یک پاسخ دیگر از دفتر وزیر محترم مهاجرت کانادا

یکی از دوستانی که بر اساس لیست مشاغل ۳۸ تائی اقدام کرده بودند و همچنان بلاتکلیف هستند و کد شغلی ایشان ، همچنان در لیست مشاغل میباشد ، با وزیر محترم مهاجرت کانادا مکاتبه کرده بودند و پاسخی را دریافت کردند که عینا برای من ارسال نمودند.

نکته تازه ای در این جوابیه وجود نداشت و تنها موردی که از دید من جالب بود را از ایشان اجازه گرفتم که جهت اطلاع شما دوستان در اینجا اعلام کنم.

در لابلای سطور تکراری که همگی با آن آشنا هستید ، دفتر وزیر محترم به این مطلب اشاره نموده اند:
 

A request by an applicant to have expedited processing is understandable.  However, in the interest of fairness and program integrity, our policy is to process applications in the order in which they are received.  To move one file ahead in the queue would not be fair to the many applicants in similar situations who had applied earlier.

دیگه شما خودتان تا آخر خط را بروید. ظاهرا منطق خودشان را هم بدین شیوه اعلام کردند.

خوش باشید

پی نوشت:

دوست عزیزی که این جوابیه را دریافت کردند به من فرمودند که من یک موردی را اشتباه متوجه و اعلام کرده ام و آن هم این هست که شغل ایشان در لیست مشاغل ۲۹ تائی نبوده و از ۲۶ جون ۲۰۱۰ حذف گردیده که ضمن تشکر از گوشزد بجا ایشان و عذر خواهی از دیگر دوستان ، مورد بدین ترتیب اصلاح میشود. (بالاخره من هم حق دارم که قاطی کنم !!!)

62 دیدگاه

  1. بهراد said,

    اوت 25, 2011 در 1:32 ب.ظ.

    خوب من نمیفهمم بر اساس این منطق کسی که قبلا اقدام کرده و شعلش هم توی فهرست 38 و هم فهرست 29 است خوب باید به افراد جدید که فقط در 29 هستند اولویت داشته باشد. بقیه نامه چی میگفته؟

    • امیر said,

      اوت 25, 2011 در 1:41 ب.ظ.

      مشکل همینجاست بهراد جان. ظاهرا کل پرونده های ۳۸ شغله رو بوسیدند و گذاشتند کنار و اصلا کاری هم ندارند که کسی که تا الان شغلش جزو مشاغل مورد نیاز بوده و از شانس بدش در قانون ۳۸ تائی اقدام کرده ، حالا باید چکار کنه؟!!!
      بقیه نامه داستان های همیشگی ، که حجم پرونده ها زیاد هست و ما نمیدونیم که چکار باید بکنیم و ……… .

  2. سعید said,

    اوت 25, 2011 در 11:54 ب.ظ.

    اما انگار میگه که انصاف نیست که یکی رو زودتر راه بندازه ؟ شاید من بد فهمیدم !!! طبق این منطق باید هرکی زودتر اقدام کرده زودتر هم جواب بگیره دیگه !

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 12:44 ق.ظ.

      بله ، میگن درست نیست که ته صفی زودتر کارش راه بیفته. دقیقا چیزی که الان داره اتفاق میفته !!!
      خوش باشی

  3. nooshin said,

    اوت 26, 2011 در 12:00 ق.ظ.

    خب خودش هم كه گفته بايد انصاف و اولويت عايت شه پس چرا بر عكسش عمل مي كنن؟؟! حرفش كه دقيقا ضد كاراشونه

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 12:44 ق.ظ.

      والا اینم یک نوع منطق هست دیگه !!!
      خوش باشی

  4. hamid said,

    اوت 26, 2011 در 12:13 ق.ظ.

    salam
    nokteyeh jaleb injast keh
    akhiran 29 rehsteh ro ham boosidam gozashtan kenar, raftan soragheh ghableh 2008
    fekr konam ye mosht jamaateh mashang daran tasmim giri mikonanad oonja

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 12:45 ق.ظ.

      والا حمید جان ، مشنگ نیستند. احتمالا خیلی هم زرنگ تشریف دارند !!!
      خوش باشی

  5. یک منتظر said,

    اوت 26, 2011 در 12:54 ق.ظ.

