس روش تحقیق هم می تونم کمکتون کنم و ازاون به بعد تمام وقت آزاد من رو در دانشگاه گرفتند و فکر کردند که حتما وظیفه ای درقبال این کاردارم یا دانشگاه واسه این کارخیرخواهانه من مبلغ حق التدریسی درنظر گرفته. اما اصلا اینطور نبود و الان هم من از کاری که کردم ناراحت نیستم.چون واسه خدا و رضایت قلبی خودم این کارو کردم .
    شما هم خواهشا ناراحت نباشید و علیرغم اینکه بعضی افراد ظرفیت خوبی رو ندارند همه رو باهم جمع نبندید .همیشه یک سری افراد با تفکرات منفی و بدبینانه به همه چیز پیدا می شوند…..

    • امیر said,

      اوت 10, 2011 در 1:39 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز از کامنت شما. نه اصلا ناراحت نشدم. ایشان نظر شخصی خودشان را فرمودند و خب شاید از جایی برای ایشان سوء تفاهم پیش آمده که این چنین فرمودند.
      فقط برای من هنوز جای سوال هست که اگر کسی کارمند اداره مهاجرت کانادا باشه و اخبار را با منبع آن اعلام کنه ، مصداق حرفهای صد تا یک غاز هست؟!!!
      باز هم ممنون از کامنت شما.
      خوش باشی

  19. kiaram said,

    اوت 11, 2011 در 2:10 ق.ظ.

    با احترام به امیر خوش باشی و خوانندگان خوش باش همیشگی فوروم .عزیزان من ایا انصافا امیر عزیز چیزی جز اطلاعات سایت مهاجرت را برای ارایه به ما دارد ایا سیاستهای مهاجرتی کانادا اصلا چیز روشنی است .دولت کانادا مثل خوردن نوشابه کانادا اقلا در مورد مهاجرت دروغ میگوید و هرگز به کسی پاسخگو نیست.پس بر اساس عقیده و تفکر شخصی نمیتوان در مورد یک قضیه کاملا مجهول نظر داد تا بقیه مدتی مشغولیت ذهنی پریودیک پیدا بکنند تا قضیه بعدی.امیر اقای خوش باشی عزیز ناکنون کدام حدس شما درست درامده است ایا شراط زبان سن و غیره که اعضا را دچار استرس کرده بودید درست از اب در امد.میدانید که نزدیک به صد در صد موارد تاپیک های شما موارد منفی بوده.مثلا در مورد زمان پراسسینگ 38 رشته ای با وجود تاکید سایت مهاجرت شما اصرار به القا 5 سال را دارید.بگذریم اما در مورد سایت وکلای مهاجرت به نظر من عملکرد شما که فقط یک داوطلب مهاجرت بوده ا ید هزاران برابر از عملکرد انها بهتر بوده است چون کلاهبرداری و عدم پاسخگویی در ذات ناشریف اغلب انها غلیان دارد.در خاتمه دوستان فوروم شما باید یک کادویی هم به من بدهید که بعد از 2 سال یکی پیدا شد از این جناب خوش باشی یک انتقاد گزنده بکند تا روند خود را تغییر دهد.همه شما را دوست دارم حتی انان که بی احترامی میکنند.اگر در گفتارم منطق جایی ندارد روشنم کنید البته با منطق.

    • امیر said,

      اوت 11, 2011 در 9:35 ق.ظ.

      دوست عزیز ، همانطور که خودتان هم میفرمایید ، غیر از مطالب و اطلاعات رسمی اداره مهاجرت چیز دیگری عنوان نمیشود. حالا کدام بخش آن به شما فشار آورده ، من نمیدانم!!!
      شرط زبان ، افزایش حداقل سن مورد پذیرش ، و یا زمان ۵ سال جهت پراسسینگ پرونده های ۳۸ شغله ، تماما در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اعلام شده است و زمانی که این مساله را عنوان کردم ، منبع آن را هم ذکر کردم. حالا آنها شرط سن و یا زبان را تغییر ندادند ، من باید پاسخ گو باشم. بابا انصافت رو شکر !!!
      اگر فکر میکنید که این انتقاد شما گزنده بوده ، سخت در اشتباه هستید. من ککم هم نگزید. کما اینکه دوستانی هستند که در اینها شخصیت خانوادگی خود را بروز میدهند و فحشی میدهند و میروند. آنها هم نتوانستند من را از رسالتی که دارم که همانا اطلاع رسانی هست ، منصرف کنند.
      از اینکه در آخر کامنت خود به مخاطبان عزیز این وبلاگ ابراز علاقه کردید ، سپاسگزارم.
      هر چند دوست نداری بشنوی ، اما خوش باشی

  20. Houman said,

    اوت 11, 2011 در 10:18 ب.ظ.

    دوست عزیز- kiaram – بین انتقاد سازنده و نوشتن جملات توهین آمیز فاصله زیادی وجود داره. شما انتقادتون رو خیلی زیبا تر میتونستید عنوان کنید. وقتی میبیند چند نفر نوشته های شما را توهین آمیز تلقی میکنن اسم اون رو انتقاد سازنده نذار. دیدی خودت با پاسخ ها و نوشته های دیگران چقدر حالت بد شد!


پاسخی بگذارید

