تکنولوژی پیشرفته از نوع کانادایی !!!

عجب دنیای پیشرفته ای شده.
میتونی لپ تاپت را بگذاری زیر بغلت ، اینترنتت را هم توی جیبت و از در خونه بری بیرون و هر کجا و هر زمان که نیاز پیدا کردی ، کانکت شی و استفاده کنی.
اگر هم قصد سفر داری ، در اتوبوس و کشتی براحتی میتونی به اینترنت رایگان وصل شی و استفاده کنی.
اگر بخواهی شخصی را پیدا کنی ، با یک سرچ در گوگل ، براحتی میتونی پیداش کنی. خیلی از دوستان قدیمی را میشه به همین طریق پیدا کرد و یا افرادی نسبتا معروف و مشهور رو.
سرعت اینترنت هم که عالی ، یک فایل ۲۰۰ مگا بایت رو در ۲ دقیقه میتونی دانلود کنی.
با یک navigator میتونی از در خونه بری بیرون و آدرسی که تا بحال نرفتی را براحتی پیدا میکنی و دیگه نیازی نیست که هی از خلق الله سوال کنی ، که یا طرف مرام داشته باشه و بگه نمیدونم و یا یک چند بار دور و برش را نگاه کنه و یک آدرس اشتباه را بهت بده !!!
به لطف اینترنت و تکنولوژی پیشرفته ، اصلا نیازی نیست که ساعت ها در ادارات و یا بانکها برای یک کار کوچک وقت تلف کنی.
اینها گوشه بسیار بسیار کوچکی از تکنولوژی بود که پیشرفت کرده و در اختیار بشر قرار گرفته.
حالا در نظر بگیرید که در این عصر تکنولوژی ، دولت کانادا به یک بنده خدا مظنون میشه و اون را بازداشت میکنه و شروع میکنه «بک گراند» ایشان را چک کنه تا ببینه خلافی مرتکب شده یا نه !!! این مادر مرده باید ماهها در بازداشت بسر برد تا جواب بیاد که خلافکار هست یا نه !!!
تازه ، امکاناتی که یک دولت داره به مراتب از من به عنوان یک آدم کاملا معمولی ، بیشتر و پیشرفته تر هست !!!
حالا اگر قرار بود که برای ارسال یک نامه ، از پشت کوه ، از کبوتر و یا خر استفاده کنند و پیک آنها هم سواد نداشت و نامه بارها و بارها اشتباه میرفت ، زیاد تعجب برانگیز نبود. اما در این عصر تکنولوژی ………….. !!!!!
کسی نیست بپرسه که آخه برادر من «بک گراند چک» کردن یک آدم معمولی چقدر طول میکشه ؟؟؟
میخواهید بگید کارتان خیلی درسته؟؟؟!!! باشه همه قبول دارند !!!
نکته جالب اینجاست که تا به الان هیچ ایرانی ، در هیچ عملیات تروریستی ، در هیچ کجای دنیا دخیل نبوده و این مرحله مسخره بک گراند چک ماهها طول میکشه اما بنا به اظهارات دولت امریکا تمام کسانی که در عملیات تروریستی در خاک امریکا دخیل بوده اند پاکستانی بوده و از خاک کانادا وارد امریکا شده اند !!! و بنا به شواهد موجود مرحله بک گراند چک یک پاکستانی ، چند هفته بیشتر طول نمیکشه.
البته منظورم این نیست که پاکستانی ها همه خلافکارند ، اما پیشینه آدمها باید در چک کردن بک گراند آنها نقش داشته باشد.
حالا با این همه داستان سرائی ، شما واقعا باور میکنید که بک گراند چک کردن در این عصر تکنولوژی ، اینقدر طول بکشه؟؟؟!!!
من به هیچ عنوان نمیتونم باور کنم !!!

خوش باشید

109 دیدگاه

  1. maedeh said,

    ژوئیه 21, 2010 در 7:02 ب.ظ.

    vayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mordam az khnade hamin chand vaghte pish ye email daryaft kardam mabni bar hamin ke javabamo intor dade boodan
    merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii khob goftiin

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 7:59 ب.ظ.

      میدونم مائده جان. واقعیت هست.
      خوش باشی

  2. maedeh said,

    ژوئیه 21, 2010 در 7:02 ب.ظ.

    vayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mordam az khande:))))))))))) hamin chand vaghte pish ye email daryaft kardam mabni bar hamin ke javabamo intor dade boodan
    merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii khob goftiin

    پاسخ

  3. ثنا said,

    ژوئیه 21, 2010 در 7:25 ب.ظ.

    سلام
    من يه سوال راجع به لندينگ دارم ميشه لطف كنيد اگه اطلاع داريد جواب بديد
    آيا ما كه از طريق كبك اقدام كرديم ميتونيم مستقيما وارد ايالتهاي ديگه بشيم يا نه؟
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 8:01 ب.ظ.

      مصیب جان من پیش از همه بسیار بهت تبریک میگم و آرزوی ایام خوبی را برایت در کانادا آرزو میکنم.
      شما باید حتما وارد کبک شوید ، اما فردای آنروز میتوانید به هر ایالتی که میخواهید بروید.
      خوش باشی

  4. شقایق said,

    ژوئیه 21, 2010 در 7:42 ب.ظ.

    آخ جونمی جون اول شدم .
    اول بگم : ای ول به مراممممممممتتتتتتت آقا امیر ، مخلصیم به مولا ، انشا.. دست به خاک بزنی طلا بشه … خدا واست هر جی می خوای بسازه ….. خدا کارهات و راه بندازه که کار ما رو راه انداختی …..
    دوم : به نظر منم محاله ، اما اونا بیشتر به مسلمانها مشکوکند تا ایرانیها ….

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 8:03 ب.ظ.

      همیشه اولی شقایق جان.
      ممنون از لطفت و انشاءالله که کارهایت به خوبی پیش بره.
      من فکر کنم چیز دیگری در میان هست. پاکستانی ها از ما مسلمان تر هستند.

  5. امیر said,

    ژوئیه 21, 2010 در 7:58 ب.ظ.

    با سلام خدمت شما. دقیقا حرف دل من را زدید. من اکتبر 2004 فایل نامبر گرفتم و الان هم پرونده تو ورشو هست و به قول خودشون در حال چک امنیتی. تا امروز نزدیک 11 ماه میشه که اینو میگن. استغفرالله اگه میخواستن نامه اعمال ما را هم تو بایگانی خدا چک کنن تا حالا به نتیجه رسیده بودن.

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 8:07 ب.ظ.

      امیر جان برعکس آنچیزی که فکر میشه و انتظار هست ، بعضی از سیستم های اداری در خارج جوری هست که یاد عهد قجر را برای آدم زنده میکنه !!! من به این مورد دولت کانادا شدیدا انتقاد دارم و هر چند ذینفع نیستم اما برای نخست وزیر کانادا نامه ای خواهم فرستاد.
      خوش باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 8:59 ب.ظ.

      با سلام مجدد. راستش بنا به توصیه شما من قبلا واسه ایشان ایمیل فرستادم. خدا میدونه که موثر بوده یا نه. به هر حال ممنون از راهنمایی های شما. من یه سوال از شما داشتم ، میخواستم بدونم انتخاب شغل پلیس واسه یه تازه وارد و در کل واسه یه مهاجر انتخاب درستی هست؟ و به طور کلی شما پلیس را به عنوان یه شغل چطوری ارزیابی میکنید. قبلا از شما ممنونم.

      • امیر said,

        ژوئیه 21, 2010 در 9:40 ب.ظ.

        برای نخست وزیر فرستادی؟
        والا من در این زمینه اصلا اطلاعی ندارم و نمیتونم راهنما خوبی باشم.
        خوش باشی

  6. مازیار said,

    ژوئیه 21, 2010 در 9:03 ب.ظ.