    درمورد موضوع قبلی ، کاملا با گفته شما موافقم آقا امیر .چون مردمی که درکشور خودشان جایی ندارند و کسی به حرفشان اهمیت نمیدهد و از اولین حقوق انسانی محرومند . انتظاری از مسئولین کشورهای دیگر نمی رود که حمایتگرشون باشند. ولی مسئله اینه که کشوری مثل کانادا چندملیتی است و اساس ایجاد این کشور بر این مبنا بوده .بنابراین افرادی که واسه مهاجرت به اون اقدام می کنند درابتدا انتظار دارند رفتاری مساوی با دیگر ملیت هایی که اقدام کرده اند واسه مهاجرت،با ایشان هم داشته باشند..اما عملا همچین چیزی مشاهده نمی شود و می بینیم که برتری ملی ونژادی درکانادا هم دقیقا دارد اجرا می شود و مردم خاورمیانه و جهان سومی اینجا هم انسان درجه سوم محسوب می شوند .
    باتشکر ….شاد و سلامت باشی

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 1:09 ق.ظ.

      من یک توضیح خدمت شما بدهم.
      من و دیگر دوستانی که ساکن کانادا هستیم ، از حقوق کاملا برابر و یکسانی نسبت به دیگر ملیتها و کانادایی های اصیل برخورداریم. اینجا ما را هم ، کانادایی میشناسند و می نامند. درسته که هنوز سیتی زن نشده ایم ، اما در خیلی از اماکن ما را کانادایی مینامند. براحتی میتوانیم از این حق خود استفاده کنیم و در صورت داشتن مستندات قوی ، دولت و دولتیان را محکوم کنیم و دادگاه ها هم کاملا مستقل هستند. اما ، کسانی که هنوز وارد کانادا نشده اند ، نمیتوانند این ادعا را داشته باشند که میتوانند دولت کانادا را در دادگاه محکوم کنند. مگر آنکه مستندات بسیار بسیار قوی وجود داشته باشد و طرف مقابل هم کاملا بی دفاع باشد.
      چند سال پیش که دولت استرالیا کلی پرونده مهاجرتی را مختومه اعلام کرد ، فکر میکنید که چه اتفاقی افتاد؟ هیچی. مطمئنا بودند کسانی که دنبال کار را گرفتند ، اما نتیجه ای نگرفتند.
      کلا عرض کنم خدمت شما . به صحبت های مشاورین محترم زیاد توجه نکنید. اگر این چیزها را هم نگن ، چیزی برای گفتن ندارند !!!
      خوش باشی

  6. یک منتظر said,

    اوت 26, 2011 در 12:58 ق.ظ.

    به هرحال درصورتی که پروسه مهاجرت با این بدقولی اداره مهاجرت خیلی طولانی تر از الان بشود بنده و دوستانم برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می کنیم و همون طور که تعداد زیادی از دوستانم درسالهای اخیر به این طریق و برای phd رفتند آمریکا ما هم خواهیم رفت و عطای کانادا را به لقایش خواهیم بخشید…صبر هرانسانی هم یک حدی دارد و زمانی که راههای دیگری هم برای رفتن هست ، اجازه نمی دهیم که دولتی که ادعای مهاجرپذیری و حقوق مساوی برای مهاجران را دارد بخواهد اینطور به شعور و شخصیت انسانی ما توهین کند.درکشور خودمان به اندازه کافی حقوق انسانی مان را نادیده گرفته اند و ما قصد داریم به کشوری مهاجرت کنیم که از همان ابتدا رفتار منصفانه تری داشته باشند.
    باتشکر

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 1:15 ق.ظ.

      کار کاملا درستی انجام خواهید داد. این چیزی بود که من چند وقت پیش عرض کردم که اگر واقعا مصر به مهاجرت هستید ، راههای دیگر را هم امتحان کنید. کاری که من چندین سال پیش انجام دادم.
      خوش باشی

  7. سروناز said,

    اوت 26, 2011 در 4:35 ق.ظ.

    امیرجان منم دیگه قاطی کردم.بلاخره منظور این نامه اینه که میرن سراغ 38 تایی ها یا 2008 ها یا 29 تایی هایی که زودتر اقدام کردند یا 2011 تایی هایی که زودتر اقدام کردند یا مشاغلی که اولویت دارند و زودتر اقدام کردند یا…………..یا………………..یا……………………….یا………………..؟؟؟؟
    وای قاطی کردم

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 1:33 ب.ظ.

