مهاجرت به کانادا ۵

نیاز به متن نداره غیر از:

خوش باشید

207 دیدگاه

  1. پرواز said,

    ژانویه 14, 2011 در 9:30 ب.ظ.

    سلام امير جان
    تبريك به خاطر مهاجرت و تبريك دوباره به خاطر سال نو
    من فايل نامبر نوامبر 2006 رو دارم. نمي دونم پرونده هاي 2006 تا آخر سال 2010 تا كجا پيش رفت و چند روز يا ماه ديگه مونده به اعلام آپديت مدارك من. پرسش من اينه: پسر من 19 ساله هست و مشمول سربازي و امسال داره كنكور ميده و همان طور كه مي دوني واسه آپديت مدارك بايد پاسش لااقل يك سال زمان داشته باشه كه نداره و دريافت پاس جديد هم ممكن نيست. آيا او از فايل حذف ميشه؟ يا باقي مي مونه و فقط نمي تونه از كشور در حال حاضر خارج بشه؟ چوخ مرسي

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 12:35 ق.ظ.

      دوست عزیز تا دو سه ماه دیگه از شما آپدیت مدارک را خواهند خواست ، انشاءالله.
      از فایل که حذف نمیشه ، اما باید بتونید مدارک لازم را برایش تهیه و ارسال کنید. میتونید یک مبلغی را ودیعه بگذارید ، برایش پاسپورت بگیرید ، و پس از ارسال به سفارت ، پاسپورت را تحویل و پول خود را بازپس بگیرید.
      فکر میکنم که عملی باشه.
      خوش باشی

  2. ژانویه 14, 2011 در 11:23 ب.ظ.

    امیر جان من وضعیت ÷روندمو چک کردم اما در هیچ جای سایت ننوشته in prosses یا چیز دیگه ای !

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 12:48 ق.ظ.

      این پراسس که مال الان نیست. شما که مدارک به سفارت ندادی. پس از وارد شدن در صفحه مربوط به خودت ، یک لینک آبی رنگ هست که اگر روی آن کلیک کنی ، نوشته مورد نظر هویدا میشود.
      خوش باشی

  3. حامد said,

    ژانویه 15, 2011 در 3:01 ق.ظ.

    سلام امیر جان.
    ضمن تبریک برای ورود شما به ونکوور میخواستم بدونم پرونده من با این مشخصات که در سایت دیده میشه الان در چه وضعیتیه.خیلی سپاسگزار هستم از پاسختون

    We received your application for permanent residence on March 17, 2010.

    We reviewed your application and sent you a letter on May 12, 2010. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

    We transferred your application to the Damascus office on May 18, 2010. The Damascus office may contact you

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 10:47 ق.ظ.

      حامد جان افرادی با شرایط مشابه شما اما مربوط به سال ۲۰۰۹ ، درحال اخذ مدیکال هستند ، پس آنچه مسلم هست باید تا یکسال دیگه صبر و تحمل داشته باشید.
      خوش باشی

  4. مریم said,

    ژانویه 15, 2011 در 7:08 ق.ظ.

    سلام امیر جان :
    به خاطر تمام زحماتی که برای ما می کشین بینهایت ازتون ممنونم .و آرزوی بهترینها رو براتون می کنم .ببخشید من یک سوال دیگه هم دارم که اگه ما بیشتر از 6 ماه در ترکیه اقامت داشته باشیم و بخواهیم عدم سوئ پیشینه بگیریم با توجه به اینکه شهروند اونجا نیستیم آیا به نظرتون به مشکلی برخورد نمی کنیم ؟

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 10:48 ق.ظ.

      نه مریم جان هیچ مشکلی نیست. اخذ سوء پیشینه به داشتن شهروندی ارتباطی ندارد و میتونید اینکار را بکنید.
      خوش باشی

  5. sama said,

    ژانویه 15, 2011 در 10:21 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون از باز کردن کانادا 5
    یه روزی یکی از دوستان آماری داده بودن مربوط به تعداد مهاجرین قابل قبول .فکر کنم 200 یا 300 هزار در سال .دقیقشو نمیدونم…..با توجه به اینکه این آمار قطعا از بین تعداد زیادی قربال خواهد شد خیلی دلم می خواست تحلیل شخصیتون رو بدونم….
    چون اومدیم 400 هزار تا شرایط داشتن که از ظرفیت بالاتره….خوب اونوقت چی کار میکنن….
    با توجه به وقت کمی که داری اگر فرصت داشتید جوابمو بدید …..در ضمن به چه نامی تو facebookمبتونم شماروaddکنم؟
    متشکرم

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 10:52 ق.ظ.

      ۲۶۵۰۰۰ ، حدودا.
      ببین سما جان هر زمانی که به سقف مورد نظر خود برسند ، صدور ویزا را متوقف خواهند کرد و خب مسلما زمان بررسی پرونده ها طولانی تر خواهد شد. ولی پرونده ای را حذف نخواهند کرد.
      خوش باشی

  6. ژانویه 15, 2011 در 12:35 ب.ظ.

    امیر جان ایمیل زدم به همون آدرس و از طریق سایت سفارت این جواب اومد:
    Consult our website, http://www.syria.gc.ca, which answers many frequently asked
    questions. We will respond only to specific case related questions that
    are not addressed on the website it may take few weeks before you receive
    an answer ; do not send repeated E-mails . We do not acknowledge the
    receipt of documents.
    حالا چی کار کنم ؟

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2011 در 12:57 ب.ظ.

      خب سارا جان به آدرس درستی ایمیل نزدی. من که لینکش را برایت گذاشتم. باید از همان طریق ایمیل بزنی.
      خوش باشی

  7. ژانویه 16, 2011 در 2:49 ق.ظ.

    امیر جان من رفتم به لینک https://dmp-portal.cic.gc.ca/cicemail/intro-eng.aspx?mission=damascus
    بعد دکمه Continue رو زدم و مشخصاتمو نوشتم و مطلب انصراف رو هم گذاشتم و خن کردم خودش هم نوشته بود چنانچه هر تغییری در روند پروسه تون اتفاق افتاده که می خواهید بگید باید همینجا مطرح کنیم . !
    حالا امیر جان لطفا بگو در این لینک باید کدوم قسمت برم برای ایمیل . ممنونم. خیلی خیلی

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2011 در 8:46 ب.ظ.

      سارا جان اگر نهایتا وارد این لینک شدی:
      https://dmp-portal.cic.gc.ca/cicemail/case-cas-eng.aspx
      و فرم مربوطه را پر کردی و در کادر مربوطه متنت را نوشتی ، دیگه به هیچ کاری نیاز نیست و این خودش ما منزله ایمیل زدن هست.
      خوش باشی

  8. تیتی said,

    ژانویه 16, 2011 در 5:20 ق.ظ.

    امیر آقا نظرتون در مورد این http://www.parscanada.com/_1216 چیه؟

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2011 در 8:47 ب.ظ.

      تیتی جان من نظرم را در پست آخر نرگس عزیز نوشتم. من اصلا این متن را قبول ندارم.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 17, 2011 در 12:07 ق.ظ.

        منم با شما موافقم امیر جان

  9. بهناز said,

    ژانویه 16, 2011 در 10:16 ب.ظ.

    سلام امیر اقا اتفاقا من با نظر شما مخالفم چون با پرونده ما کاملا صدق می کندوما فایل اولمون3 مارچ گرفتیم وبرای ما اپدیت امده ولی با اینکه اقا منصور فایل2 از ما جلو تر بود ولی ایشون هنوز منتطر هستن

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2011 در 10:35 ب.ظ.

      بهناز جان اشتباه همینجاست. افرادی هم که اینجور مطالب را عنوان میکنند به این مورد فکر میکنند که حتی اگر این گفته با شرایط یکنفر جور باشد ، کافیست تا ادعا آنها اثبات شود.
      اولا که هیچ دو پرونده ای را با هم نباید مقایسه کرد. نمونه آن خود من ، آیا تا به الان شما شنیدید که کسی بر اساس قانون جدید اقدام کرده باشد و مدیکال آن به دلیل طولانی شدن بک گراند چک باطل شده باشد؟ همه فکر میکنید که اگر مدیکال بیاد ، ۲-۳ ماه بعد کانادا هستید ، من هم این فکر را میکردم اما یکسال و ۲-۳ ماه بعد شد !!!!!!
      من کاملا روشن در پست نرگس عزیز عنوان کردم ، خب شاید اگر من هم اسمم دکتر مختا …… بود ، کسی در مورد گفته من شک هم نمیکرد !!!!
      خوش باشی

  10. شیوا said,

    ژانویه 16, 2011 در 10:39 ب.ظ.

    با سلام به همگی و بهناز خانم.

    ممکنه بهناز خانم که حدود 2 ماه پیش آپدیت مدارک دریافت کردند اطلاع دهند که آیا مدیکال برایشان رسید؟ و سوال دیگر اینکه وضعیتشان در سایت آیا هنوز Recieved by visa office می باشد و یا به In process تغییر کرده و اگر تغییر کرده بعد چه مدت از دریافت آپدیت مدارک؟

  11. reza said,

    ژانویه 16, 2011 در 11:20 ب.ظ.

    وضعیت ما همچنان همون received مونده.الان 16 ماه میشه!! کسی از 16 ماه یا همین حدود هست که مدیکالی اپ دیتی جیزی گرفته باشه؟

  12. جلیله said,

    ژانویه 16, 2011 در 11:44 ب.ظ.

    امیر جان با اجازه شما خواستم در تایید نظرتون برای بهناز خانم بگم که واقعن نمیشه یه نظر کلی داد و بر اساس عملیات روی هیچ پرونده ای نمیشه نتیجه گیری کرد. به عنوان مثال شرایط پرونده ما:

    روش ما سرمایه گذاری پرنس ادوارد بود که در یه بازه خیلی محدودی فکر کنم حدود 3 ماه وقت داشتیم تا مبلغ سرمایه گذاری رو پرداخت کنیم و سپس بعد تایید استان، مدارک تکمیلی به دمشق بفرستیم برای دریافت فایل نامبر و سپس انتظار مدیکال!!!

    جالبه اکثر کسانی که با ما اقدام کردن یعنی آخرای اون کیس، تعداشون مثلن حالا بگیرین 1000 نفر، اکثرن از روزای آخر اون ددلاین استفاده کردن و قاعدتن تاریخ فایل نامبر دمشقشون خیلی نزدیک به هم افتاد. مثلن بیشترشون افتاد 20 ام اکتبر به بعد!!!!

    مال ما 8 اکتبره. میخوام عمق فاجعه رو نشون بدم!!!!! تفاوت 8 اکتبر با مثلن 24 اکتبر یا 28 اکتبر میشه تعداد زیاد متقاضی!!!!

    نتیجه چی شد؟ برای ما هنوز مدیکال نیومده ولی برای 90% اونها ویزا هم اومده اون هم 2 ماه پیش!!!!!

    پس چی پشت پرده داره میگذره و چه سیاستهایی رو دنبال میکنن خدا داند و یا بهتر بگم اونقدر خر تو خره که اصلن هیچ منطقی هم نداره! واقعن درسته!!!!!

  13. ژانویه 17, 2011 در 12:29 ق.ظ.