    امیر جان من از سیستم قدیم مهاجرت هستم و پس از سالها دو ماه پیش مدیکالمون رو فرستادیم و سه هفته پیش پاسپورت ریکوئست آمد و پاسپورتها رو هم فرستادیم از چند روز پیش وضعیت در سایت به decision made تغییر کرده و در توضیح این وضعیت در راهنمای سایت نوشته که ممکن است قبول و یا رد شده باشیم میخواستم بپرسم آیا در این مرحله امکان رد شدن وجود دارد.
    با تشکر فراوان

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 9:43 ب.ظ.

      خب مبارک باشه مازیار جان.
      زمانی که ویزا صادر و به پاسپورت الصاق میشه ، وضعیت به Decision Made تغییر میکنه و انشاءالله در چند روز آینده پاسپورت های خود را دریافت خواهید کرد.
      البته اگر وضعیت قبل از مدیکال به Decision Made تغییر یابد ، نشانه خوبی نیست.
      خوش باشی

  7. کویین said,

    ژوئیه 21, 2010 در 11:34 ب.ظ.

    لابد جواب همه این گله کردنها اینه: می خواستین ایرانی به دنیا نیاین
    وقتی حاجی لک لک گردن دراز آوردتون یه کوچولو اونورتر فرود می یومدین و پاکستانی می شدین

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:14 ق.ظ.

      بله احتمالا همینه.
      خوش باشی

  8. maryam said,

    ژوئیه 22, 2010 در 3:50 ق.ظ.

    salam agha amir
    inam yeki az moshkelate ma iraniast.rasti shaghayegh khanom to chi aval shodan?????konjkav shodam akhe
    harchand nemidonam vali manam beheshon tabrik migam

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:15 ق.ظ.

      ایشون فکر کردن که اولین کامنت را گذاشتند.
      خوش باشی

  9. مژده said,

    ژوئیه 22, 2010 در 4:17 ق.ظ.

    امیر عزیز چی بگم که دلم خونه از این بک گراند چک گفتن اینا…. دقیقاً همینطوره که می گی… خدایا چقدر بدبخت شدیم که پاکستانی یا افغانی به ما ارجحترن…. برای خودم متاسفم

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:32 ق.ظ.

      مژده جان این رو باید با این آقایانی گفت که مدام میخواهند کشور های دیگر را به جرم عدم رعایت حقوق بشر محکوم کنند و خود بزرگترین ناقضان آن هستند.
      خوش باشی

  10. شقایق said,

    ژوئیه 22, 2010 در 5:56 ق.ظ.

    سلام امیرخان
    اگه یادتون باشه چند وقته پیش من طی کامنتی ازتون پرسیده بودم شما کجا مستقر هستید ؟که فرمودید بریتانیا
    من هم ساکن دانمارک هستم، با توجه به قوانین جدید مهاجرت آزادانه نیروی کار اتحادیه اروپا مدتهاست در فکر مهاجرت به بریتانیا هستم
    حالا برام سئواله که همه که دوست دارن بیان بریتانیا شما چرا می خواهید از اونجا برید کانادا ؟؟بریتانیا چه معایبی داره که اینقدر به زحمت مهاجرت افتادید ؟؟و همچنین کانادا چه مزایای داره که بریتانیا نداره؟
    می دونم پاسخ به این سئوال خیلی کلی و زمانگیره اما تا اونجایی که امکانش بود ممنون میشم اگه کمک کنید.
    راستی ! بابت کمک هاتون و اطلاعاتتون خیلی ممنونم

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:11 ق.ظ.

      شقایق جان من کی گفتم که میخواهم برم کانادا؟
      این قانونی که بهش اشاره کردی ، جدید نیست. از بدو بوجود آمدن اتحادیه اروپا این قانون بوده که شهروندان کشورهای عضو میتوانند در دیگر کشورهای عضو اقامت و زندگی داشته باشند.
      اینجور که من متوجه شده ام شما اقامت دائم و پاسپورت دانمارکی دارید که در این صورت میتونید به بریتانیا بیایید. اما آیا این اقامت را براحتی بدست آورده اید؟ آیا میدانید که اقامت کشور های مهاجر پذیر مثل کانادا ، استرالیا و نیوزلند براحتی بدست میآید ولی در اروپا آدم بیچاره میشه؟ آیا میدانید اگر قرار باشه که سال به سال ویزا را تمدید کنید ، چه اعصابی ازتون خورد میشه؟ بزرگترین مزیت کانادا این هست که در همان بدو ورود میتوانید برای زندگی خود بواسطه اقامت دائمی که دارید ، برنامه ریزی کنید.
      به اعتقاد من زندگی در اروپا راحت نیست ، خصوصا که نخست وزیر جدید بریتانیا ، شمشیر را برای مهاجر ها از رو بسته !!!
      از لحاظ اقتصادی در حال حاضر در شرایط خوبی بسر نمیبریم.
      بعضی از قوانین در بریتانیا آزار دهنده است.
      بعضی از ادارات برای انجام مکاتبات اداری ، اشک آدم را در میآورند.
      در کجای دنیا برای داشتن تلویزیون ، دقت کنید فقط داشتن آن ، باید سالانه به دولت پول بدهید.
      خیلی چیز ها دیگه میشه گفت. متاسفانه من دید خوبی نسبت به بریتانیا ندارم.
      خوش باشی

  11. پژمان said,

    ژوئیه 22, 2010 در 6:20 ق.ظ.

    سلام .

    آقا امیر من فکر میکنم پشت سر این کلمه بک گراند چک کاسه هایی زیر نیم کاسه های دیگر و چک هایی دیگر زیر بک گراند چک هست و این کلمه وسعت زیادی دارد که شاید سیاسی و یا هر دلیل دیگری داشته باشد و یا خودشان میخواهند که طول این مرحله دراز تر باشد . اما آنچه معلومه اینه که این مرحله فقط BGC نیست.

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:13 ق.ظ.

      پژمان جان ای کاش اینقدر شهامت داشتند و صادق بودند که بگویند دردشان چیست؟؟!!
      خوش باشی

  12. نرگس said,

    ژوئیه 22, 2010 در 6:32 ق.ظ.

    سلام امیر آقا ما نزدیک 40 روز مدارک فرستادیم تازه یه ایمیل پیگیری هم زدیم . و نوشتیم فقط بهمون خبر بدید که مدارک دستتون رسیده یا نه ؟ ولی هنوز هیچ خبری نیست . این دیگه واقعا شورشو در آوردن ما ایرانیا از هیج جا شانس نیاوردیم . چه داخل کشور چه خارج همه جا باید بهمون ظلم بشه . به نظرتون یه نامه کلی با امضا برای وزیر مهاجرت کانادا بنویسیم بهتر نیست ؟ یه دست که صدا نداره اگه با هم جمع بشیم شاید یه اتفاقی بیافته .

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:16 ق.ظ.

      نرگس جان دمشق حدود ۲ هفته طول میکشه که جواب بده.
      به اعتقاد من باید اول با ویزا آفیس مکاتبه داشت و اگر دیدید که داره مزخرف جواب میده ، آن موقع به وزیر نامه نوشت. ولی نه یک نامه مشترک. هر کس نامه جداگانه بفرستد تا این شبهه بوجود نیاد که یکنفر نامه تهیه کرده و از بقیه هم امضا گرفته!!!
      خوش باشی

  13. امید said,

    ژوئیه 22, 2010 در 6:50 ق.ظ.

    امیر جان
    سلام
    امیر جان من برای کبک اقدام کردم و الان حدودا هفت ماهه که منتظر رسیدن مدیکالم هستم و متاسفانه وکیل هم دارم
    امیر جان شما پشنهاد میکنید که من هم نامه ای به وزیر مهاجرت یا نخست وزیر کانادا ارسال کنم ؟؟
    اگر براتون امکان داره میشه به من کمک کنید و بگید که فرمت این نامه باید چه طور باشه و باید این نامه را چطور و به چه آدرسی ایمیل کنم
    بی نهایت از لطفتون و از مطالبی که برای کمک به ما مهاجرین است ممنونم .

