امروز ۱۰ آوریل هست ، از مدرک زبان چه خبر؟!!!

همانطور که اطلاع دارید ، بر اساس خبری که از طریق اداره مهاجرت کانادا منتشر شد ، اعلام گردیده بود که از تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۰ ارائه مدرک آیلتس برای مهاجرت به کانادا الزامیست. امروز ۱۰ آوریل هست ……. از صبح تا الان سایت‌های مختلف را میشه گفت شخم زدم !!!! و همچنان سر درگمی در بین دوستان وجود دارد. به دلیل اینکه وزیر محترم مهاجرت در خبر خود اعلام فرموده بودند که «ارائه مدرک زبان از تاریخ ۱۰ آوریل برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از ابتدا الزامی هست» ، و متاسفانه منظور خود را از ابتدا اعلام نکرده بودند که چی‌ هست. همانطور که اطلاع دارید ، ابتدای کار مهاجرت به کانادا ، ارسال مدارک به سیدنی هست و این برداشت شده بود که سیدنی کانادا ، منبعد کپی‌ آیلتس را خواهد خواست. در هر صورت:

روز دوشنبه ، ۱۲ آوریل ۲۰۱۰ ، چک لیست مدارک مورد نیاز سیدنی را کنترل کنید ، اگر تغییر کرده بود و مدرک آیلتس در آن اضافه شده بود ، که مشخص هست چه باید کرد ، در غیر اینصورت دوستانی که مدارک خود را برای سفارت ارسال میکنند ، میبایستی حتما مدرک آیلتس خود را هم ارسال کنند. در صورتی‌ که افیسر محترم مدارک شخصی‌ را دریافت کند و مدرک آیلتس در آن وجود نداشته باشد ، پرونده ریجکت خواهد شد. از این به بعد سفارت هیچ مدرک جایگزینی برای مدرک آیلتس قبول نمیکند و هیچ نوشته‌ای مبنی بر ارائه مدرک زبان در زمانی‌ دیگر را نیز قبول نخواهد کرد.
پس دوستانی که به هر دلیلی‌ مدارک خود را میخواهند به سفارت کانادا ارسال کنند و متاسفانه مدرک زبان آنها هنوز آماده نیست ، اطلاع داشته باشند که احتمال ریجکت شدن پرونده ، خیلی‌ خیلی‌ زیاد هست.

خوش باشید

114 دیدگاه

  1. سولی said,

    آوریل 10, 2010 در 4:26 ب.ظ.

    دوست عزیز، سلام . سال نو مبارک. دیدم که با صبر و دقت فراوان به پرسشها پاسخ میدی. اگه میتونا به من هم راهنمایی بده با وارد کردن فایل نامبر دوم من این پاسخ رو میگیرم. این فایل نامبر رو من اوایل اسفند 88 از طریق وکیل دریافت کردم:

    We received your application for permanent residence on August 10, 2009.

    We reviewed your application and sent you a letter on September 30, 2009. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

    We transferred your application to the Damascus office on October 6, 2009. The Damascus office may contact you.

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 4:42 ب.ظ.

      سولی جان شما سوالی‌ مطرح نکردید. اما یک توضیح ، شما مدارک خود را به سفارت کانادا در دمشق ارسال کردید و آنها هم این مساله را تائید میکنند. الان باید وضعیت شما Received by visa office باشد.
      خوش باشی‌

    • سولی said,

      آوریل 11, 2010 در 4:33 ق.ظ.

      سلام مجدد. ممنون از توجهتون. در واقع سوال من این بود که ما الان در چه مرحله ای هستیم و خبر بعدی چیه و کی به دستمون میرسه!! سوال دیگه من در مورد مصاحبه است. همسر من که متقاضی اصلیه پزشک متخصصه و نمره آیلتس آکادمیک بالایی داشته. سابقه کاری هم بیشتر از اونچه که مورد نیاز بوده دادیم. هر دومون. وکیلمون میگه به احتمال 90% از مصاحبه معافید. این صحت داره؟

      • امیر said,

        آوریل 11, 2010 در 7:58 ب.ظ.

        سولی جان انشاالله که خبر بعدی ، مدیکال هست اما باید کمی‌ حوصله به خرج دهید. تا به الان خیلی‌ به ندرت کسی‌ را برای مصاحبه خواسته اند ، مگر آنکه در بررسی‌ مدارک شکی‌ در افیسر ایجاد شود که نیاز به شفاف سازی باشد.
        خوش باشی‌

  2. سان said,

    آوریل 10, 2010 در 6:16 ب.ظ.

    سلام
    امروز دوستی با قاطعیت می گفت که اعتبار مدرک آیلتس برای مهاجرت از طریق تخصص فقط یک سال هست و این مطلب رو سه روز پیش سایت اداره مهاجرت هم اعلام کرده!!! من خودم که هرچی گشتم توی سایت چنین چیزی ندیدم. میخواستم ببینم شما چیزی شنیدین یا جایی دیدین؟ مرسی

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:01 ب.ظ.

      دوست عزیز زمانی‌ که مدارک شما را سفارت دریافت می‌کند ، باید برای حداقل یکسال آیلتس شما معتبر باشد. ایشان درست میگفتند.
      خوش باشی‌

    • مازیار said,

      آوریل 15, 2010 در 6:25 ق.ظ.

      پاسخ : [1] مهاجرت از طریق نیروی های ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Class:.Categor
      اساتید محترم لطفا» نظر خود را در خصوص این تغییر در دفترچه imm e7000 بیان فرمایید:
      Submit the assessment results with your application.
      Do not request
      that your (IELTS, CELPIP or TEF) language test result be sent directly to the Visa Office. Submit your original test result with your complete application.

      لازم به ذکر است که در چاپ قبلی یعنی 2009 این مطلب به ان صورت بوده است:
      Submit the assessment results with your application.
      Note: When submitting test results, you will have the benefit of knowing how many points you will be awarded before submitting your application.

  3. احمد said,

    آوریل 10, 2010 در 6:43 ب.ظ.

    سلام
    شما کسی را سراغ دارید که با این برنامه جدید از طریق federal skilled worker ویزا گرفته باشد. من با هر کسی میشناسم تماس گرفته ام عملا انگار همه چیز ققل است.

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:02 ب.ظ.

      خیلی‌ زیاد. غیر ایرانی‌ که تا دلت بخواد. ایرانی‌ که از دمشق اقدام کرده تا الان حداقل ۵ نفر را میشناسم.
      خوش باشی‌

  4. queen said,

    آوریل 10, 2010 در 6:45 ب.ظ.

