استرس‌های یک متقاضی مهاجرت

آیا تا به حال فکر کرده اید که استرس ناشی‌ از مهاجرت بر اساس قانون جدید بیشتر به یک متقاضی وارد میشود یا بر اساس قانون قدیم؟
اگر دعوا نمیشه من میگم!!!
به اعتقاد من افرادی که بر اساس قانون جدید اقدام کرده اند ، بیشتر در استرس هستند تا افرادی که بر اساس قانون قدیم اقدام کرده اند. حالا چرا؟
توضیح میدهم:
کسانی‌ که بر اساس قانون قدیم اقدام کرده اند . به این مسأله واقف هستند که طول پروسه شان ، چیزی حدود ۶-۷ سال بطول خواهد انجامید و نگران ماه بعد و ۲-۳ ماه بعد نیستند.
یادمه که وقتی‌ من برای کانادا اقدام کردم ، بعد از چند سال از دمشق نامه اومد که ، به دلیل اینکه حجم پرونده‌های ارسالی‌ به این مرکز افزایش یافته ، پرونده شما به لندن ارسال میگردد و از این به بعد لندن با شما مکاتبه خواهد کرد.
بماند که بعدش چی‌ شد (هر کس می‌خواد بدونه ، خاطرات مهاجرت به کانادا را در وبلاگ قبلیم بخونه).
افرادی که بر اساس قانون قدیم اقدام کرده اند و منتظر هست ، روزگار خوشتری را نسبت به افراد اقدام کننده بر اساس قانون جدید دارند.
طرف ۴-۵ سال پیش اقدام کرده. بعد از این مدت یک دفعه براش نامه میاد که شما را برای مصاحبه دعوت کرده ایم و یا شما از مصاحبه معاف شدید و مدیکال خود را انجام بدهید و بفرستید.
از اینجاست که استرس به افراد اضافه میشود. البته این هم بی‌ مورد هست ، چون کار کاملا رو برنامه هست ، و از طرفی‌ کاملا پرونده شخص را کنکاش کرده اند و هیچ مشکلی‌ نیافته اند و قصد صدور ویزای اقامت دارند. پس از اینکه نامه مدیکال دریافت شد ، شاید استرس افراد اضافه شود ، اما خیلی‌ هم مورد دار نیست.
اما بر اساس قانون جدید ، از همان روزی که فرم اولیه را ارسال می کنید ، باید مرتب چک کنید که مدارکتان در چه مرحله‌ای هست تا روزی که ویزای خود را دریافت کنید. مرحله به مرحله باعث استرس میشود و اوج آن مربوط به مرحله‌ای هست که خواسته یا ناخواسته ، تاریخ مراحل طی‌ شده خود را با دیگران مقایسه می‌کنیم.
جالب هست که بعضی‌ از افراد خیلی‌ تمایل دارند که در استرس غوطه ور شوند، من دیدم که طرف سوال میکنه که ، «من مدارکم را به سوریه فرستادم و»حسن » تحویل گرفته ، یکی‌ دیگه من فرستادم و «حسین» تحویل گرفت. یه بابا دیگه میگه ، مال من را «نقی‌» تحویل گرفت . مدارک یک نفر دیگر را «تقی»‌ تحویل گرفته. بالاخره یک نفر پیدا میشه و میگه که مدارک من را هم «حسن» تحویل گرفته و ماجرا ختم به خیر میشود.
میدونید این یعنی‌ چه؟
به نظر من یعنی‌ اوج بیکاری. چه فرقی‌ میکنه که مدارک را کی‌ تحویل گرفته باشه؟ تمام این موارد برای انسان باعث استرس میشود و باید از آن گریزان بود.
به دلیل این که کلّ این پروسه خیلی‌ کوتاه هست و سریع انجام میشود ، استرس‌های زیادی هم به ارمغان خواهد آورد.
نگران این هستیم که فایل نامبر ما کی‌ تحویل خواهد شد؟
نگران این هستیم که پس از تحویل مدارک ، کی‌ وضعیت ما تغییر خواهد کرد؟
نگران این هستیم که حالا وضعیتمان ، شده «این پراسس» ، پس مدیکال کی‌ میاد؟

دولت کانادا ، به‌این مشکلات و استرس‌ها بیشتر دامن زد. چون پرونده یک سری از افراد خیلی‌ خیلی سریع پیش رفت و ویزای خود را هم گرفتند ، اما پرونده یک سری افراد ، میشه گفت که عملا متوقف شد.
من مطمئن هستم که اداره مهاجرت کانادا ، اصلا فکر هم نمیکرد که ، این همه متقاضی از سراسر دنیا خواهد داشت.
در هر صورت ، میدونم که هر چی‌ بگم ، بی‌ فایده هست ، و ناخود آگاه ، پروسه خود را با دیگران مقایسه خواهیم کرد. ولی‌ این را بدانید‌ که غیر از به وجود آمدن فشار‌های عصبی بیشتر ، چیزی نصیبمان نخواهد شد.

پ.ن.:
احتمالا این پست نیاز به تفسیر بیشتری دارد.

خوش باشید

81 دیدگاه

  1. اکتبر 23, 2009 در 1:26 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    خوب تو ایران افراد وقت اضافه زیاد دارند و مثل کانادا غم دنبال کار رفتن و هزینه زندگی‌، شدید نیست.

    . همین دوستان وقتی‌ تشریف می‌‌آورند کانادا، دیگه فرصتی برای این نگرنی‌ها و بحث سیاسی ندارند چون مدام دنبال پر کردن رزومه یا پیدا کردن فروشگاهی هستند که «یک دانه» سیب را ارزانتر می‌‌فروشد.