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:17 ق.ظ.

      امید جان اول با ویزا آفیس مکاتبه داشته باش و آن هم باید مشاورت انجام دهد. اگر جواب بیربط گرفتی ، آن موقع به وزیر نامه بزن.
      خوش باشی

  14. جلیله said,

    ژوئیه 22, 2010 در 7:31 ق.ظ.

    موضوع اصلا مسلمانی و یا خاورمیانه ای و هندی و پاکستانی و ایرانی نیست. موضوع مربوط به بالادستهای این ملیت ها است. بالا دست های اونا وجهه بین المللی معقولی دارن!!!!!!!!!

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:19 ق.ظ.

      جلیله جان اگر اینجور باشه ، این نقض صریح حقوق بشر هست که باید جوابگو باشند.
      آیا ۲ نفر را تو یک قبر میخوابانند؟
      خوش باشی

  15. امیر said,

    ژوئیه 22, 2010 در 8:22 ق.ظ.

    با سلام خدمت امیر اقای عزیز. من به ان آدرس ایمیل زدم. minister@cic.gc.ca اگر آدرس دیگه ای هست لطفا من را در جریان بگذارید. ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:20 ق.ظ.

      همین خوبه امیر جان. بین ۱۰ تا ۳۰ روز جواب خواهند داد ، شما رو ۳۰ حساب کن.
      خوش باشی

  16. ali said,

    ژوئیه 22, 2010 در 12:07 ب.ظ.

    سلام امیر جان عزیز.
    امیدوارم که حالت خوب باشه. آقا ما اگه یادت باشه ۱۳ ماه پیش بعد از اینکه پرونده ما رو برای اینتگریتی به دمشق منتقل کردند این پروسس شدیم و یک ماه پیش (درست ۱ روز بعد از ۱ سال که وعده داده بودند) از طریق cic نامه زدیم و استاتوس پرونده رو سوال کردیم که بعد از ۲۸ روز کاری هنوز جوابی نداده اند .
    حالا سوال من از خدمتت این که : ۱- به غیر از نامه زدن به وزیر که انجام خواهیم داد آیا کار دیگری صلاح میدونی که انجام بدیم ، مثلادوباره نامه بزنیم یا نه؟ ۲- بعضی از دوستان میگن احتمال اینکه جواب ندن و مدیکال در راه باشه زیاد است میخواستم ببینم نظر شما چیه؟
    دوست من که ۱ ماه بعد از من اقدام کرده و هنوز رسیو بای … هست (بعد از ۱ سال) با من نامه زد و ۱ هفته ای بهش گفتن که تو صف هستی و صبور باش
    ممنون از کمک های همیشه تو … شاد باشی دوست من

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 1:11 ب.ظ.

      علی جان آنها موظف هستند که پاسخ ایمیل را بدهند. به اعتقاد من دوباره ایمیل بزن و اگر دوباره جواب ندادند میتونی به وزیر نامه بزنی.
      احتمال اینکه مدیکال در راه باشد هست اما ارتباطی به جواب ندادن ندارد.
      خوش باشی

  17. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 22, 2010 در 12:48 ب.ظ.

    سلام امیرخان
    از پاسخ سریعتون به سئوالاتم واقعا به وجد اومدم ازتون بینهایت ممنونم
    میخواستم بگم من مدتهاست دنبال کسب اخبار مهاجرتی انگلیس بودم اما از بد روزگار از آنجایی که نه فامیل و نه دوست صمیمی در انگیس نداشتم دنبال ادم مطمئنی مثل شما می گشتم تا راجع به انگلیس اطلاعاتی بم بده اما نمی دونستم شما اونجا ساکن هستید ! همیشه فکر می کردم ایران هستید بخاطر همین الان که فهمیدم شما اونجا هستید خیلی خوشحال شدم اگه براتون ممکنه و هر وقت فرصت کردید سئوالاتم رو پاسخ بدید
    1- شما در بریتانیا اقامت دایم دارید؟ یا اونجا موقت هستید و قصد هجرت به جای دیگری دارید؟
    2- وقتی گفتید قصد مهاجرت به کانادا ندارید یه کم بهت زده شدم آخه شما رسمی ترین منبع اخبار مهاجرتی به کانادا هستید چطور ممکنه دنبال این همه اخبار باشید و خودتون داو طلب نباشید ؟؟؟؟؟
    3-یه چیز دیگه که نفهمیدم اینه اگر واقعا بریتانیا برای زندگی مساعد نیست( که من هم از خیلی ها شنیده ام ) پس چرا برای کانادا اقدام نمی کنید؟؟ (ببخشید شاید فکر کنید من آدم فضولی باشم ولی قصدم از این سئوال اینه یه مقایسه ابعادی بین کانادا-بریتانیا برام شکل بگیره اگه واقعا بریتانیا از کانادا عقب تره برا اونجا برنامه ریزی کنم ! خصوصا این که شنیده میشه خیلی از همین انگلیسی ها هم برای کانادا اقدام کرده اند)
    امیرخان بابت محبت های بیکران و سخاوتمندانه تون
    پیشاپیش مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 1:23 ب.ظ.

      شقایق جان من هنوز جواب نگرفتم که شما پاسپورت دانمارکی دارید یا خیر؟
      ۱- ما در بریتانیا اقامت دائم نداریم و اقامت دائم از اروپا گرفتن کار راحتی نیست ، همانطور که مسلما میدانید. شما در بین راه به من رسیدید ، اگر از ابتدا با من بودید و مطالب وبلاگ قبلیم را مطالعه میکردید ، اطلاع داشتید که آمدن ما به بریتانیا ، به قصد مهاجرت به امریکا بود. ممکن هست که اگر شرایط مناسب باشد ، اینجا بمانیم اما قصدم جای دیگری غیر از اروپا هست.
      ۲- !!!! علاقه مندی هست. قصد نداشتم که اینجور خود را درگیر اخبار و اطلاعات مهاجرت به کانادا کنم ، اما شرایط پیش آورد. شاید این شرایط ، موارد دیگری را هم پیش بیاورد !!!
      ۳- گفتم که قصدم جای دیگری غیر از اروپا هست. شما چرا از دانمارک میخواهید بروید ، به همان دلیل ، اروپا برای ما شرقی ها جای مناسبی برای زندگی نیست ، البته اگر مورد دیگری برای انتخاب وجود داشته باشد ، وگرنه ، اروپا را عشق است !!!
      بریتانیا از کانادا عقبتر نیست. قوانینش عذاب آور هست. همانطور که گفتید ، بسیاری از انگلیسی ها هستند که در سفارت کانادا در لندن پرونده دارند. پس یک مشکلی هست که آنها هم ترجیح میدهند به کانادا مهاجرت کنند.
      دولت بریتانیا زمانی که قانونی را وضع میکند ، اصلا به فکر مهاجران نیست و فقط منافع خودش را مد نظر میگیرد این موجب میشود که اغلب مهاجران و البته خود شهروندان راضی نباشند.
      من شرایط زندگی در دانمارک را نمیدانم و نمیتونم بین این دو کشور مقایسه داشته باشم.
      خوش باشی

  18. فاطيما said,

    ژوئیه 22, 2010 در 2:52 ب.ظ.

