آزمایشات و معاینات پزشکی جهت مهاجرت به کانادا

دوستانی که مدیکال خود را دریافت کرده اند و آزمایشات و معاینات خود را انجام داده اند ، اطلاع دارند که ، فرم های مدیکال شامل چندین قسمت هست که یک قسمت از آن که یک فرم با زمینه سفید رنگ با فونت نوشتاری سبز رنگ که شامل اطلاعات شخصی متقاضی ، فایل نامبر ، شهر مقصد و …… میباشد و عکس متقاضی نیز بر روی آن الصاق شده و به مهر ویزا آفیس ، ممهور میباشد و جنبه معرفی نامه دارد ، توسط ویزا آفیس به آدرس متقاضی ارسال میگردد.
متقاضی با در دست داشتن آن به پزشک معتمد اداره مهاجرت مراجعه میکند تا آزمایشات و معاینات مرسوم توسط پزشک انجام پذیرد.
قسمت های دیگر فرم مدیکال در اختیار پزشک میباشد و توسط ایشان تکمیل میگردد و نهایتا پس از انجام آزمایشات و معاینات ، نتایج به آدرسی که ویزا آفیس اعلام کرده ، ارسال میگردد.
قسمت های دیگر فرم مدیکال را که در اختیار پزشک هست و ممکن هست هیچ زمانی موفق به مشاهده آنها نشوید را در اینجا قرار داده ام تا در صورت تمایل دانلود و قبل از مراجعه به پزشک آنها را مطالعه کنید تا با آزمایشات ، معاینات و سوالاتی که از شما خواهد شد ، آشنا شوید.

خوش باشید

98 دیدگاه

  1. سعید said,

    ژوئیه 24, 2010 در 3:36 ق.ظ.

    سلام بر امیر آقا
    یه سوال کوچیک ؟ من 7 امتیازبرای 67 آوردن کم دارم که به همین خاطر توی فرمها 4 تا مهارت زبان رو زدم متوسط که میشه 2 که بشه 8 امتیاز اما سوال اگه من مثلا بعضی از مهارتهامو بشم بالا که4 بشه امتیازش میتونم در مقابل یک یا دو اسکیلمو بیسیک بگیرم؟؟

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:37 ق.ظ.

      ایرادی نداره سعید جان فقط باید با یک نامه آن را توضیح دهی. از طرفی اگر سطح زبان از دید آفیسر پائین باشه ، احتمال مصاحبه را بالا خواهد برد.
      خوش باشی

  2. بهمن said,

    ژوئیه 24, 2010 در 3:48 ق.ظ.

    مرسی امیرخان. خیلی عالی بود.
    یه سوال داشتم. من تا به حال سه بار عمل جراحی داشتم که شامل آپاندیس، لیزیک چشم و یه عمل سطحی به نام کیست سینوس پیلونیدال بوده. به نظر شما اگه من اشاره ای به این عمل ها نکنم دکتر متوجه می شه؟ اگه بگم می تونه تاثیر منفی بذاره؟

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:45 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      اگر دکتر با معاینه متوجه میشود ، بهتر هست که قبلش به ایشان بگوید تا به همه چیز شک نکنند. اگر هم نه ، بروی خود نیار.
      تاثیر منفی اصلا نداره این مسائل ، فقط احتمال داره که به پزشک متخصص معرفی شوید که آن هم فقط هزینه داره و مشکل دیگری نیست.
      خوش باشی

  3. soolmaz said,

    ژوئیه 24, 2010 در 4:26 ق.ظ.

    salam amir jan.ma ke dar arezuye didaresh lahzeharo mishmarim. Un Biyad ,….

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:50 ق.ظ.

      شاید این موجب شود که بیاد!!! انشاءالله.
      خوش باشی

  4. دلارام said,

    ژوئیه 24, 2010 در 6:28 ق.ظ.

    سلام من منتظر فایل نامبر دوم هستم ویزای کارم ( المان) امده و می خوام شهریور برم.فکر می کنید مشکلی واسه مهاجرت کانادا پیش بیاد!!

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 10:00 ق.ظ.

      نه هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد دلارام جان.
      خوش باشی

  5. دلارام said,

    ژوئیه 24, 2010 در 7:57 ق.ظ.

    در ضمن باید خروجمو و رفتنمو به دمشق اطلاع بدم؟با ایمیل یا پست یا فکس؟

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 10:02 ق.ظ.

      بله باید تغییر آدرس را با ایمیل و یا نامه به آنها اطلاع دهید. فقط به احتمال زیاد پرونده شما به ویزا آفیس برلین منتقل میشود.
      خوش باشی

  6. سعید said,

    ژوئیه 24, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    سلام آقا امیر
    یه سوال کوتاه من 7 امتیاز کم داشتم تا بشم 67 به همین خاطر 4 تا مهارت زبان رو زدم متوسط که هر کدوم میشه 2 و جمعش 8 حالا آیا میتونم که مثلا یک مهارت رو های بشم و در مقابل 2 تا مهارت رو بسیسک بشم یا حتی 3 تا که بازم از 67 پایینتر نمیشه خلاصه اونچه که توی فرمها نوشتیم چقدر لازم الاجراست؟ (سوالمو توی همین مطلب قبلا نوشته بودم ولی ظاهرا پاک شده بود برا همین دوباره نوشتم)

  7. نیما said,

    ژوئیه 24, 2010 در 11:00 ق.ظ.