    امیر جان آدرس قبلی که به من دادید این صقحه بود https://dmp-portal.cic.gc.ca/cicemail/intro-eng.aspx?mission=damascus

    حالا من باید برم به این آدرس ؟
    https://dmp-portal.cic.gc.ca/cicemail/case-cas-eng.aspx
    قسمت contact us ??????
    من که گیج شدم 😦

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 8:50 ق.ظ.

      سارا جان اگر همان صفحه را هم دنبال کنی ، به این صفحه آخر میرسی. در هر صورت از مسیر Contact Us میتونی به این صفحه برسی و باید از همین طریق اقدام کنی.
      خوش باشی

  14. بهناز said,

    ژانویه 17, 2011 در 12:33 ق.ظ.

    سلام بر اقا امیر بله درست می فرمایید قانع شدم .برای اطلاع همه درست امروز ما 57 روز است مدارک اپدیت به سوریه رسیده .ولی از مدیکال خبری نیست…… و ما در سایت هنوز recived by visa office هستیم

  15. shahram said,

    ژانویه 17, 2011 در 1:55 ق.ظ.

    سلام امیر جان، ممنون از پاسخگویتون، اما من سوی پیشینمو مجبور شدم از انگلستان اقدام کنم که جوابش تا ۳ ماه دیگه میاد، فکر میکنی‌ اشکالی‌ داشته باشه اگر نامه یی رو مدارک بذاریم و براشون جریانو توضیح بدیم؟ سوال دیگه این که آیا اشکال داره ما فقط بانک ستیتمنت بدیم(چون میتونیم مبلغ مورد نظرشونو یه هفته تو حساب داشته باشیم)و بعد اگه درخواست پرینت کردند براشون جور کنیم؟ چون نمیدونیم آیا براشون شک برانگیز نیز که ما حسابمون در عرضه یک ماه یک دفعه پر شده باشه؟ حداقل تو ستیتمنت اینو نمی‌فهمن…چون الان من اگر بخوام پرینت ۶ ماه بگیرم حساب خودم یه گردش حدود ۴ میلیون داشته ولی‌ این ماه آخر به ۸ میلیون میرسه، حساب خانومم اما هیچ گردشی تو این ۶ ماه نداشته و ما میخوایم ۸ میلیون بریزیم و بد از یک ماه پرینت بگیریم که با این حساب گردش نداشته حالا نظر شما چیه؟در ضمن اگر سند ملکی‌ داشته باشیم و رو مدارک بذاریم آیا تأثیری داره؟

    بازم ممنون از راهنمأییت

    در پناه حق

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 8:53 ق.ظ.

      شهرام جان اگر چاره ای نداری ، با نوشتم یک نامه شرایط خود را توضیح دهید.
      نه اشکالی نداره اما یقین بدار که تا گردش ۶ ماهه را ارسال نکنی ، دست از سرت بر نخواهند داشت!!!
      سند ملکی فایده نداره و باید پول نقد باشه.
      خوش باشی

  16. تیتی said,

    ژانویه 17, 2011 در 2:24 ق.ظ.

    سلام امیر اقا. شما در مورد مدیکال برای زن باردار میدونید که چجوریه؟ انگار مدیکال برای زن باردار صادر نمیشه درسته؟

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 8:55 ق.ظ.

      قبل از همه چیز بهت تبریک میگم و انشاءالله که قدمش خیر باشه.
      مدیکال صادر میشه اما اگر زمانی بود که هنوز فارغ نشده بودید ، میتونید درخواست کنید که تا بعد از تولد بچه ، دست نگهدارند. فعلا کاری نمیخواهد انجام دهید.
      خوش باشی

  17. تیتی said,

    ژانویه 17, 2011 در 2:25 ق.ظ.

    یه سوال دیگه در مورد بارداری باید به سفارت اعلام بشه قبل از اینکه اونها مدیکال صادر کنند؟

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 8:55 ق.ظ.

      نه در حال حاضر نیازی نیست که به سفارت اطلاع دهید.
      خوش باشی

  18. تیتی said,

    ژانویه 17, 2011 در 10:18 ق.ظ.

    ممنونم امیر آقا

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 10:24 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  19. shahram said,

    ژانویه 17, 2011 در 10:34 ق.ظ.

    سلام امیر جان، ممنون از لطفت، من تلاشمو می‌کنم، امیدوارم همه چیز به خوبی‌ پیش بره. و اما از اونجایی که قانون گیتی‌ بر اینه که نیکی هر کس به خودش برمیگرده بیشک کمک‌هات در این وبلاگ به هموطنان ندیده و نشناخته ت خیر و برکت برای زندگی‌ تو به ارمغان خواهد داشت. انشاالله خودت و خانواده ت همیشه پیروز و پاینده باشین.

    در پناه حق

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2011 در 11:01 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت شهرام جان.
      نگران نباش ، انشاءالله که همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت.
      خوش باشی

  20. نیلو said,

    ژانویه 18, 2011 در 12:06 ق.ظ.

    سلام امیر جان. امیدوارم که خوب باشید. یک راهنمایی می خواستم ازتون.
    همانطور که قبلا هم گفته بودم من امتیاز را پر کردم ولی می خواستم مدرک فوق لیسانسم که آماده می شه براشون پست کنم . و این زمان اتفاقا موقعی هست که من یک سال از فایل نامبر دومم می گذره. می خواستم بپرسم که به نظر شما نیازی هست که دوباره خودم مدارکم رو آپدیت کنم و بفرستم . مثلا به نظرتون خوبه سوء پیشینه و مدارک بانکی رو یکبار دیگه قبل از اینکه اونها ازم بخوان خودم بفرستم؟ آیا این پروسه را سریعتر می کند؟
    خیلی خیلی ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 12:27 ق.ظ.

      نیلو جان تا زمانی که آنها چیزی از شما نخواستند ، کاری انجام ندهید. اگر میخواهی که مدرک فوق لیسانس را ارسال کنی ، ایرادی نداره اما صبر کن تا آنها از شما بخواهند که مدارک را بروز کنی.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 18, 2011 در 4:20 ق.ظ.

        ممنونم امیر جان . خیلی خیلی محبت کردی.

      • امیر said,

        ژانویه 18, 2011 در 8:07 ق.ظ.

        خواهش میکنم نیلو جان
        خوش باشی

  21. مژگان said,

    ژانویه 18, 2011 در 2:06 ق.ظ.

    سلام امیرخان
    تبریک برای شروع راه پرپیچ و خم مهاجرت مجدد و آرزومند کسب موفقیتهای روزافزون برای شما و خانوادهی گرامیتان.
    سوالی از حضورتان داشتم ما مدارکمون رو در تاریخ 12 می به سوریه ارسال کردیم و دو سه روز بعد recieved شد ولی فایل نامبر دوممون 10 سپتامبر اومد!
    وضعیتمون هم نوی سایت هنوز تغییر نکرده سوال من اینه که حداقل یکسال از تاریخ دریافت مدارک و یا یک سال از تاریخ فایل نامبر دوم بایستی منتظر مدیکال باشیم البته منظورم یکسال تقریبی است و فاصله ی 4ماهه بین اخذ مدارک و ارسال فایل نامبر دوم.
    ممنون از پاسختون
    سرافراز و پیروز باشید

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 8:06 ق.ظ.

      مژگان جان ، یکسال از زمان دریافت مدارک شما توسط سفارت. البته این عدد مربوط به الان هست و ممکن هست که کم و یا زیاد شود ولی ملاک زمان دریافت مدارک هست.
      خوش باشی

  22. jamal said,

    ژانویه 18, 2011 در 3:42 ق.ظ.

    salam amir jan dar morede in linke mishe nazareto bedi
    mer30
    http://www.parscanada.com/_1168_اداره-مهاجرت-فدرال-به-دکتری-حرفه-ای-۲۰-امتیاز-می-دهد.aspx

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 8:07 ق.ظ.

      بله جمال متاسفانه تا به این لحظه چندین مورد را شاهد بودم که ۲۰ امتیاز برای مدرک پزشکی خود گرفته اند.
      خوش باشی

  23. jamal said,

    ژانویه 18, 2011 در 11:06 ق.ظ.

    amir jan aya gheyr az in chand mored be aksarate emtiaz 25 ra dadand? lotfan nazare khod ra begoid.
    ba tashakore faravan

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 3:43 ب.ظ.

      جمال جان از ۴ نفری که من میشناسم و تا به الان جواب گرفته اند ، به ۳ نفر ۲۰ امتیاز و به یکنفر ۲۵ امتیاز دادند.
      خوش باشی

  24. آرین said,

    ژانویه 18, 2011 در 12:31 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    ما که خجالت می کشیم از شما سوال کنیم و تو زحمت بندازیمت چون تازه رسیدی به کانادا و می دونم که چقدر گرفتاری ولی چه کنیم که دوست داریم و فقط به تو اعتماد داریم . چون واسه من فایل نامبر دوم بعد از گذشت 7 ماه نیامده بود و مکاتبه با سفارت هم بی نتیجه بود در صورتی که در چک آنلاین وضعیت اینه که مدارکم به ویزا آفیس رسیده
    با اجازتون مدارک تکمیلی نظیر آیلتس جدید و نامه اشتغال به کار و … را که قطعا امتیاز قبلی منو از 67 به 75 می رسونه رو طی یک نامه با مشخصات کامل و همون فایل اول به دمشق ارسال کردم . می خواستم نظر شما رو بدونم که اینشاله مشکلی نیست.
    ارادتمند شما
    آرین

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 4:30 ب.ظ.

      لطف داری آرین جان.
      انشاءالله که درسته و مشکلی نیست اما پیگیر فایل نامبر دوم خودت باش.
      خوش باشی

  25. memol said,

    ژانویه 18, 2011 در 1:06 ب.ظ.

    با سلام و تشکر فراوان
    1 سوال داشتم پرونده من در سایت همچنان RECEIVED BY VISA OFFICE می باشد. در حالیکه زیر همان صفحه نوشته LAST MODIFIED : AUGUST من از کجا باید بفهمم که در حال حاضر پرونده من در چه مرحله ای است در شرایطی که آخرین آپدیت این صفحه مربوط به 5 ماه پیش است؟
    خیلی ممنون از راهنماییتان

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 4:43 ب.ظ.

      دوست عزیز تاریخ پائین صفحه مربوط به دیزاین و طراحی و آپدیت محتویات نوشتاری صفحه هست که توسط کارشناسان اداره مهاجرت انجام میشود و ارتباطی به وضیعت شما ندارد.
      خوش باشی

  26. sima said,

    ژانویه 18, 2011 در 4:22 ب.ظ.

    سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه، ممنون از وبلاگ خوبتون، خالهٔ من سیتیزن کاناداست و من برا مهاجرت باید یه جوری ثابت کنم که ایشون خالهٔ من، بنظر شما من با چه مدارکی اینو ثابت کنم؟ سوال دومم اینه که آیا مدارکی که ترجمه شده اون نسخهٔ کپی فارسی که به مدارک پانچ شده باید کپی‌ مطابق اصل بشه یا لازم نیست؟

    ممنون از لطفتون

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 4:45 ب.ظ.

      با ترجمه شناسنامه ایشان و مادرتان.
      خیلی مهم نیست اما من توصیه میکنم که اینکار انجام شود.
      خوش باشی

  27. sima said,

    ژانویه 18, 2011 در 5:35 ب.ظ.

    ممنون امیر آقا از راهنمایتون

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 7:07 ب.ظ.