    قربانت

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 4:35 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      پس اینجور که شما میفرمائید ، عجب بهشتی‌ هست این کانادا. دیگه هیچ کس استرس نداره ، حالا بنا به هر دلیلی‌.
      منظورتان پر کردن اپلیکیشن هست دیگه؟
      ضمنا ، آدم عاقل تلاش میکنه که جنس ارزان و با کیفیت بخره ، حالا هر جای دنیا که باشه.
      ولی‌ در کلّ ، تا حدی موافق هستم ، ولی‌ نه به این شیوه که گفتید. دلمشغولی‌‌های مهاجران در دیگر کشور ها،با اونی‌ که در ایران داشتند متفاوت هست.(فکر کنم منظور شما هم همین بود).
      خوش باشی‌

  2. اکتبر 23, 2009 در 9:03 ق.ظ.

    ولی واقعا چه از روش قدیم اقدام کرده باشی چه جدید این پروسه مهاجرت کلی استرس داره! ما الان یک سال و یک ماه از مصاحبمون می گذره و نه ماه و نیم از فایل نامبر و من دارم آخرین قطرات انرژی و صبرمو صرف انتظار می کنم. کم کم این یه نا امیدی به سراغم اومده که نکنه حالا حالاها هم نیاد و بره برای اونور سال میلادی! یا نکنه یه اشکالی تو پرونده ما بوجود اومده که اینقدر طول گشیده.

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 4:53 ب.ظ.

      آره قبول دارم ، اما استرس ناشی‌ از مهاجرت در قانون قدیم دیرتر میاد سراغ آدم. اما با قانون جدید که از روز اول با آدم هست. البته کبک داستانش متفاوت هست. انشاالله خبر‌های خوبی‌ خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  3. karno said,

    اکتبر 23, 2009 در 11:20 ق.ظ.

    سلام امير جان ، ديروز مديكال دوستم رو گرفتم همون كه نامه نقص پرونده داشت و اون نامه بعد از يك سال رسيده بود. بعد از دو ماه از روزي كه نامه نقص پرونده رو گرفتم مديكالش اومد. ظاهرا سيستمي كه تو كي يف حاكمه با همه جا فرق ميكنه. بعد از 18 ماه و 5 روز اومد.

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 4:55 ب.ظ.

      به به ، مبارک باشه. انشاالله تا چند وقت دیگه ، خبر دریافت مدیکال خودت را هم بشنوم.
      خوش باشی‌

  4. ستاره said,

    اکتبر 23, 2009 در 12:10 ب.ظ.

    من با این حرف شما کاملا موافقم، وقتی آدم فکر می کنه که حالا حالاها باید منتظر باشه، زمان راحت تر سپری میشه…….. این موضوع برای ما اتفاق افتاد. سال گذشته که ما اقدام کردیم من اصلا نمی دونستم قانون عوض شده و به امید همون 5-6 سال رفتم اقدام کردم. ( هنوز انقدر قانون جدید مطرح نشده بود و هر موسسه ای هوار نمی زد کانادا در کمتر از یکسال!!!) وقتی هم فهمیدم قانون عوض شده، از اونجایی که ما در ایران زندگی می کنیم و قانون نوشته شده با قانون در حال اجرا تفاوت بسیاری داره، اصلا انتظار نداشتم از سفارت به این زودی ها خبری بشه؛ واسه همین بعد از 6 ماه وقتی ایمیل چک کردم و دیدم مدارک خواستن، داشتم از خوشحالی بال در میاوردم!!! ( با اینکه بعدا فهمیدم کارم نسبت به بقیه خیلی هم طول کشیده) اما الان چی؟……. هر روز منتظرم.. انتظار…انتظار

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 5:01 ب.ظ.

      ستاره جان من هم دقیقا حرفم همین بود. وقتی‌ که مطمئن باشی‌ که تا ۶-۷ سال دیگه ، همین آش هست و همین کاسه ، خیلی‌ راحت سپری میشه. استرس زمانی‌ میاد سراغت که نامه مدیکالت میاد یا مصاحبه و سر و ته قضیه تا ویزا ۳-۴ ماه بیشتر طول نمیکشه (اگر مصاحبه معاف بشی‌ که ۱ ماه).
      اما با قانون جدید از روز اول تا صدور ویزا در استرس هستی‌ ، یعنی‌ خیلی‌ خوشبینانه میشه حدود حداقل ۱۰ ماه.
      خوش باشی‌

  5. اکتبر 23, 2009 در 6:09 ب.ظ.

    سلام امیر جان ممنون

    امیدوارم که انتظار همه دوستان زودتر سر بیاد و هر چه زودتر تشریف بیرن و کانادا رو از نزدیک ببینن.

    کاش می‌‌شد رفتن به کانادا رو اجباری کرد و هر فردی رو مجبور به حداقل ۲ سال زندگی‌ در اونجا کرد. بنظرام از سربازی خیلی‌ مفید تر بود. حیف که به نفع دولت کانادا نیست.

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 10:38 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      انشاالله همه انتظارشان به پایان می‌رسد و خواهند آمد و همه چیز را ، چه خوب و چه بد را به چشم خواهند دید. اگر تحمل داشتند و مثل شما شکیبا بودند خواهند ماند و در نهایت با محیط مچ خواهند شد ، و اگر نه ، همانند عده‌ای باز خواهند گشت. فقط ‌ای کاش همه دید باز و روشن داشته باشند و قدر شناس.
      خوش باشی‌

  6. میثم said,

    اکتبر 23, 2009 در 10:17 ب.ظ.

    اقا من اینارو که میخونم با خودم میگم که من که تازه شروع کردم پس چقدر باید صبر کنم؟ که هیچیمم نیومده هنوز؟!

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 10:42 ب.ظ.

      نگران نباش میثم جان ، بالاخره تمام خواهد شد ، حالا چند ماه اینور و اونور.
      خوش باشی‌

  7. صبا said,

    اکتبر 24, 2009 در 5:54 ق.ظ.