    سلام امیر جان.با توجه به اینکه دمشق بعد از یک سال جواب ایمیل پیگیریم رو با یک ایمیل اتوماتیک داد دیشب یه ایمیل خطاب به وزیر مهاجرت زدم و کلی گلایه و شکوه و نامه فایل دمشق رو هم ضمیمه کردم و جواب اتوماتیک دمشق رو هم بحالت forward براشون فرستادم و خواستم که شخصا پیگیری کنن.امیدوارم این طوری بالاخره یه خبری بشه.امیر جان این فایلهای مدیکال رو من نتونستم باز کنم.میشه راهنمایی کنی.با سپاس

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 1:41 ب.ظ.

      انشاءالله که خبر خوبی دریافت خواهی کرد.
      باز هم تلاش کن ، نباید مشکلی داشته باشه.
      خوش باشی

  8. خسرو said,

    ژوئیه 24, 2010 در 11:57 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    فقط میشه تشکر فراوان از شما کرد که اینقدر خالصانه به هموطنانتان کمک میکنید

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 1:41 ب.ظ.

      خواهش میکنم ، موجب افتخار هست.
      خوش باشی

  9. فريد said,

    ژوئیه 24, 2010 در 2:12 ب.ظ.

    با سلام
    امير خان طبق معمول كارت بيست بود ، مطالب توي فرمها بسيار سودمند بود و راهنماي خوبي هست براي جواب دادن به سئوالات پزشك،

    موفق باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 2:37 ب.ظ.

      ممنونم فرید جان. خوشحالم که مفید بوده.
      خوش باشی

  10. COIL said,

    ژوئیه 24, 2010 در 2:29 ب.ظ.

    سلام

    تازه با وبلاگتون آشنا شدم.برام جالب و آموزنده بود.لینکی که به دوستتان دادید و در باره مدیران نوشته بودن هم خیلی عالی بود

    ارادتمند

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 2:38 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت دوست عزیز.
      خوش باشی

  11. Holly said,

    ژوئیه 24, 2010 در 5:43 ب.ظ.

    Hi Amir. First, sorry for writing in English. unfortunately, I haven’t got Arabic font on my laptop. If you remember, last year in July I received the letter of update and now after almost a year I got my medical instructions letter which I’m going to do the tests here in Birmingham. After carrying out this step how long it takes to receive the letter for visa ? It’s been 5 years that I was waiting for this moment and somehow I feel like I have lost my interest as well. Thanks

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 6:35 ب.ظ.

      به به پارسال دوست امسال آشنا. من فکر میکردم که شما رفته اید. خب مبارک باشه.
      به احتمال خیلی زیاد ۲ ماه بعد از ارسال مدیکال ، پاسپورت ریکوست خواهد آمد.
      خوش باشی

  12. علی said,

    ژوئیه 24, 2010 در 6:01 ب.ظ.

    با سلام
    ما برای مهاجرت به کانادا اقدام کردیم .اما همان طور که میدانید طول زمان بروسه مشخص نیست.برای کار در عمان هم اقدام کردهایم و ویزای کار عمان را گرفته ایم. به نظر شما رفتن به عمان بر روی بروسه مهاجرت به کانادا اثر منفی یا مثبت دارد؟
    متشکرم

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 6:36 ب.ظ.

      علی جان اثر منفی که نخواهد گذاشت. اما احتمال طولانی شدن بک گراند چک هست.
      خوش باشی

  13. رامین said,

    ژوئیه 24, 2010 در 8:29 ب.ظ.

    سلام امیر عزیز
    من مشکل تیرویید دارم و قرص می خورم، فکر می کنی مشکلی پیش بیاد.

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 8:38 ب.ظ.

      نه رامین جان مشکلی نخواهی داشت. ولی احتمالا از شما خواهند خواست که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
      خوش باشی

  14. سیاوش said,

    ژوئیه 24, 2010 در 9:06 ب.ظ.

    ممنونم

    مفید بود

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2010 در 9:08 ب.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  15. کمال said,

    ژوئیه 25, 2010 در 4:45 ق.ظ.

    با سلام. من دو تا سوال داشتم ازتون. من مدارکمو برای دمشق فرستادم و موقعیتم توی سایت هم به حالت رسیود در آمد. سوال: من تونستم مدرک کارشناسی ارشدم رو به همراه ریز نمرات به صورت (مدرک موقت) بگیرم که البته قابل ترجمه بود و همون رو ترجمه کردم و فرستادم. آیا احتمال داره که برام مشکلی بابت موقت بودنش پیش بیاد یا نه؟
    من در مورد سابقه کار فقط یک نامه از کارفرما فرستادم و در کنارش هیچ نامه دیگری شامل بیمه و فیش حقوقی نفرستادم. آیا برام مشکلی پیش میاد یا ممکنه پرونده ام رو به تاخیر بیاندازند؟
    از زحمات شما در این وبلاگ بسیار قدردانی می کنم.