      خواهش میکنم سیما جان.
      خوش باشی

  28. sima said,

    ژانویه 18, 2011 در 5:37 ب.ظ.

    ممنون امیر آقا از راهنمایتونممنون امیر آقا از راهنمایتون پیروزو سلامت باشید

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2011 در 7:08 ب.ظ.

      خواهش میکنم
      خوش باشی

  29. سولی said,

    ژانویه 19, 2011 در 7:07 ق.ظ.

    امیر جان

    سلام و خوش آمدی به کانادا.
    فردا دقیقا یک سال از صدور فایل نامبر دوم پرونده ما میگذرد و ما همچنان receieved by visa office هستیم. پیشنهادی داری؟!!
    مدارک ما درماه اکتبر 2009 به دمشق منتقل شده بود.
    راستی شوهر من پزشک متخصص هستش ولی در زمان ارسال مدارک در سال گذشته دانشنامه تخصصش آزاد نبود، ما پروانه مطب تخصصشو ترجمه و تایید کردیم و فرستادیم. الان دانشنامه آزاد شده، به نظرت بفرستیم یا ضرورتی نداره؟

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2011 در 8:30 ق.ظ.

      سولی جان به اعتقاد من یک ایمیل بزنید و جویای احوال شوید.
      فرستادن مدرک تخصص ایشان مشکلی را ایجاد نمیکند.
      خوش باشی

  30. کاوه said,

    ژانویه 19, 2011 در 8:20 ق.ظ.

    با سلام و عرض معذرت یه سوال داشتم
    چجوری میشه برای ارسال مدیکال از دمشق به ایران از آرامکس یا دی اچ ال یا تی ان تی استفاده کرد. ما که نمی دونیم کی می فرستن.پست معمولی هم که خیلی طول می کشه و مطمئن نیست.(آخه من وکیل!! هم ندارم که واسه ایشون ارسال بشه)

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2011 در 8:42 ق.ظ.

      کاوه جان هر زمانی که مدیکال شما آماده بشود ، بوسیله ایمیل به شما اعلام میکنند و آن زمان شما میتوانید با شرکتهای پستی هماهنگ کنید.
      خوش باشی

  31. سیمین said,

    ژانویه 19, 2011 در 9:11 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    امیدوارم ایام بکام باشد و روزهایی خوبی را پشت سر بگذارید
    امیر خان چون هنوز جاب آفرم در حال بررسیه و آماده نیست و ممکنه در نتیجه آیلتسم هم 16 امتیاز را نیارم …از طرفی سفارت سوریه در مرحله دریافت مدارک امتیاز رو حساب نمیکنه و فقط رسید کامل بودن مدارک را با عنوان فایل نامبر دوم اعلام میکنه …
    به نظر شما آیا تا قبل از محاسبه امتیاز ممکنه با توضیحی که ضمیمه مدارکم میکنم ازشون مهلت برای ارسال نتیجه جاب آفر و همچنین کارنامه جدید آیلتس بگیرم؟
    از پاسختون سپاسگزارم
    شاد و پیروز باشید

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2011 در 9:28 ق.ظ.

      میتونید اما ممکن هست که قبول نکنند. زمان محاسبه امتیاز پرونده ها مشخص نیست و شما نمیدونید که چند وقت به زمان نیاز دارید. سعی کنید به کارهایتان سرعت ببخشید تا در زمان مشخص و معلوم ، همه چیز آماده ارسال شود.
      خوش باشی

  32. نفیسه said,

    ژانویه 20, 2011 در 3:47 ق.ظ.

    با سلام و خسته نباشید
    من با قانون جدید می خواهم مدارکم را بفرستم . برای گردش مالی ، یک زمین به ارزش 22 میلیون تومان را در 20 دی ماه یعنی حدود 10 روز قبل فروختم و این مبلغ قسمت قسمت به حسابم واریز شد و 1 بهمن می خواهم در خواست گردش مالی از بانکم بکنم البته قولنامه را هم ضمیمه می کنم. این برای گردش مالی درست است؟
    و این که مدارک را به سیدنی کانادا یا دمشق باید پست کنم. مرسی.

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2011 در 8:43 ق.ظ.

      نفیسه جان کل مدارک باید در یک مرحله به سیدنی کانادا ارسال شود.
      این مدرک به عنوان تمکن مالی درست نیست. البته برای الان کار شما را راه میاندازد اما قطعا باز هم از شما خواهند خواست. شما باید گردش ۶ ماهه حسابتان را ارسال کنید.
      خوش باشی

  33. ali said,

    ژانویه 21, 2011 در 6:55 ق.ظ.

    با سلام و درود
    امیر جان ما حدود 2 ماه پیش فایل نامبر دوم را دریافت کردیم می خواستم بدونم می تونم 20 میلیون را که قبلا پرینتش را از بانک پاسارگاد ضمیمه مدارکمان ارسال کرده بودیم به موسسه اعتباری عسگریه منتقل کنیم و از آنجا در صورت لزوم به آنها گواهی سپرده بدهیم آیا آنها گواهی موسسه مالی اعتباری را می پذیرند حقیقت به خاطر سود بیشترش می باشد
    با تشکر

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 12:03 ق.ظ.

      بله علی جان گواهی موسسات مالی هم مورد قبول هست اما حتما گواهی از بانک قبلی بگیر و گواهی وارد شدن پول در آن موسسه را هم بگیر (در یک تاریخ) تا مشخص شود که این پول مال خود شماست و منتقل کرده اید.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 23, 2011 در 11:03 ب.ظ.

        امیر جان دوباره سلام . من در یک شرکت سرمایه گذاری تعدادی سهام دارم. می خواستم ببینم اگر پول را از بانک خارج کنم و به آن صندوق بریزم آیا گواهی که از آن صندوق می گیرم مورد قبول کانادا است؟

      • امیر said,

        ژانویه 24, 2011 در 3:18 ب.ظ.

        نیلو جان گواهی باید موسسه مالی یا بانک باشد و مقدار پول موجود و قابل برداشت در آن ذکر شده باشد.
        خوش باشی

  34. تیتی said,

    ژانویه 21, 2011 در 11:19 ق.ظ.

    سلام

    خواستم به سولی جان بگم مال شما که 12 ماه هست از فایل نامبر دوم میگذره…مال ما 18 ماه. به نظر من ایمیلی نزنید چون بد جواب میدن یعنی اصلا جواب درست و حسابی نمیدن

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 12:05 ق.ظ.

      تیتی جان اگر خودتان پیگیر کارتان نباشید ، چه انتظاری از افیسرتان دارید؟
      خوش باشی

  35. بیتا said,

    ژانویه 21, 2011 در 10:55 ب.ظ.

    با سلام امیر جان :
    ما پرونده ای داریم مربوط به فدرال 9/11/2009 که تاریخ رسیدن مدراک به دمشق و گرفتن فایل نامبر هستش ، اما هیچ خبری از مدیکال تا آلان نشده و وضعیتمون در سایت همان دریافت مدارک است .
    آیا شما میدانید در حال حاضر به پرونده های کدام ماه سال 2009 داره رسیدگی میشه؟
    افرادی را میشناسید که حوالی تاریخ ما باشند و مدیکال گرفته باشند؟

    با آرزوی سلامتی و موفقیت

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 12:07 ق.ظ.

      بیتا جان هنوز زوده. الان دارند پرونده های مارچ و آپریل را بررسی میکنند.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 23, 2011 در 10:57 ب.ظ.

        سلام امیر جان خوبید؟ من شنیدم که پرونده های جون و جولای در حال بررسی است؟ نظر شما چیه؟

      • امیر said,

        ژانویه 23, 2011 در 10:59 ب.ظ.

        نیلو جان تا آنجا که من اطلاع دارم ، پرونده های آپریل در حال بررسی هست.
        خوش باشی

  36. سحر said,

    ژانویه 21, 2011 در 11:11 ب.ظ.

    سلام امیر خان و عرض تبریک، من 1 سوال متفاوت داشتم و می خواستم خواهش کنم اگر میتونید به من جواب بدین. پدر و مادر من از طریق فرزند قرار هست که وارد کانادا بشن و هر دو بالای 65 ساله هستن. من شنیدم که باید 10 سال از گرفتن pr شون بگذره تا دولت بهشون ماهانه 1000 دلار بده. ولی دوستی میگه که از همون ابتدا به پدر و مادرها دولت کمک میکنه. مرجع من مثل همیشه شما هستین که اگر در این مورد تحقیق کنین و بهم جواب بدین 1 دنیا ممنون میشم.

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 12:12 ق.ظ.

      سحر جان من باید در این مورد تحقیق کنم و الان زیادی دور و بر خودم را شلوغ کردم. حتما اینکار را میکنم اما کمی بهم مهلت بده.
      خوش باشی

  37. سحر said,

    ژانویه 22, 2011 در 1:10 ق.ظ.

    مرسی از لطفت امیر جان، هر موقع وقت کردی جوابم رو بده. منتظر هستم. بازم ممنون.

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 5:47 ب.ظ.

      چشم حتما فقط لطفا بهم یادآوری کن ، چون احتمال داره که یادم بره !!!
      خوش باشی

  38. sama said,

    ژانویه 22, 2011 در 10:11 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    یه سئوالی:
    پرونده من الان 13 ماه از صدور فایل نامبر دوم میگذره…..یه بار از شما صلاح مشورت خواستم گفتید که صبر کنم….هنوز هم recieved by هستم…پس جرا به سولی جون گفتید نامه بزنه…..حسودیم شد(شوخی)
    من نامه نزنم؟
    متشکرم

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 5:49 ب.ظ.

      سما جان ، من همیشه به همه توصیه کردم که سر ۱۲ ماه نامه پیگیری بزنید و این عمل را ماهانه انجام دهید. نگران هیچ چیزی هم نشوید.
      خوش باشی

  39. ali said,

    ژانویه 22, 2011 در 11:53 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    میخواستم بدونم ما می تونیم از دو بانک پرینت6 ماهه ارائه نماییم
    با تشکر

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 6:07 ب.ظ.

      بله هیچ ایرادی نداره.
      خوش باشی

  40. شقایق said,

    ژانویه 23, 2011 در 7:08 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    امیدوارم ایام به کام شما و خانواده محترم باشه ، ببخشید این چند وقت نبودم و در تهران دسترسی به اینترنت پرسرعت نداشتم …
    برات یک ایمیل زدم خوشحال می شم وقت بگذاری و لطف کنی و جواب بدهی …

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:24 ق.ظ.

      جواب دادم شقایق جان
      خوش باشی

  41. sanaz said,

    ژانویه 23, 2011 در 12:27 ب.ظ.

    salam amir khan
    bebakhshid mishe befarmaiid baad az landing dar canada che modat tol mikeshe ta passport canada ro gereft
    mer3000000000000000

  42. sanaz said,

    ژانویه 23, 2011 در 9:58 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    از اینکه محبت کردید و پاسخ سئوالم رو دادید بینهایت ممنون و سپاسگزارم/ امید که زمینه جبران این همه لطف شما بر بنده فراهم شود
    امیرجان این مطلب رو من قبلا خونده بودم فقط چیزی که مشتبه بود این جمله:
    for at least three years (1,095 days) in the past four years before applying

    بود که 2 گزینه به ذهن متبادر میکنه

    1) باید 4 سال از لند گذشته باشد و حداقل 3سال حضور فیزیکی در کانادا باشد
    2) بعد از لند فقط 3 حضور فیزیکی در کانادا کافی است و نیازی نیست اون 4 سال سپری شود

    پیشاپیش مرسی

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 10:02 ب.ظ.

