یکسال گذشت !!!

نمیدونم کارتن «وتو وتو» یادتون هست یا نه؟ یک موجودی بود که زمانی که مشکلی بوجود میآمد ، سر میرسید و چون خودش به تنهایی قادر به حل اون مشکل نبود ، به چندین هزار «وتو» کوچک تبدیل میشد و مشکل را حل میکردند. تا اینجا داشته باشید …….. .

قطعا دوست عزیزی که بنام «خداحافظ کانادا» در وبلاگ های مختلف کامنت میگذاشت و اغلب دوستان وبلاگ نویس رو مورد لطف ! خود قرار میداد ، را بخاطر میاورید. دوستی که اغلب ، کامنت های کوتاه ، اما محترمانه که سرشار از بغض و کینه و متلک بود ، میگذاشت و حقیقتا من هنوز هم که هنوزه ، متوجه نشدم که ایشان مشکلش کجا بود و یا با کی بود !!!

در وبلاگ خودش هم پست های اغلب یک خطی میگذاشت که یا مطالب دوستان دیگر وبلاگ نویس را به سخره میگرفت و یا به مقامات دولت کانادا توهین میکرد !!!
این بنده خدا خیلی تلاش کرد که به قول خودش ، «هر کس یک خداحافظ کانادا شود» ، اما خب نشد. البته داشت میشد ، یعنی بعضی از دوستان عزیز وبلاگ نویس در همان اوائل ورود خود ، شیوه «خداحافظ کانادا» عزیز را پیش گرفتند که ایشان هم در آن زمان در پوست خودش نمی گنجید که البته این دوستان عزیز پس از چندی متوجه شدند که آنقدر ها هم بد نیست. درسته که مدینه فاضله نیست ، اما جهنمی که «خداحافظ کانادا» عزیز توصیف میکرد هم نیست.

یکسال پیش در چنین روزهایی ، این دوست عزیز از دنیای وبلاگستان خداحافظی کرد و رفت و امیدوارم که هر کجا که هست ، شاد و سلامت باشد و مشکلاتش ! با دولت کانادا مرتفع شده باشد.

امروز کمی وقت کردم که سری به وبلاگ دوستان قدیمی بزنم و با یک مورد جالب برخورد کردم. یک دوست بزرگوار هم به شب عزیز گیر داده که تو چرا حرف بی ربط میزنی؟؟!!! در صورتی که شب عزیز فقط خبر اعلام شده توسط اداره مهاجرت را نقل قول کرده بود که خودتان میتوانید کامنت های رد و بدل شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

امروز پس از دیدن کامنتهای آن دوست بزرگوار در وبلاگ شب عزیز ، به یکباره یاد کارتن «وتو وتو» افتادم که ظاهرا «وتو» بزرگه به چندین «وتو» کوچک تبدیل شده و آنها هم دارند کار خودشان را – ظاهرا به نحو احسن – انجام میدهند. با این تفاوت که «وتو» های کوچک در جهت کمک بر میآمدند و این بزرگان در جهت عکس !!!

البته «خداحافظ کانادا» عزیز از پس همه بر نمیآمد ، کما اینکه بعضی از پست های من را ایشان از دست میداد که مورد مرحمت خود قرار دهد و طبیعتا نیاز بود که «وتو» های کوچک به کمک بیایند!!!

در هر صورت امیدوارم که یاد بگیریم که همدیگر را تحمل کنیم، حتی اگر آن شخص دشمن مان باشد ، یاد بگیریم که هیچ دلیلی ندارد که همگان مثل ما فکر کنند ، یاد بگیریم که انتقاد سازنده با متلک و تیکه انداختن تفاوت دارد ، یاد بگیریم که وبلاگ ، یک محیط کاملا شخصی هست و هیچ دلیلی ندارد که مطالب آن را بطور کامل پذیرا باشیم و ……….. .

خوش باشید

37 دیدگاه

  1. reza said,

    اوت 12, 2011 در 9:32 ب.ظ.