    کمک کمک کمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک اگر کسی فرانسه رو به عنوان زبان دوم و بیسیک علامت زده باشه باید مدرکی نشون بده؟ حالا تکلیف کسی که معلم خصوصی داشته و آموزشگاه نرفته چیه؟!!! ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:04 ب.ظ.

      صد در صد. هر چیزی که در فرم‌ها قید کنید باید مدرک نشان دهید. خصوصا الان که برای زبان هم حساسیت زیادی قائل شده اند. برای امتحان تف ثبت نام کن.
      خوش باشی‌

  5. heiroon said,

    آوریل 10, 2010 در 7:50 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    من مدارکم رو امروز فرستادم یعنی 10 آپریل و چک لیست رو هم 9 آپریل دانلود کردم که توش چیزی راجع به مدرک زبان نبود. با توجه به اینکه تو چک لیست چیزی نبود، فکر میکنی ایراد بگیرن؟

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:10 ب.ظ.

      دوست عزیز من هم ساعت به ساعت دارم چک می‌کنم و هیچ تغییری نکرده. به احتمال خیلی‌ خیلی‌ زیاد منظور وزیر از «ابتدا» ، سفارت بوده. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  6. reza1100 said,

    آوریل 11, 2010 در 4:01 ق.ظ.

    امیرجان
    سلام
    پیشنهاد میکنم یه پست بزنی که فعلا باتوجه به اینکه تغییری نکرده نیازی نیست که مدرک زبانو به سیدنی بفرستید ولی باید حتما به دمشق بفرستی. من خودم اولین بار که این پستو خوندم گفتم چرا امیر میگه باید آیلتسو اول کار بفرستیم!! بعد که دوباره خوندم دیدم نوشتی سفارت و ابهامم برطرف شد. بعضیها رو من میبینم که هنوز موضوع سیدنی و سفارت براشون جا نیفتاده و ممکنه با این پستت دچار اشتباه بشن. از من گفتن.
    ثانیا:
    تو بوکلت G7 جدید یه تغییری نسبت به ویرایش ژانویه داشت که صریحا در قسمت زبان گفته مدرک اصل زبانتونو نفرستید به سیدنی . در ورژن قبلی نگفته بود. فکر کنم اونو بخاطر شک متقاضیان یا سئوالات آنها نوشته اند و دیگه چیزی یا ورژن جدیدی ارائه نکنن.
    ضمن اینکه من آخرش همراه فرمهام کپی مدرک زبانمم به سیدنی ارائه کردم گفتم فوقش بقول امیر میره تو سطل آشغال دیگه. الان میگم عجب کار خوبی کردما . لااقل الان خیالم راحته. پیشنهادم اینه که بچه هایی که لااقل آیلتسشون آمادس روزه شک دار نگیرن و کپی مدرک آیلتسشونو بفرستن. چون تو فرمها گفته که یک کپی بفرستید.
    مثل اینکه یکی از دوستان که مدارکش اول اسفند رسیده بوده فایل نامبرش اومده. مال ما 12 اسفند رسیده . فکر کنم یواش یواش منتظر باید باشم.

    موفق باشی

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 7:52 ب.ظ.

      رضا جان خاطرت باشه من از همان اول هم می‌گفتم که «اصل مدرک آیلتس» را به هیچ عنوان سیدنی نخواهد خواست و اگر نیازی باشد ، کپی‌ کفایت می‌کند.
      با توجه به شرایط موجود ، «باید» اصل مدرک را حتما حتما به همراه مدارک تکمیلی به سفارت ارسال کرد. فرستادن کپی‌ به سیدنی هم مشکلی‌ ایجاد نمیکند.
      انشاالله که خبر خوب هم از تو بشنویم.
      خوش باشی‌

  7. تیتی said,

    آوریل 11, 2010 در 4:56 ق.ظ.

    امروز دقیقا 8 ماه کامل از فایل نامبر سوریه ام میگذره

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 7:59 ب.ظ.

      تیتی جان انشاالله که به زودی مدیکال خود را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  8. ونوس said,

    آوریل 11, 2010 در 5:54 ق.ظ.

    +خصوصي
    امير جان يه سوال…………………………
    ممنونم

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:01 ب.ظ.

      ونوس جان در خارج از کشور رسما می‌‌خواهند که اوراق توسط جوهر مشکی‌ تکمیل گردد.
      خوش باشی‌

  9. یلدا said,

    آوریل 11, 2010 در 5:58 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون از راهنماییهای خوبت.. من هنوز مدارکم را به سیدنی نفرستادم و نمره ایلتس هم هنوز نگرفتم ،ولی میترسم اول می، شغلم از لیست مشاغل حذف بشه،پس به نظر شما باید تا ۱۲ آوریل صبر کرد دید چک لیست عوض میشه یا نه.اگر عوض نشد میتونم مدارک را بدون ایلتس بفرستم به سیدنی؟باز هم ممنون

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:10 ب.ظ.

      یلدا جان معلوم نیست که دقیقا لیست جدید کی‌ ابلاغ شود ، احتمال اول می را میدهند ، نه ۱۲ آوریل. سیدنی هیچ نیازی به آیلتس شما ندارد ، چه الان و چه بعد از ابلاغ لیست. هر زمانی‌ آمادگی داشتید میتونید مدارکتان را ارسال کنید.
      خوش باشی‌

  10. علي (كانادا بلاگ) said,

    آوریل 11, 2010 در 9:46 ق.ظ.

    لينك فراخوان براي شما و دوستان مهاجر به كانادا
    http://cablog.blogfa.com/post-37.aspx

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:18 ب.ظ.

      ممنونم علی‌ جان. متاسفانه بدلیل اینکه ساکن ایران نیستم سعادت همراهی شما را ندارم. روز خوبی‌ را داشته باشید.
      خوش باشی‌

  11. سما said,

    آوریل 11, 2010 در 2:19 ب.ظ.

    با سلام
    امیدوارم همچنان سلامت باشید.
    من بعد از مدتی از وکیلم نامه ای را دریافت کردم مبنی بر این اینکه الان در حالت in procces هستم.همون جور که قبلا هم بهتون گفتم با زدن فایل نامبرم در قسمت satusبه من خطا میداد.ولی اون میگفت که ما میزنیم و این پیغام را میده.
    با توجه به حال و روزم ریسک کردم و بهش اعتماد کردم چون دیگه حوصله ندارم.
    خودش هم گفت ما نامه نگاریهامون را در این رابطه کردیم.
    ولی در کل آخرین جوابش به من یک صفحه بود که درش قید شده بود your statu……
    (البته اسم من تو اون صفحه نبود)
    خودم هم دیگه چک نکردم تا حالم از این بدتر نشه.