      ساناز جان از زمان حضور در کانادا ، پس از ۱۰۹۵ روز ، میتوان برای شهروندی اقدام کرد. ملاک این عدد ، ۴ سال گذشته هست و اگر کسی در طول ۳ سال پس از اقامتش ، از کشور خارج نشده باشه ، میتواند اقدام کند.
      خوش باشی

  43. sanaz said,

    ژانویه 24, 2011 در 12:44 ق.ظ.

    امیرجان /بینهایت مرسی
    ما مشتاقانه منتظر هستیم که هر وقت سرتون خلوت شد یک مقایسه اجمالی بین انگلیس و کانادا برامون انجام بدید رفاه/اقتصاد/فرهنگ و تمدن/ فرصت های شغلی/ادامه تحصیل/برخورد مردم و………
    با آرزوی موفقیت روز افزون
    پیشاپیش مرسی

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:28 ب.ظ.

      چشم ساناز جان اینکار ها را خواهم کرد ، اما به مرور.
      خوش باشی

  44. نیلو said,

    ژانویه 24, 2011 در 4:58 ق.ظ.

    امیر جان دوباره سلام . من در یک شرکت سرمایه گذاری تعدادی سهام دارم. می خواستم ببینم اگر پول را از بانک خارج کنم و به آن صندوق بریزم آیا گواهی که از آن صندوق می گیرم مورد قبول کانادا است؟

  45. بهروز said,

    ژانویه 24, 2011 در 12:04 ب.ظ.

    امیرخان سلام

    من آخر شهریور درخواست FSW رو فرستادم و 10 روز بعد هزینه رو هم از کارت اعتباری برداشتند ولی تاکنون از فایل نامبر خبری نشده است تا اینکه با راهنمایی شما نامه ای فرستادم به :
    scot.stevens@cic.gc.ca

    و اونم این پاسخو داد :

    From: CPC-Sydney-FSW
    To: «b_granmayeh@yahoo.com»

    This e-mail box is for interdepartmental use only. We regret that direct correspondence from applicants cannot be actioned by this means. If you wish make to update information on a file which was submitted to Sydney, NS, please send the information by:
    Regular mail: Courier:
    Citizenship and Immigration Canada Citizenship and Immigration Canada
    Federal Skilled Worker Federal Skilled Worker
    Centralized Intake Office Centralized Intake Office
    PO BOX 7500 196 George Street
    Sydney, NS Sydney, NS
    B1P 0A9 B1P 1J3
    Canada Canada

    Email inquiries can be directed to: FSW-SYDNEY-SEARCH-ENQUIRY@CIC.GC.CA

    من به این آدرس هم ایمیل زدم که سرنوشت درخواست من چی شده و این جوابو گرفتم :

    This is an automatic acknowledgement of your e-mail addressed to the Federal Skilled Workers – Centralized Intake Office.
    If this is a request for case information, the responsibility placed on us by the Privacy Act to protect all personal information precludes us from responding using e-mail unless we are able to verify that you are entitled/authorized to receive the case specific information. In this respect, if you are the applicant and you provide us with your full name, date of birth, and a file number or Citizenship and Immigration Canada (CIC) client ID, or you are a person to whom we are authorized to release information (written consent on the immigration file) and are able to provide the applicant’s full name, DOB and the file number or CIC client ID, you will receive a reply by e-mail within 20 working days. If you are not the applicant or you are not authorized to receive the information, you will not receive a further reply to your e-mail. If you have applied within the last six weeks, we will not be responding to your enquiry- please ensure adequate time has passed before making an enquiry.

    همونطور که میبینین فایل نامبر روهم خواسته تا پاسخ بده در حالیکه اصل مساله من همون دریافت نکردن فایل نامبره .
    به نظر شما من چه باید بکنم ؟

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:36 ب.ظ.

      بهروز جان من یک شماره تلفن هم داده بودم ، به اعتقاد من تماس تلفنی بگیر.
      خوش باشی

      • بهروز said,

        ژانویه 28, 2011 در 12:31 ق.ظ.

        سلام دوباره

        برای آگاهی شما و دیگر دوستان ، فایل نامبر من روز سه شنبه 5 بهمن آمد . روز فرستادن مدارکم 25 شهریور بود . پس شد 130 روز .

        سپاس

  46. sama said,

    ژانویه 25, 2011 در 1:34 ق.ظ.

    امیر جان
    اگر کسی دعوت نامه از اونجا بده اما فقط یه دوست باشه که در یک شرکت معتبر کار میکنه …می تونم برای گشتن برم؟
    ممنونم…

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 8:45 ق.ظ.

      والا بستگی به سفارت داره. اما میدانم که به برادر و خواهر به سختی ویزا میدهند ، دوست که جای خود دارد. اما امتحانش ضرری نداره.
      خوش باشی

  47. افشين said,

    ژانویه 25, 2011 در 5:09 ق.ظ.

    سلام امير جان
    قبل از هر چيز تشكر از زحمات شما. تقاضاي صحبت با هم رشته اي هايم دارم. با توجه به اينكه سايت شما بسيار محبوبيت پيدا كرده و افراد زيادي با شما در ارتباط هستند خوشحال مي شوم چنانچه براي شما مقدور است چند نفر از دوستان را كه در رشته هوافضا يا مكانيك در سطح فوق يا دكترا به من معرفي كنيد تا با قدري گپ و گفتگو بتوانم خودم را براي شرايط كاري در كانادا آماده كنم.
    راستي من حدود هفتاد روز پيش مداركم را براي دمشق ارسال كردم اما هنوز فايل نامبر دوم را نگرفته ام. يك ايميل به دمشق زدم گفتند بايد صبر كني. يه سئوال كه از شما داشتم اين است كه كلا پروسه مهاجرت ليست 38 شغله هاي فدرال چقدر طول مي كشد. من در آخرين روزهاي اعتبار اين ليست اقدام كردم يعني خرداد 89. به نظر شما امير آقا با توجه به وضعيت جديد حدودا چند وقت كار مهاجرت بنده طول مي كشد.
    با تشكر از شما كه با وقت كم به سئوالات افراد بيخبري مثل بنده پاسخ مي دهي. امير جان اگر مشكلي براي شما نيست پاسخ من را به ميل بنده هم بفرست. متشكرم

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 8:48 ق.ظ.

      افشین جان به اعتقاد من از زمان ارسال مدارک به سفارت ، ۲ سال باید منتظر باشید.
      خوش باشی

  48. معصوم said,

    ژانویه 26, 2011 در 1:11 ق.ظ.

    سلام امیر خان.امیدوارم خوب باشید.خواستم بگم من بالاخره تونستم شرایطم رو در سایت پک کنم.برام نوشته in proccess.حالا یه سوال دارم که این همون pending هست یا چیز دیگه؟
    باسپاس فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 26, 2011 در 9:10 ق.ظ.

      معصوم جان این عبارت Pending یک عبارت کاملا اشتباه ، زشت و به اعتقاد من مزخرفی هست که نمیدونم آن نفر اولی که این را توی ذهن خیلی ها جا انداخته ، چی فکر میکرده.
      تا زمانی که شما ویزا را نگیرید ، به نوعی در حالت پندینگ بسر میبرید !!!
      در هر زمانی از مرحله مهاجراتتان ، حتی زمانی که وارد خاک کانادا شده اید ، اگر بر روی لینک مربوطه در صفحه خود کلیک کنید ، به جمله ای بر میخورید که یکی از کلمات آن «پندینگ» هست. و این چیزی هست که همه را به اشتباه انداخته !!!
      البته برای پرونده های بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ ، این مساله متفاوت هست.
      پس زیاد روی کلمات مانور نده که اصلا مهم نیست و کاملا اشتباه هم هست.
      خوش باشی

  49. دامون said,

    ژانویه 26, 2011 در 6:48 ق.ظ.

    امير اقا سلام اميدوارم كه در موقعيت جديد به خوبي جا گير شويد ما در انتهاي راه ارسال مدارك هستيم 2تا سوال دارم اول حساب كه در بانك رفاه داريم به نام من است لازم است مبلغ را به حساب همسرم واريز كنم و از هر دو حساب گردش حساب بگيرم يا همان حساب اوليه كافي ست با توجه به اين كه گردش حساب همسرم به خوبي حساب اول نيست2-براي اثبات توانايي زبان دوم چون همسرم فرصت امتحان را نداشت ميشود ترجمه ليست كتابهاي كه ترجمه كرده مثلا اجازه انتشار و جلد كتاب ويا چيز ديگري اگر لازم هست ارسال كنيم وبعد نتيجه ازمون زبان دوم موقع اپديت مدارك ويا اگر لازم است در اسرع وقت با تشكر فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 26, 2011 در 9:12 ق.ظ.

      دامون جان اگر همسر شما مین اپلیکنت هستند ، حساب مربوطه را مشترک کنید و گواهی را به نام همسر خود بگیرید.
      ارائه مدرک زبان الزامی هست و به امید آپدیت نباش که شاید خدایی نکرده قبل از آن پرونده را ریجکت کنند.
      خوش باشی

  50. مریم said,

    ژانویه 26, 2011 در 10:32 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشید به امیر عزیز :
    با اجازه شما خواستم در جواب معصوم جان بگم که به نظر من به کارهای سفارتی که بعد از 18 و 16 ماه انتظار دوستان زیادی مثل تیتی جون و آقا رضا و غیره و غیره … در جواب ایمیلهاشون جواب سر بالا می ده و هنوز نمی تونه به وعده های قبلیش عمل کنه و می یاد یکسره پرونده های جدید رو این پراسس می کنه باید خندییییییییییییییید !!!

    • امیر said,

      ژانویه 26, 2011 در 10:40 ب.ظ.

      ممنونم مریم جان اما مساله اینجاست که این هفته سیستم آنلاین اداره مهاجرت به هم ریخته و مشکل پیدا کرده اند. افراد زیادی از دفاتر مختلف با این مشکل مواجه شده اند. حتی فردی هستند که هنوز مدارک خود را ارسال نکرده ، اما در سایت نوشته که مدیکلشان هم دریافت شده !!!!
      هیچ تصمیمی الان نباید گرفت و باید صبر کرد تا در هفته آینده شاید اصلاح شود.
      خوش باشی

  51. مریم said,

    ژانویه 27, 2011 در 12:17 ق.ظ.

    ممنون امیر جان .چشم صبر می کنیم .به امید خبرهای خوش برای همه منتظران و سلامتی و موفقیت برای شما .

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:05 ب.ظ.

      انشاءالله که خبر های خوبی میگیرید.
      خوش باشی

  52. آرین said,

    ژانویه 27, 2011 در 3:56 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    امروز بعد از 9 ماه رسیدن مدارکم به سفارت وضعیت من به in process تغییر کرد . سوال من اینه که چقدر دیگه باید منتظر آپدیت مدارک یا مدیکال باشم؟
    ارادتمند
    آرین

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:08 ب.ظ.

      آرین جان یک اشتباهی رخ داده و مشکلاتی برای خیلی ها بوجود آمده است. انشاءالله که مورد شما جزو آن اشتباهات نیست.
      در صورت عدم اشتباه ، بزودی مدیکال را دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی

  53. جلیله said,

    ژانویه 27, 2011 در 9:39 ق.ظ.