    Hi Amir

    It is really one year now! time is going by so fast. good luck
    Reza-BC

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 1:18 ق.ظ.

      بله رضا جان مثل برق و باد داره میگذره ، در واقع این عمر ماست که داره میگذره. ای کاش با هم مهربون تر بودیم.
      خوش باشی

  2. اوت 12, 2011 در 10:25 ب.ظ.

    متاسفانه هنوز بعضي از ما ها ياد نگرفتيم كه هر كسي ممكنه عقيده و نظر خودش را داشته باشه كه با ديگري كاملاً متفاوت باشه و دليلي هم وجود نداره كه كسي بخواهد نظر و عقيده اش را به ديگري تحميل كنه.

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 1:19 ق.ظ.

      بله ، متاسفانه این حالت در بین خیلی ها وجود دارد.
      خوش باشی

  3. sara said,

    اوت 12, 2011 در 11:57 ب.ظ.

    سلام امير جان خسته نباشي.هميشه برام سوال بود که اين خداحافظ کانادا تو ايرانه يا کانادا.

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 1:20 ق.ظ.

      جواب سوالت رو پیدا کردی ، ما را هم بیخبر نگذار.
      خوش باشی

  4. وحيده said,

    اوت 13, 2011 در 12:00 ق.ظ.

    سلام قبول دارم حرفاتونو و ممنون از اطلاع رسانيتون به كوري چشم بعضيا خوش باشيد

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 1:20 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت وحیده جان.
      خوش باشی

  5. اوت 13, 2011 در 6:23 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    دقیقا یک سال و 5 روز پیش هم من اومدم کانادا
    فکر کنم ترسید که من دارم میام!!!!!!!!! در رفت

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 2:38 ب.ظ.

      بعید نیست مسیب جان.
      راستی همه چیز که انشاءالله بر وفق مراد هست.
      خوش باشی

  6. Mohammad said,

    اوت 13, 2011 در 7:53 ق.ظ.

    امیر جان من یه عقیده دارم و اون اینه که اگه کسی در اون ور آب ها نشسته و میگه اونجا بدرد نمیخوره اشکال نداره بلند شه بیاد. گناه که نکرده. جلو ضرر رو از هر جا بگیره سوده و اون کسی که ایرانه و میگه اون ور بده که اصلا صلاحیت قضاوت نداره.
    در هر حال ایمان دارم که آدم هر کجا و در هر مکانی میتونه موفق باشه به شرطی که همت بالا داشته باشه.
    یه جمله معروف هست که میگه: اگه یه افلیج قهرمان مسابقه دو و میدانی نشه از ناتوانی و عجز خودشه.
    موفق و کامیاب باشی عزیزم

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 2:40 ب.ظ.

      محمد جان متاسفانه بعضی هم با خودشان هم رو راست نیستند.
      بقول فرمایش شما ، همت بالا حرف اول را میزند.
      خوش باشی

  7. سعید said,

    اوت 13, 2011 در 11:37 ق.ظ.

    امیر جان ، حس میکنم اینا رو خیلی جدی گرفتی ؟ بیخیال بابا . هرگز نتونستن کاری کنن که !

    • امیر said,

      اوت 13, 2011 در 2:44 ب.ظ.

      سعید جان اصلا بحث جدی گرفتن این افراد نیست. اینها انسانهایی هستند و عضوی از جامعه پیرامون ما. اگر نگران و دغدغه مشکلات جامعه را داشته باشیم ، این افراد مهم هستند. من اصلا قصد اصلاح جامعه رو ندارم ، که صلاحیت آن را ندارم. اما به عنوان یک هموطن ، دلم میسوزه که این راه که این عزیزان در پیش گرفته اند ، راه درستی نیست و به کجا میخواهد برسد.
      خوش باشی