    سلام امير جان
    از اين كه ميبينم هنوز به عنوان مرجع مهاجرت كانادا محسوب ميشي بي نهايت خوشحالم. در ضمن بخاطر امتحانات دانشگاه يكمي دير شده اما از اينكه به من و رضا در ارسال مداركمون هم مثل مرحله سيدني كمك كردي ، تشكر كنم. ايشالا شما و همسرت و دختر گلت هم به هرچي ميخواهيد برسيد. روزي نيست كه رضا در مورد مطالب جديدت بهم خبر نده . شوخي 13 كه واقعا معركه بود و قيافه رضا ديدني بود.
    در ضمن در اولين روز از اتمام امتحاناتم تونستم اين دو سه تا پست آخرت رو بخونم. يه سئوال برام پيش اومد. خودت ميگفتي اين موارد تروريستي و … در زمان سكيوريتي چك انجام ميشه. من فكر ميكردم در بك گراند چك ، صحت مدارك ارسالي مورد بررسي قرار ميگيره. اما الان يكمي بك گراند حالت سكيوريتي چك و پليسي برامون پيدا كرد. ميشه اين مسئله رو برامون تفكيك كني؟
    من آمادگي دارم يك نامه رو براي وزير مهاجرت بنويسم و دوستان اونو شخصا بفرستن. اگه ما بفرستيم ميگن هنوز يكماه نشده دارن نامه نگاري ميكنن و كلا تاثيري نداره . اما فكر ميكنم يه نامه اي بنويسم و توش بنويسم اين نامه رو بصورت فرمت تهيه كرديم و همراه با خيلي از ايرانيهاي منتظر براتون ميفرستيم كه بدونيد خيليها از اين وضعيت ناراضي هستند. به اين موضوع كه آخه آدمهاي حسابي و متمدن ، ايرانيها تا بحال در عمليات تروريستي شركت نداشتن كه شما ها اينقدر روشون زوم كرده ايد. در ضمن توش اشاره كنم كه الان دمشق براي تائيد كردن رسيدن مدارك به ويزا آفيس ، سه ماه طول ميده.
    نظرت چيه؟
    ممنون از راهنماييهات

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 3:07 ب.ظ.

      ممنونم فاطیما جان از لطفت و انشاءالله که خیلی زود نتیجه دلخواه را دریافت کنید.
      همانطور که قبلا هم گفتم ، بک گراند چک شامل ۲ مرحله میشه:
      ۱- چک کردن مدارک ارسالی از لحاظ صحت و سقم و اعتبار آن. که این مرحله تا پیش از صدور مدیکال انجام میگیرد و زمانی که تکمیل گردید ، مدیکال صادر میشود.
      ۲- چک کردن سوابق جنائی و پلیسی اغلب پس از تحویل مدیکال و تائید آن انجام میشود که در بعضی از مواقع تا ماهها هم ممکن است بطول بیانجامد.
      عوامل خیلی زیادی در آن دخیل هست که اگر اشتباه نکنم به تفصیل در پستی جداگانه آن را نوشتم.
      بابت نامه هم خوب هست اما من اعتقاد دارم اگر هر کس به قلم و شیوه نگارش خود بنویسد ، اثرش بیشتر است و این شبهه بوجود نمیاد که کسی بقیه را شیر کرده !!! حالا شما زحمت نامه را بکش.
      دیر آمدن فایل نامبر دوم بستگی به آفیسر داره و خیلی ها هم ۲ هفته ای گرفته اند. خیلی روی این قضیه حساس نباشید که نشاندهنده هیچ چیزی نیست.
      خوش باشی

  19. Alireza said,

    ژوئیه 22, 2010 در 2:55 ب.ظ.

    I am not entirely sure if you refer to police clearance in Canada or something else. If it is former, as far as I recall it takes about `15 min. to get one!
    RCMP issues them and those representative on behalf of them.
    Just wondering what are you refererring to.
    ezat ziad

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 3:12 ب.ظ.

      بله علیرضا جان پلیس چک کردن هیچ کاری نداره و خیلی خیلی ساده است اما این آقایان دنبال چی هستند ، باید از خودشان پرسید.
      اما بخشی از بک گراند چک همین هست. قبلا یک پست مفصل در مورد بک گراند چک نوشته ام.
      خوش باشی

  20. سما said,

    ژوئیه 22, 2010 در 3:15 ب.ظ.

    سلام امیر عزیز

    وقتی کامنتها ی بقیه بچه ها رو می خونم همه دیگه دارن ناله میزنن…من فکر می کنم حتما کسایی هستند که شاید تا به امروز جواب گرفتند و وب شما رو هم میبینند………..
    ولی شاید چیزی نگن….
    خواهشا اگگگگگگررررر کسی هم موجود زنده تو سفارت دیده بگه…
    وقتی میشنوم کسایی هستند که 1 ساله هنوز recieve هستند اون یه ذره امیدم هم می پره…من که تازه 6 ماه گذشته(هنوز این پراسس هم نشدم)
    یعنی 6 ماه دیکه اینجوری که بچه ها می گن ….
    یه سئوال:
    صبر ایوب چه جوری بوده……
    شاد باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 3:50 ب.ظ.

      سما جان متاسفانه خیلی ها بی جهت رعایت مسائلی را میکنند و از پیگیری خودداری میکنند.
      حرف من این هست که به آنها یادآوری کنید که روی قول و وعده ای که داده اند حساب کرده اید. وقتی آقای وزیر رسما اعلام کرده اند که تا حداکثر ۱۲ ماه پرونده نهائی میشود ، چرا صبر میکنید که ۱۲ ماه بشه و تازه میخواهید ایمیل پیگیری بزنید در صورتی که هنوز مدیکال را هم دریافت نکرده اید؟؟؟؟
      البته هستند افرادی که در چند روز گذشته مدیکال گرفته اند ، اما نسبت به آمار کلی ، خیلی خیلی ناچیز هست.
      بر اساس قول آقایان ، حتی یکنفر هم نباید بلاتکلیف بماند.
      خوش باشی

  21. آریو said,

    ژوئیه 22, 2010 در 3:58 ب.ظ.

    کانادایی؟
    بازهم خوش بحالت.

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:41 ب.ظ.

      نه دوست عزیز نیستم.
      خوش باشی

  22. آریو said,

    ژوئیه 22, 2010 در 4:04 ب.ظ.

    خوب من مطلبت رو خوندم و بهرحال نظر هم دادم. حالا معنیش اینه که یه توک پا زحمت بکش بیا یکی از مطالب من رو بخون:)

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:42 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز. اومدم اما من از سیاست سر رشته ای ندارم.
      خوش باشی

  23. محبوبه said,

    ژوئیه 22, 2010 در 7:41 ب.ظ.

    من فکر میکنم امیر خان تعداد متقاضیان ایرانی خیلی زیاده و اگه اونا به موقع به کار ما رسیدگی کنن، باید شاهد دو یا چند برابر شدن جمعیتشون باشن….

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 8:44 ب.ظ.