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:27 ق.ظ.

      نه دوست عزیز هیچ مشکلی بابت ارسال مدرک موقت برای شما پیش نخواهد آمد.
      کی گفته که بیمه یا فیش حقوقی باید میفرستادید ؟؟؟؟؟!!!!! فقط نامه سابقه کار نیاز هست فقط باید کل مواردی که خود سفارت در چک لیستش یاد آور شده در برگه سابقه کار قید شده باشد.
      خوش باشی

  16. جلیله said,

    ژوئیه 25, 2010 در 7:26 ق.ظ.

    خیلی مفید بود. ممنون و موفق باشید.

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:27 ق.ظ.

      خواهش میکنم
      خوش باشی

  17. ستايش said,

    ژوئیه 25, 2010 در 8:29 ق.ظ.

    خواستم خيلي خيلي ازتون تشكر كنم.
    نوشتار تون بار مثبت و انرژي زيادي به منتظران ميده.

    موفق و پاينده باشين.

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:28 ق.ظ.

      لطف داری ، انشاءالله که همه به آنچه که میخواهند زود برسند.
      خوش باشی

  18. کارنو said,

    ژوئیه 25, 2010 در 1:47 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز، یه سوال برام پیش اومد نتونستم کامنت بذارم اینه که مزاحم شدم و ایمیل زدم ، الان دارم تست میکنم ببینم کامنتم پست میشه!؟

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 2:13 ب.ظ.

      بله کارنو جان کامنت را گرفتم.
      خوش باشی

  19. مريم said,

    ژوئیه 25, 2010 در 6:15 ب.ظ.

    سلام امير جان،ممنون از مطالب مفيدت،من براي مدارك اوليه ،نامه بانكم بنا به دلايلي مبلغ بالايي بود،ولي االان اون پول رو مجبورم از بانك بردارم وتحويل صاحابش بدم!!!الان اگه قرار باشه پول بريزم به حساب اين مبلغ يك دهم خواهد بود!با فرض پذيرفته شدن و خواستن نامه بانك اين مساله برام مشكل ايجاد ميكنه؟ممنون.

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:10 ب.ظ.

      مریم جان سعی کن که آن حداقل پولی که قرار است را در حساب بانکی ات داشته باشی. باید گواهی بانکی ات نشان دهد که حداقل پول را داری ، بیشترش اصلا مهم نیست.
      خوش باشی

  20. جلیله said,

    ژوئیه 25, 2010 در 6:36 ب.ظ.

    با سلام. امیر جان یه سوال فوری. من الان سایتو چک کردم با یه فرم غیر منتظره مواجه شدم که نوشته بود آدرس جدیدتونو بنویسید. جالبه! نمیدونم برای همه این فرم فعال شده یا فقط ما!
    ممنون و موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 25, 2010 در 9:11 ب.ظ.

      جلیله جان احتمالا دارند سایت را آپ دیت میکنند ، صبر کن تا فردا و ببین چی میشه.
      خوش باشی

  21. کمال said,

    ژوئیه 26, 2010 در 10:00 ق.ظ.

    با تشکر، دو تا سوال دیگه هم داشتم.
    در کدوم مرحله است که مدارکمون بررسی میشه؟ قبل از اینکه وضعیت در سایت به
    حالت in process در بیاد یا بعد از اون؟
    مدرک سابقه کار رو چطوری چک می کنند؟ آیا باید توی شرکتی که کار می کنی منتظر شخصی باشی که بیاد اونجا و تحقیق کنه یا اینکه نامه ای یا تلفنی چیزی می زنند؟ یا اصلا چک نمی کنند؟
    از لطف و توجهتون خیلی ممنونم.

    • امیر said,

      ژوئیه 26, 2010 در 10:13 ق.ظ.

      کمال جان از زمانی که مدارک به دست سفارت میرسد ، بررسی آن شروع میشود. زمانی که وضعیت به این پراسس تغییر میکند ، بدین معنی هست که مدارک کامل بوده و امتیاز لازم را کسب نموده اید.
      اگر آفیسر لازم بدانند سابقه کار را چک میکند ، آن هم بدین صورت که با مدیر شرکت تماس تلفنی گرفته میشود.

  22. soolmaz said,

    ژوئیه 26, 2010 در 10:18 ق.ظ.

    salam.ma ke az aval in process budim key emtiyazemun mohasebe mishe va sehate madarek chek mishe? Mamnunam amir jan

    • امیر said,

      ژوئیه 26, 2010 در 10:23 ق.ظ.