  8. اوت 13, 2011 در 6:16 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    از اینکه من و وبلاگ من را مورد لطفت قرار دادی و مطالعه کردی ممنون. بهرحال تا بوده واز زمانی که من کارم را در کنار خورشید به عنوان وبلاگ نویس شروع کردم از این جور آدمها کنار وبلاگ ما بوده هست و خواهد بود. البته در بیشتر موارد این افراد از ایران اقدام به کامنت گذاشتن میگذارند که خوب برای من طبیعی هست که این افراد نیت شان چیست و به چه کاری مشغولند. ولی این دوست جدید ما از بغل گوش خودمان در ادمونتون و فقط با چندین خیابان فاصله مشغول اینکار شده و واقعا» همانطوری که شما گفتی اصلا» مشخص نیست که مشکلش چی و با کی هست و از کجا آمده .بهر حال امیدوارم ما به وظیفه خودمون که اطلاع رسانی صحیح هست ادامه دهیم و از کاری که میکنیم دلسرد نشیم. میدونم که تو امیر عزیز با جدیت مشغولی و من هم خودم را در این زمینه مسئول میدانم و بس. به امید روزی که با همت و پشتیبانی از جامعه خود و بالیدن به ایرانی بودنمان از دیگر ملل دنیا همانند تاریخمان پیشی بگیریم و با خورده نگرفتن از یکدیگر از راه پیش رو عقب نمانیم. هفته پیش بعد از آشنائی اتفاقی توسط یک کانادائی با یک هموطن و جدا شدن از معرف فی ما بین ما، این هموطن اعلام کرد که من از یونان اومدم این فکر کرده من از ایران اومدم و با خنده ای گفت نه اینکه تلفظ ایران و یونان یک شکل هست این اشتباهی من رو به تو معرفی کرد و به صحبت کردن به زبان انگلیسی ادامه داد،!!!! بدون توجه به اینکه آیا در زبان انگلیسی هم کشور یونان همینطور مثل فارسی تلفظ میشه و یا به شکل دیگری (که خوب البته شما بهتر میدونید که اینطوری نیست) و حالا هم بر فرض که شما از یونان اومدی ، چرا برای کانادائی ها ایرانی هستی ولی برای هموطن خودت یونانی؟؟؟؟ وا حسرتا امیر عزیز از آن چه دیده ام تا کنون از دیگر ملل!! شاداب باشی و به کارت با جدیت ادامه بده که بهترین نوع کمک به هموطن اتصال به جریان صحیح اطلاعات هست و بس

    • امیر said,

      اوت 14, 2011 در 1:06 ق.ظ.

      شب عزیز من سالهاست خدمت شما ارادت دارم ، اما خب مشغله ، بعضی مواقع آدم ها رو شرمنده دوستان میکنه.
      شب عزیز ، این دوستان باید بدانند که ما در رسالت خود که همانا اطلاع رسانی و کمک به همنوع میباشد ، کاملا ثابت قدم و استوار هستیم و این تیپ کامنت ها نمیتونه ما رو از هدفمان دور کند ، پس چه بهتر که آنها هم در حد توان خود در امر کمک به هموطن برآیند و اگر توانی در خود نمیبینند ، دیگران را به این امر تشویق کنند.
      چند وقت پیش دوست عزیزی میگفت که بهترین و بزرگترین کامیونیتی را ما ایرانی ها داریم !!! البته ایشان با دلخوری این را عنوان کرده بود بدلیل اینکه من اعتقاد داشتم و دارم که یکی از بدترین کامیونیتی ها ، متعلق به ایرانی ها میباشد. و امیدوارم که در آینده نزدیک بهترین کامیونیتی را داشته باشیم.
      خوش باشی

  9. سعيده said,

    اوت 14, 2011 در 2:08 ق.ظ.