    راست میگی امیر خان واقعا بد چیزیه، بدتر از همه اینکه حتی نمی تونیم واسه سال دیگه یه برنامه درست و حسابی بریزیم، همش می گیم شاید تا اون موقع نبودیم!

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:26 ب.ظ.

      آره صبا جان وقتی‌ پروسه کوتاه باشه ، همش آدم پا در هواست.
      خوش باشی‌

  8. میترا said,

    اکتبر 24, 2009 در 7:54 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    راست می گی. پروسه ی کار ما آنقدر طولانی شده بود که دیگه این آخرها قیدشو زده بودیم و برام همیشه این سئوال مطرح بود که این قانون جدیدا با اینکه کل پروسه شون 2 سال بیشتر طول نمی کشه چرا اینقدر بی صبر هستند؟!

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:30 ب.ظ.

      میترا جان استرس شما از زمانی‌ شروع شد که مدیکالتان را گرفتید و اون هم تا آخرش شد ۲ ماه.
      ضمنا با قانون جدید ، کلّ پروسه باید بشه یک سال.
      خوش باشی‌

  9. پوریا said,

    اکتبر 24, 2009 در 7:58 ق.ظ.

    امیر جان شاعر می فرماید : خاک غربت اسیرت می کنه / این همه استرس پیرت می کنه
    اگه جای ما بودی چی می گفتی که این آخریا مسخره خاص و عام شده بودیم و متهم به دروغ گویی و لاف زنی و غیره……

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:32 ب.ظ.

      آره اینو قبول دارم ، ولی‌ استرس آنچنانی‌ به شما وارد نمی‌شد تا زمان رسیدن مدیکال.
      خوش باشی‌

  10. هستی said,

    اکتبر 24, 2009 در 9:11 ق.ظ.

    امیر جان فکر کنم این استرسی که قانون جدید به وجود میاره یکی از دلایلش اینه که همه احساس می کنن که تا یکسال دیگه راهی میشن و این مدت زمان کوتاه تا رفتن باعث میشه که برنامه ریزی کمتری رو زندگیشیون داشته باشن و خیلی کارها رو با تصور اینکه نیمه کاره می مونه رها کنن و این بلاتکلیفی همون بی کاری که شما گفتی رو میاره و همش فکر شخص رو می بره به سمته پیگیری کردن شرایطش و بالطبع مقایسه کردن

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:35 ب.ظ.

      بله هستی‌ جان ، این استرس که وارد میشه و شدت هم داره ، پس از مدت کوتاهی‌ وارد فاز‌های دیگری هم خواهد شد. ولی‌ بی‌ فایده است و فقط باید صبر کرد.
      خوش باشی‌

  11. ستاره said,

    اکتبر 24, 2009 در 9:42 ق.ظ.

    البته قانون جدید هر چقدر استرس داشته باشه، به نداشتن مصاحبه ( انشاالله) می ارزه!………یه سوال ……… طبق قانون جدید بیشترین زمانی که طول کشیده تا مدیکال بیاد چقدر بوده؟

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:38 ب.ظ.

      والا ستاره جان فکر می‌کنم که ۵-۶ ماه باشه که شخصی‌ مدارک را داده و هنوز مدیکال نگرفته
      خوش باشی‌

  12. مهرداد said,

    اکتبر 24, 2009 در 12:24 ب.ظ.

    امير عزيز

    چه بگويم كه حرف حق را مي‌زني اما واقعا بايد اعتراف كنم با توجه به تمام منطقي كه پشت نوشته شما وجود دارد اما نمي‌توان به تفاوت و بي استرس اين دوران را پشت سر گذاشت در حالتي كه دوستان 5 سال در نوبت بودند شما در يك برنامه بلند مدت قرار مي‌گرفتيد و برنامه خود را براي بلند مدت تنظيم مي‌كرديد اما در حالتي كه ما در آن هستيم همه چيز كوتاه مدت است حتي در خريد ماشين ، لوازم منزل و اسباب بازي براي پسرم هم تاثير گذاشته است پس نمي‌توان به تفاوت بود هرچند كه روزي 100 بار اين جمله را به خود مي‌گويم.

    دوست عزيز من
    اميدوارم اين دوران براي همه در كوتاه ترين زمان ممكن به نتجه و يرانجام برسد و از اينكه انقدر زيبا دنياي مهاجر را به زبان نوشتاري در مي‌آوري از شما بسيار متشكرم

    موفق باشي

    • امیر said,

      اکتبر 24, 2009 در 11:46 ب.ظ.

      مهرداد جان ، من هم امیدوارم که این دوران با همه استرس هاش به سرعت سپری شه و ایّام خوبی‌ را در پیش رو داشته باشید.
      خوش باشی‌

  13. اکتبر 24, 2009 در 7:27 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    نه حتی من هم که آدمی‌ شکیبا هستم و خیلی‌ شکیباتر از من هم با اینجا نه تنها با اینجا و شرایط زندگی‌ مزخرفش کنار نیومدیم، برای بازگشت لحظه شماری هم می‌‌کنیم. 🙂

    هر کدوم مون منتظر یک چیز است: من مدرکم، دیگری پاسپورت کندیی ااش (!)، یکی‌ دیگه تموم شدن دبستان بچه‌ها و …

    نیازی به قدر شناسی‌ هم نیست. پول همه چیز هایی که اینجا داریم را داریم میدهیم دولا پهنا و با مالیات دوبله ااش.

    دولت کاناداست که باید قدر شناس مهاجران باشد که نیروی کار مفت و پول به آن می‌‌آورند که اگر واقع اون کشور رویایی که شما و دوستان دیگر تا دورند فکر می‌‌کنند هست بود، با این گل گشادی اش جمعیتی بیشتر داشت و هنوز با تبلیغات رنگ وارنگ آدم گدایی نمی‌‌کرد.

    فعلا قربانت

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      اکتبر 25, 2009 در 12:00 ق.ظ.