      سولماز جان مورد شما متفاوت هست. این را من در مورد پرونده کسانی گفتم که بعد از ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ به سفارت رسیده. مال شما تا الان حساب شده و صحت مدارک هم بررسی و مشخص شده و احتمالا در حال بک گراند چک هستند.
      خوش باشی

  23. سوفيا said,

    ژوئیه 26, 2010 در 11:44 ق.ظ.

    سلام امير جان.
    پيرو پيشنهاد شما درمورد انعكاس «عدم رسيدگي به موقع به پرونده ايرانيان» در روزنامه هاي كانادا ، از دوستي روزنامه نگار در كانادا خواستم كه اينكار را انجام بدهد ايشان هم از من مدرك خواست تا به آن استناد كند. اگه ممكنه مستنداتي كه مي تونم ارائه بدم همچنين فايل اكسلي كه قبلا صحبتش را كردي را در اختيار من قرار بده . پيشاپيش سپاسگذارم

    • امیر said,

      ژوئیه 26, 2010 در 4:56 ب.ظ.

      ممنونم سوفیا جان از توجهت.
      چه مدرکی مستند تر از گفته های خودشان؟
      وزیر محترم مهاجرت در اطلاعیه ای که ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ منتشر کردند به صراحت اعلام نمودند که کل پروسه تا صدور ویزا حداکثر ۱۲ ماه بطول خواهد انجامید. در لینک زیر گفته ایشان درج شده است:
      http://www.cic.gc.ca/english/department/media/releases/2008/2008-11-28.asp
      بر اساس زمانبندی که خود در مورد طول زمان پروسه در دفاتر مختلف مهاجرت اعلام نموده اند ، در مورد دمشق ۶ ماه برای ۸۰ درصد اعلام شده که در لینک زیر قابل مشاهده است:
      http://www.cic.gc.ca/english/information/times/international/02b-skilled-fed.asp
      ضمنا من حداقل ۳ ایرانی را میشناسم که از دفتر لندن اقدام کرده اند و مدیکال آنها باطل شده و هنوز آنها درگیر چک کردن بک گراند هستند.
      خوش باشی

  24. maedeh said,

    ژوئیه 26, 2010 در 6:29 ب.ظ.

    ba salam va tashakor az rahnamai haye shoma
    rastesh man ghablan goftam ke az tarighe quebec eghdam kardam va 1 hafte dige mishe ke 1 sale montazere medicalam
    emrooz khanomi zang zadan az sefarat va ba tavajoh be inke man vakil dashtam vali ba khodam tamas gereftan,,inke address khone ro check kardan va goftan ye seri etelaat mikhan ke man bayad on etelaat ro beheshon bedam emaile mano dobare gereftan goftan email mikonan ke chi mikhan felan ke khabari nashode vali be nazare shoma chi mikhan va chera zang zadan man nashnide bodam be kasi telephon konan..rastesh ye kam negaranam
    nazare shoma chiye?????merci

    • امیر said,

      ژوئیه 26, 2010 در 9:00 ب.ظ.

      مائده جان اصلا نگران نباش. چیز مهمی نباید باشه و قبلا هم سابقه داشته که با شخصی تماس تلفنی داشته باشند. باید منتظر ایمیل باشی و فکر کنم که فردا دریافت خواهی کرد.
      خوش باشی

  25. PARMIDA said,

    ژوئیه 27, 2010 در 6:36 ق.ظ.

    سلام امر جان من و همسرم الان 10 ماهه که FILE NUMBER دوم رو گرفتیم نامه پیگیری هم زیاد زدیم اما تا حالا هیچ جوابی نگرفتیم .
    1- آیا باز هم پیگیری کنیم؟
    2- ممکنه REJECT بشیم ؟

    مدارکمون همه کامله و امتیاز 72 داریم. , IELTS 7
    ممنون از زحماتتون

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 8:38 ق.ظ.

      پارمیدا جان پیگیری را ادامه بده. انشاءالله که آن اتفاق نمیافتد اما تا قبل از صدور مدیکال ، هر احتمالی وجود داره.
      خوش باشی

  26. PARMIDA said,

    ژوئیه 27, 2010 در 6:38 ق.ظ.

    سلام امیر جان من و همسرم الان 10 ماهه که FILE NUMBER دوم رو گرفتیم نامه پیگیری هم زیاد زدیم اما تا حالا هیچ جوابی نگرفتیم .
    1- آیا باز هم پیگیری کنیم؟
    2- ممکنه REJECT بشیم ؟

    مدارکمون همه کامله و امتیاز 72 داریم. , IELTS 7
    ممنون از زحماتتون

  27. مهتا said,

    ژوئیه 27, 2010 در 7:45 ق.ظ.

    با سلام
    می خواستم بدونم چرا فایل نامبر دوم بعضی از دوستان 2 ماه طول می کشه بیاد ولی مال بعضی دیگه فقط یک هفته .من فایل نامبر دومم 10 روزه اومد ولی دوستی رو می شناسم که تقریبا همزمان با من مدارکش رو ارسال کرده ولی 93 روز طول کشیده که فایل نامبر دومش بیاد.تازه بعد از چندین بار ایمیل زدن بعد 93 روز براش فایل نامبر دادن .حالا به نظر شما ما که مدارکمون رو همزمان ارسال کردیم من 83 روز از این دوستم پروندم جلوتره ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 8:42 ق.ظ.