    سلام سعيده هستم از وبلاگ بسوي شمال بلاگ فا http://saeideh7.blogfa.com/ ممنون بخاطر اطلاعات جالبي كه تو وبلاگ ميگذارين . من دقيقا 30 خرداد سال قبل -89 -مصاحبه داشتم براي كبك – فرداي اون روز فايل نامبر رو باز كردم تا الان تقريبا 14 ماه ميشه منتظر مديكال هستم. noc من 0611 هست ميتونيد به من راهنمايي كنيد از چه مرجعي ميتونم پيدا كنم كه اين noc چه امتيازي داره و حدودا تا كي مديكال من مياد ؟
    در ضمن خوشحال ميشم من هم در ليست دوستان شما باشم

    • امیر said,

      اوت 14, 2011 در 1:12 ب.ظ.

      سعیده جان من متاسفانه در زمینه کبک اطلاعات زیادی ندارم و کمکی نمیتونم بکنم. از سارا عزیز در وبلاگ «به کانادا چنین شتابان» سوال بفرمایید ، ایشان بهتر میتونند پاسخگو باشند.
      خوش باشی

  10. احد said,

    اوت 14, 2011 در 1:05 ب.ظ.

    امیر خان
    این یک واقعیت هست که اکثر ما ایرانی ها فقط به فکر خودمان هستیم و وقتی یکی پیدا میشه که واقعا می خواد به دیگران کمک کنه اونایی که بیش از حد خودبین هستن نمی تونن این رو بپذیرن و سعی در خراب کردن طرف مقابل دارن .
    تو دلگیر نباش و شب عزیز هم همینطور
    ارادت
    احد

    • امیر said,

      اوت 14, 2011 در 1:13 ب.ظ.

      ممنون احد جان ، من و شب عزیز در عزم خودمان و رسالت اطلاع رسانی خودمان ، راسخ هستیم.
      خوش باشی

  11. اوت 14, 2011 در 6:50 ب.ظ.

    هاهاها…دقیقا»…من کسی بودم که در وبلاگ شب عزیز پیغام گذاشتم که : بای بای کانادا ورژن 2011؟؟؟
    ببین امیرجان..هرچقدر هم بگی این افراد تاثیر نمیگذارند…اما نمیشه انرژی منفی شونو کتمان کرد…مغز هم که میدونی…کلا» به سمت بی نظمی و فکرهای ناجور تمایل داره….
    من خودم وقتی نوشته های ایشون رو میخوندم، حقیقتا» انگار آب سرد میریختن روم…
    شوخی که نیست…همه زندگیتو گذاشتی به حراج…شهر، خانه…دوستان…. خانواده…. همه را داری میذاری و میای…اونوقت یک آدم واقعا» بیمار بیاد یک همچین چیزهایی هم بگه… خوب میترسه آدم…
    اما اگه وبلاگ منو بخونی میبینی که من هنوز هم حرفم تغییر نکرده…. همه جا میتونه برای آدم بهشت باشه اگه آدم «بخواد» و همت داشته باشه… همین
    موفق باشی

    • امیر said,

      اوت 14, 2011 در 9:58 ب.ظ.

      دقیقا سمیرا جان ، بهشت را من و شما برای خودمان میسازیم ، همانطور که بعضی ها جهنم را ساخته اند.
      این دوستان هم ، تمام تلاش خودشان را میکنند تا آن انرژی منفی را منتقل کنند ، اما وقتی که شما هدف مشخصی داشته باشی ، مطمئن باش که این حرفها کاملا بی اثر هست.
      یک زمانی این خداحافظ کانادا گیر سه پیچ داده بود به من و من هم اصلا محلش نگذاشتم و کار خودم رو کردم و در نهایت ، اون بود که خداحافظی کرد ، نه من.
      خوش باشی

  12. reza said,

    اوت 16, 2011 در 9:14 ق.ظ.

    مطالب شما کاملا کاربردی و کمک به هموطن بدون چشم داشت از لابلاشون حس میشه موفق باشی امیر جان بهترین ارزو ها را برات دارم ……..منو یاد کارتون بچگی هام انداختی البته من زیاد وتو وتو را دوست نداشتم ولی تلکسی تاکسیدو خداییش عشق من بود هاهاهاها

    • امیر said,

      اوت 16, 2011 در 10:05 ق.ظ.