    نمیدونم.فقط تصمیم گرفتم موج مثبت فوت کنم اونوری.
    راستی امیر جان ,پروندهایی رو شنیدی ریجکت بشه ,وبه چه دلیلی؟
    بازم از صبرت ممنون

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:29 ب.ظ.

      انشاالله که خیر هست.
      مدارک ممکن هست به دلیل زیادی ریجکت شود ، کسر امتیاز ، همخوانی نداشتن سابقه‌ کار با الزامات شغل مورد نظر و …….. .
      قرار شد موج مثبت بفرستی‌ !!!!!
      خوش باشی‌

    • آرش said,

      آوریل 13, 2010 در 5:55 ب.ظ.

      با سلام
      احیانا مشاور شما خانم ط…. نیستند چون من هم همین مشکل را دارم و جواب درست نمیدن
      موفق باشید

  12. آوریل 11, 2010 در 2:48 ب.ظ.

    سلام. من آزمایشات مدیکالم رو یک ماه پیش فرستادم، اما عدم سوء پیشینه رو به علت تعطیلات عید ۲ هفته بعد از مدیکال فرستادم. شما اطلاع دارید که پروسه صدور ویزا از زمانی که مدیکال به دستشون میرسه حساب میشه یا نه باید عدم سوء پیشینه هم به دستشون برسه؟ و اصولا چقدر طول میکشه تا ویزا صادر شه؟

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:34 ب.ظ.

      والا دوست عزیز امیدوارم که تا یک ماه دیگه پاسپورت ریکویست خود را دریافت کنی‌ ، اما ممکن هست که این انتظار ، که خیلی‌ بدتر از دیگر مراحل هست تا ماه‌ها هم بطول بیانجامد اون هم بخاطر سکیوریتی چک !!!. ملاک آنها نامه‌ای هست که برای شما ارسال کرده اند و مدرک خواسته اند. از آخرین مدرکی‌ که به دستشان می‌رسد حساب میکنند.
      خوش باشی‌

  13. sara said,

    آوریل 11, 2010 در 4:02 ب.ظ.

    amir jan salam sale no mobarak cheghadr khube ke ingahdr ba masuliat akhabr ro enteshar midi vaghean kheyli site marjaii shod einja abraye dustani ke gahsade mohajerat daran

    faghat ye sola rasty khodet ham eghdam akrdy baraye canda man weblogeto khundam fahmidan uk hasty vali nemidunam cheraakhabare canda ro share mikoni, baram jaleb bud, bebakhsid ke agar fozuli shod

    khosh bashi va paydar

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:39 ب.ظ.

      درسته سارا جان من ساکن بریتانیا هستم و از روز اول که این وبلاگ را زدم – بیشتر از یکسال پیش – قصدم این بود که تجربیاتم را از مهاجرت – با توجه به اینکه برای خیلی‌ از کشور‌ها اقدام کردم – برای دوستان بنویسم که مصادف شد با تغییر قانون و علاقه‌ مندی خودم و این شد که میبینی‌ !!!!!!!!!!!………………….
      خوش باشی‌

  14. سیمین said,

    آوریل 11, 2010 در 6:38 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    بابت اطلاع رسانی بموقعتون یگدنیا ممنون … با مشاورم صحبت کردم و با جدیت ازش خواستم مدارکمو زودتر به سیدنی ارسال کنه و قراره آخر این هفته حتما این کار رو انجام بده … در مورد مدرک زبان بهشون تاکید کردم که قبل از ابلاغ قانون جدید این
    کارو انجام بشه و اون در جواب گفت که منظور از این مطلب این بوده که من بعد هیچ
    پرونده ای را با مدرک معادل بررسی نخواهند کرد و حتما بایستی مدرک آیلتس ارایه گردد ولی در سفارت .. نه از ابتدا … امیدوارم صحت داشته باشه … امیر خان واقعا از پیگیریتون ممنون … من بی صبرانه منتظر خبرهای بعدیتون هستم .
    دوست عزیز همواره براتون شادی وسلامتی آرزو میکنم .

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:43 ب.ظ.

      درسته سیمین جان. مدرک آیلتس را سفارت می‌خواهد و از همان ابتدا. انشاالله که موفق باشی‌.
      خوش باشی‌

  15. يك دوست said,

    آوریل 12, 2010 در 4:19 ق.ظ.

    سلام امير جان

    من هم بلاخره مداركمو فرستادم.البته 3آپريل فرستادم تورنتو براي يكي از دوستان كه ماني اردر برام گرفته بود و اونو به مدارك اضافه كرد و به سيدني فرستاد . ولي متاسفانه به خاطر يه اشتباه كه پست اينجا انجام داده بود مدارك 2روز ديرتر به دست دوستمون رسيد و اون هم مدارك رو 9 آپريل به سيدني پست كرد و اينجور كه بهش گفتن به خاطر تعطيلات (شنبه و يكشنبه )دوشنبه يعني امروز احتمال رسيدن مدارك به سيدني هست . به نظر شما مداركمو قبول ميكنن آخه بعد از 10آوريل به دستشون رسيده ؟
    و اينكه من ازين به بعد بايد منتظر ايميل باشم يا چيزي به آدرس خونه پست خواهد شد ؟
    ببخشيد كه طولاني شد .

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:46 ب.ظ.

      دوست عزیز چرا باید قبول نکنند؟ هر زمانی‌ مدارک شما برسه مشکلی‌ نیست ، با توجه به اینکه در چک لیست سیدنی هیچ تغییری ایجاد نشده و لیست مشاغل هم همچنان همان قبلی‌ هست. انشاالله بین یک تا دوماه فایل نامبر شما با ایمیل ارسال میشود. ضمنا اسپم‌ها را هم کنترل کن.
      خوش باشی‌

  16. مرتضي said,

    آوریل 12, 2010 در 6:30 ق.ظ.

    سلام امير جان
    تو چك ليست سوريه تو قسمت مربوط به مدارك تحصيلي اين جمله نوشته:
    original transcript of all degrees must be submitted in university-sealed envelopes.
    يعني چي؟
    البته معني فارسيشو مي دونم منظورم اين است كه چه چيز بايد فرستاد؟ مگه ترجمه مدرك را نمي فرستيم؟ اصلش ديگه چيه؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان همان ترجمه رسمی‌ با مهر دادگستری کفایت میکنه و نگران نباش. بعضی‌ از دانشگاه‌ها خودشان ریز نمرات به زبان انگلیسی صادر میکنند و میشه همان را در پاکت گذاشت و خودشان مهر و موم کنند و فرستاد.
      خوش باشی‌

  17. سما said,

    آوریل 12, 2010 در 6:36 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    راست میگی قرار بود موج + فوت کنم.
    بازم ازت ممنونم.