      مهتا جان فایل نامبر نشان دهنده هیچ چیزی نیست و فقط رسید دریافت مدارک میباشد. تماما بستگی به آفیسر دارد که مال بعضی ها زود میآید. ملاک زمان رسیدن مدارک به سفارت هست و نه تاریخ صدور فایل نامبر.
      خوش باشی

  28. soolmaz said,

    ژوئیه 27, 2010 در 11:49 ق.ظ.

    salam.amir jan vase man ke migid emtiyaz mohasebe shode va az aval in process budam.aya hanuz ehtemale reject shodan be elate naghse madarek ya kambude emtiyaz hast? Mamnunam

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 12:32 ب.ظ.

      سولماز جان بخاطر نقص مدرک کسی را رد نمیکنند اما تا زمان صدور ویزا ، احتمال ریجکت شدن هست که دلایل خیلی زیادی میتونه داشته باشه.
      خوش باشی

  29. معصوم said,

    ژوئیه 27, 2010 در 5:55 ب.ظ.

    سلام امیر خان.امیدوارم خوب باشید.یه سوال داشتم.مبلغی که اعلام کردن باید به دلار کانادا باشه یا آمریکا؟

    • امیر said,

      ژوئیه 27, 2010 در 8:55 ب.ظ.

      معصوم جان من درست متوجه نشدم منظور شما از مبلغ ، چه مبلغی هست؟؟!!!!
      اگر منظورتان مبالغی هست که باید به دولت کانادا پرداخت کنید بابت بررسی پرونده و یا لندینگ فی ، خب مسلما باید دلار کانادا باشد.
      خوش باشی

  30. خسرو said,

    ژوئیه 28, 2010 در 4:46 ق.ظ.

    سلام به امیر آقای گل

    امیر جان من از چهارم ژانویه تا حالا 28 جولای هنوز وضعیتم RECIEVED BY VISA OFFICE

    هست یعنی من هنوز پروندم معلوم نشده که امتیاز میاره یا خیر اگه میشه یه کم برام واضح

    بگو ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:16 ق.ظ.

      ببین خسرو جان روال به این صورت هست که پس از دریافت مدارک و محاسبه امتیاز و کنترل مدارک ، اگر مشکلی نباشه ، وضعیت به این پراسس تغییر میکنه. اما الان ظاهرا سایت را دیر به روز میکنند و محاسبه امتیاز اولین کاری هست که آفیسر انجام میده.
      خوش باشی

  31. خسرو said,

    ژوئیه 28, 2010 در 4:46 ق.ظ.

    البته 4 ژانویه فایل نامبر دومم رو گرفتم.

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:17 ق.ظ.

      باید بیشتر صبور باشید.
      خوش باشی

  32. کمال said,

    ژوئیه 28, 2010 در 5:59 ق.ظ.

    با سلام مجدد و تشکر از توضیحات شما
    من باز هم برام سوال پیش اومده:
    من هنوز مشغول خدمت سربازی هستم ولی با وثیقه و هزار درد سر تونستم پاسپورت بگیرم و مدارکم هم که گفتم فرستادم برای دمشق. اما چون کارت پایان خدمت نداشتم، فقط حکم کارگزینی رو فرستادم که توش نوشته ایشون از فلان تاریخ در شهرداری به صورت امریه در حال انجام وظیفه هستند. آیا ممکنه به پرونده ام رسیدگی نکنند؟ آیا ممکنه مشکلی بابت کارت پایان خدمت برام پیش بیاد؟
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:19 ق.ظ.

      به پرونده ات رسیدگی خواهند کرد و انشاءالله که آفیسر محترم روی این قضیه گیری نداشته باشه.
      خوش باشی

  33. فريد said,

    ژوئیه 28, 2010 در 7:02 ق.ظ.

    با سلام
    امير جان مثل اينكه اداره مهاجرت ديگر آيلتس آكادميك قبول نميكنه و بايستي حتماً آيلتس جنرال ارسال كرد ، البته من هم قبلاً كه متن اصلي را خونده بودم همين برداشت را داشتم ، مي خواستم نظر شما رو هم بپرسم.
    راستي تو روند بررسي پرونده ها هيچ تغييري حاصل نشده ؟!!!!
    موفق باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:21 ق.ظ.

      فرید جان سال گذشته هم نوشته بودند که فقط جنرال را قبول دارند ، اما خیلی ها با ایلتس آکادمیک اقدام کردند و نتیجه هم گرفتند.
      تغییری فعلا حاصل نشده.
      خوش باشی

  34. معصوم said,

    ژوئیه 28, 2010 در 7:41 ق.ظ.

    ممنون که شما متوجه منظور من شدیدو جوابمو خیلی دقیق دادید.متشکرم

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:21 ق.ظ.