      والا من هم مثل شما !!!
      اولش که فکر کردم که دریافت کننده این پاسخ ، شما هستی !!!
      خوش باشی

  8. nooshin said,

    اوت 26, 2011 در 11:45 ق.ظ.

    من فكر كنم وزير اصلا نفهميده ايشون چي گفته يا خودشو زده به نفهمي. چون حرف حساب خود ايشان را در قالب جواب بهشون پس داده.

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 1:34 ب.ظ.

      خب میگن حرف حساب جواب نداره ، همینه !!!
      خوش باشی

  9. سروناز said,

    اوت 26, 2011 در 6:19 ب.ظ.

    امیرجان خوب دریافت کننده نامه خودم هستم ولی دلیل نداره بعد از این همه انتظار قاطی نکره باشم!!!!!!!!!!

    • امیر said,

      اوت 26, 2011 در 8:05 ب.ظ.

      درسته ، اما چاره ای که نیست. باید بیشتر صبور بود و به آینده امید داشت.
      خوش باشی

  10. فريد said,

    اوت 26, 2011 در 9:26 ب.ظ.

    با سلام
    امير خان نكته جالب اين نامه كلمه انصاف هست فكر كنم منظور نويسنده اين بوده كه انصاف نيست افرادي كه قبل از 2008 بوده اند بمانند و 38 تائي ها بروند البته اين نسخه براي 29 تائي ها كار ساز نيست چون اونها طبق يك انصاف ديگري مورد بررسي قرار گرفته اند خلاصه اينكه مثل اينكه قرار نيست بروند دنبال 38 تائي ها حالا اسمش رو نوبت ميگذاريد انصاف ميگذاريد زور ميگذاريد و يا هرچيز ديگري. نميدونم توي اين پروسه چه موشي دوونده اند كه با بررسي هم درست نميشه .ما كه كلاٌ اميدمون بريده
    موفق باشي

    • امیر said,

      اوت 27, 2011 در 9:59 ق.ظ.

      بله فرید جان. من هم منطق آقایون برام جالب بود.
      خوش باشی

  11. Houman said,

    اوت 26, 2011 در 11:17 ب.ظ.

    امیر ممنون

    • امیر said,

      اوت 27, 2011 در 10:00 ق.ظ.

      خواهش میکنم هومن جان
      خوش باشی

  12. محمد said,

    اوت 27, 2011 در 12:07 ق.ظ.

    با سلام
    امیر عزیز در اقدامی دیگه در فیس بوک یک صفحه اعتراضی به زبان انگلیسی برای متقاضیان 38 رشته ایجاد کردم. از تمام کسانی که چون من در انتظاری به دلیل و خلاف انصاف و بی پاسخ قرار دارند تمنا دارم که این صفحه رو like کرده و نظرات خودشون رو حدالمقدور به زبان انگلیسی بیان کنند.(علت اینکه میگم اینگلیسی پیام بزارن اینه که هدف من رسوندن پیاممون به دولت کاناداست که طبیعتا با زبان فارسی نمیشه)
    با احترام
    ممنون

    http://www.facebook.com/pages/Protest-about-canada-Immigration-Process-via-FSWAfter-Feb-2008/241996229172126

    • امیر said,

      اوت 27, 2011 در 10:02 ق.ظ.

      انشاءالله که کار ساز خواهد شد. فقط خواهشا مطالب کاملا محترمانه باشه تا کار از این هم بدتر نشود !!!
      خوش باشی

  13. سوری said,

    اوت 27, 2011 در 1:01 ق.ظ.

    من اگر جای این دوست بودم، نامه را ریپلای میکردم، ازشون تشکر میکردم که اینقدر منصفانه رفتار میکنند و میپرسیدم ازشون که پس آیا معنی این پاراگراف اینه که ما که در قانون 2008 بودیم داریم زودتر از 2010 و 11 ها پردازش میشویم؟ و بعد مینشستم ببینم چی جواب میدن…..
    یا نه اصلا یک کار دیگه میکردم، حالا که تب اعتراض بالا رفته و همه دست به دامن بهمن کلباسی شدن، همین نامه را برای روشن شدن منظوربراش برای پیگیری میفرستادم.
    راستش امیرجان من به بقیه نامه بیشتر علاقمند بودم اگر توضیح داده بودی. من خیلی دلم میخواد بدونم که ماها که رشتمون حذف شده آیا سرکار هستیم یا نه. آیا قرار است به پرونده ما نگاه شود یا خیر. این چیزی هست که این روزا شدیدن دنبال جوابش هستم.