      سلام دوست عزیز
      درست میگید ، علاوه بر شکیبائی ، قابلیت انعطاف هم باید داشت که ظاهراً ندارید.
      دوست عزیز اگر شرایط زندگی‌ آنقدر مزخرف هست که فقط عیوب به چشم میاید ، از مدرک هم میشه گذشت چون اعصاب و جان آدم ارزشش به مراتب از یک مدرک تحصیلی‌ بالاتر هست. اونی‌ که منتظر پاسپورت کانادائی یا تمام شدن مدرسه بچه هاش هست که باید خود را به روان پزشک نشان دهد ، چون بی‌ ارزشترین چیز را بهانه کرده است.
      منظور من از قدر شناسی‌ فقط شما یا دوستان دیگر نیستند ، دولت کانادا هم باید قدر شناس باشد. ولی‌ فکر میکننم که روز اولی‌ که درخواست پذیرش کردید ، میدانستید که باید تمام شهریه و مخارجتان را از جیب بدید.
      دوست عزیز ، کانادا کشور رویائی من نیست ، من هم همانند شما در خارج از ایران زندگی‌ می‌کنم فقط این را بدانید‌ که اگر فقط یک روز در اروپا زندگی‌ میکردید ، خاک کانادا را سرمه چشمتان میکردید.
      انشاالله که این ۶-۷ ماه آخر هم زودتر پایان یابد و شما از اون جهنمی که برای خودتان ساختید ، رهائی یابید.
      خوش باشی‌

  14. bijan said,

    اکتبر 25, 2009 در 6:02 ق.ظ.

    با سلام به شما وكليه دوستان عزيز:به نظر بنده هيچ كس را براي رفتن به كانادا مجبور نكرده اند.پس براي تصميم با اراده و اختيار نبايد اعتراض داشت. ضمنا» مهمترين نگراني امثال من پس از 62ماه انتظار ؛احيانا» Reject شدن ميباشد! با سپاس فراوان.

    • امیر said,

      اکتبر 25, 2009 در 11:35 ب.ظ.

      سلام بیژن جان
      کاملا درست میگی‌ ، هیچ کس را برای رفتن به هیچ کجا مجبور نمیکنند. اما من با شناختی‌ که از ایرانی‌‌های مقیم خارج دارم ، اکثر قریب به اتفاق ، همیشه ناراضی هستند و یاد گذشته خود میکنند!!! (مثل لاف زدن در غربت را میشه به عینه دید).
      انشاالله که همین روز‌ها خبر‌های خوبی‌ دریافت کنی‌.
      خوش باشی‌

  15. یاسی said,

    اکتبر 25, 2009 در 6:37 ب.ظ.

    سلام..واقعا از دراختیار قراردادن اطلاعات به دیگران ممنونم.با استفاده از اونها کلی از دل نگرانی ها و استرس هام برطرف شد..می تونم بپرسم که آزمایش های مدیکال رو حتما باید همسران با هم و در ایران انجام بدهند یا می شه یکی تو ایران و اون یکی تو کشور دیگه آزمایش هاشو بده و من این طوری برداشت کردم که حداقل 2 یا 3 ماه و حداکثر 5 یا 6 ماه بعد از نامه سفارت دمشق ما باید منتظر مدیکال باشیم.درسته؟امتیاز به نظر شما تاثیری داره در به جلو انداختن ارسال مدیکال؟

    • امیر said,

      اکتبر 25, 2009 در 11:42 ب.ظ.

      سلام یاسی جان
      شما در هر کجای دنیا میتوانید که آزمایشات پزشکی‌ را انجام دهید ، اما من توصیه می‌کنم که در یک جا انجام بشود. چون ممکن هست بنا به دلایلی ، یکی‌ از آنها با تاخیر برسد و رو تصمیم افیسر نقش داشته باشد.
      قاعدتا باید ۲-۳ ماه پس از آنکه مدارک شما را دریافت کردند ، درخواست مدیکال را دریافت کنید. اما ممکن هست که به دلیل بک گراند چک طولانی‌ تر هم شود.
      امتیاز بالا یا حداقل (۶۷) هیچ نقشی‌ در روند پروسه ندارد.
      خوش باشی‌

  16. دوستدار ونکوور said,

    اکتبر 25, 2009 در 9:33 ب.ظ.

    امیر جان من همیشه وبلاگتو مطالعه میکنم. جدیدا بنا به دلایلی زیاد تو مود کامنت گذاشتن نیستم که از این نظر عذر میخوام.
    فقط لازم دونستم از زحماتت تشکر کنم چرا که اطلاعاتی که میدی بسیا بسیار … مفید و ارزنده هستش تا حدی که احساسم اینه که اگه یه روز وبلاگتو نخونم مطالب مفیدی رو از دست میدم.
    در مورد نحوه جواب دادنت به بعضی ها که خودتم میدونی منظورم کیاست بسیار لذت میبرم.
    یه سوال هم برام پیش اومد که خواستم نظرتو بدونم: این موضوعو که عنوان کردی با روش جدید نهایتا 1 سال تا دریافت ویزا طول میکشه رو مطمئنی؟
    آخه ما در حال باز کردن فایلش هستیم و خواستم بدونم اگه کسی مثلا تا 15 آبان مدارکشو بفرسته رو چند سال باید فکر کنه؟

    ممنونم و برای تو و خونوادت سلامتی و شادی و موفقیت روزافزون آرزو دارم

    • امیر said,

      اکتبر 25, 2009 در 11:49 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      شما لطف داری. مدتی‌ بود که بی‌خبر بودم ازت ولی‌ همین که ایّام به شادی برایت می‌گذرد ، خوشحال.
      دوست عزیز من برای تمام افراد با تمام نگرش‌ها ، احترام قائلم و منطق را سعی‌ می‌کنم سرلوحه کارم قرار دهم. انشاالله که بتونم سر بلند بیرون بیام.
      والا اداره مهاجرت کانادا متعهد شده که کلّ پروسه بین ۶-۱۲ ماه طول بکشد. هنوز کسی‌ نبوده که بیشتر از یک سال کارش طول کشیده باشه(ملاک ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ هست). ولی‌ خیلی‌‌ها در کمتر از ۶ ماه هم ویزا گرفتند(غیر ایرانی‌). از ایرانی‌‌ها هم تا آنجا که من میدونم در ظرف ۹ ماه ویزا گرفتند. شما رو یکسال فکر کنید. انشاالله ۶ ماهه ویزا بگیری.
      خوش باشی‌

  17. حمیدم said,

    اکتبر 26, 2009 در 6:49 ق.ظ.