      محبوبه جان متقاضی از تمام کشور ها زیاده و باید پاسخگوی تمام متقاضیان باشند. کسی که قول میده باید سر حرفش باشه ، حتی اگر سرش بره!!!
      خوش باشی

  24. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 22, 2010 در 7:51 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    در پاسخ باید بگویم
    1) قطعا شما از قوانین اروپا بهتر از من اطلاع دارید / من 2 بار ویزای کاری از دانمارک دریافت کردم که الان موجب شد اقامت دایم را کسب کنم اما پاسپورت را به ما هنوز ندادند طبق قانون 3 سال دیگر من پاسپورت را دریافت می کنم نکته اصلی فقط همین 2 سال گذشته و بعبارت دیگر همین 2 بار تمدید ویزای کاری بود که الحمدلله انجام شد حالا دیگر ما دارای شماره ملی هستیم و کلیه خدمات اجتماعی اینجا نظیر حق تحصیل رایگان در دانشگاه- بهداشت و درمان رایگان – حقوق بیکاری و …. بهره مند هستیم بعبارت دیگر اگر 3 سال باقیمانده را من نتوانم کار پیداکنم مثل سایر شهروندان دانمارکی حقوق بیکاری می گیرم و بیکاری من موجب کنسل شدن اقامتم نمی شود فقط باید 3 سال حضور فیزیکی اینجا داشته باشم تا پاسپورت را اخذ کنم. از این رو من بعد از آن 2 سال دیگر نرفتم سراغ کار و چسبیدم به درس/ حالا اینجا هم در دانشگاه درس میخونم هم کمک هرینه تحصیلی می گیرم تا این 3 سال سر بیاد
    2) در مورد اینکه چرا میخواهم بروم اینست که تسلط به زبان دانمارکی کلی طول میکشه در حالی که من تاحد زیادی رو انگلیسی تسلط دارم و از همه مهمتر اینکه میخوام حالا که برای این پروژه مهاجرت اینقدر ریسک کردم میخوام کار رو یه سره کنم آمریکا که خیلی سخته و… امیرجان من اغلب کشورهای اروپایی را رفتم ولی انگلیس تا حالا نیومدم من موندم چه قضیه ای در کاره که این همه ملت از انگلیس بد میگن و راه افتادن برن کانادا !!!!! گرچه حتما می دونید که هیچ کجای عالم عدالت اجتماعی اسکاندیناوی رو نداره ثروت انچنان میان مردم سوئد-دانمارک-نروژ و فنلاند مساوی و یکنواخت توزیع شده که مردمان این کشورها رو تبدیل به شادترین مردم جهان کرده /
    نکته دیگری که خیلی حایز اهمییته اینه که هیچ کس از جایی که هست راضی نیست الان اگر بریم سراغ ایرانی های آمریکا اونا هم شروع می کنن به ناله کردن از آمریکا و …. من میخوام به من کمک کنید تا درک کنم اخه کانادا که اینجور که دوستان روایت می کنن هنوز آنچنان مثل انگلیس یا همین سوئد تکامل نیافته پس چرا اینقدر از انگلیس در مقابل کانادا بد می گن؟؟
    سوالاتم زیاده ولی چون طولانی شد موکول میکنم به بعد
    پیشاپیش مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:07 ب.ظ.

      شقایق جان همانطور که اشاره کردی ، صحبت در این زمینه بسیار است. فقط این را بدان که تجربه به من میگه ، اگر یک ایرانی را از فرودگاه امام سوار هواپیما کنند و در فرودگاه نیویورک ، گرین کارت را بهش دهند ، باز هم ناراضی هست. پس سعی کن از کسانی نظر بخواهی که عادلانه و منطقی نظر میدهند.
      اینجور که من متوجه شده ام قوانین در دانمارک شبیه بریتانیا هست. اینجا هم باید در ۲ نوبت ویزا کار خود را که ۳ سال اعتبار دارد تمدید کنی تا بتوانی اقامت بگیری. یعنی ۶ سال!!!
      بماند که همین ویزا کار گرفتن ، برای خودش داستانی دارد.
      تحصیل و خدمات درمانی در بریتانیا کاملان رایگان هست ، حتی اگر با ویزا دانشجوئی اینجا باشید.
      انگلیس علیرغم اینکه جزو اتحادیه اروپا هست اما واحد پولش و نوع ویزایش با دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا متفاوت هست. یعنی شما با ویزا شینگن به انگلیس نمیتوانید بیاید و یورو هم واحد پول نیست.
      من هیچ زمانی نمیگویم که انگلیس بد هست. اما اگر قرار باشه انتخابی داشته باشم ، غیر از اروپا هست.
      فکر میکنم حدودا ۳-۴ سال باشه که ایران نیستید.
      اروپا در قبال ایران ، به اعتقاد من ، بهشت است.
      اما ما الان باید بین خوب و خوبتر یکی را انتخاب کنیم. من اعتقادم این هست که اروپا خوب هست و کشور های مهاجر پذیر خوبتر.
      ولی فکر میکنم که دولت تمام کشور های اروپایی از یک شیوه برای اداره کشور خود استفاده میکنند و لذا تفاوت آنچنانی بین نظر من و شما وجود ندارد.
      علیرغم تمام مشکلات ، کمبود ها و سوء مدیریت هایی که در کانادا وجود دارد ، من کانادا را به انگلیس ترجیح میدهم.
      شما نمیدانید که در این چند سال از این ملت بظاهر متمدن و پیشرفته که همه دنیا قبولشان دارند ، من چقدر دروغ شنیده ام.
      مهمترین مساله این هست که من شخصا به دولت بریتانیا اصلا اعتماد ندارم و صلاح نمیدونم که عمرم را صرف کنم تا چند سال دیگه بتوانم اقامت بگیرم ، هر لحظه امکان دارد عذر ما را بخواهند !!!
      خوش بآساهی

  25. سما said,

    ژوئیه 22, 2010 در 8:26 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    والا اونهایی هم که نامه زدن جواب گرفتن که صبور باشید.

    من فقط از این موضوع میسوزم که ما که یه روزی به ایرانی بودن خودمون غرور داشتیم حالا اونقدر اوضاع کشورمون …………که باید التماس کنیم تکلیفمون رو اونا زودتر روشن کنن…
    با دیدن صلاحیتامون تو لیست یه جای دیگه احساس خوشبختی کنیم و در مقابل با حذف شدنش ……
    ممنون از راحنماییهات

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 9:11 ب.ظ.

      سما جان انشاءالله که روزی خواهد رسید که با پاسپورت ایرانی ، بدون ویزا ، وارد فرودگاه نیویورک شویم. اما تا آن زمان باید از هویت خود دفاع کنیم.
      پس تلاش کنید تا نشان دهیم ، ایرانی کنونی ، با ایرانی سالها پیش ، هیچ فرقی نکرده و عاشق و دلشیفته زندگی در یک محیط مسالمت آمیز با تمام مردم از هر دین و مسلکی هست.
      خوش باشی

  26. شقایق said,

    ژوئیه 22, 2010 در 9:44 ب.ظ.

    سلام دوباره امیر جان باز هم منم شقایق همیشگی…
    امیر جان امروز نامه درخواستی برای تغییر ایمیل و آرامکس کردم سیدنی…
    اونجا هم دیشب زنگ زدم … گفت تغییرات اعمال شده و ایمیل جدیدم و خوند و گفت بقیه همکارها خبر نداشتند …
    اما من محض احتیاط فرستادم …
    فقط خواستم باز هم تشکر کنم و گفتم در جریان قرارت بدم ….
    خوش باشششیییییییییییی

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 8:33 ق.ظ.

      خب خدا را شکر. گفتم که همان تلفن کفایت میکرد.
      خوش باشی

  27. amir said,

    ژوئیه 22, 2010 در 10:28 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امید وارم که خوب وخوش باشی
    آقا من دقیقا نمی دونم که اگه 1000 تا سهمیه پرستاری پر بشه و کیس ما بعد از پر شدن برسه سیدنی چه اتفاقی می افته؟ برمیگرده؟ میره برای سال دیگه ؟
    خلاصه چی میشه ,ما تا دسامبر نمی تونیم اقدام کنیم تکلیف چیه؟
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 8:34 ق.ظ.

      امیر جان اگر سهمیه پر بشه ، مدارک نگهداری میشه تا سال آینده و سهمیه جدید.
      خوش باشی

  28. amir said,

    ژوئیه 22, 2010 در 10:56 ب.ظ.

    در ضمن ما می تونیم برای استانهای کانادا از طریق اسکیل ورکر(پرستاری) البته به جز کبک در خواست بدیم؟
    اگه این امکان هست کدام استانها و اگه امکان داره لینکشونم به ما بدین
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 8:35 ق.ظ.

      شما میتونید برای استانها هم اقدام کنید ، اما من در این زمینه اطلاعاتی ندارد و از خود سایت اداره مهاجرت میتونی اطلاعات بگیری.
      خوش باشی

  29. مينا said,

    ژوئیه 23, 2010 در 8:16 ق.ظ.