    • امیر said,

      اوت 27, 2011 در 10:04 ق.ظ.

      سوری جان مابقی نامه ، کاملا مشابه پاسخهای دیگر دوستان بود و هیچ نکته جدیدی نداشت.
      خوش باشی

  14. اوت 27, 2011 در 2:01 ق.ظ.

    […] و برق شدید در آسمان و بالای بلندترین برج تورنتو کانادایک پاسخ دیگر از دفتر وزیر محترم مهاجرت کانادامشکل کمبود شدید پزشک در مناطق غیرشهری و شهرهای کوچک […]

  15. نیلو said,

    اوت 27, 2011 در 10:39 ب.ظ.

    سلام امیر جان. ممنون از اطلاع رسانی. یکی از دوستان من هم که جز 38 رشته ای ها هست و الآن 22 ماه از فایل نامبر دومش می گذره نامه پیگیری زده بود و گفته بودند که ما بر اساس نیاز کانادا به رشته ها فعلا پرونده ها را بررسی می کنیم و اینکه اولویت کاری ما الان به این شکل است و ضمنا حدود چندین هزار نفر هنوز پرونده شان بررسی نشده است. باید صبر کنید.

    • امیر said,

      اوت 27, 2011 در 11:42 ب.ظ.

      بله ، دوستان دیگر هم جواب های مشابه گرفته اند.
      خوش باشی

  16. علی said,

    اوت 29, 2011 در 3:48 ق.ظ.

    امیر جان سلامف سوالی داشتم که مستقیم به موضوع پست ما مروبط نمی شود. برای ارسال مدارک دانشگاهی، آیا ارسال گواهی پایان دوره تحصیل کفایت می کند؟ و کانادا آن را قبول دارد؟ چرا که اصل مدرک حدود یک سال بعد می آید. با سپاس از شما . خوش باشی

    • امیر said,

      اوت 29, 2011 در 9:41 ق.ظ.

      نه علی جان. احتمال اینکه قبول نکنند بسیار زیاد هست. مدرک موقت رو قبول میکنند اما گواهی را نه.
      شما مطمئن هستی که مدرک یکسال بعد میآید؟!!
      خوش باشی

  17. سارا said,

    سپتامبر 1, 2011 در 3:43 ق.ظ.

    سلام امیر جان.فکر می کردیم کار اینا درسته و واسه وقت آدما ارزش می ذارن اما اینگار اینها هم به قول یکی از بچه ها مثل مثلا می مونن . یه مثل یه حالتی هستن که از یه حالت به یه حالت دیگه تغییر حالت می دن. در کل یعنی سرکاریههههههههههههه.
    خوش باشین همه . هر حا هستین لذت ببرین دوستان من پارسال داشتم دق می کردم اما دیگه برام مثل همون حالت بالا شده…..

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2011 در 9:39 ق.ظ.

      البته سارا جان از شانس شماست که اینجوری شده !!! مال بقیه (۲۹ شغله ها) که خوب داره پیش میره.
      خوش باشی

  18. پوریا said,

    سپتامبر 1, 2011 در 9:54 ب.ظ.

    امیر جان فقط خواستم سلامی به دوست قدیمی و فعال و انرژیکم عرض کنم که گر چه تنبلیم و کم فعالیت؛ ولی همیشه به یادت هستم و مطالبت را می خوانم.
    خوش باشی

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2011 در 10:01 ب.ظ.

      اختیار داری پوریا جان ، بزرگواری شما رو میرسونه.
      خوش باشی

  19. محمد said,

    سپتامبر 1, 2011 در 11:17 ب.ظ.

    با سلام
    تنها ترسي كه براي متقاضيان ايراني در پيگيري وضعيت پرونده شان اين است كه آيا اين نامه نگاري ها باعث بروز اشكال و ايجاد حساسيت بيجا در رسيدگي به پرونده شان نميشود؟(مانند ايران كه رايزني با حزب مخالف غضب اشخاص در مسند امور را برميانگيزد)
    اگر در اين نامه نگاري ها از متقاضي براي رسيدگي فايل نامبر و اطلاعات موجود در پرونده را خواستند چه بايد كرد؟
    ممنون از راهنمايي هاي سازنده شما

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2011 در 12:14 ق.ظ.