    امیرجان بعنوان یک «قانون قدیمی» باید بگم حق با شماست استرس جدیدیا بیشتره. در مورد این بابا»خداحافظ کانادا» بقول پوریا نباید جدی گرفتش این بابا مشکل اصلیش خودشه.
    اصلا هم آدم صادقی نیست.من توی وبلاگش دیدم کنکور کانادایی گذاشته که دولت مفتخور کانادا تو گرفتن مالیات شبیه داروغه تو کدوم یک از کارتونهای زیره… من براش کامنت گذاشتم که: کنکور ایرانی: دولت مونگول ایران در گرفتن مالیات از کدامیک از اقشار زیر موفقه:1- دلالان پولدار و بیسواد 2- رانت خواران و اساتید ارتشاء 3- کارمندان و کارگران بینوا
    اما این آقا فقط تونست کامنت منو حذف کنه. دوست داشتم یه بحث جدی باهاش بکنم تا حالیش بشه دنیا دست کیه اما به حرف پوریا عمل می کنم و دیگه اصلا جدی نمی گیرمش.
    کاش یکم مرام داشت و یکسو نگر نبود و منطقی تا باهاش رفیق شیم اما با این حال و روز ایکاش دیگه دور و بر ماها نمی پلکید.

    • امیر said,

      اکتبر 26, 2009 در 11:55 ب.ظ.

      حمید جان
      من رسالتم این هست که تا زمانی‌ که کامنت افراد جنبه توهین نداشته باشه ، تائید و پاسخ میدهم ، حالا مال هر کسی‌ می‌خواد باشه. من چند بار رفتم تا مطالبش را بخونم ، دیدم که مطلب وبلاگ‌های دیگه را مسخره میکنه و اون‌ها رو به نقد میکشه و از این عمل چون بیزارم ، دیگه نرفتم مطلبی بخونم.
      در هر صورت انسانها با هم متفاوت هستند و همه باید تلاش کنیم که در یک جامعه هم را تحمل کنیم.
      خوش باشی‌

  18. الف said,

    اکتبر 26, 2009 در 7:55 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    سوالی داشتم در مورد مدرک IELTS . آیا آنها صحت مدرک را از طریق خاصی چک میکنند ؟
    دلیل این سوال اینه که، من یه مدرک فرستادم و مدرک با نمره بالاتری هم جدیداً دریافت کردم. حالا اگه یه کپی براشون بفرستم کفایت میکنه یا حتماً اصل باید باشه .
    ممنون

    • امیر said,

      اکتبر 27, 2009 در 12:00 ق.ظ.

      سلام الف جان
      (ببخشید نه اسمتان و نه امیلتان شیواست).
      دوست عزیز مدرک آیلتس حتما باید اصل باشه و دیگر نیازی به چک کردن نیست.
      اگر مشکل کسری امتیاز ندارید ، بیخیال بشید.
      خوش باشی‌

  19. رضا said,

    اکتبر 26, 2009 در 12:09 ب.ظ.

    امير جان سلام
    از رضاي عزيز امروز خبري گرفتم كه يكي از دوستان بعد از 4 ماه pending بالاخره هفته گذشته به اين پروسس تغيير وضعيت داد. راستش خيي خوشحال شدم اول بخاطر اينكه يك آفيسر تو دمشق يك حركت مثبتي از خودش نشون داده و اينكه اين موضوع شايد شروعي براي دوستان وضعيت مشابه از جمله خود من كه امروز 133 روز pending را سپري مي كنم باشد. اگر حسم ياري كند طي دو هفته آتي بايد خبر هاي خوبي از دوستان بگيريم.
    موفق باشي

    • امیر said,

      اکتبر 27, 2009 در 12:08 ق.ظ.

      خوب خدا را شکر رضا جان که بالاخره نسیمی از در بهشت وزیدن گرفت.
      انشاالله که شما هم تغییرات را هفته دیگه مشاهده کنی‌.
      خوش باشی‌

  20. باران said,

    اکتبر 27, 2009 در 1:49 ق.ظ.

    امیرجان کامنتی که برام فرستادین خصوصی بود! میخواهین که پابلیشش کنم یا نه؟؟

    • امیر said,

      اکتبر 27, 2009 در 4:54 ب.ظ.

      باران جان آخه نه کامنت بود و نه من جواب گرفتم!!!
      خوش باشی‌

  21. باران said,

    اکتبر 27, 2009 در 2:02 ق.ظ.

    چون حواب کامنت را خصوصی دادم.

    • امیر said,

      اکتبر 27, 2009 در 4:55 ب.ظ.

      کجا جواب منو دادی؟؟؟ من که ندیدم.
      خوش باشی‌

  22. مژده said,

    اکتبر 27, 2009 در 5:32 ب.ظ.

    من هم باهات موافقم امير جان…. به خاطر كوتاه بودن پروسه زماني پرونده هاي قانون جديد هر روزش با استرس همراهه ولي بهتره خيلي بهش توجه نكرد چون اين يه روندي كه بايد طي بشه يا سريع و يا مثل پرونده ي ما لاك پشتي… شاد باشي

    • امیر said,

      اکتبر 27, 2009 در 6:02 ب.ظ.