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:54 ب.ظ.

      بله مثبت اندیش باش همه چیز درست میشه ، انشاالله.
      خوش باشی‌

  18. حسین said,

    آوریل 12, 2010 در 8:10 ق.ظ.

    با سلام
    اگر تا پایان 12آوریل چک لیست نغییری نکرد احتمال داره که درچند روز آینده تغیییر کنه یاما مدارکمون را بفرستیم؟
    با تشکر

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:55 ب.ظ.

      حسین جان هیچ تغییری نکرده ، اگر مدارکت آماده است ، بفرست.
      خوش باشی‌

  19. نرگس said,

    آوریل 12, 2010 در 8:38 ق.ظ.

    سلام امروز 12 آوریل ولی خبری از تغییر در فرمهای مدارک سیدنی نشد.
    یعنی تغییری حاصل نشده ؟

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:58 ب.ظ.

      نرگس جان هیچ تغییری ایجاد نشده ، و فقط باید مدرک زبان را همان اول باید به سفارت فرستاد.
      خوش باشی‌

  20. heiroon said,

    آوریل 12, 2010 در 9:46 ق.ظ.

    بچه ها من میخوان ایلتس امتحان بدم و دنبال یه ÷ارتنر می گردم برای خوندن زبان. در سطح Upper Intermediate هم هستم. اگه کسی خواست با هم بخونیم میل بزنه

  21. sara said,

    آوریل 12, 2010 در 10:23 ق.ظ.

    سلام آقا امیر خواستم سوال کنم برای پر کردن فرمها فرم 5406 قسمت مربوط به خواهر ها و برادرها اگه جا نشد اطلاعات اضافه رو باید کجا بنویسم ؟ من 8 تا خواهر و برادردارم و اونجا برای 7 تا جا هست ؟

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 6:02 ب.ظ.

      سارا جان خود اداره مهاجرت در تمام فرم‌هایش نوشته که اگر به برگ جداگانه نیاز دارید میتونید استفاده کنید و ضمیمه دیگر مدارک کنید. فقط فراموش نکن که دقیقا در بالای برگه بنویس که مربوط به کدام فرم و قسمت هست و پائین برگه را هم امضا کن.
      خوش باشی‌

  22. مرتضی said,

    آوریل 12, 2010 در 2:13 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خوبی ؟
    تو چک لیست دمشق در بخش مدرک تحصیلی دانشگاهی این جمله نوشته شده :
    original transcript of all degrees must be submitted in university-sealed envelopes.
    یعنی چی ؟
    مگه نباید ترجمه فرستاد این دیگه چیه ؟ منظورش چیه؟
    ممنون.

  23. asal said,

    آوریل 12, 2010 در 2:53 ب.ظ.

    سلام
    امیدوارم ایام به کامتان باشد.
    امروز مثل همیشه داشتم وبلاگهای مختلف راجع به کانادارو چک میکردم که یک دفعه با متنی روبرو شدم که واقعا اثر بد روم گذاشت )): ………. اینکه اگر ازطریق ایمیل و…پروسمون را پرسش کنیم در واقع بهشون برمی خوره و پروسه طولانی میشه ))): راستش حالم خیلی گرفت آخه من تا حالا 4 بار به سفارت ایمیل زدم. لطفا اگر چیزی میدونید راهنمایی کنید. سپاسگزارم.

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 6:08 ب.ظ.

      عسل جان اصلا نگران نباش. من برای یکی‌ از دوستانم که دنبال کارش و میشه گفت نماینده اش هستم تا به الان ۸ تا ایمیل زدم. از طرفی‌ یک دوست غیر ایرانی‌ دارم که جزو قانون قدیم بود و ویزا را چند ماه پیش گرفت ، میگفت که در ظرف ۳ سال ، ۴۰-۵۰ تا ایمیل زده. البته اگر همان اول کار هستی‌ سعی‌ کن زیاد با ایمیل پیگیر نباشی‌ ، بعد از مدیکال اگر هر هفته هم ایمیل بزنی‌ ایراد نداره.
      خوش باشی‌

  24. آوریل 12, 2010 در 5:19 ب.ظ.

    امير جان سلام خسته نباشي.
    خواستم بدونم من كه احتياج به دارم 3 تا 5/6 و يك 5/5 در ليسنينگ بگيريم بايد در فرم اوليه كه ارسال مي كنم همه رو high و ليسنينگ رو moderate بزنم ؟ راستي يه دوستي هم گفت زبان فرانسه رو basic بزنم آيا بايد باز هم در امتحان زبان فرانسه شركت كنم و نتيجه رو براشون ارسال كنم ؟

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 6:10 ب.ظ.

      بله به همین ترتیب علامت بزن. هر چیزی که در فرم‌ها ادعا کنی‌ باید مدرکش را نشان دهی‌ ، پس اگر فرانسه زدی باید مدرک نشان دهی‌.
      خوش باشی‌

  25. آوریل 12, 2010 در 5:58 ب.ظ.

    راستي يه چيز ديگه يادم رفت سوال كنم اينه كه
    خواستم بدونم براي پر كردن فرمها در قسمت اطلاعات مربوط به خواهرها و برادرها براي آدرس اونها يا فقط نوشتن Tehran-Iran كفايت مي كنه يا آدرس دقيق مي خواد؟ اگه آدرس دقيق بخواد كه جا براي آدرس خيلي كم گذاشتن .

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 6:17 ب.ظ.

      آدرس دقیق. چرا دیگه این که جاش خوبه و مشکلی‌ نیست.
      خوش باشی‌

  26. آرش said,

    آوریل 12, 2010 در 7:36 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    من مدارکم رو اواخر دسامبر فرستادم سوریه و فایل نامبرم رو اول فوریه گرفتم و از اون زمان هر وقت سایت چک میکنم جواب زیر رو میده :

    We were not able to identify you using the information you provided. There could be three possible reasons:

    * Please be sure the information you entered is correct and then try again.
    * This service is only available to clients with applications in process. We may have received your application but not yet begun processing it.

    به نظرت طبیعیه؟ ممنونم از راهنماییت
    قربانت

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 7:48 ب.ظ.