    سلام
    با اجازه لينكت مي كنم براي همون فرومي كه دو تا اتوبوس 2004 و 2005 منتظر مديكال داريم» شايد به خود آييم»
    مرسي از دغدغه هاي عام المنفعه ات
    پيروز باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 8:38 ق.ظ.

      والا من فکر میکردم چون پرونده های ۲۰۰۶ را هم بردن ورشو ، پس داستان ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ تمام شده ، اما ظاهرا این قصه ادامه داره !!!
      انشاءالله که تکلیف همه شما خیلی زود معلوم بشه.
      خوش باشی

  30. سما said,

    ژوئیه 23, 2010 در 9:16 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز
    تو این حدودا 1 ماه مشاور های بیمار انقدر تبلیغات جالب رو شروع کردن جاتون خالی باشه…
    لیست مشاغل جدید ,در کمتر از 12 ماه ویزای کانادایی خود را دریافت کنید…..
    وقتی بهشون زنگ میزنی میگن بله درسته و خیلللییی ها رفتند…

    واقعا سر خوشند…..

    ا

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 9:20 ق.ظ.

      خب بله سما جان درسته ، خیلی ها رفتند اما خیلی ها هم مانده اند بدون هیچ خبری !!! تکلیف آنها چیست؟
      کی میدونه که شما جزو کدام دسته هستید؟
      من امیدوارم که واقعا دولت کانادا به قول خودش پایبند باشه ، البته نشان میده که نبوده !!!
      خوش باشی

  31. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 23, 2010 در 1:35 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    از پاسخ تون خیلی ممنونم
    3 سئوال برام پیش اومد ممنوم میشم هر وقت فرصت کردید راهنمایی کنید/
    1- من خوب متوجه نشدم فرمودید 2 بار باید ویزا رو تمدید کرد هر کدوم 3 سال اعتبار داره ؟؟؟ که روی هم میشه 6 سال/ و بعد از این 6 سال اقامت دایم رو میدن ؟؟؟یعنی هر بار که ویزا موقت تمدید میشه 3 سال اعتبار داره ؟؟ در دانمارک هر ویزا 1 سال اعتبار داره که بعد از 2 تا ویزا اقامت دایم رو میدن با این تفاوت که پاسپورت رو 3 سال بعدش میدن تا ببینن موندگار هستی یا میخوای بازم جا عوض کنی !!؟؟؟
    2- از سخنانتون فهمیدم خیلی اذیت شدید منهم خیلی تا حالا اذیت شدم اما سئوال کلیدی اینجاست «» اگر بریتانیا هم مثل کانادا با زحمت کمتری(در واقع بدون زحمت) اقامت دایم میداد اون موقع باز هم کانادا رو انتخاب میکردید یا بریتانیا رو ؟؟در واقع علت تمایل شما به کانادا مربوط به این میشه که پروسه اقامت دایم کانادا براتون آسان تر ، مطمئن تر و ریسک و زحمتش کمتره ؟؟؟ یا نه به بالابودن امکانات رفاهی و خدمات اجتماعی کانادا مربوط میشه؟؟
    3- میخواستم بدونم تا حالا به کانادا مشرف شدید یا نه ؟؟؟راستی تو این مدت که بریتانیا بودید کشورهای دور و پر رو سری زدید یا نه؟؟؟ چه کشور های ؟؟؟؟
    من شرمنده محبت های شما هستم
    بازم مثل همیشه پیشاپیش مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 3:40 ب.ظ.

      شقایق جان
      ۱- شما باید حداقل ۵ سال در بریتانیا اقامت داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم را اخذ کنید البته صحبت هست که این مدت به ۷ سال افزایش پیدا کند. ویزا کار در بریتانیا برای دوره ۳ ساله صادر میشه (حداکثر) و لاجرم باید تلاش کنید که در ۲ نوبت ویزا اخذ نمائید تا شرایط لازم جهت اقامت دائم را کسب نماید.(اگر تا آن زمان بنا به هر دلیلی شغل خود را از دست نداده باشید). در قانون هست که اگر بین ۲ تا ۵ سال اقامت داشته باشید میتوانید درخواست اقامت دائم نماید که اغلب در زمانی با درخواست اقامت دائم شما موافقت میشود که ۵ سال را پر کرده باشید !!!
      ۲- آن موقع بستگی به شرایط کار و شغلی داشت. اگر شاغل بودم و نگرانی دیگری نداشتم ، فکر جای دیگری – کانادا یا هر کشور دیگری – را نمیکردم. متاسفانه دولت بریتانیا نشان داده که غیر قابل پیش بینی و اعتماد هست و قوانینش مدام در حال تغییر البته ، به ضرر مهاجران خارج از اتحادیه اروپا ، میباشد. اشتباه نشه ، من صرفا به کانادا تمایل ندارم ، به جایی تمایل دارم که دغدغه هایم را کاهش دهد. از لحاظ امکانات رفاهی هیچ تفاوتی بین بریتانیا و کانادا نمیبینم و شاید خدمات اجتماعی در بریتانیا بهتر از کانادا باشد.
      ۳- خیر تا به الان به کانادا نرفته ام. ویزا ما فقط مخصوص بریتانیا هست و علیرغم اینکه در قلب اروپا هستیم ، مجاز به سفر به دیگر کشور های اروپایی نیستیم.
      خوش باشی

  32. صحرا said,

    ژوئیه 23, 2010 در 3:42 ب.ظ.

    امیر جان
    آیا امکانش هست کسی شهر مقصد را بعد از ارسال مدارک برای دمشق عوض کند؟
    ممنون از توجهت.

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 3:43 ب.ظ.

      صحرا جان هیچ تفاوتی نمیکنه که شما کجا لندینگ کنید. فقط باید غیر از کبک باشه و نگران شهر تعیین شده توسط خودتان جهت اقامت ، نباشید.
      خوش باشی

  33. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 23, 2010 در 5:06 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    مرسی از محبتت به من
    میخواستم بپرسم اگه کسی یه دونه از این ویزاهای کاری 3 ساله رو اخذ کنه (و هنوز اقامت دایم رو نگرفته باشه) تحصیل این ادم در دانشگاه های بریتانیا رایگان هست یا پولی؟؟در واقع برای تحصیل رایگان باید اقامت دایم داشت یا یکی از همین ویزاهای 3 ساله کافی است؟؟
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 5:28 ب.ظ.

      تحصیل در دانشگاه های بریتانیا هیچ زمانی رایگان نخواهد بود. شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی ، حدودا ۳ – ۴ برابر دانشجویان بریتانیایی و دانشجویان عضو اتحادیه اروپا میباشد و این منوط به اخذ اقامت دائم میباشد.
      ویزا ۳ ساله هیچ تسهیلاتی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.
      خوش باشی

  34. مامان دریا said,

    ژوئیه 23, 2010 در 6:08 ب.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز از کوزه همان تراود که دروست : )) گویا دفتر وزیر مهاجرت هم یکی دوتا الگوی پاسخ دهی داره که همون ها رو به عنوان جواب ارسال میکنه . من فکر میکنم سر دواندن متقاضیان ایرانی در سفارت دمشق یک سیاست کلی از بالاست.

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 8:13 ب.ظ.

      دوست عزیز ، متاسفانه ایرانی ها هیچ زمانی با هم هماهنگ نبوده اند. اگر بخواهند میتوانند دولت را از طریق مطبوعات و مجلس نمایندگان به چالش بکشند. میدانید که مطبوعات در خارج ، منتظر این قضایا هستند !!!
      خوش باشی

  35. مامان دریا said,

    ژوئیه 23, 2010 در 8:55 ب.ظ.

    امیر خان از اشاره ی جالبت ممنونم .