      بله مژده جان ، الان که مال همه شده لاک پشتی‌!!!
      پس باید بی‌ خیال بود.
      خوش باشی‌

  23. فرشته said,

    اکتبر 28, 2009 در 1:07 ق.ظ.

    سلام به همگی
    من 2004 (می )اقدام کردم مدارکم رو اپدیت کردم پارسال همین زمانا و 15 جون مدارک رفته ورشو دیگه تحمل ندارم وصحبت از صبر وانتظار واقعا حالمو بد میکنه ایا کسی هست که در این محدوده های زمانی مدیکال گرفته باشه(البته در ایران)

  24. bijan said,

    اکتبر 28, 2009 در 6:13 ق.ظ.

    با سلام: بله فرشته خانم يك نفر از متقاضيان مربوط به آوريل 2004 كه به ورشو رفته؛ مديكالشون هفته قبل آمد. (ما هم سپتامبر 2004 هستيم و منتظر!) با سپاس.

    • فرشته said,

      اکتبر 28, 2009 در 7:14 ب.ظ.

      سلام
      ممنون از اینکه خبری دادید امروز فهمیدم یکی از دوستانم که اوایل می اقدام کرده بوده مدیکالش اومده……امیدوارم به زودی خبر خوشی به ما و شما هم برسه………….

      • امیر said,

        اکتبر 28, 2009 در 9:53 ب.ظ.

        خوب خدا را شکر. انشاالله مال شما هم به همین زودی‌ها میاید.
        خوش باشی‌

  25. ali hoseyni said,

    اکتبر 28, 2009 در 3:22 ب.ظ.

    Salam Agha Bijan

    Man Sep 2004 eghdam kardeam ve ta hala nameyeh update letter baram naoomadeh

    Man chan ta az doostan ro ham mi shnasam ke Sep 2004 eghdam kardan vali hanooz barashoon Update letter naoomadeh

    Baram jaleb bood ke update letter shoma oomadeh

    Mi toonam beporsam file shoma chandomeh septamber

    e-maileh man ali_hoseyni__74@yahoo.com

    Khoshhal mi sham dar ertebat bashim

    Ali Hoseyni

  26. sara said,

    اکتبر 29, 2009 در 4:59 ب.ظ.

    salam amir jan bebakhsh english mizanam
    hich khabari nist
    dige vaaaaghean khaste shodam na sari na samooni
    ina maloom nist che kar mikonan
    entezar kooremoon kard
    hich kahbari nadari az daftar ha too kole donya?
    mamnoon

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2009 در 6:48 ب.ظ.

      سارا جان سلام
      هیچ چاره‌ای نداری ، جز صبر. کمی‌ بیشتر صبور باش. همه جا همین وضعیت را داره و جریان چی‌ هست را نمیشه حدس یا پیگیری کرد.
      انشاالله خبر خوبی‌ دریافت خواهی‌ کرد و من جزو نفرات اولی‌ باشم که خبر دار میشم.
      خوش باشی‌

  27. میثم said,

    اکتبر 29, 2009 در 5:19 ب.ظ.

    اقا من شنیدم این جدیدا کلا 2 سال میکشه شما چه جوری میگید 1 سال؟!
    فقط یه 2 ماه میکشه فایل نامبر بیاد بعد 4 ماه وقت بدن برای ارسال مدارک و …
    کسی رو داریم که رفته باشه ازاین سیستم جدید؟

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2009 در 6:42 ب.ظ.

      میثم جان ، من مستند مینویسم.
      شما از کجا شنیدید؟
      اداره مهاجرت کانادا رسما اعلام کرده که کلّ پروسه ۶-۱۲ ماه طول خواهد کشید.
      تا الان و تا آنجا که من اطلاع دارم ، ۲ نفر از ایران و ظرف ۹ ماه ویزا گرفته اند.
      خوش باشی‌

  28. shahrzad said,

    اکتبر 30, 2009 در 11:53 ب.ظ.

    سلام امیر جان من امروز وبلاگ شما را پیدا کردم ما الان در همون مرحله استرس قرار داریم من و همسرم از قانون جدید اقدام کردیم april 28 2008 اقدام کردیم که یک ماه بعد
    file no را دریافت کردیم و 26 dec نامه ای برای ما اومد که ما را مشمول قانون جدید می کرد
    واز ما کل مدارک را در خواست کرده بودندبعد از انجام این مرحله دقیقا 6 ماه بعد 23 aug نامه ای را دریافت کردیم که مرحله مصاحبه حذف شده بود و از ما مدیکال چک, پلیس چک و landing feeر ا خواسته بودندو از اینجابود که استرس ما شروع شد چون ما در استرالیا دانشجو بودیم پس پلیس چک 2 جا را می خواستند حدود 10ماه قبل ما پلیس چک ایران را گرفته بودیم
    با مکاتبه ای که داشتیم قرار شد همین را بفرستیم و بعد افیسرتصمیم بگیرد از اون تاریخ به بعد ما تا امروز همچنان منتظریم تنها کاری که کردیم بعد از چک کردنmoeyorder فهمیدیم 15 octپول برداشت شده حالا فکر میکنید چه مدت طول میکشه که جواب ما بیاد

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 12:12 ق.ظ.