      نه آرش جان غیر طبیعی هست. مشاور داری؟ مطمئن هستی‌ که فایل نامبر را درست وارد میکنی‌؟ فامیلت دو قسمتی‌ هست؟ آیا بین دو قسمت خط فاصله میگذاری؟
      این‌ها را چک کن و ببین چی‌ میشه.
      خوش باشی‌

  27. مرتضی said,

    آوریل 12, 2010 در 8:22 ب.ظ.

    ممنون
    زنده باشی

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 8:51 ب.ظ.

      قربانت.
      خوش باشی‌

  28. آرش said,

    آوریل 12, 2010 در 8:42 ب.ظ.

    والا امیر جان وکیل که میگه عادیه و منم به صورتهایی که گفتی امتحان کردم ولی جواب نگرفتم
    ولی در کل من که از وکیلم خیری ندیدم
    نمیدونم والا چی بگم در هر صورت ممنون از راهنماییت

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 9:21 ب.ظ.

      آرش جان اصلا عادّی نیست. نمی‌خوام بترسونمت اما خیلی‌ بیشتر مراقب باش. خیلی‌ نمیشه به این مشاور‌ها اعتماد کرد. ازش به خواه که وضعیتت را با اسمت که در آن قید شده برایت بفرسته.
      خوش باشی

  29. احسان said,

    آوریل 13, 2010 در 2:41 ق.ظ.

    آقا امیر سلام
    خوبین شما… الحمدلله که خوبین.(همون که کانادایین و ایران نیستین معلومه خوبین :))
    یه سوال فنی :
    یکی از دوست های ما به خاطر اینکه بتونه سربازیش رو زودتر تموم کنه دنبال سابقه بسیج می گرده. اما یه سوال واسش پیش اومده که نکنه فردا واسه مهاجرت بهش گیر بدن و بگن بسیجی ها رو راه نمی دن کانادا…
    حالا بنده خدا مونده پا در هوا… به نظر شما سابقه بسیج بگیره و سربازیش زودتر تموم بشه یا مثل بچه آدم(منظور خودمم) سربازیش رو کامل تموم کنه؟{با توجه به اینکه می خاد فرار کنه از اینجا}

    بسیار ممنون و متشکر
    بهار دلپذیری داشته باشید

    • امیر said,

      آوریل 13, 2010 در 2:21 ب.ظ.

      ممنونم احسان جان. خوب هستم اما کانادا نیستم !!!
      ببین عضویت در اینجور نهاد‌ها به هر نوعی ، باعث میشه که در مرحله بک گراند چک حساسیت بیشتری ایجاد شود. من توصیه نمیکنم.
      خوش باشی‌

  30. باران said,

    آوریل 13, 2010 در 4:58 ق.ظ.

    میگم خودمونیم ها چقدر همه مشتاق اومدن به کانادا هستند !! راستی اوضاع اقتصادی کانادا خیلی بهتر از کانادا شده !!

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:32 ق.ظ.

      میگم بار بودی؟ اوضاع کانادا بهتر از کاناداست؟؟!!!
      خوش باشی‌

  31. ونوس said,

    آوریل 13, 2010 در 5:07 ق.ظ.

    +خصوصي
    ………………………………………………………
    خيلي ممنون اميرجان

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:35 ق.ظ.

      ونوس جان اصلا نیازی به تائید امور خارجه نبود. این وسواس‌ها خوب نیست. الان هم اشکال نداره و آنها خودشان مبلغ به روز دلار را دارند. نگران نباش و همین را بفرست.
      خوش باشی‌

  32. ونوس said,

    آوریل 13, 2010 در 5:35 ق.ظ.

    يه سوال ديگه رو يادم رفت كه بپرسم
    در انتهاي كاور لترم نوشتم كه همه مداركم به تائيد دادگستري و خارجه رسيده ، با توجه به اون مورد قبلي بهتر نيست كه اصلا اين جمله رو حذف كنم؟

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:36 ق.ظ.

      ونوس جان اصلا نیازی نیست. آنها خودشان میبینند که چکار کردی !!!
      خوش باشی‌

  33. يك دوست said,

    آوریل 13, 2010 در 6:04 ق.ظ.

    امير جان ممنون از اينكه جواب دادي
    راستش درست متوجه نشدم يعني توي اون مهلت 120 روزه كه طبق معمول ميدادن بايد اصل آيلتس رو با بقيه مداركم بفرستم ؟
    خب اينكه مثل قبل هست نه ؟
    خوش باشي

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:49 ق.ظ.

      بلکه دوست عزیز مثل قبل هست اما دیگه کسی‌ نمی‌تونه بگه که «من در آزمون شرکت کردم و هنوز جواب نگرفتم و به محض دریافت میفرستم» و یا «من در یک دانشگاه انگلیسی زبان درس خوندم». فرقش این شده. باید آیلتس را ارائه داد.
      خوش باشی‌

  34. آرش said,

    آوریل 13, 2010 در 7:03 ق.ظ.

    امیر جان ممنون از راهنماییت .یه ایمیل به مشاورم زدم و ازشون خواستم که وضعیت رو از طرف خودشون چک کنن و به من اطلاع بدن.
    متاسفانه با خود مشاور نمیشه صحبت کرد و فقط با دستیارای ایشان می شه تماس بر قرار کرد.
    من از گرفتن مشاور پشیمان هستم و به حرفهاشون اعتماد ندارم .دیروز متوجه شدم با اینکه من مدارکم را اوایل دسامبر فرستادم و اونها قرار بودتا 15 دسامبر بفرستن ولی 29 دسامبر به سوریه ارسال کردن.
    جالبه که اگه ازشون سوال کنی با بی میلی جواب میدن.
    خدا آخر عاقبت ما رو بخیر کنه.بعضی وقتها میگم اگه بشه ایمیل بزنم به سوریه و ازشون سلب وکالت کنم و خودم شخصا کارام رو پیگیری کنم حداقل میدونم چی کار کردم.
    در هر صورت ازت خیلی خیلی ممنونم
    اگر خبری گرفتم حتما آپدیتت میکنم
    قربانت

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:50 ق.ظ.

      انشاالله که همه چیز خیر خواهد بود.
      خوش باشی‌

  35. come2canada said,

    آوریل 13, 2010 در 9:41 ق.ظ.

    با سلام

    میشه لطفا آدرس من رو هم به لینکهاتون اضافه کنید؟ من هم لینک شما را قرار داده ام.

    http://come2canada.wordpress.com

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:50 ق.ظ.

      چشم دوست عزیز.
      خوش باشی‌

  36. ونوس said,

    آوریل 13, 2010 در 10:14 ق.ظ.