      محمد جان ، اجازه بده که من چند نکته را که به ذهنم میرسه را عرض کنم ، بعد از آن خودتان میتوانید تصمیم بگیرید:
      ۱- چندین ماه پیش ، انعکاس مشکلات پیش آمده را به مطبوعات و درخواست مصاحبه با وزیر مهاجرت را پیشنهاد داده بودم که متاسفانه اهمیتی داده نشد تا اینکه مجددا مساله درخواست مصاحبه با وزیر را از طریق آقای کلباسی مطرح کردم که ظاهرا اینبار کمی نتیجه داده است. باز هم تاکیدم این هست که اول از اینطریق پیگیری شود. تا به الان موضوع متوقف شدن پرونده های ۳۸ شغله را کسی از دهان آقای وزیر نشنیده، اجازه بدهید که ایشان رسما اعلام کنند، بعد موضوع را به احزاب مخالف بکشانید. حرف اول و آخر را در این قضیه آقای وزیر میزنند. درسته ، ایشان به قولی که در روز اول داده اند که پرونده ها را در ظرف ۱۲ ماه نهائی میکنند ، نتونستند پایبند باشند ، اما قطعا دلیل منطقی برای اینکار خودشان دارند. اولین قدم این باید باشد که ایشان را به هر نحوی که شده به مصاحبه مطبوعاتی بکشانید و ایشان پاسخگوی سوالات شما باشند. اگر وعده سر خرمن دادند و نتونستند که شما را متقاعد کنند ، آنموقع مساله را به احزاب مخالف بکشانید. این را هم مد نظر داشته باشید که استرالیا یکبار کلی پرونده را ریجکت کرد و متقاضیان هم کاری نتوانستند بکنند ، پس کانادا هم این اختیار را دارد که اینکار را انجام دهد و اگر زیاد آنها قلقلک داده شوند ، ممکن است !!! برای اینکار مصمم شوند.
      ۲- با توجه به شناختی که من از جامعه آمریکای شمالی و اروپا دارم ، اگر اعتراضی انجام شود و آن اعتراض فاقد نام و نشان کافی باشد ، حتی اگر کاملا بحق هم باشد ، هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. بر عکس ، با اعلام مشخصات کامل و کافی ، اعتراض مربوطه سندیت پیدا میکنه و هیچگونه عواقبی هم برای ارسال کننده اعتراض بوجود نخواهد آمد.

      باز هم خود دانید.
      خوش باشی

  20. محمد said,

    سپتامبر 2, 2011 در 3:28 ق.ظ.

    امير عزيز ابتدا از وقتي كه ميزاري و پاسخ سوالات مارو روشن و مشروح ميدي ممنونم.
    در راستاي ژيشنهاد تو ايميل دوم هم به بهمن كلباسي زدم كه اين هم جواب ايشون ظرف كمتر از 12 ساعت در فيس بوك من:

    «محمد جان..شرمنده..من زیاد فرصت نمی کنم اینجا را چک کنم…من ای میل را دریافت کردم…به شدت برای اخبار 10 مین سالگرد 11 سپتامبر گرفتارم….قصد دارم حتما بعد از 11 سپتامبر با دفتر وزیر تماس بگیرم. اینکه اونها پاسخی بدهند یا حاضر بشند گفتگوی بکنند البته بحث دیگریست. مطمن باش که در هر حالت خبرت می کنم.»

    امیدوارم گوشی شنوا برای شنیدن اعتراضمون باشه اميرجان

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2011 در 10:08 ق.ظ.

      بسیار عالی ، به اعتقاد من در حال حاضر فقط از این طریق پیگیری کنید تا انشاءالله که به نتیجه برسید. ۱۱ سپتامبر هم که نزدیکه و بعد از آن ایشان آزاد میشوند و پیگیری خواهند کرد.
      صبر کنید تمام این برداشت ها و تفاسیری که صورت گرفته را از زبان خود وزیر هم شنیده شود ، آن وقت نامه های اعتراضی را به احزاب مخالف ارسال فرمایید هر چند من زیاد به این قضیه هم خوش بین نیستم.
      خوش باشی

  21. سحر said,

    سپتامبر 3, 2011 در 1:13 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    من باز یه سوال بی ربط دارم!!
    من الان حدود ۱ ساله که مدارکم رو به دمشق فرستادم ولی اعتبار پاسپورت و آیلتس من تا 2012،
    باید چیکار کنم؟دوباره مدارک جدید بفرستم ؟نکنه reject کنن؟

    مرسی از وقتی که واسه این جریان صرف می کنی..