    با سلام

    امیر جان فکر میکنید مورد ما هم ناشی از به هم خوردن سیستمه؟
    برای دو سه نفر دیگه از ویزا افیس دمشق هم این اتفاق افتاده! یکیشون 20 ماهه که رسیود بای ویزا آفیس بوده و اون هم این پروسس شده ولی توضیحی در صفحه توضیحات برای هیچ کدوم از ماها اضافه نشده! نمیدونم جریان چیه. موضوع اون افرادی که هنوز پرونده شون سیدنیه کاملن مشخصه مشکل سیستمیه چون در مورد دریافت مدیکل هم گفته.

    کلن فکر میکنم موضوع 29 شغلی ها با 38 شغلی ها ارتباطی به هم نداره و مورد اونها کاملن معلومه باگ سیستم کامپیوتریشونه ولی تحلیلتون برای ما 38 شغله ها چیه؟

    ممنون موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:13 ب.ظ.

      جلیله جان اگر توضیح اضافه و نامربوط دیگری نشان داده نمیشه ، قاعدتا باید درست باشه. اما من اعتقاد دارم که باید کمی صبر کنید – شاید هفته دیگه – قطعا اصلاح خواهد شد و آن موقع دقیقا مشخص هست که درست هست یا نه.
      انشاءالله که درسته.
      خوش باشی

  54. نجمه said,

    ژانویه 27, 2011 در 11:17 ق.ظ.

    سلام امیر آقا
    راجع به مشکل دوستم که فایل نامبر دمشقشو گم کرده آیا باید با این آدرس مکاتبه کنه؟dmcus@international.gc.ca
    و یه سوال برای خودم من به جای پرینت 6 ماهه ،موجودی حساب را فرستادم میشه الان با پلیس سرتیفیکشن آمریکا پرینت 6 ماهه اخیر را هم بفرستم؟ممنون از کمکتون

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:22 ب.ظ.

      بله به همان آدرس ایمیل بزنند.
      هرچند نباید بفرستید ، اما ایرادی نداره.
      خوش باشی

  55. دامون said,

    ژانویه 27, 2011 در 11:50 ق.ظ.

    امير اقا سلام اگر نشود حساب را مشترك كرد چه بايد كرد ودوم يعني الان كه فرصتي نمانده تا ازمون بده مي شود 2يا3 ماه ديگر مدرك زبان دوم را فرستاد ببخشيد ميدانم كه كه خيلي سرتان در بدو ورود شلوغ است ولي اگر ممكن است بگوئيد چه كاري بهتر است در هر دو مورد انجام داد و 3 – پدرم پي ار دارد ايا پي ار و لندينگ كارت و شمار ه حساب بانك و قبض موبايل كافي ست با تشكر فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:28 ب.ظ.

      میشه دامون جان. حساب بانکی را اگر ببندید و جدید باز کنید که نمیشه گردش ۶ ماهه گرفت. حسابتان را مشترک کنید ، خیالتان ها، راحت میشه.
      ممکن هست که اتفاقی هم نیفته اما توصیه میشه که مدرک زبان را با کل مدارک با هم بفرستید.
      لندینگ کارت چیه؟ شماره حساب برای چی؟ مدارکی دال بر سکونت فعلی ایشان در کانادا باید ارسال کنید.
      خوش باشی

  56. آیلین said,

    ژانویه 27, 2011 در 1:08 ب.ظ.

    سلام امیر جان، امیدوارم که حالتون خوب باشه…من تو فروم اپلای ابرود یک چیزی از یکی از دوستان خوندم که یک کم نگرانم کرده…ایشون نوشتن که آیلتس آکادمیک فرستادند و بهشون 120 روز وقت دادند که آیلتس جنرال بفرستن؟! ظاهرا هم مطابق قوانین جدید اقدام کردند…نظرتون چیه؟ شما از جای دیگه هم این موضوع رو شنیدید؟
    چون ما هم آیلتس آکادمیک فرستادیم 😦

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 8:31 ب.ظ.

      دفعه اوله که میشنوم ، لینکش را لطفا بده و از خودش سوال کن که دقیقا عنوان کردند که به این دلیل از ایشان ایلتس جنرال خواسته اند؟؟!!!
      خوش باشی

  57. معصوم said,

    ژانویه 27, 2011 در 10:56 ب.ظ.

    سلام امیر خان.عرض ادب و احترام.در توضیح in proccess ما نوشته:
    We received your application for permanent residence on September 10, 2010.

    Medical results have been received.
    منظورش رو در مورد مدیکال نفهمیدم؟؟؟؟پس یقیننا سیستم کامپیوتریشون مشکل پیدا کرده یا برای همه پیغام میاد و کاملا عادیه؟
    ممنون از راهنماییهای شما.

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2011 در 11:02 ب.ظ.

      نه معصوم جان در مورد شما قطعا اشتباه شده ، صبر کن ، فکر میکنم هفته آینده درست بشه.
      خوش باشی

  58. یاسمن said,

    ژانویه 28, 2011 در 12:16 ق.ظ.

    امیر جان سلام..اگه فکر می کنی بررسی پرونده ها از 18 ماه بیشتر طول می کشه میشه به من بگی؟ ما زندگیمون رو هواست

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:40 ق.ظ.

      یاسمن جان من چند وقت پیش گفتم که روی ۲۴ ماه حساب کنید.
      خوش باشی

      • ونوس said,

        ژانویه 30, 2011 در 9:31 ب.ظ.

        امير جان منظورت24 ماه ازتاريخ فايل نامبر دمشق يا كل پروسه منظورته؟

      • امیر said,

        ژانویه 30, 2011 در 10:57 ب.ظ.

        ۲۴ ماه از زمان ارسال مدارک به ویزا آفیس. فایل نامبر اول را فراموش کنید.
        خوش باشی

  59. sara said,

    ژانویه 28, 2011 در 2:39 ق.ظ.

    سلام امیر جان.خسته نباشی.در مورد ایلتس که گفته کجا نوشته حتما باید جنرال باشه من تو سایت اپلای ابراد خوندم.به آدرس زیر:
    http://www.applyabroad.org/wiki/index.php/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7#.D9.88.D8.B6.D8.B9.DB.8C.D8.AA_.DA.A9.D8.A7.D8.B1.D8.A8.D8.B1.D8.A7.D9.86_.D8.B3.D8.A7.DB.8C.D8.AA

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:43 ق.ظ.

      سارا جان منابع معتبر را چک کن.
      خوش باشی

  60. sara said,

    ژانویه 28, 2011 در 2:44 ق.ظ.

    در ضمن توی بوکلت جدید صفحه 8 هم رو این موضوع تاکید کرده.

  61. رضا said,

    ژانویه 28, 2011 در 3:07 ق.ظ.

    امیر جان سلام،
    من امروز تونستم شرایط پرونده ام رو چک کنم.بعد از 17 ماه هنوز RECEIVED BY…. است.ولی نمیدونم برای بعضی ها مثل آرین جان چطوری بعد از 9 ماه IN PROCESS نشان میده.شما چه فکر میکنید؟

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:52 ق.ظ.

      رضا جان من فکر میکنم که اشتباه شده و باید صبر کرد تا هفته دیگه.
      خوش باشی

  62. معصوم said,

    ژانویه 28, 2011 در 4:20 ق.ظ.

    چشم .ممنونم امیر خان.

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:53 ق.ظ.

      خواهش میکنم معصوم جان
      خوش باشی

  63. نيروانا said,

    ژانویه 28, 2011 در 7:46 ق.ظ.

    با سلام
    من قبلا مداركم را به سيدني كانادا ارسال كردم ولي تقريبا 10 ماهه كه هنوز فايل نامبر اول را هم دريافت نكردم.1 ماه پيش با شماره اي كه قبلا شما داده بوديد تماس گرفتيم مشخصات ما را گرفتند و گفتند 1 ماه ديگه پيگيري كنيد الان كه زنگ ميزنيم ميگن اين شماره نيست شما ميدونيد بايد با چه شماره اي تماس بگيريم؟
    باتشكر

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:54 ق.ظ.

      دوست عزیز همان شماره هست و حتما پیگیری کن.
      خوش باشی

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:55 ق.ظ.

      بله دیدم اما گنگ نوشته اند که اصل داستان چی بوده. من ندیدم تا به الان بخاطر ایلتس آکادمیک گیر بدهند.
      خوش باشی

  64. حمید said,

    ژانویه 28, 2011 در 4:13 ب.ظ.

    سلام
    1- پس از ارسال نتیجه مدیکال توسط پزشک معتمد کانادا از تهران ، چقدر طول می کشه تا بگن پاسپورتها رو بفرستید؟

    2-چقدر طول میکشه تا ویزا بیاد؟

    3- اگر کسی به دستور سفارت کانادا در سوریه، پول لندینگ رو پرداخت کرده باشه ممکنه ریجکت بشه؟

    خوش باشی

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 4:54 ب.ظ.

      ۱- از ۱ ماه تا ………. طول خواهد کشید.
      ۲- پس از ارسال پاسپورت ها ۱ تا ۲ ماه بعد پاسپورتها با ویزا باز خواهد گشت.
      ۳- خیلی خیلی بندرت این اتفاق میفته. مگر آنکه در مرحله سکیوریتی چک مشکل داشته باشید.
      خوش باشی

  65. نیلو said,

    ژانویه 28, 2011 در 9:20 ب.ظ.

    سلام امیر جان. امیدوارم خوب باشید. اگر امکان دارد من رو راهنمایی کنید لطفا. اگر بخواهیم برای ویزای تحصیلی اقدام کنیم آیا این موضوع با پرونده مهاجرت مغایرتی ندارد؟ و آیا باید زمان ویزا گرفتن به افسر بگوییم که پرونده مهاجرت هم داریم؟ خیلی خیلی ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 9:30 ب.ظ.

      نه نیلو جان هیچ گونه مغایرتی ندارد. بله باید اعلام کنید که پرونده مهاجرتی دارید چون براحتی قابل پیگیری هست.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 29, 2011 در 6:17 ق.ظ.

        خیلی خیلی ممنونم .واقعا لطف کردین

      • امیر said,

        ژانویه 29, 2011 در 10:49 ق.ظ.

        خواهش میکنم نیلو جان،
        خوش باشی

  66. مرجان said,

    ژانویه 28, 2011 در 9:49 ب.ظ.

    سلام: امیدوارم حالتون خوب باشه، من اول سوالم رو در یه صفحه ی نا مرتبط نوشته بودم. ببخشید. من چند تا سوال دارم که خیلی ممنون می شم اگه یه جواب کوتاه واسششون بدین:
    ۱) من فوق لیسانسم ۳ سال طول کشید که ۱ سالش فقط تز بود. می تونم واسه این یه سال ادعا کنم که تمام وقت کار می کردم؟ ولی دو سال دیگه حتما باید پاره وقت باشه که مشکوک نباشه؟
    ۲) فقط گواهی کار کفایت می کنه و نامه قرارداد اجباری نیست؟
    ۳) اگه تو گواهی کار که از شرکت می گیرم، شرح وظایفم رو عینا مطابق با شرح وظایف NOC متناظر بنویسم، ایرادی داره یا باید کمی فرق داشته باشه؟
    ۴) در صورتیکه یک ماه قبل از ارسال مدارک مبلغ زیادی پول در حساب خود ریختم، گواهی فروش طلا که از طلافروشی بگیرم کافیست؟
    با تشکر فراوان از پاسخ شما

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2011 در 10:44 ب.ظ.