    امير جان شرمنده كه اينقدر جداجدا سوال مي كنم ببخشيد واقعا
    بجز آيلتس و سوءپيشينه كه بايد اصلش رو بفرستيم آيا لازمه نسخه كپي مدارك فارسي كه با بقيه مدارك كه ترجمه شده مي فرستيم هم كپي برابر اصل بشه يا نه؟خود دارالترجمه يه كپي رو ضميمه كرده

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:52 ق.ظ.

      ونوس جان من همیشه می‌خواستم که کپی‌‌ها هم برابر با اصل بشه. ولی‌ الزامی نیست.
      خوش باشی‌

  37. سما said,

    آوریل 13, 2010 در 12:49 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    وقتی سئوال آرش و دیدم
    هر چی به وکیلم میگم که من چک میکنم و هنوزم نمیاد میگه ما چک میکنیم میاد,قبلا هم بهتون گفتم ,بهش گفتم پس وضعیتمو برام بفرستین.فرستاد ولی اسمی از من تو صفحه نبود.تاکید میکنم که اسمی از من نبود و فقط بالای صفحه یک گوشه نوشته بود این پراسس.
    امیر جان چکار کنم
    آیا خودم میتونم شخصا پیگیری کنم؟مثلا ایمیل بزنم
    وکیلم میگه شما کارو دادید به ما چرا انجوری میکنید؟
    از طرفی می ترسم باهام لج کنه یه سنگ تو کارم بندازه
    please help me what should i do?
    ببخش اینقدر مزاحمت می شم
    متشکرم

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:17 ق.ظ.

      سما جان نمیدونم چی‌ بگم !!!
      فرمت صفحه وضعیت به این صورت هست که در بالا آدرس نوشته که در مورد شما آدرس مشاور شماست. ردیف بعد سمت چپ اسم کامل شماست و در وسط صفحه لینک «این پراسس». ایمیل بزنی‌ و چی‌ بگی‌؟ من هنوز مطمئن نیستم که فایل نامبرت درست هست !!! ایمیل هم بزنی‌ باید فایل نامبر اعلام کنی‌ تا پیگیر شوند !!! من اگر می‌تونم کاری کنم بگو؟!! اگر دوست داشتی میتونی‌ فایل نامبر ، فامیل کامل و تاریخ تولدت را به من ایمیل بزنی‌ تا مطمئن بشیم که فایل نامبر درست هست.
      خوش باشی‌

  38. reza1100 said,

    آوریل 13, 2010 در 1:48 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    خوبی عزیز
    آقا فروم رو خوندی؟
    دیدی برای اینکه از حیف شدن بیت المال جلوگیری کنن چیکار کردن جدیدا تو این مملکت؟
    از این به بعد پول تمبر دادگستری برای ترجمه با 10 برابر افزایش شده 5000 تومان. قبلا 500 تومان بود. یعنی ترجمه رسمی شناسنامه 7000 تومانی میشه 12000 تومان. ببین چه خرتوخریه. من هر جوری که فکر میکنم ، هیچ ربطی بین بیت المال و این پول تمبر نمیبینم.
    بابا اینجا دیگه کجاست…
    من با این حساب فکر کنم قید تائید دادگستریو بزنم و فقط مدارک تحصیلیمو بگم تائید دادگستری بکنن. سابقه کارمم انگلیسی میدم که دیگه اصلا ترجمه نخواد.
    خوش باشید

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:18 ق.ظ.

      رضا جان شنیدی که میگن واسه همه ماله !!! به ما که رسید شده بیت المال !!! اینم تو همین مایه‌ها هست.
      خوش باشی‌

  39. سما said,

    آوریل 13, 2010 در 3:52 ب.ظ.

    با سلام مجدد
    راستی امیر جان آیا در نامه کاری باید پارت تایم بودن کار یا تمام وقت بودنش قید بشه؟
    کلا نامه کاری در چه حدودی باید باشه؟متشکرم

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:20 ق.ظ.

      حتما.
      تاریخ شروع و خاتمه ، تمام وقت یا نیمه وقت ، عنوان شغلی‌ ، شرح وظایف ، جمع حقوق و مزایای سالانه ، اینها باید در نامه سابقه‌ کار باشه.
      خوش باشی‌

  40. احسان said,

    آوریل 13, 2010 در 4:42 ب.ظ.

    از پاسختون بسیار ممنونم
    سر افراز باشید
    و دعا کنید رشته برق رو تو لیست جدید بر ندارن وگرنه من می زنم زیر گریه…

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:21 ق.ظ.

      انشاالله که این ۳۸ تا شغل میماند و ۳۸ تا دیگه بهش اضافه میکنند.
      خوش باشی‌

  41. مرتضی said,

    آوریل 13, 2010 در 5:20 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    مگه بسیج ایرن کنترل میشه؟
    راستی در مورد عکس چیز خاصی که نداره ؟ یعنی مثلا با فتو شاپ کار شده باشه یا هر چیز دیگه ای ؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:23 ق.ظ.

      همه چیز کنترل میشه.
      نه مرتضی‌ جان مشکلی‌ نیست اما باید طبق فرمتی باشه که خودشان اعلام کرده اند.
      خوش باشی‌

  42. آوریل 13, 2010 در 5:46 ب.ظ.

    امير جان سلام
    به نظر شما اگه مدرك پيش دانشگاهي رو با مذرك ديپلم تحت high school بزنم در اون فرمها مشكلي ايجاد مي شه ؟ يعني 3 سال دبيرستان و 1 سال پيش دانشگاهي رو جدا نكنم .

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:24 ق.ظ.

      مگه نمیخواهی دیپلمت را بفرستی‌؟ اون که معلومه ۳ سال بوده. من توصیه نمیکنم.
      خوش باشی‌

  43. احسان said,

    آوریل 13, 2010 در 8:46 ب.ظ.

    سلام عید بر شما مبارک
    من الان دارم خدمت سربازی می کنم تمام مدارک لازم واسه اقدام رو دارم ….فقط نمی دونم سربازیم تموم نشده می تونم اقدام کنم ؟
    اگه بخوام خودم بدون وکیل اقدام کنم روندشو واسم توضیح می دید؟ مدارکو کجا بفرستم؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:26 ق.ظ.