      مقدمتان گلباران شهرزاد جان.
      ظاهراً پلیس سرتیفیکت ایران را قبول کردند ، فکر کنم از زمانی‌ که گرفتید دیگه به ایران نرفتید.
      بله چون بیشتر از ۶ ماه در استرالیا اقامت دارید ، باید پلیس سرتیفیکت اونجا را هم میفرستادید. شما الان در مرحله بک گراند چک هستید. باید کاملا صبور باشید. از زمان ارسال مدیکال که من نمیدونم کی‌ بوده تا ۲ ماه بعد امکان دارد درخواست پاسپورت برایتان بیاید و شاید هم این زمان تا ۶ ماه طول بکشه که امیدوارم در مورد شما حداقل باشه.
      خوش باشی‌

  29. مریم said,

    اکتبر 31, 2009 در 3:31 ق.ظ.

    ba salam v aehteram mikham kheyly man ra rahnamayi konid .man 28 sal daram lisans phizik v abikar,va dokhtaram 7 sal darad.shoharam ham 36 sal,lisans bargh va karmand ast,kheyly doost daram ke be kanada biam vali shoharam alaghehi nadarad aslan shoma begid mohajerat be kanada khoob hast aya dorost tasmim gereftam?,va chetor mitoonam razi be mohajeratesh bokonam…

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:28 ب.ظ.

      مریم جان سلام
      مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگر کاملا به روحیات خود شما بستگی دارد. از دید من خوب هست اما همسرتان باید خودش راضی‌ بشه و علاقمند. چون سختی هایی در پیش است که در صورتی‌ که بزور راضی‌ شده باشند ، ممکن هست بعد‌ها مشکلاتی را بوجود آورند. سعی‌ کنید قبل از هر کاری ایشان را علاقه مند کنید.
      خوش باشی‌

  30. وحيد said,

    اکتبر 31, 2009 در 8:22 ق.ظ.

    سلام امير جان
    گل گفتي چه استرسي در اين 8 ماه من كشيدم
    بالاخره ويزا رو از دمشق گرفتم
    قربانت

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:30 ب.ظ.

      وحید جان خیلی‌ خیلی‌ مبارکه. انشاالله بشه و روزی همو یک جایی ببینیم و شما یه شیرینی‌ درست و حسابی‌ به ما بدی!!!!
      خوش باشی‌

  31. sara said,

    نوامبر 1, 2009 در 7:06 ب.ظ.

    امیر جان سلام .می گم ما الان نباید in process باشیم؟؟؟؟؟ اما هنوز نیستیم …. میگم ما رو ریجکت هم نمی کنن راحت شیم.در ضمن هالووین مبارک….. . اینجا همه چیز قفله هر کار می خوای بکنی به در بسته می خوری………….

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:48 ق.ظ.

      اول از همه هالووین شما هم مبارک. شما الان باید این پراسس باشید (قاعدتا).
      من خیلی‌ دوست دارم یک کاری برای تو بکنم ولی‌ نمیدونم چرا و چطوری!!!!
      عجیب سر درگمی!!!!
      خوش باشی‌

  32. sara said,

    نوامبر 2, 2009 در 10:48 ق.ظ.

    امیر جان از اینکه به فکر منی یه دنیا ممنون ادم از این دوستا هر چی داشته باشه کمه به خدا.
    امیر جان ما هنوز in process نشدیم تو چی فکر می کنی؟اگه ریجکت کنن بی خیال می شم اما اگه دیر جداب بدن از بورسیه مجارستان عقب بمونم دیگه دیوونه می شم.
    برای من همه دعا کنین بچه ها

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 12:09 ق.ظ.

      این پراسس نشدی؟ خیلی‌ عجیبه. نفوس بد نزن. چرا فکر میکنی‌ ریجکت میکنند؟ مگه جایی گیر داری؟ نگران نباش حل میشه.
      خوش باشی‌

  33. sara said,

    نوامبر 3, 2009 در 5:03 ق.ظ.

    سلام امیر جان .نه ما هنوز pending review هستیم.نه به خدا گیری نیست فقط رشته تحصبلیم با کارم یکی نیست می گم شاید نخوان.الان هم که in process هم نیستیم به اون دوستم که مدارکش ناقص بود و 30 روز بعد از من فرستاده بود و واسه مصاحبه خواستنش گفته بودن نقص داره اما به ما یه ایمیل هم نزدن . می دونی از این ناراحتم که تمام فرصتهام به خاطر این کانادای کوفتی داره از بین میره ……………….نمی دونم چه کار کنم……

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 5:53 ب.ظ.

      سارا جان سلام
      اول از همه من بهت توصیه می‌کنم که تمام تلاشت را بکن که زندگی‌ عادیت را انجام بدی و برنامه هات را اجرا کن.
      بر اساس قانون جدید ، ملاک سابقه کار هست و باید سابقه کارت جزو لیست ۳۸ تائی‌ باشه. مدرک تحصیلی‌ امتیاز جداگانه خودش را داره. پس نباید نگران این موضوع باشی‌. اگر هم افیسر محترم آدم گیری باشه و شک کنه ، که امیدوارم نکنه ، دعوتت میکنه برای مصاحبه که باز هم چیزی را از دست نخواهی داد.
      سعی‌ کن صبور تر باشی‌ ، زندگی‌ عادیت را ادامه بده.
      خوش باشی‌

  34. sara said,

    نوامبر 3, 2009 در 7:12 ب.ظ.

    سلام امیر جان .باز هم ممنون از اینکه جواب می دی. می گم این آقا وحید بعد از چند وقت مدیکالشون آمد؟ in process هم واسه ما شده یه غصه تازه…………. . چاره ای نیست باید ببینیم چی می شه ما جای من بودی چه کار می کردی؟صبر می کردی واسه کانادا و مجارستان و بورسیه رو بی خیال میشدی؟

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 10:21 ب.ظ.

      سارا جان وحید پروسه اش خیلی‌ عالی‌ پیش رفت ، ۲ ماه بعد از ارسال مدارک مدیکالش اومد (تقریبا). زیاد نمیشه رو اون حساب کرد. من اگر جای تو بودم ، هیچ فرصتی را از دست نمیدادم. مدیکالت ممکنه فردا بیاد و شاید هم تا ۶ ماه دیگه خبری نشد. پس از فرصتهایت استفاده کن.
      خوش باشی‌

  35. sara said,

    نوامبر 3, 2009 در 7:38 ب.ظ.