      لطف داری رضا جان
      ایام خوبی داشته باشی
      خوش باشی

  13. اوت 18, 2011 در 1:31 ق.ظ.

    سلامکامنت من ربطی به پست شما نداره اما یه سئوال خیلی ضروری داشتم امیر جان .. یکی از دوستان من که سیتی زن استرالیا هست اونجا برام وکیل گرفته که کارهای مربوط به ویزای کار رو برای من انجام بده ..و حقیقتش من چون مدرک لیسانس نداشتم یه مدرک لیسانس خریدم ..که ترجمه شده و به تایید داد گستری ایران هم رسیده …امکان داره مدرک تحصیلی من رو استعلام کنن و بفهمن که جعلی هست ؟؟؟

    • امیر said,

      اوت 18, 2011 در 2:20 ق.ظ.

      دوست عزیز من مشخصات شما را عمدا برداشتم.
      ببین ، اصولا استرالیا بر عکس کانادا خیلی دقیق هست. یعنی خیلی دقیق همه چیز را بررسی میکنند.
      حتی برای پرونده های مهاجرتی ، حضورا در محل کار حاضر میشوند. در این مورد به خصوص ، نمیدانم که چه اتفاقی ممکن هست که بیفتد. باید مراقب بود.
      خوش باشی

  14. majid said,

    اوت 18, 2011 در 7:10 ق.ظ.

    سلام. با ارزوی موفقیت برای شما که اطلاعات تخصصی در اختیار میزارید…کاری که ما همه باید یاد بگیریم و بفهمیم. سوال من سوال درباره مدرک کارشناسی ارشد معماری و ارزیابی اونه.. توصیه شما گرفتن یک نامه از وزارت علومه؟ چه نامه ای ؟ نگران ارزیابی مدرک هستم. ممنون و متشکر.

    • امیر said,

      اوت 18, 2011 در 9:58 ق.ظ.

      مجید جان اگر مدرک کارشناسی ارشد شما پیوسته هست ، احتمال اختصاص تنها ۲۰ امتیاز به آن ، زیاد هست. اگر از دفتر گسترش وزارت علوم و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نامه ای جهت معادل سازی مدرک خود دریافت کنید که نشان دهد ارزش مدرک شما معادل فوق لیسانس هست ، احتمال دارد که آفیسر با دید مثبت تری به قضیه نگاه کند.
      خوش باشی

  15. majid said,

    اوت 19, 2011 در 6:23 ق.ظ.

    سپاسگذارم …. از همین امروز پیگیر این مساله خواهم شد. و سعی میکنم که مطالب شما رو منظم دنبال کنم. با تشکر.

    • امیر said,

      اوت 19, 2011 در 9:51 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  16. نلی said,

    اوت 20, 2011 در 7:49 ب.ظ.

    سلام امیدوارم نوشته های اوو وو و اسکایپ به دستون رسیده باشه

    • امیر said,

      اوت 20, 2011 در 11:33 ب.ظ.

      بله ، ممنون. مجبور شدم که اووو رو دوباره نصب کنم.
      خوش باشی

  17. وحيده said,

    اوت 21, 2011 در 8:54 ق.ظ.

    سلام امير خان خوب هستيد ميگما يه خبري چيزي اخه دلمون پوسيد بخدا چرا همه جا رو سكوت و بي خبري گرفته 

    • امیر said,

      اوت 21, 2011 در 10:03 ق.ظ.

      والا وحیده جان هیچ خبر جدید و جذابی نیست ، چکار کنم !!!؟
      خوش باشی

  18. Houman said,

    اوت 22, 2011 در 10:38 ق.ظ.

    ممنون امیر جان

  19. صبا said,

    سپتامبر 3, 2011 در 12:07 ب.ظ.

    لایک!!


پاسخی بگذارید