      خواهش میکنم معصوم جان.
      خوش باشی

  35. رضا said,

    ژوئیه 28, 2010 در 7:47 ق.ظ.

    امیز جان سلام. دو هفته دیگه 12 ماه کامل میشه و ما هنوز در حالت RECEIVED BY… هستیم. خیلی نگران هستم چون نمیدونم چه پیش میاد. امتیاز و مدارک هم کامله ولی هنوز خبری از مدیکال نیست!

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:52 ق.ظ.

      رضا جان چرا پیگیری نمیکنی؟ باید از ۴ ماه پیش پیگیری میکردی و هر ماه ایمیل میزدی. قول دادند و باید بهش عمل کنند !!!
      خوش باشی

  36. سپيده said,

    ژوئیه 28, 2010 در 7:51 ق.ظ.

    سلام

    من 10 سال سابقه كار دارم و مين نيستم .و قرداد من ساليانه مي باشد الان هر 10 سال و بايد ترجمه كنم مي تونم مال سال اخر بفرستم و يك نامه از شركت بگيرم كه 10 ساله اينجا هستم

    خيلي ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:54 ق.ظ.

      سپیده جان کی گفته که باید قرارداد بفرستی؟ هیچ نیازی به ارسال قرارداد نیست.
      خوش باشی

  37. کمال said,

    ژوئیه 28, 2010 در 10:48 ق.ظ.

    با سلام مجدد و ممنون از پاسخهای بسیار خوبتون
    من یه سوال دیگه داشتم:
    من در حال حاضر سرباز هستم. اما با هزار ترفند تونستم پاسپورت بگیرم و برای کانادا اقدام کنم. همونطور که قبلا هم گفتم مدارکم هم فرستادم برای دمشق و الان در حالت رسیود هستم. می خوام بدونم آیا ممکنه بخاطر اینکه کارت پایان خدمت براشون نفرستادم پرونده ام به مشکل بر بخوره؟ البته من مدرکی فرستادم که الان در حال خدمت هستم ولی خوب نمی دونم آیا حتما کارت پایان خدمت می خوان یا نه. چه مشکلی ممکنه برام پیش بیاد؟
    باز هم ازتون ممنونم

  38. کمال said,

    ژوئیه 28, 2010 در 10:49 ق.ظ.

    ببخشید، فکر کردم نوشته هام ارسال نشد دوباره نوشتم. سوالم پشت سر هم تکراری شد.

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:54 ق.ظ.

      اشکال نداره کمال جان.
      خوش باشی

  39. مامان دریا said,

    ژوئیه 28, 2010 در 12:06 ب.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز
    سلام امیدوارم به همراه خانواده شاد وسالم باشید 2 سوال برام پیش اومده اگه نظری دارید لطفا راهنمایی کنید :
    1- در فروم اپلای ابرود خوندم که مثلا شخصی که عازم لندن شده برای تحصیل پرونده اش هم به لندن ارسال میشه آیا این اتفاق درسته ؟ واینکه چرا برای ما که کانادا هستیم این اتفاق نمی افته؟
    2-همانطور که در جریان هستید من و دخترام تا پایان سپتامبر ویزای ویزیتوری داریم و تحت فشار و استرس بسیارزیادی هستیم .آیا راهی هست که در مدت زمان کوتاه از آخرین وضعیت پرونده خبر دار بشیم ؟و بتونیم با استناد به اون اگه در مراحل آخره درخواست تمدید ویزا بدیم اگر نه ! زودتر بر گردیم که دریا به امتحانات شهریور برسه ویکسال عقب نیوفته .حتی اگه لازم باشه اتاوا یا سیدنی هم میریم .

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 12:21 ب.ظ.

      دوست عزیز متاسفانه ، متاسفانه و باز هم متاسفانه بسیاری از افرادی که در آن فروم اظهار نظر میکنند ، نظر شخصی خود را به عنوان قانون و روال !!! میخواهند به دیگران بقبولانند که امروز یک شخص دیگه غوغا کرد !!! و ول کن هم نیست !!!
      ۱- تماما به آفیسر بستگی دارد اما احتمال ارسال پرونده به لندن بسیار زیاد هست. آیا شما آدرس خود را تغییر داده اید و اعلام کرده اید که تا چه زمانی از این نوع ویزا استفاده خواهید کرد؟ افرادی که در کانادا اقامت دارند ، حتی دانشجوئی ، و اقدام میکنند ، مجاز هستند که یکی از دفاتر امریکا را به عنوان ویزا آفیس انتخاب کنند اما چون شما از ایران اقدام کرده اید مجاز به درخواست ارسال مدارک به امریکا نیستید.
      ۲- کوتاه ترین راه ارسال ایمیل به سفارت هست که احتمالا درست جواب نخواهند داد !!! اگر امکان و تمایل تمدید اقامت را دارید و تنها مشکلتان امتحانات دریا هست ، میتونید با سفارت ایران در اتاوا هماهنگ کنید تا آنها این کار را انجام دهند و به این خاطر خود را ملزم به بازگشت نکنید.
      خوش باشی

  40. shima said,

    ژوئیه 28, 2010 در 12:17 ب.ظ.