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2010 در 9:21 ب.ظ.

      خواهش میکنم
      خوش باشی

  36. maryam said,

    ژوئیه 24, 2010 در 4:12 ق.ظ.

    جناب اقای امیر خان
    من همسر مریم هستم اینجا جا داره که خاضعانه به شما ادای احترام کنم به انسانی وارسته و نوع دوست که با داشتن مشکلات و گرفتاری های خاص کشورهای غربی بی تکلف و هیچ چشمداشتی وقت خودش رو جهت حل و فصل مشکلات هموطنانش صرف میکنه به قول ویل دورانت شما کسی هستید که دیگران رو وادار میکنید که کلاه از سر بردارند . بی تعارف من که از این رفتار شما بوجد امدم و بعد از مدتها فراموشی غرور ملی یکبار دیگه جانانه به ایرانی بودن خودم افتخار کردم . زنده و جاوید باد ایرانی و پاینده باد ایران زمین شاد باشید

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:49 ق.ظ.

      بزرگوارید دوست عزیز و من را شرمنده میکنید.
      به امید روزی که تمام ایرانی ها در تمام دنیا با هم باشند و نه از هم گریزان. این مساله ای هست که شدیدا من را آزار میدهد و موجبات سوء استفاده دیگران از این مساله را فراهم مینماید. مسلما آن زمان هست که میشود به داشته هایمان افتخار کنیم.
      باز هم ممنون.
      خوش باشی

  37. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 24, 2010 در 4:28 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    یعنی اگر من پاسپورت دانمارکی ام را بگیرم شهریه دانشگاه برای من در حدود همان دانشجویان بریتانیایی است؟ بعبارت دیگر اگر من پاسپورت دانمارکی ام را بگیرم شهریه دانشگاه برای من در حدود یک سوم الی یک چهارم دانشجویان خارج اتحادیه اروپا است ؟؟؟
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:53 ق.ظ.

      شقایق جان شهریه دانشگاه برای دانشجوی اروپایی و بریتانیا یک مقدار خیلی جزئی اختلاف داره که قابل ذکر نمیباشد.
      بله ، شما با پاسپورت دانمارکی میتوانید شهریه ای معادل یک چهارم شهریه دانشجوی غیر اروپایی پرداخت کنید.
      خوش باشی

  38. صحرا said,

    ژوئیه 24, 2010 در 9:35 ق.ظ.

    مرسی امیرجان

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 10:02 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  39. شقایق دانمارکی said,

    ژوئیه 24, 2010 در 10:52 ق.ظ.

    در پاسخ به همسر MARYAM و امیرجان

    سلام امیرجان
    اولا بابت کمک هاتون خیلی ممنونم
    ثانیا میخواستم اینو بگم من هم مثل شما اگر کاری از دستم بربیاد دوست دارم برای همنوعم انجام بدم اما بعضی وقت ها که به تور آدم های ناتو میخورم به تور آدم های میخورم که کلی بهشون خدمت کردم و جواب خدمتم رو با ….. میدن با خودم عهد میکنم که منم دیگه به جمع ناتو ها بپیوندم اما ادم وقتی به تور انسان های وارسته ای مثل شما میخوره دیگه میمونه واقعا چی بگه ؟؟؟ !!!!
    کلام قاصره فقط میتونم حرفهای همسر مریم خانم رو در بالا کپی پیست کنم چقدر حق مطلب رو زیبا بیان کردند»»شما کسی هستید که دیگران رو وادار میکنید که کلاه از سر بردارند . بی تعارف من که از این رفتار شما بوجد امدم و بعد از مدتها فراموشی غرور ملی یکبار دیگه جانانه به ایرانی بودن خودم افتخار کردم . زنده و جاوید باد ایرانی و پاینده باد ایران زمین شاد باشید»»
    خیلی دوستون دارم و از صمیم قلبم براتون آرزوی موفقیت وسلامتی میکنم
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 1:39 ب.ظ.

      ممنونم شقایق جان. بزرگواری شما دوستان قابل ستایش هست.
      به امید روزی که هیچ ایرانی ناتو در داخل یا خارج کشور وجود نداشته باشد.
      من هم آرزوی بهترین ها را برای شما دارم.
      خوش باشی

  40. سپیده said,

    ژوئیه 25, 2010 در 9:17 ق.ظ.

    سلام
    برای ترجمه شناسنامه باید همه صفحات باشه حالا که قوانین عوض شده من چه مدارکی باید برای سوریه بفرستم لطفا لینکش وبرام بگذارید از اینکه وقت می گذلرید و جواب می دید ممنونم

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:31 ق.ظ.

      خب بله باید همه صفحات ترجمه بشه ، متوجه منظورتان نمیشم!!! خود دارالترجمه میدونه که باید چکار کنه.
      بر اساس چک لیست دمشق باید مدارک را ارسال کنید.

      Click to access E37099.pdf

      خوش باشی

  41. سپیده said,

    ژوئیه 25, 2010 در 9:24 ق.ظ.

    سلام

    یک سوال دارم می شه پول از حساب کم بشه و مدارک برگشت بخوره یک نگاه به این ادرس بکنید http://www.canadavisa.com/canada-immigration-discussion-board/april-2010-applicants-t38471.2670.html
    بعضی ها پول از حسابشون کم شده ولی برگشت خوردن شاید هم اشتباه نوشتاری داره

    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:36 ق.ظ.

      نه سپیده جان اگر مدارک از سیدنی برگشت بخوره ، پول کم نمیشه.
      خوش باشی

  42. سپیده said,

    ژوئیه 25, 2010 در 9:29 ق.ظ.

    بازم سلام
    ببخشید یکی یکی سوالام یادم می یاد اینها که پرونده هاشون خیلی طولانی شده cips

    کمکی بهشون نمی کنه یعنی اگه پول بدن نمی تونن ببینن پرونده در چه مرحله ای هست وجزییاتشو داشته باشن
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:37 ق.ظ.

      چرا سپیده جان با کیپس میشه متوجه شد که تا با حال چه عملیاتی روی پرونده انجام شده و در چه مرحله ای هست.
      خوش باشی

  43. سپیده said,

    ژوئیه 25, 2010 در 9:59 ق.ظ.

    سلام

    من خیلی ممنون هستم چقدر زود جواب د ادی میگم پس چرا اینها که یک ساله پندینگ هستن این کارو نمی کنند این گزارش اضافه تر از کلمات پندینگ و……. هست یا نه

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 10:10 ق.ظ.

      سپیده جان تا زمانی که ویزا صادر نشود ، همه پندینگ هستند !!! این کلمه درستی نیست و من قبلا بارها گفتم که از بکار بردن این کلمه نامناسب برای خود استفاده نشود !!!
      متاسفانه ما ایرانی ها فقط خوب بلدیم غر بزنیم و اگر برای کاری قرار باشد که هماهنگی شود ، همه خود را کنار میکشند و به امید دیگران میمانند !!!
      خوش باشی

  44. maryam said,

    ژوئیه 27, 2010 در 4:35 ق.ظ.

    با سلام
    شقایق خانم دانمارکی من ازتون یه سوال داشتم.ممنون می شم اگه لطف کنید و جواب بدید.شما از چه طریقی ویزای کار برا دانمارک گرفتید؟ دوستی اشنایی داشتید اونجا؟چجوری می شه لیست مشاغل مورد نیاز دانمارکو پیدا کرد؟
    ممنونم عزیز

  45. سپیده said,

    ژوئیه 27, 2010 در 7:42 ق.ظ.

    سلام

    من فایل نامبر اول را دریافت کردم

    حالا چند تا سوال دارم خیلی ممنون تا اینجا خیلی به من کمک کردی امیدوارم همیشه موفق باشی

    شوهرم مین اپلیکنت هست و10 سال پیش محل کارش وعوض کرده واومده جای فعلی
    حالا سوال ایا از جای قبلی هم باید نامه بگیره یا نه

    ایا باید ریز نمرات هر دومون و بعد از ترجمه ارسا ل کنیم

    باز هم ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 8:40 ق.ظ.