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2011 در 1:25 ق.ظ.

      نیازی نیست. مهم این بود که ایلتس شما در زمان ارسال اعتبار داشته باشد و از طرفی تاریخ انقضا پاسپورت را هم خودشان دارند ، اگر نیازی باشد ، از شما خواهند خواست. در حال حاضر به هیچ کاری نیاز نیست و نگران نباشید.
      خوش باشی

  22. وحيده said,

    سپتامبر 3, 2011 در 3:44 ق.ظ.

    عرض ادب و خسته نباشيد خدمت شما دوست عزيز

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2011 در 10:32 ق.ظ.

      بزرگوارید دوست عزیز.
      خوش باشی

  23. بنفشه said,

    سپتامبر 3, 2011 در 11:50 ق.ظ.

    سلام امیر خان. امیدوارم خوب باشید.
    با یکی از دوستان صحبت می کردم، و ایشون گفتن یکی از آشناهاشون که رشته پرستاری و جزء 38 شغله ها هستند و حدود 20 ماه از فایل نامبر دومشون گذشته ، نامه آپ دیت مدارک رو دریافت کردن.
    راستش من که خیلی خوشحال شدم. گفتم بگم که بقیه هم کمی خوشحال بشن.

    ممنون امیر خان

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2011 در 11:59 ق.ظ.

      ممنونم بنفشه جان از اطلاع رسانی ات ، انشاءالله که همیشه خوش خبر باشی.
      خوش باشی

  24. وارتیک said,

    سپتامبر 3, 2011 در 9:41 ب.ظ.

    سلام . با تشکر از شما
    راستش مي خوام بدونم ما که سال 2010 فایل نامبر 2 را گرفتيم و هنوز هم خبری نشده جزو کدوم گروه هستیم. 29 تايي؟ 38 تايي؟
    تشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2011 در 10:01 ب.ظ.

      ۱- اگر فایل نامبر اول را گرفتید و در مهلت ۱۲۰ روزه ، مدارک خود را به سفارت ارسال کردید . جزو ۳۸ تائی ها هستید.
      ۲- اگر از همان اول کل مدارک را به سیدنی ارسال کردید ، جزو ۲۹ تائی ها هستید.
      خوش باشی

      • وارتیک said,

        سپتامبر 5, 2011 در 1:13 ق.ظ.

        نه پس ما 38 تايي می شويم چون اول 2010 فايل نامبر 2 را گرفتيم
        حالا اين خوبه يا بد؟

      • امیر said,

        سپتامبر 5, 2011 در 10:32 ق.ظ.

        والا اگر ۲۹ تائی بودی ، خیلی بهتر بود. شاید الان کانادا هم بودی.
        خوش باشی

  25. عادله said,

    سپتامبر 3, 2011 در 10:47 ب.ظ.

    سلام امیر جان امیدوارم خوب و سلامت باشی.می خواستم بگم مگه ویزا افیس دمشق بر اساس شماره فایل و تاریخ دریافت مدارک عمل نمیکنه چون من الان 26.5 ماه هست که مدارکم رسیده دمشق هیچ اپدیتی از من نخواستند چطور از کسی که 20 ماه هست و هم رشته من هم هست اپدیت خواستند ایا اولویت خاصی برای پرونده های 38 تایی قائل می شن؟ممنون از جواب

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2011 در 10:47 ق.ظ.

      عادله جان متاسفانه منطقی دنبال این نیست و نمیشه روی این مساله حساب کرد.
      همه چیز بستگی به آفیسر داره. شاید اون سرش خلوت تر بوده و یا یک پرونده براش جذابیت خاصی داشته.
      خوش باشی

  26. سارا said,

    سپتامبر 6, 2011 در 4:01 ق.ظ.