      احسان جان اگر شما داری خدمت میکنی‌ ، چطور تمام مدارک لازم را داری؟ پاسپورت ، سابقه‌ کار؟؟
      وبلاگ قبلی‌ من را که لینکش اینجا هست را اگر مطالعه کنی‌ ، خیلی‌ چیز‌ها دستگیرت خواهد شد.
      خوش باشی‌

  44. jamal said,

    آوریل 14, 2010 در 4:33 ق.ظ.

    salam,dar in morede amir jan ba yad begoiam ke ma dar hodode 15 milion nafar ozve basij darim va dar morede in hame adam magar dar back ground chek ke anjam midand be etelat in jor chiz ha ham dastrasi darand?manzoram ine ke age falithaye beinolmelali nadashte bashand ke amari az on ha nadarnd.man fekr konam baraye onha ke falite mamoli darand moshkeli be vojod nayad.baz ham albate sary ke dard nemikone dastmal nemibandand..

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:29 ق.ظ.

      جمال جان این ۱۵ میلیون نفر که همه عضو معمولی‌ نیستند ، هستند؟ اطلاعات اون افراد را دارند. از طرفی‌ وقتی‌ از این سهمیه استفاده بشه و مدت سربازی کاهش پیدا کنه ، قطعاً در کارت پایان خدمت مینویسند ، و اون را باید پاسخ داد.
      خوش باشی‌

  45. علی‌ said,

    آوریل 14, 2010 در 4:42 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    خواستم سلامی‌ عرض کنم. راستی‌ ۱۰ ماه از این پرسس شدن ما گذشت و هیچ خبری نشد. تو نامه به ما گفته بودن تا ۱۲ ماه دیگه اگه خبری نشد دایرکت با دمشق تماس بگیر و تا حالا ما تماسی نگرفتیم. و ۲ ماه بیشتر به زمانی‌ که گفتن نمونده. با تجربه قبلی‌ که داری و مواردی که دیدی به نظرت به وعده خودشون عمل می‌کنن یا مواردی هم هست که از زمان تعیین شده در نامه خودشون عمل نکن؟ کلا اطلاع خاصی‌ یا پیشنهادی داری؟ ایمیل بزنم؟ (من مدارکم از مالزی به دمشق رفته )
    شاد باشی‌ همیشه …

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:31 ق.ظ.

      بزرگواری علی‌ جان. من بعید میدونم که در مورد خیلی‌‌ها بتوانند به وعده خود عمل کنند. زدن ایمیل به اعتقاد من ضرر نداره.
      خوش باشی‌

  46. عسل said,

    آوریل 14, 2010 در 11:10 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز،
    یک سوال داشتم. من از طریق کبک اقدام کردم و فایل نامبر فدرال را هم گرفته ام. میخواستم بدونم بعد از این مرحله، اول مرحله انتظار برای مدیکال هست و بعد بک گراند چک یا این مراحل برعکسه؟ چون الان بیش از 10 ماهه منتظرم و میخوام بدونم اینهمه تاخیرشون بابت کدوم مرحله هست.
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:33 ق.ظ.

      عسل جان همزمان داره انجام میشه و زمانی‌ که جواب بک گراند چک بیاد ، مدیکال صادر میشه و مرحله سکیوریتی چک شروع میشه.
      خوش باشی‌

  47. عسل said,

    آوریل 14, 2010 در 11:40 ق.ظ.

    ببخشید اونوقت مرحله سکیوریتی چک چقدر معمولا» طول میکشه؟

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 11:47 ق.ظ.

      والا بستگی به خیلی‌ چیز‌ها میتونه داشته باشه. تعداد سفر‌های خارجی‌ ، کشور محل اقامت (غیر از کشور زادگاه) ، سربازی رفتن یا نرفتن. از یک ماه شروع میشه تا ۱۲ ماه که امیدوارم در مورد شما همان حداقل باشه.
      خوش باشی‌

  48. jamal said,

    آوریل 14, 2010 در 1:23 ب.ظ.

    amir jan iek soal dashtam,man har bar ke mikham vaziatam ro chek konam 7 bar bayad ba file number ham bezanam bad az 8 bar mitonam chekesk konam yani dar on 7 bar mige shoma beryd prosses time ro chek konid vali bare 8 om haman jomleye recieved by ……ro mizane be nazaret aya moshkeli hast ya na chize tabiye.me30 az hame chiz

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 3:57 ب.ظ.

      جمال جان طبیعی که نیست ، باید همان بار اول جواب درست را بگیری. من فکر می‌کنم با اکسپلوررت مشکل داری در این مورد بخصوص. از فایر فاکس استفاده کن ، فکر کنم مشکلت حل بشه.
      خوش باشی‌

      • jamal said,

        آوریل 15, 2010 در 5:46 ق.ظ.

        amir jan az fire fox estefade mikonma vali baz ham hamon jore nemidonam barate chi in eskale? hale be nazaret momkene eshkal az dameshgh bashe?
        mer30 az rahnamait.
        mamnon

      • امیر said,

        آوریل 15, 2010 در 1:52 ب.ظ.

        جمال جان من حقیقتش تا الان نشنیده بودم کسی‌ همچین مشکلی‌ داشته باشه. ولی‌ ربطی‌ به دمشق نداره. اگر در نهایت میتونی‌ ببینی‌ که چه خبر هست ، فعلا اهمیتی نده.
        خوش باشی‌

  49. احسان said,

    آوریل 14, 2010 در 2:32 ب.ظ.

    سلام من مدرکم فوق لیسانس بوده و 3 سال طول کشید درسم تموم بشه و در این مدت کنار درس کارم می کردم 3 سال سابقه پارت تایم دارم. پاسپورت دارم چون در دوره دانشجویی یک همایش علمی خارج کشور شرکت کردم و از طرف دانشگاه اعزام شدم پاسپورت گرفتم که اعتبارش تا 3 سال دیگه هست.فقط تا 1سال دیگه که سربازیم تموم بشه اجازه خروج ندارم. می تونم الان اقدام کنم؟تا تو این مدتی که سربازیم تموم میشه پروسشم طی بشه؟ تو فرماش جایی داره که درباره سربازی بپرسه یا باید کارت پایان خدمت رو ترجمه کنیم بفرستیم؟ ممنون

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 4:09 ب.ظ.

      احسان جان تو یکی‌ از فرم‌هایش باید اطلاعات مربوط به سربازی را بنویسی‌ و کارت پایان خدمتت را هم جزو مدارک ارسال کنی‌. سابقه‌ کار را در حین تحصیل نیمه محاسبه میکنند اما چون سابقه‌ تمام وقت نداری ، افیسر این اختیار را داره که تو را قابل صلاحیت بر اساس قانون جدید ندونه. من اقدام کردن در این شرایط را ریسک میدونم ، باز هم میل خودت هست. اما کارت پایان خدمت را حتما می‌خواد.
      خوش باشی‌

      • سارا said,

        آوریل 15, 2010 در 3:10 ق.ظ.