    با سلام.ما مجددا دیروز یک نامه به دمشق زدیم (از طریقه سایت CIC)چون دمشق به نامه‌ا‌ی که در خصوص وضعیت پروندهمون(پس از گذشت یک سال در وضعیت این پرسس بودن) ارسال کرده بودیم جواب نداد(پس از گذشت ۲۸ روز کاری).اما متاسفانه ایمیلی از دمشق به عنوان confirmationدریافت نکردیم(دفعه قبل ما چنین ایمیلی دریافت کردیم)از طرفی‌ مطمئنیم که در پر کردن فرم مربوطه ایمیل متقاضی از ملزومات است در غیر این صورت اجازه ارسال ایمیل را نمیدهد.اگر چه بد از ارسال ایمیل CIC فرستادن ایمیل را تأیید کرد و گفت حداکثر باید ۲۸ روز صبر کنید.حالا با توجه به این شرایط چطور می‌شه مطمئن شد ایمیل دوم را دریافت کردن؟آیا نیاز هست مجددا ایمیل بزنیم؟

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 12:25 ب.ظ.

      نه شیما جان نگران نباش. بعضی مواقع ایمیل تائیدیه را دریافت نمیکنید و مشکلی نیست. ایمیل شما را دریافت کرده اند.
      خوش باشی

  41. ahmad said,

    ژوئیه 28, 2010 در 2:17 ب.ظ.

    سلام امیرخان
    در پاسخ به شیما خانم اگر تاییدیه دریافت نکنید معنایش این است که انها ایمیل را دریافت نکرده اند این را سفارت تهران به من گفت. احتمالا با browser دیگری غیر از اینترتنت اکپلوررر بوده

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 3:55 ب.ظ.

      احمد جان این دقیقا عکس این چیزی هست که من گفتم !!!
      تا به الان برای موارد و دلایل مختلف ، حدود ۴۰ تا ایمیل به سفارت کانادا در دمشق و لندن زده ام و از این تعداد حدود ۱۰ تا تائیدیه نگرفتم ولی جواب همه را گرفته ام. با اکسپلورر و فایرفاکس هم ارسال کرده ام.
      تا چیزی را مطمئن نباشم نمیگم احمد جان.
      خوش باشی

  42. سپیده said,

    ژوئیه 28, 2010 در 3:46 ب.ظ.

    سلام

    تو چک لیست سفارت ای جمله یعتی چی

    من فکر کردم منظورش قرارداد های قبل و در حال حاضر می باشد نظر شما چیه؟
    WORK EXPERIENCE
    For you and your spouse or common-law partner:
    •notarized employment contracts from your present and past employers, accompanied by an English or French translation
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 3:58 ب.ظ.

      سپیده جان شما درست متوجه شدید ، اما اگر سابقه کار شما موارد مورد نیاز را بطور کامل بر اساس آن چیزی که در چک لیست نوشته را شامل شود ، تجربه نشان داده است که به قرارداد نیازی نیست.
      خوش باشی

  43. مامان دریا said,

    ژوئیه 28, 2010 در 4:39 ب.ظ.

    امیر جان اگر خاطرتون باشه من هم براتون کامنت گذاشتم که بعد از ارسال آخرین ایمیل پیگیری به دمشق تاییدیه نگرفتم مثل اینکه سیستمشون رو عوض کردن و فقط یک مسیج میدن که بعد از 28 روز کاری جواب میدیم.
    در مورد دریا به فاصله ی 500 متری از محل زندگیمون مدرسه ی مورد تایید آموزش و پرورش ایران هست . ولی من حدس میزنم حالا حالا ها از اینا خبری نشه در بهترین شرایط ما بتونینم یکبار ویزا رو تمدید کنیم و تا مارچ2011 بمونیم بعدش همین آش و همین کاسه است اونموقع برگشتن برای دریا سخت تره .

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 6:53 ب.ظ.

      اگر اشتباه نکنم ، ایمیل شما را دریافت کردند و پاسخ هم دادند ، درسته؟
      ببینید اینجور هم نیست ، من تا به الان هر چی ایمیل به لندن زدم ، روز بعد جواب گرفتم و بعضی مواقع تائیدیه هم نگرفته بودم.
      فکر همه چیز و همه جا را باید بکنین ، من حقیقتش به این دولت زیاد خوشبین نیستم و تا الان نشان دادند که فقط حرف میزنند و هر موقع احساس میکنند که داره سر و صدا بلند میشه ، ۴ تا مدیکال و ۴ تا پاسپورت ریکوست صادر میکنند و تا ماهها خیالشان راحت میشه.
      قسمت دوم کامنت شما را برایتان ایمیل میکنم.
      خوش باشی

  44. کمال said,

    ژوئیه 28, 2010 در 8:15 ب.ظ.