      ۱- نه مرجان جان. چون در مدرک تحصیلی شما دقیقا سال فارغ التحصیلی شما قید شده است و ریز نمرات شما هم موید این مطلب هست ، نمیتوانید مدعی کار تمام وقت در سال آخر باشید.
      ۲- قرارداد نیازی نیست و گواهی کار با قید شرح وظایف و ……. (دقیقا بر اساس چک لیست سفارت) کفایت میکند.
      ۳- ایراد داره. باید شرح وظایف شما به نحوی باشد که الزامات NOC را در بر بگیرد و نباید مشابه آن باشد.
      ۴- برای نوبت اولی که ارسال میکنید کفایت میکند اما قطعا مجددا گواهی بانک خواهند خواست و باید گردش ۶ ماهه ارائه نمایید.
      خوش باشی

  67. آیلین said,

    ژانویه 29, 2011 در 1:33 ق.ظ.

    امیر جان ، قضیه آیلتس آکادمیک در قوانین بعد از جون 2010 جدیه…اون دوست تو اپلای ابرود گفتند که مطابق قوانین جدید اقدام کردند و بهشون 120 روز وقت دادند که آیلتس جنرالشون رو بفرستند…اگر به ما هم همین رو گفتند حتما خبر می دم که به بقیه دوستان هم بگید…اینم از شانس ما:(

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 10:47 ق.ظ.

      آیلین جان این دفعه اول هست که من این را میشنوم. اما این را توضیح به دهم که شما هم در جریان باشی ، هر چند قبلا چندین بار توضیح دادم:
      از ۱۰ آپریل ۲۰۱۰ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ بر اساس اعلام اداره مهاجرت ، ارائه ایلتس آکادمیک هم مجاز شناخته شده بود. اما قبل از ۱۰ آپریل ۲۰۱۰ و بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ ، بر اساس بوکلت اداره مهاجرت ، فقط ایلتس جنرال باید ارائه داد و هیچ اشاره ای نشده که ایلتس آکادمیک قبول نبوده و نیست.
      متاسفانه بعضی ها فکر میکنند که ایلتس آکادمیک را فقط از ۲۶ جون ۲۰۱۰ قبول نمیکنند که کاملا اشتباه هست. من ورژن های مختلف بوکلت را دارم و مستند صحبت میکنم.
      نگران نباش ، همه چیز به آفیسر بستگی داره.
      خوش باشی

      • آیلین said,

        ژانویه 31, 2011 در 1:58 ب.ظ.

        امیر جان این لینک ببینید…فکر نکنم گیر دادن به آیلتس آکادمیک خیلی هم به آفیسر مربوط باشه و احتمالا بعد از قوانین جدید اوضاع فرق کرده با آیلتس آکادمیک مدارک ریجکت نمی شه اما مهلت 120 روزه میدن تا جنرال بفرستی…طبق این لینک به چند نفر گفتند که آیلتس جنرال بفرستند و از ایرانی ها هم 2 نفر من تو اپلای ابرود دیدم…فکر کنم احتمال اینکه گیر بدند بیشتر از اینه که گیر ندند!!!
        https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AiJy8Qu8lcQbdGxiSnNhME5sVi1uRlZtUWNhOEFwemc&hl=ar&authkey=CLDXsFA#gid=0

      • امیر said,

        ژانویه 31, 2011 در 2:05 ب.ظ.

        آیلین جان من ایلتس آکادمیک ارائه دادم و الان هم کانادا هستم !!!
        پرونده ما هم مربوط به زمانی بود که فقط ایلتس جنرال را قبول میکردند (البته نگفته بودند که آکادمیک قبول نیست ، مثل همین الان).
        خوش باشی

  68. ژانویه 29, 2011 در 2:45 ق.ظ.

    امير جان من وضعيت پرونده مو كه چك كردم ديدم زده Withdrawn حالا به نظرت نيازي هست كه براي پس گرفتن 1100 دلار براشون باز نامه پست كنم يا خودشون باقي مراحل رو طي مي كنن و مي فرستن ؟

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 10:49 ق.ظ.

      نه سارا جان نیازی نیست ، خودشان با شما مکاتبه میکنند و باید منتظر نامه آنها باشی.
      خوش باشی

  69. مرجان said,

    ژانویه 29, 2011 در 12:08 ب.ظ.

    امیر جان :
    خیلی ممنونم از جوابت. فقط من اگه سه سال فوق لیسانسم رو کنار بذارم فقط ۲.۵ سال بوده که این وسطا کار می کردم و درس نمی خوندم. واسه اینکه ۴ سال کارم از دید آفیسر پر شده باشه و بی مشکل باشه، ۲ سال و ۱۰ ماه پاره وقت حین تحصیل می تونه به اندازه ي ۱ سال و نیم تمام وقت به حساب بیاد؟ چون من تو سری اول که فرم هام رو پر کردم اصلا حرفی از کار نیمه وقت نزدم و در schedule3 ، سه سال رو بدون ذکر پاره وقت در فرم نوشتم. حالا باید این هفته مدارکمو بفرستم و واقعا گیج شدم که چیکار کنم. خیلی خیلی ممنون می شم اگه راهنماییم کنید.

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 12:27 ب.ظ.

      خب بله میتونید سابقه کار حین تحصیل را ارائه نماید که نیمه وقت محسوب میشه و ۴ سال شما پر میشه. لزومی هم نداره که ذکر کنید که نیمه وقت بوده ، خودشان نیمه وقت محاسبه میکنند.
      خوش باشی

  70. مرجان said,

    ژانویه 29, 2011 در 1:00 ب.ظ.

    واقعا ممنونم از راهنماییتون. پس با این حساب باید از شرکت یه نامه ی دیگه بگیرم یا فکر می کنین همین مدلی که الان می گم خوبه؟ الان هر سه تا NOC ای که تو این چند سال داشتم رو در یک برگ نوشتند و بالاش نوشتند:
    She has been working here as a full time employee since September, 2005 till now.
    بعدشم به تفکیک مدتی که در هر NOC مشغول بودم و شرح وظایف هر کدوم رو نوشتند. و در مورد حقوق و مزایا هم فقط حقوق فعلی رو پایین صفحه لحاظ کردند و حرفی از حقوق های قبلیم در این سالها نزدند. به نظر شما اینکه full time employee اول نامه ذکر شده مشکلی داره؟ و یا اینکه این full time اول نامه در جای خودش باقی بمونه و فقط در NOC مربوط به اون ۳ سال ذکر کنند که این مدت چون درس می خوندم part time می رفتم؟ و آیا حقوق همین طوری که الان هست، کافیه یا احتیاج داره ازشون بخوام حقوق هر سه NOC رو پایین هر کدوم بنویسند؟واقعا معذرت می خوام اگه زیاد پرسیدم. ممنونم.

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 1:26 ب.ظ.

      همینجور خوبه مرجان جان. فقط آن ۳ سال آخر را بنویسند که چون در حین تحصیل بوده ، نیمه وقت کار کردید. در مورد حقوق هم باید ذکر بشه ، جمع حقوق و مزایای سالانه …….. ریال میباشد. حقوق سال آخر کفایت میکنه.
      خوش باشی

  71. مرجان said,

    ژانویه 30, 2011 در 10:23 ق.ظ.

    خیلی لطف کردین. مرسی واقعا

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 1:40 ب.ظ.

      خواهش میکنم مرجان جان
      خوش باشی

  72. مرجان said,

    ژانویه 30, 2011 در 11:07 ب.ظ.

    سلام :
    فقط الان یه سوال دیگه واسم پیش آمد. همونطور که گفتم در نامه ی فعلی من به ترتیبNOC3، NOC2، NOC1 و شرح وظایف و بازه ی زمانی هر کدوم نوشته شده. حالا کل زمان مربوط به NOC2 ( دو سال و ۷ ماه) و سه ماه از NOC3 با دوران تحصیل فوق لیسانسم همپوشانی داشته. اینطوری خوبه که پس از نوشتن همه ی NOCها و قبل از نوشتن جمله ی حقوق و مزایای سال آخر، به صورت تبصره بنویسند که در این ۲ سال و ۱۰ ماه ، نوع کار به علت تحصیل part-time بوده و اینکه لازمه که نوشته شه که تو این مدت کار part-time مثلا ۲۲ ساعت در هفته (که دقیقا نصف ۴۴ ساعت تمام وقته) کار می کردم یا اصلا لازم نیست عدد رقم بنویسند و خود تبصره که پایینش نوشته شه به تنهایی کافیه؟ از پاسختون پیشاپیش تشکر می کنم.

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 11:46 ب.ظ.

      نه مرجان جان اصلا عدد و رقم ننویسید. چون استاندارد کار در هفته ۳۷.۵ ساعت هست.
      خوش باشی

  73. shida said,

    ژانویه 31, 2011 در 3:24 ق.ظ.

    سلام امیر جان امیدوارم به قول خودت خوش باشی .من که درگیر نمره ایلتس هستم از مدرک هم شانس نیاوردیم این 20 امتیاز کلی حالم رو گرفته.میدونم سرت شلوغه ولی چون حرفت برام حجت هست سوالم رو لطفا جواب بده.همسر من لیسانسش ازاد نیست ولی فوق لیسا نسش تعهد نداره ما لیساتس رو یک ترجمه بدون مهر دادگستری کردیم و فوق رو هم که مشکل نداره ایا این ترجمه قابل قبول هست ؟اخه اگه بخوایم مدرک لیسانسش ازاد بشه باید پوووووووووووووووول بدیم.اگه هم این ترجمه رو قبول نکنند باز از 5 امتیاز همیر کمتر بهم میدن چکار کنم بنظرت؟

    • امیر said,

      ژانویه 31, 2011 در 1:03 ب.ظ.

      شیدا جان قبوله و اصلا نگران نباش. فقط در یک نامه توضیح بده که چون تعهد دارند ، به محض نهائی شدن مساله مهاجرت ، پول آزاد سازی آن واریز خواهد شد و مشکلی در آینده وجود ندارد.
      فقط یک سوال ، اگر لیسانس آزاد نیست ، پس چه چیزی را میخواهید ترجمه کنید؟!!!
      خوش باشی

  74. شقایق said,

    ژانویه 31, 2011 در 6:46 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    خسته نباشی ، یک عالمه سوال داشتم :
    1) نمره آیلتسی که در فرمهای اولیه به سیدنی داده بودم همه رو زده بودم intermediate حالا دو تاشده high دو تا basic نمی دونم چی بنویسم ؟؟؟

    2)نمونه cv هم باید بفرستم ؟؟؟

    3) چه جوری مدارک و مرتب کنم؟فرمت خاصی باید بگذارم ؟؟؟

    4) راستی من شنیدم در دمشق یک ایرانی هم هست که صحت ترجمه ها رو کنرل می کنه ، درسته ؟؟
    ممکنه افسر ایرانی باشه ؟؟
    5) در ضمن بانک گواهی حساب می ده که انگلیسی و گردش 6 ماهه که می ده فازسی هست و دادگستری 10 میلیون به بالا رو مهر نمی رنه ؟ سایر دوستان مشکل نداشتند ؟؟

    شرمنده زیاد شد ، ممنون که وقت می گذاری و جواب می دهی …

    • امیر said,

      ژانویه 31, 2011 در 1:08 ب.ظ.