      خب به سلامتی.
      سپیده جان اگر در فرم ها جایی محل کار قبلی ایشان را ذکر کرده اید ، باید مدرکش را هم ارسال کنید. ریز نمرات حتما میخواهد.
      خوش باشی

  46. سپیده said,

    ژوئیه 27, 2010 در 11:09 ق.ظ.

    سلام

    در فرمهای سیدنی ما فکر کردیم فقط شغلهای مثل قضاوت و……… استخدام دولت حساب می شه واعلام نکردیم الان باید نامه تغییر بزنیم استخدام پتروشیمی درست می گم

    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 11:36 ق.ظ.

      بله. اگر شغلی جزو مشاغل دولتی محسوب میشود ، باید ذکر گردد. باید فرم را تغییر دهید و با یک نامه دلیل تغییر را توضیح دهید.
      خوش باشی

  47. سپیده said,

    ژوئیه 29, 2010 در 1:36 ب.ظ.

    سلام

    من چند تا سوال دارم ببخشید من خیلی وقت شما را می گیرم

    1 .ترجمه پاسپورت نیاز است برای ارسال مدارک به سوریه
    2.منظر از این ایتم نمی فهمم باید چی بفرستم
    Transcripts: original transcripts of all degrees must be submitted in university-
    sealed envelopes.
    3.ایا مدارکی که دال بر داشتن فامیل در خارج از کشور است باید کپی برابر اصل شود
    یا کبی کافییه
    4. ما می خواهیم با کریدیت کارت پول پرداخت کنیم همون فرم مرحله اول برای payment باید استفاده کنیم
    خیلی ممنون از راهنماییت
    امیدوارم همیشه سلامت وشاد باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 2:20 ب.ظ.

      ۱- سپیده جان پاسپورت یک مدرک بین المللی و ترجمه کردن آن معنی ندارد. ولی باید برابر اصل شود و ارسال گردد.
      ۲- ریز نمرات دانشگاه را باید بدهید ترجمه و آن را هم با مدارک ارسال کنید.
      ۳- تمام مدارک یا باید اصل ترجمه شده باشد و یا کپی برابر با اصل شده ، شاید کپی معمولی را قبول کنند ، اما ریسک هست.
      ۴- متوجه نشدم ، «همون فرم مرحله اول» یعنی چی؟
      خوش باشی

  48. سپیده said,

    ژوئیه 29, 2010 در 5:55 ب.ظ.

    سلام
    منظورم فرم 5620 imm که در مرحله اول پر کردیم اگه بخوام با کریدیت پرداخت کنم این مرحله هم همین و باید پر کنم
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 6:01 ب.ظ.

      نه سپیده جان. ایمیل دریافتی از سیدنی کانادا را اگر پرینت بگیری و بفرستی ، حاوی مشخصات مبلغ پرداختی هست و همان کفایت میکند.
      خوش باشی

  49. سپیده said,

    ژوئیه 29, 2010 در 6:16 ب.ظ.

    سلام

    مگه نباید هنگام ارسال مدارک به سوریه بازهم یک مبلغی پول پرداخت کنیم

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 7:41 ب.ظ.

      نه سپیده جان چه مبلغی؟
      شما ۲ بار پول باید بدهید. یک بار پولی هست که بابت بررسی پرونده پرداخت میکنید به سیدنی کانادا. یکبار هم موقع صدور ویزا به دمشق.
      خوش باشی

  50. سحر said,

    ژوئیه 30, 2010 در 3:11 ب.ظ.

    سلام

    خیلی ممنون
    از مدرک فوق لیسانس مدیریت ساخت کمتر از یک سال گذشته ولی سابقه کار مرتبط با مدیریت ساخت بیش از 2 سال حالا امتیاز فوق لیسانس را به ما میدهنه در ضمن کل سابقه کاری که داریم بالای 15 سال

    • امیر said,

      ژوئیه 30, 2010 در 3:56 ب.ظ.

      شما بالاخره سپیده هستی یا سحر؟!!! اگر ایمیل خودت را ننوشته بودی اصلا امکان نداشت بتونم پاسخ کامنت را بدم!!!
      شما امتیاز فوق لیسانس و امتیاز کامل سابقه کار را خواهی گرفت.
      خوش باشی

  51. سحر said,

    ژوئیه 31, 2010 در 4:32 ق.ظ.

    سلام

    خیلی ممنون که جواب دادی

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 9:33 ق.ظ.

      خواهش میکنم سحر جان !!!
      خوش باشی

  52. سپیده said,

    ژوئیه 31, 2010 در 4:35 ق.ظ.

    سلام

    خیلی ممنون که جواب دادی
    حق با شماست من توجه به اسم نکردم

    مرسی

  53. شهرزاد said,

    آگوست 3, 2010 در 11:09 ق.ظ.

    سلام
    من از پرونده هاي قديمي هستم 2006 فايل نامبراولم را گرفتم ولي هنوز هيچ خبري نشده ودر مرحله in prosses هستم اگر ممكنه اطلاعاتي به من بدهيد

    • امیر said,

      آگوست 3, 2010 در 1:29 ب.ظ.

      شهرزاد جان پرونده شما متعلق به چه ماهی هست. تا آنجا که من اطلاع دارم ۳ ماهه اول را به ورشو انتقال دادند. البته فکر میکنم که بخشی از آنها در دمشق بماند و انشاءالله که بزودی از شما آپ دیت مدارک را بخواهند.
      خوش باشی

  54. شهرزاد said,

    آگوست 3, 2010 در 11:12 ق.ظ.

    اگر در مورد پرونده هاي قبل از 2007 يعني قديمي ها اطلاعاتي داريد بگوييد
    ممنون

  55. شهرزاد said,

    آگوست 4, 2010 در 4:11 ق.ظ.

    پرونده من مال دسامبر 2006 است وكيل هم ندارم و نمي دونم كي از من مدارك ميخوان كه براي امتحان ielts اقدام كنم البته تو 2006 يك بار امتحان دادم ولي تاريخ اون گذشته درضمن يك پسر 15ساله دارم كه ميترسم دير بشه واون مشمول سربازي بشه لطفا منو راهنمايي كنيد
    ممنون

    • امیر said,

      آگوست 4, 2010 در 8:52 ق.ظ.

      والا شهرزاد جان فکر میکنم که الان زود باشه و باید صبر کنید. ایلتس را هم باید دوباره بدی.
      اگر برایت امکانش هست ، میتونی با یک ویزا تحصیلی ، پسرت را خارج کنی. اما اصلا نمیشه پیش بینی کرد که کار شما چقدر طول خواهد کشید. البته ویزا دادن به یک پسر مجرد هم خودش داستانی دارد ، ولی باید تمام راه ها را امتحان کرد.
      خوش باشی

  56. sia said,

    دسامبر 10, 2010 در 2:33 ق.ظ.

    با ما به كانادا سفر كنيد/ گارانتي با تضمين در ۱۵ روز/ فرانسه،
    آلمان، بلژيك، سوئد، هلند، نروژ، اسپانيا در ۱۵ روز/ از تجربه ۲۰ ساله
    ما استفاده كنيد

    Canada 15000 USD

    Europe 10000 USD

    canada@hush.com

    اگر مايل بوديد، ايميل بزنيد تا شماره تلفنم را برايتان ارسال كنم يا تلفن خود را برايم بفرستيد/ ما شما را تا خاك كانادا يا اروپا همراهی ميكنيم

    حركت از تركيه، سوريه و…/ سفر هوائی


برای امیر پاسخی بگذارید لغو پاسخ