    سلام امیر جان مدتهاست که از مطالب خوبت استفاده میکنم وممنون به خاطر اطلاع رسانی های مفیدت ..ما از طریق همون قانون قبل از فوریه 2008 برای اسکیل ورکر اقدام کردیم با توجه به طولانی شدن پروسه ها میخواهیم دوباره از طریق این شغلهای جدیدی که اعلام کردن دوباره پرونده جدیدی باز کنیم ..سوال من اینه که اولا میشه دو تا پرونده باز کرد؟ و دیگر اینکه چون اون موقع شغلی که اعلام کردیم با الان که میخواهیم اعلام کنیم فرق میکنه مشکلی پیش نمیاد البته تمام مدارک لازم و سابقه کاری هر دو رو داریم چون حقیقتا همسر من دو شغل داره .. منتها اون موقع از طریق تحصیلات مربوط به رشته همسرم اقدام کردیم ولی الان میخواهیم از طیق یه مدرک فنی و حرفه ای که جز شغلهای جدید هست اقدام کنیم ..در ضمن ما ژانویه 2008 فایل نامبرمون رو گرفتیم ….ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2011 در 8:58 ق.ظ.

      سارا جان هیچ مانعی وجود نداره و میتونید اقدام کنید.
      فقط باید دقت کنید که شغل قبلی را هم که به نوعی اعلام کردید ، در سابقه جدید خودتان ذکر کنید تا مورد خلافی مشاهده نشود.
      خوش باشی

  27. سارا said,

    سپتامبر 6, 2011 در 11:13 ق.ظ.

    امیر جان خوبی؟؟ ازت خبری نیست نگران شدم

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2011 در 11:30 ق.ظ.

      ممنونم سارا جان از لطفت.
      بله ، به لطف شما روزگار را میگذرانم.
      خوش باشی

  28. lili said,

    سپتامبر 6, 2011 در 5:02 ب.ظ.

    salam..midoonam aslan ensaf nist ..mifahmam..man jozv goroohe 29taiee hastam,va daghighan az roozi k madarek ro ferestadam ta dariafte medicalam faghat iek sal tool keshid…allan kheili khoshhalam..amma jeddan ensaf nist k in hame adam mahha too list bashan va ettefaghi naiofte!!kheili ajibe va narahat konande vase keshvari k eddaie hoghooghe bashari dare…vali baraie etteala hame man september 2010 madarek ferestadam,va allan medicalam amade,jeddan pishnahad mikonam agar kasi,shoghlesh jozve goroohe 29taiee hast,mojaddan eghdam kone..movafagh bashid

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2011 در 5:16 ب.ظ.

      ممنونم لیلی جان از کامنتت و خیلی هم مبارک باشه. انشاءالله که موفق باشید
      خوش باشی

  29. سهراب said,

    سپتامبر 20, 2011 در 11:16 ب.ظ.

    يك سوال.از كجا معلومه كه اينها فايل هاي بعد 26 جون را دارند بررسي مي كنند؟چون ما كه بعد از 26 جون اقدام كرديم خيلي زود In Process شديم در دمشق.از March اما از مديكال خبري نيست.درسته؟

    • امیر said,

      سپتامبر 21, 2011 در 12:09 ق.ظ.

      سهراب جان ورشو که داره خیلی سریع مدیکال صادر میکنه !! اما دمشق ظاهرا هنوز در شوک ۳۸ تائی ها هست !!!
      خوش باشی

  30. فريد said,

    اکتبر 23, 2011 در 3:05 ق.ظ.

    سلام
    امير جان من هم يك نامه حدود يك ماه قبل براي وزير نوشتم (خاطرت هست ؟) ، جواب آن آمد كه همين عبارت بالا جزئي ازآن بود، البته در آن مطالب ديگري هم بود كه عبارت بودند از اينكه بزودي با شما تماس گرفته خواهد شد ( البته اگر نياز باشد) و همچنين توضيح داده بودند كه بخشي از سرعت بررسي پرونده ها به جائي كه اقدام كرده ايم يعني شلوغي آن و تعداد پرونده ها ي آفيسرها بستگي دارد .
    يك موردي هم كه اتفاق افتاده اينست كه وضعيت پرونده لعنتي كه حدود 2 سال recieved by بود به in process تغيير كرده ولي در اطلاعات داخل آن هيچ دستي نياورزيده اند( چه لغتي شد) البته ناگفته نماند اين جوابيه توسط مسئول دفتر صادر و نوشته اند كه replay نكنيد كه قابل replay نمي باشد.
    نظر شما چيست؟

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2011 در 10:57 ق.ظ.

      کل مکاتبات از طریق دفتر ایشان انجام میشود.
      تغییر به این پراسس هم به دلیل مکاتبه با آنها بوده است. من هم امیدوارم که همانطور که آنها هم اشاره کرده اند ، بزودی خبرهایی شنیده شود.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