      ۱- مهم نیست. فرم مربوطه را اصلاح کن و با یک نامه دلیل اصلاح آن را توضیح بده.
      ۲- نه
      ۳- بر اساس ترتیبی که در چک لیست ویزا آفیس آورده شده.
      ۴- نمیدونم ، چجوری میشه صحت ترجمه را کنترل کرد. به همان شیوه یک خارجی هم میتونه اینکار را بکنه.
      ۵- من اطلاعی ندارم و دفعه اولی هست که میشنوم !!!!
      خوش باشی

  75. جلیله said,

    ژانویه 31, 2011 در 9:42 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز

    من امروز تو سایت اپلای ابرود خوندم برای یکی که 9 ماه از فایل نامبر دومش میگذشته نامه اومده که به دلیل نرسیدن به حداقل امتیاز ریجکت شده!!!! تحلیلتون چیه؟ اینا انگار داران پردازش موازی (اصطلاح کامپیوتری) انجام میدن و جالبه این بی نظمی تو ترتیب!

    ممنون و موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 31, 2011 در 12:47 ب.ظ.

      جلیله جان چون اون پست اختصاصی شما بود ، من هیچ پاسخی به کامنت شما در آنجا ندادم.
      تصور اشتباهی که وجود داره این هست که فکر میشه تا قبل از تغییر به «این پراسس» ، پرونده دست نمیخوره !!!
      نه اینطور نیست. زمانی پرونده این پراسس میشه که کارهای اولیه نظیر شمارش امتیاز پایان یافته باشه. لذا کاملا طبیعی هست و البته زمان اعلام ریجکت شدن یا این پراسس شدن به خلوتی یا شلوغی سر آفیسر بستگی دارد.
      خوش باشی

      • جلیله said,

        ژانویه 31, 2011 در 11:34 ب.ظ.

        امیر جان کاملن حق با شماست ولی من چند تا از دوستامو میشناسم که اونها هم احتمالن امتیاز کم میارن و بسیار امید به لطف آفیسر دارن ولی از فایل نامبرشون یه چند ماهی بیشتر میگذره! من با این فرمایش شما کاملن موافقم ولی این مورد اعلام ریجکت برای 9 ماه یه کم زوده و درسته به آفیسر هم بستگی داره ولی من فکر میکنم یه عملیات متفاوتی در حال وقوعه!!!!

        ما همیشه از راهنمایی های شما استفاده میکنیم و در هر حال تحلیل شما مقدم به تحلیل همه ماهاست.
        ممنون و موفق باشید

      • امیر said,

        ژانویه 31, 2011 در 11:47 ب.ظ.

        اختیار داری جلیله جان ، من که میدونی خدمت شخص شما ارادت خاص دارم.
        حالا یک آفیسر پیدا شد و تکلیف یک بنده خدا را زود معلوم کرد ، شد عملیات متفاوت؟؟!!!
        شوخی کردم ، من هم امیدوارم که اینها به کارهاشون سرعت بدن تا تکلیف خلق الله زودتر معلوم بشه.
        خوش باشی

  76. ملیحه said,

    ژانویه 31, 2011 در 11:25 ب.ظ.

    با سلام
    پرونده من که در تاریخ 23 آگوست 2010 به دست CIO رسیده بود، ریجکت شده است، چون یک امتیاز کم داشتم. آیا باید تمام مدارکم را دوباره تهیه کنم و بفرستم و یا فقط همان مدرک مربوط به یک امتیاز بیشتر را بفرستم کافی است؟
    پیشاپیش از راهنماییتان ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 31, 2011 در 11:43 ب.ظ.

      فکر میکنم که دیروز هم خدمت شما عرض کردم که ، باید تمام مدارک را مجددا بر اساس چک لیست ویزا آفیس ارسال کنید. پرونده قبلی شما بسته شده است.
      خوش باشی

  77. شقایق said,

    فوریه 1, 2011 در 3:02 ق.ظ.

    امیر جان شرمنده که سوالام زیادن
    می خواستم بدونم چون فرم schedule 3 تغییر کرده و در پایینش گفته به ترتیب اولویت بنویسین ، به نظر شما بهتر نیست در قسمت پایین من اصلا دیگه assistant professor و ننویسم و تو نامه هم بگم این قسمت از شغل فقط واسه نشون دادن فعالیت حین تحصیل بوده و جنبه دیگه ای نداره که مشکلی هم پیش نیاد ؟؟
    امیر جان ، در گواهی که همسرم برای steamfitter supervisor گرفته در فارسی نوشته ناظر تاسیسات و در شرح وظایف توضیحات داده که ناظر دستگاههای بخار هست من به دارالترجمه گفتم عنوان و هم همین steamfitter supervisor بزنه و تایید دادگستری کنه ، می خواستم بدونم ، ممکنه این مشکل درست کنه یعنی افسر بفهمه و به ترجمه گیر بده ؟؟

    • امیر said,

      فوریه 1, 2011 در 8:30 ق.ظ.

      شقایق جان تغییرات در قسمت شغل فرم ها ، خیلی کار جالبی نیست ها !!!! پس دستش نزن.
      خب چرا دقیقا همین عنوان را در سابقه کار ننوشتید؟ انشاءالله که مشکلی پیش نخواهد آمد.
      خوش باشی

  78. شقایق said,

    فوریه 1, 2011 در 3:04 ق.ظ.

    ممنون و تشکر که با این همه گرفتاری وقت می گذاری و جواب میدهی …
    بی نهایت سپاسگذارم …
    موفق و شاد باشی!

    • امیر said,

      فوریه 1, 2011 در 8:30 ق.ظ.

      خواهش میکنم شقایق جان
      خوش باشی

  79. جلیله said,

    فوریه 1, 2011 در 8:16 ق.ظ.

    امیر جان امروز وضعیت یکی از امثال ماها که هفته پیش این پروسس شده بود و از ویزاآفیس سنگاپور بود تغییر پیدا کرد به decision made!!!!!!

    یکی دیگه از دوستان هم «وبلاگ بالون سواری تا کانادا – کمال» امروز این پروسس شد درست مثل ما بدون اضافه شدن اون لاین توضیحی!!!!

    موضوع جدی تر از اینهاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • امیر said,

      فوریه 1, 2011 در 8:36 ق.ظ.

      حق با شماست اما میدانی که پرونده های بین ۲۷ فوریه ۲۰۰۸ و ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ هم همین حالت را دارند؟ پرونده های بعد از ۲۶ جون ۲۰۱۰ هم همینطور.
      یعنی این جمله پراسس پرونده فقط در مورد پرونده هایی بکار میرفت که مرحله قبل از آن دریافت مدارک توسط ویزا آفیس بود.
      استنباط من این هست که الان دارند یک نگاه سرسری و سریع روی پرونده های انباشته شده میاندازند و آنهائی که باید رد شوند را رد میکنند تا تکلیف خودشان با این حجم پرونده ها مشخص شود.
      آنچه مسلم هست این ترتیب بررسی هیچ ارتباطی با امتیاز شخص و یا رشته تحصیلی و یا سابقه کاری ندارد.
      خوش باشی

      • جلیله said,

        فوریه 1, 2011 در 8:43 ق.ظ.

        دقیقن! هر چی پرونده ها رو بررسی کردم به تفاوت های رشته ها و امتیازها و شرایط بیشتر پی بردم.

      • امیر said,

        فوریه 1, 2011 در 8:56 ق.ظ.

        عرض کردم ، هیچ ارتباطی نداره و نباید به هم ربطش داد.
        خوش باشی

      • جلیله said,

        فوریه 1, 2011 در 8:43 ق.ظ.

        و البته تفاوت های ماههای انتظار!!!!

      • امیر said,

        فوریه 1, 2011 در 8:56 ق.ظ.

        بله این هم هست.
        خوش باشی

  80. جلیله said,

    فوریه 1, 2011 در 8:17 ق.ظ.

    البته این سنگاپوریه، الان که وارد قسمت توضیحات میشه توضیح مرتبط با decision made رو میبینه!!!!!

    به نظر من از عمد هفته قبل قسمت توضیحات رو پر نکردن!

    • امیر said,

      فوریه 1, 2011 در 8:37 ق.ظ.

      من فکر نمیکنم از روی عمد بوده.
      خوش باشی

      • جلیله said,

        فوریه 1, 2011 در 8:42 ق.ظ.

        پس برای چی ننوشته بودن؟؟؟؟؟؟ روال همیشه نوشتنش مگه نبود؟؟؟؟ به دلیل همون ننوشتن شما و بقیه به این اتفاق شک داشتین دیگه نه؟؟؟ میشه واضح تر هر چی حدس میزنین و فکر میکنین توضیح بدین؟؟؟؟ ممنون

      • امیر said,

        فوریه 1, 2011 در 8:55 ق.ظ.

        ببین جلیله جان ، روی کارهای اداره مهاجرت هیچ حساب و کتابی نیست . به عنوان مثال ، در سایت خودشان نوشته اند که اگر مدیکال را دریافت کنیم ، وضعیت به دسیژن مید تغییر میکنه ، در صورتی که با دریافت مدیکال این حالت اتفاق نمیفته.
        استنباط من همین بود که آنها دارند یک بررسی و مرور سریع روی پرونده ها میکنند که از این حالت Received by visa office خارج شوند و باز گردند به قانون سالها پیش خودشان ، یعنی در فرصت و زمان کوتاهی ، پرونده ها «این پراسس» شوند.
        البته یک عقیده دیگه هم میکنم که مطمئن نیستم و دارم روش کار میکنم.
        خوش باشی

  81. مریم said,

    فوریه 2, 2011 در 7:07 ق.ظ.

    سلام امیر آقا،خوب هستید؟میخواستم بدونم با توجه به تحریمها و مشکلات بانک بهترین راه بردن پول به کانادا چیه؟بانک ها میگن نمیتونین اینجا حساب باز کنید!
    ممنون.

    • امیر said,

      فوریه 2, 2011 در 8:49 ق.ظ.

      مریم جان پول نقد و یا انتقال از طریق صرافی و یا درفت به نام خودتان.
      خوش باشی

  82. جلیله said,

    فوریه 2, 2011 در 10:52 ق.ظ.

    فکر کنم وقتشه مهاجرت به کانادای 6 رو ایجاد کنید! ببخشید البته. ممنون

    • امیر said,

      فوریه 2, 2011 در 12:27 ب.ظ.

      چشم ، پابلیش کردم.
      خوش باشی

  83. shida said,

    فوریه 3, 2011 در 2:15 ق.ظ.

    امیر جان همسرم رفت وزارت علوم و درخواست کرد که لیسانسشو بگیره(مخابرات)اونجا با استفاده از اصل رایج روابط لیسانس رو دادند به خودش و گفتند زود ببر به دانشگات بده ما باید خودمون بفرستیم ولی بهت اعتماد میکنیم.همسرم هم با این مدرک رفت فوقشو گرفت بعد هم به یک دارالترجمه داد ترجمه اش کنه ولی چون مهر ترجمه نداشت تائید دادگستری نداره. بعد هم مثل یک بچه خوب 2 روز بعد رفت لیسانس رو به دانشگاه تحویل داد.یک سوال من حدود 2 سال توی مطب یکی از دوستان کار میکردم ولی دوستم ازم خواست به شبکه درمان منطقه نگم .2 سال هم شرکتی بدون قرارداد بودم حالا دوشتم (دندانپزشک هست هم رشته نیستیم)میگه برای هر 4 سال از اون نامه بگیرم کپی پروانه مطبش کارت ویزیت و هر چی بخوام بهم میده ولی سابقه ایی در اداره مالیات یا بیمه ندارم به نظرت این کار رو بکنم یا از این 2 سال جاری که نمیتونم سابقه کار بیارم حرفی بزنم؟ببخشید طولانی شد.