    We received your application for permanent residence on February 20, 2009.

    We reviewed your application and sent you a letter on March 13, 2009. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the New Delhi office. They are pending review.

    We transferred your application to the New Delhi office on March 17, 2009. The New Delhi office may contact you.
    امیر جان این چیزیه که واسه ما نوشتن من نمیدونم کجا باید دنبال IN PROCESS یا چیز دیگه ای باشم؟

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 10:25 ب.ظ.

      سارا جان این پراسس را در اینجا نمینویسه ، وقتی‌ فایل نامبر را وارد میکنی‌ و وارد صفحه مربوط به خودت میشی‌ ، جلوی اسمت یک لینکی‌ هست که با کلیک کردن اون این نوشته‌ها میاد ، اون لینک باید نوشته باشه «In Process».
      خوش باشی‌

  36. نجمه said,

    نوامبر 3, 2009 در 9:41 ب.ظ.

    من دیشب دو کامنت براتون گذاشتم ولی امروز حتی کامنتهای خودم رو ندیدم.راستش من سه سوال دارم. به نظر شما استفاده از وکیل برای اقدام به مهاجرت بهتره یا مستقل عمل کردن؟
    2.من وهمسرم احتمالا تابستان آینده را برای گذراندن فرصت مطالعاتی 9 ماهه در کانادا خواهیم بود .حالا به نظرتون از کانادا برای مهاجرت اقدام کنیم یا از همین ایران ؟
    3.طی فرایند مهاجرت ما چند بار باید پول پرداخت کنیم و آیا میتوان از کارت اعتباری استفاده کرد؟
    ممنون میشم اگه اینبار جوابمو بدید.خوش باشید .

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 10:30 ب.ظ.

      نجمه جان سلام
      من دیشب جواب شما را دادم.
      ۱- من اصولا هیچ اعتقادی به مشاور (که خود را وکیل مینامند) ندارم.
      ۲- شما باید حداقل یک سال در کانادا اقامت داشته باشید تا بتوانید دفتر کانادا را انتخاب کنید به عنوان ویزا افیس. در ثانی‌ امکان داره تا تابستان کلّ کار شما تمام شده باشه.
      ۳- ۲ نوبت.یکی‌ در زمان ارسال فرم ها و دیگری زمان صدور ویزا. از کارت اعتباری هم میشه استفاده کرد.
      خوش باشی‌

  37. نجمه said,

    نوامبر 5, 2009 در 9:32 ب.ظ.

    ممنون از راهنمائیتون.یه سوال دیگه ! راسته که خود کانادا اعلام کرده چک داخل مدارک نفرستید؟باسپاس.

    • امیر said,

      نوامبر 6, 2009 در 10:20 ب.ظ.

      نه نغمه جان ، اصلا صحت نداره.
      خوش باشی‌

  38. نجمه said,

    نوامبر 9, 2009 در 10:57 ق.ظ.

    با سلام
    میشه توضیح بدید در هر دو بار ارسال پول , از چه راهی میشه پول رو ارسال کرد؟وآیا میشه از یک مستر کارت برای دوخانواده پول ارسال کرد؟ ممنون از کمکتون.یه سوال دیگه! اگه من الان درخواست مهاجرت کنم آیا میتونم طی مدت فرایند بررسی مدارک تقاضای ویزای فرصت مطالعاتی بکنم؟ یه وکیل میگفت پس از ارسال فایل نامبر تقاضای ویزای دیگری را بررسی نمی کنند.پیروز باشید.

    • امیر said,

      نوامبر 9, 2009 در 2:59 ب.ظ.

      نجمه جان راه‌های ارسال پول: مانی اردر ، درفت و از طریق کردیت کارت می‌باشد.
      هیچ گونه محدودیتی برای ارسال پول از طریق مستر کارت وجود ندارد.
      شما هم میتونید درخواست ویزای‌ اقامت کنید و هم ویزای موقت. هیچ مشکلی‌ نیست.
      خوش باشی‌

  39. نجمه said,

    نوامبر 9, 2009 در 11:21 ق.ظ.

    دوباره سلام
    ببخشید به نظر شما من تا کی برای ارسال فرمها وقت دارم؟و دیگه اینکه بجز اون 4 فرم و کپی پاسپورت و مانی اوردر و 2 لیبل پستی چیز دیگه هم میخواد؟

    • امیر said,

      نوامبر 9, 2009 در 3:01 ب.ظ.

      با توجه به اینکه قانون جدید برای سال ۲۰۱۰ هم اعمال میشود ، محدودیت زمانی‌ ندارید.
      برای مرحله اول ، همون مدارک را که گفتید می‌خواد.
      خوش باشی‌

  40. میثم said,

    نوامبر 13, 2009 در 6:33 ب.ظ.

    اقا سلام
    میشه این لینکی که دولت کانادا نوشته که کل پروسه 1 سال میکشه رو بهم بدین؟!
    میخوام برم واسه تحقیق بیشتر، لطفا!

  41. سایه said,

    ژانویه 30, 2010 در 12:15 ب.ظ.

    سلام دوستان
    من آپریل 2004 فایل نامبر گرفتم. نتایج مدیکالم رو 26 نوامبر 2009 فرستادم بعد از من کپی برابر اصل شناسنامه و ترجمه خواستند که مجددا 18 ژانویه 2010 فرستادم. می خواستم بدونم آیا از کسی دوباره این مدارک شناسنامه رو خواسته اند؟ چه مدت طول میکشه که جواب بیاد و پاسپورت ها رو بخواهند؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2010 در 4:44 ب.ظ.

      سایه جان احتمالا میخواهند که مدارک را به روز کنند. جای نگرانی نیست. انشاالله تا ۱-۲ ماه دیگه درخواست پاسپورت خود را دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی‌


بیان دیدگاه