        در جواب امير به احسان،
        سه سال سابقه كار پارت تايم معادل يك سال و نيم كار تمام وقت هست (البته بايد ببينه كه تعداد ساعت هايى كه پارت تايم كار كرده چقدر بوده، 20 ساعت كار كردن در هفته با 5 ساعت خب فرق مى كنه) و بنابراين از لحاظ سابقه كار به نظر نمياد كه احسان مشكلى داشته باشه ولى از بقيه جهات و داشتن كارت پايان خدمت و اينها احتمالا به مشكل برمى خوره.

      • امیر said,

        آوریل 15, 2010 در 1:44 ب.ظ.

        درسته سارا جان ولی‌ افیسر این اختیار را دارد که اگر شخصی‌ سابقه‌ کارش فقط حین تحصیل بوده و غیر از آن سابقه‌ دیگری ندارد ، آن را هم محاسبه نکند. ضمنا سابقه‌ کار پارت تایم با حین تحصیل هم اختلاف دارد.
        خوش باشی‌

  50. باران said,

    آوریل 14, 2010 در 5:52 ب.ظ.

    ببخشید اوضاع کانادا بهتر از امریکاست !!!
    خوش باشی…

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:26 ب.ظ.

      حالا شد ، پس از سرت پرید !!!!!
      کاش میشد اومد کانادا و از این اروپا نجات پیدا کرد ، البته ناشکری نمیکنم از جای قبلیم خیلی‌ بهتره !!!
      خوش باشی‌

  51. احسان said,

    آوریل 14, 2010 در 8:52 ب.ظ.

    امیر جان ممنون از راهنماییت .پس صبر میکنم این 1سالم بگذره و کارت پایان خدمتم بیاد و سابقه کاریم هم بیشتر بشه (امریه گرفتم).بعد اقدام کنم تا شرایطم مناسبتر بشه. ممنون از لطفت .
    1 سوال دیگه من همسرم رشته اش جزو 38رشته نیست اما 3 ترمه داره دانشگاه آزاد بصورت حق التدریس تدریس می کنه ،می تونم از طریق اون اقدام کنم. زبانش 5.5 بوده که می خواد دوباره امتحان بده . مدرکش فوق لیسانسه. خاله اش تو کاناداست . فکر می کنی اگه نامه از دانشگاه بگیره که در مدت یکسال و نیم تدریس می کرده می تونه جزو شاخه تدریس کاج یا موسسه حساب بشه. دانشگاه آزاد هر ترمبراش ابلاغیه دروس رو صادر کرده. بسیار ممنون و متشکرم

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:38 ب.ظ.

      احسان جان همسرت میتونه اقدام کنه به عنوان مدرس اما باید تلاش کنه که سطح زبانش را بالاتر ببره. من در این مورد مشکلی‌ نمی‌بینم.
      خوش باشی‌

  52. سعید said,

    آوریل 15, 2010 در 4:13 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ببخشید من میخام سابقه کارمو که توی یک دستگاه دولتی هم هست تهیه کنم و میخوام بدونم که باید این نامه باید توش چه چیزایی نوشته بشه چند ماه اعتبار داره آخه من تازخه مدارکمو برای زسیدنی فرستادم و دنبال زبانم ،و اگه به انگلیسی باشه بازم لازم به ترجمه داره و از همه مهمتر این نامه باید با چه عنوانی یعنی توی عنوان ،نامه خطاب به مثلاً سازمان مهاجرت کانادا زده شود یا کلی و بدون عنوان باشد

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:50 ب.ظ.

      سعید جان سابقه‌ کار اعتباری نیست و دائمی هست. عنوان نداشته باشه بهتر هست مثل «گواهی میشود: …..». اگر به زبان انگلیسی باشد ، بر روی سربرگ انگلیسی با مهر انگلیسی و آدرس و تلفن مشخص داشته باشد ، به تائید هیچ کجا نیازی ندارد.
      مواردی که باید در آن نوشته شود:
      تاریخ شروع و خاتمه
      تمام وقت یا نیمه وقت
      عنوان شغل
      شرح وظایفی که در این دوران انجام داده‌اید بصورت تیتروار
      جمع حقوق و مزایای سالانه
      خوش باشی‌

  53. mehran said,

    آوریل 20, 2010 در 9:30 ب.ظ.

    سلام
    امیدوارم سالم و سلامت باشید
    سئوال من اینکه زمانی که مدرکم(لیسانس) از دارالترجمه گرفتم متاسفانه گم شد. ترجمه مدرک من
    فقط مهر دادگستری داره و نتونستم به تایید وزارت خارجه برسونم.
    ایا مشکلی پیش میاد؟ مدرکو قبول می کنن؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 21, 2010 در 8:14 ق.ظ.

      مهران جان کی‌ گفته که مدارک باید به تائید امور خارجه برسه؟ به هیچ عنوان نیازی نیست و اصلا نگران نباش.
      خوش باشی‌

  54. فریبا said,

    جون 8, 2010 در 9:06 ق.ظ.

    سلام امیر جان .
    خسته نباشی.خدا قوت.براستی اطلاعات کامل وجالبی دادی.
    میشه مشکل منو هم حل کنی .اول لطفابه همه بگید لطفا گول این وکیل هارو نخورند . من سال فبل با استفاده از مشاور اقدام کردم وجز. لیست مشاغل مورد فبول بودم .نمره زبان تا زمان ارسال مدارک به دمشق 2 نمره کم بود .مدت 3 ماه فقط کارم تکمیل وترجمه مدارک بود .آخر sep مدارکم ارسال شد .وکیل با توجه به کمبود باز فرستاد. janنامه ریجکت به خاطر زبان آمد.!!!!
    با توجه به اینکه هنوزجزو لیست هستم میخوام دوباره اقدام کنم به نظر تو بذارم ielts را امتحان بدم بعدش apply کنم .تا آنموفع لیست عوض نمیشه؟؟راهنمایی کنید .با تسکر

    • امیر said,

      جون 8, 2010 در 5:45 ب.ظ.

      فریبا جان همه میدونند که من مخالف دروغ هستم که این مشاوران متأسفانه کارشان همین هست !!!
      ببین لیست مشاغل ممکن هست تغییر کنه ، اما زمان آن اصلا مشخص نیست. شما اگر فردا هم مدارک خود را به سیدنی ارسال کنید ، حدودا ۶ ماه وقت دارید که مدارک کامل خود را به سفارت ارسال کنید. اگر در خودت میبینی‌ که در ظرف این ۶ ماه نمره مورد انتظار را بیاری ، اقدام کن.
      خوش باشی‌


بیان دیدگاه