    • امیر said,

      فوریه 3, 2011 در 6:48 ب.ظ.

      چرا که نه. اصلا بیمه نیاز نیست و کاملا کارت صحیح هست.
      حتما دنبال آن ۴ سال برو.
      در مورد ترجمه هم مشکلی نیست.
      خوش باشی

  84. فتانه said,

    آوریل 18, 2011 در 11:58 ب.ظ.

    سلام و سال نوتون مبارك
    من تصادفا با اين وب لاگ آشنا شدم و واقعا از شما ممنون هستم كه انقدر اطلاعات مفيد مي گذاريد من مدتي دچار مشكل شدم و ميل ما ظاهرا خراب شد(كه به سفارت كانادا داديم براي پروندمون) ما 14 نوامبر فايل نامبرمون بعد از دو هفته اومد و من در ايام عيد نه ولي بعد از عيد ديدم كه وضعيت پرونده ما in process شده و امروز 16 روز از تاريخ ديدن من ميشه ما 16 جون 2010 زفايل نامبر اول رو گرفته بوديم من خيلي نگرانم كه ما اصلا دسترسي به ميلي كه به سفارت داديم نداريم و من از لينك شما استفاده كردم و گفتم ايميل ما خراب شده و ايميل جديد ما اينه و اونها گفتن شما بايد حتما با پست به ما اعلام كنيد حالا اگر درخواست اپديت مدارك كرده باشن يا مديكال ما چكار كنيم ؟ ممنون مي شم راهنمايي كنيد در ضمن ما از گروه 38 رشته اي هستيم و فروردين 88 اقدام كرديم.
    ممنونم

    • امیر said,

      آوریل 19, 2011 در 7:14 ق.ظ.

      فتانه جان مدیکال را با پست ارسال میکنند و فقط آماده بودن آن را با ایمیل اعلام میکنند پس نگران این قضیه نباش.
      در گروه ۳۸ شغلی ، هستند کسانی که بعد از ۲۰ ماه هیچ خبری دریافت نکرده اند ، پس باز هم نگران نباش.
      بهتر هست که با نامه رسمی ، تغییر ایمیل را به اطلاع آنها برسانی.
      خوش باشی

  85. mf135 said,

    آوریل 21, 2011 در 10:54 ق.ظ.

    سلام
    لطفا کسی ازین مطلب اطلاع موثقی داره،اگه آره،لطفا به من هم بگه.واسم حیاتیه.ممنون می شم.
    آیا از ایرانیهایی که از طریق Damascus Visa Office با قانون 29 تایی اقدام کردن،کسی بوده که مدیکالش اومده باشه؟لطفا اگر مطمئن هستید،بگید.

    • امیر said,

      آوریل 21, 2011 در 3:01 ب.ظ.

      بله تعداد زیادی از همین قانون و از دمشق مدیکال گرفته اند.
      خوش باشی

  86. مرتضی said,

    مِی 10, 2011 در 11:28 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    میشه مدارک همسر که باید به پرونده خودم اضافه کنم رو خودم ببرم ئمشق به سفارت بدم یا حتما باید پست بشه؟
    ضمنا می دونی میشه از بانک های سوریه مانی اردر یا درفت گرفت به سفارت داد یا اینکه حتما باید تو اون بانک حساب داشته باشیم؟

    ممنون

    • امیر said,

      مِی 10, 2011 در 10:55 ب.ظ.

      بله میتونی حضوری مدارک را تحویل بدی و پول را هم میتونی به حساب سفارت واریز کنی.
      خوش باشی

  87. مرتضی said,

    مِی 15, 2011 در 8:21 ق.ظ.

    ممنون امیر جان

    برای پرداخت پول باید برم از سفارت شماره حساب بگیرم برم بانک پرداخت کنم؟

    راستی منم باید همه فرمها رو از نو پر کنم بدم سفارت یا فقط باید تعدادی از فرمها باید پر بشه؟ اگه آره کدوم فرمها.

    خیلی ممنون

    • امیر said,

      مِی 15, 2011 در 9:08 ق.ظ.

      توی سایت فکر میکنم که نوشته بود و یا تو چک لیست ها.
      بله به اعتقاد من کل فرم ها رو دوباره بروز کن.
      خوش باشی

  88. نفیسه said,

    آگوست 1, 2011 در 11:45 ق.ظ.

    با سلام
    پرونده ما برای بررسی از دمشق به ورشو لهستان فرستاده شده به نظر شما این به نفع ما یا به ضرر ما می باشد؟

    • امیر said,

      آگوست 1, 2011 در 11:48 ق.ظ.

      قطعا به نفع هست ، چون ورشو داره خوب کار میکنه.
      خوش باشی

  89. yasi said,

    سپتامبر 2, 2011 در 9:51 ب.ظ.

    باسلام و خسته نباشید:
    من اولین باره که از سایت خوبتون دیدن می کنم,سوالی داشتم که اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون می شمکمن خودم با عنوان برقکار صنعتی 26 زوئن پارسال اقدام کردم واول اردیبهشت امسال از من و همسرم مدیکال و لندینگ فی خواستند,که متاسفانه من حامله بودم و عکس سینه رو نفرستادم,میدونم بعد از زایمان باید سریع عکسو بفرستم ولی سوالم اینه که نمیدونم مدارک بچه رو بعنوان فرد جدید از کجا بیارم چون من وکیلم ندارم.اگر لطف کنید راهنماییم کنید یک دنیا ممنونتون می شم.

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2011 در 1:06 ق.ظ.

      یاسی جان ای کاش که کل مدیکال را به زمان دیگری موکول میکردید ، چون اگر تا اردیبهشت سال آینده ویزا شما صادر نشود ، کل مدیکال را باید دوباره انجام دهید. انشاءالله که این اتفاق نمیافتاد.
      کل فرمها را باید دوباره تکمیل کنید. شناسنامه فرزند ، پاسپورت ، مبلغ ۱۵۰ دلار هزینه بررسی و عکس. کل این مدارک رو میتونید از چک لیست موجود در سایت اداره مهاجرت هم پیدا کنید. پس از ارسال مدارک ، برای فرزندتان هم مدیکال صادر میشود و باید انجام دهید و ارسال کنید.
      خوش باشی

  90. yasi said,

    سپتامبر 16, 2011 در 10:00 ب.ظ.

    امیر عزیز,اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون می شم:من فرمهای تکمیل شده و شناسنامه فرزند ، پاسپورت ، مبلغ ۱۵۰ دلار هزینه بررسی و عکس و,,,,, را باید به سیدنی کانادا بفرستم یا به دمشق سوریه؟
    خیلی لطف می کنی که جوابم رو بدی.ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2011 در 5:29 ب.ظ.

      یاسی جان شما دیگه هیچ کاری با سیدنی ندارید. تمام مدارک رو باید به ویزا آفیس ارسال کنید.
      خوش باشی

  91. yasi said,

    سپتامبر 16, 2011 در 10:54 ب.ظ.

    امیر جان, آیا ما باید به ویزا آفیس نامه بزنیم که بچه بدنیا آمده تا اونا فرم خاصی برای مدیکال بچه برای ما باید بفرستند یا نه؟ ممنون بازم ممنون 🙂

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2011 در 5:30 ب.ظ.

      اولین کاری که باید بکنید ، ارسال مدارک لازم هست و آنها خودشان برای ادامه کار تصمیم گیری میکنند.
      خوش باشی

  92. yasi said,

    سپتامبر 19, 2011 در 11:18 ب.ظ.

    من واقعا شرمنده ام,خیلی وقتتونو گرفتم, من 2 تا سوال دارم 🙂 ,یکی اینکه آدرس ویزا آفیس همون آدرس دمشق که مدیکالمون از اونجا فرستاده شده؟
    و دومی اینکه منشی دکتر سفارت گفته که ما نمیتونیم همراه مدیکال من(عکس قفسه سینه من که قرار بود بعد زایمان بفرستم),مدیکال بچه رو بفرستیم ,باید اول یک نامه به ویزا آفیس بزنیم واعلام کنیم که بچه به دنیا اومد,تا اونا فرم مدیکال بچه رو بفرستند,بعد دکتر اون مدیکالو براشون بفرسته 😦
    بازم ممنون و انشالاه خدا خیرتون بده که کمکم میکنید,امیدوارم به تمام آرزوهاتون برسید …….

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2011 در 11:52 ب.ظ.

      یاسی جان ویزا آفیس شما ، همانجایی هست که پرونده شما قرار دارد و خب طبعا ، دمشق.
      تا زمانی که مدارک مورد نیاز را ارسال نکنید ، هزینه بررسی مدارک فرزندتان را پرداخت نکنید ، مدیکال ایشان صادر نمیشود و دکتر هم اجازه نداره که بدون برگه مدیکال ، آزمایشات رو انجام بده. پس ایشان کاملا درست گفته اند.
      خوش باشی

  93. mona said,

    سپتامبر 20, 2011 در 2:20 ب.ظ.

    سلام
    من فایل نامبرم مربوط به اول فوریه 2006 وبه صورتskill workerاست.سال گذشته ازما آپدیت مدارکوخواستن ولی هنوزکه هنوزه هیچ خبری ازشون نیست……..به نظرغیرعادی نمیاد؟!!!

    • امیر said,

      سپتامبر 20, 2011 در 3:05 ب.ظ.

      نه مونا جان غیر عادی نیست. دوستان دیگری هم هستند که در این شرایط قرار دارند. فعلا که ورشو روی قانون جدیدی ها فوکوس کرده !!! انشاءالله که بزودی تکلیف شما هم معلوم میشه.
      خوش باشی

  94. نادر said,

    اکتبر 14, 2011 در 3:34 ق.ظ.

    با سلام . از من اپدیت مجدد مدارک درخواست کردند من وهمسرم در ترکیه در سفارت ایران ازدواج کردیم ولی به خاطر کمبود زمان تنها ثبت ازدواج ما در سفارت انجام شد اکنون اداره مهاجرت اپدیت شناسنامه من که مشخصات همسرم در اون ثبت شده باشد راه خواسته به مراکز بسیارزنگ زده ام از پلیس اتباع تا سفارت ولی جواب درستی نگرفته ام . آیا در این زمینه می توانید مرا راهنمایی کنید. مدت زمان داده شده به من 45 روز است. با سپاس

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2011 در 9:12 ق.ظ.

      نادر جان این مورد رو من دفعه اولی هستم که با اون برخورد داشتم. تنها جایی که میتونه به شما کمک کنه ، سفارت ایران در ترکیه و وزارت امور خارجه هست. آنها باید تایید کنند و مشکل شما رو حل کنند. از طرفی فکر میکنم که به استناد نامه سفارت و تاییدیه امورخارجه ، دفترخانه ثبت ازدواج مشکل شما را حل کند.
      خوش باشی


برای امیر پاسخی بگذارید لغو پاسخ