    ببخشید فکر کنم جواب سوال من رو فراموش کردید بدید.
    من در حال حاضر هنوز سرباز هستم. اما با هزار ترفند تونستم پاسپورت بگیرم و برای کانادا اقدام کنم. همونطور که قبلا هم گفتم مدارکم هم فرستادم برای دمشق و الان در حالت رسیود هستم. می خوام بدونم آیا ممکنه بخاطر اینکه کارت پایان خدمت براشون نفرستادم پرونده ام به مشکل بر بخوره؟ البته من مدرکی فرستادم که الان در حال خدمت هستم ولی خوب نمی دونم آیا حتما کارت پایان خدمت می خوان یا نه. چه مشکلی ممکنه برام پیش بیاد؟
    باز هم ازتون ممنونم

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 8:32 ب.ظ.

      کمال جان پاسخ دادم. اینم همان پاسخ :
      به پرونده ات رسیدگی خواهند کرد و انشاءالله که آفیسر محترم روی این قضیه گیری نداشته باشه.
      نگران نباش.
      خوش باشی

  45. مامان دریا said,

    ژوئیه 28, 2010 در 8:19 ب.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز
    نه من هنوز نمیدونم ایمیل رو دریافت کردند یا نه؟ 18 جولای فرستادیم (کامنت شماره ی 20 از پست آقای مدیر دوست عزیز به شما گفتم وشما هم پاسخ دادین که مهم نیست برای همین من هم مجددا ارسال نکردم)
    از ایمیلتون خیلی ممنونم .
    آنچه که منو خیلی نگران کرده اینه که هنوز متقاضیانی هستند که از فوریه 2009 ریسیو بای هستند و با پیگیری وکیلشون هم خبری نشده (18 ماه حدودا)

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 8:34 ب.ظ.

      یقین بدارید که اگر اطلاعات بدرستی در داخل صفحه نوشته شده باشد ، ایمیل شما دریافت شده و پاسخ خواهند داد. این مورد بارها امتحان شده است.
      خوش باشی

  46. ahmad said,

    ژوئیه 28, 2010 در 8:51 ب.ظ.

    امیر خان منظور من از ایمیل اونیه که تو فرمت خود وبسایت cic هست به نظرم اون حتما اگه بگیره بلافاصله یک confirm ماشینی میده. دوبار برای یه کار مهم به سفارت در تهران از اون طریق ایمیل زدم و تاییدیه نگرفتم وقتی مشکل پیدا شد و اعتراض کردم گفتنند ما دریافت نکردیم وگرنه تاییدیه میدادیم.البته کار ما هم متاسفانه 45 روزی عقب افتاد

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 9:26 ب.ظ.

      احمد جان میدونم منظورت چی هست. من هم تمام ایمیل هایم را از طریق خود سایت ارسال میکنم که بعضا تائیدیه بهم نمیده اما تا الان پاسخ همه را گرفته ام.
      خوش باشی

  47. آگوست 7, 2010 در 8:21 ب.ظ.

    با سلام .ما نتونستیم فرم هائی رو که گذاشته بودید دانلود کنیم. میشه ما رو راهنمائی کنید چه جوری می شه بازشون کرد.متشکر

    • امیر said,

      آگوست 7, 2010 در 10:07 ب.ظ.

      دوست عزیز فکر نمیکنم که مشکلی باشه و براحتی باید بتونید دانلود کنید. باز هم سعی کنید.
      خوش باشی

  48. مهشاد said,

    آگوست 11, 2010 در 1:44 ب.ظ.

    سلام امیر جان ، من شماره فایل نامبر دارم . آ یا می توانم از طریق سایت پی گیری پرونده ام را دنبال کنم ؟

  49. کسری said,

    سپتامبر 19, 2010 در 3:06 ق.ظ.

    با سلام ،
    یک سوال داشتم،
    اگه بعد از فایل نامبر دوم بیش از 5 ماه طول بکشه ، می شه گفت احتمال بسته شدن یا ریجکت شدن کیس خیلی پایین هست؟
    البته میشه اینطور هم پرسید که : اگه بخوان کیسی رو کلوز یا ریجکت کنند تو همون 2 یا 3 ماه اول پس از فایل نامبر دوم ریجکت یا کلوز می کنند؟
    ممنون.

  50. leila said,

    اکتبر 5, 2010 در 7:28 ب.ظ.

    سلام
    قبل از هر چیز از سایت خوب و مفیدتون ممنون واقعا استفاده کردم امیدوارم با حسن نیتی که دارید در همه امور زندگی موفق باشید.
    من و همسرم مهندس معمار هستیم و 12/2006 یکبار مدارک فرستادیم و جواب دادن بعد از 68 ماه فایل شما بررسی میشود.
    الان در لیست مشاغل معمار می خواهد و امتیاز ما معادل 73 است .آیا اگر الان دوباره اقدام کنم زودتر به نتیجه می رسم؟ آیا در روش قدیم با سر رسید 68 ماه بلافاصله جواب می دهند یا
    تازه فایل نامبر می دهند؟
    اگر فایل قبلی را کنسل نکنم اشکالی ندارد؟
    خیلی متشکرم
    لیلا زمان پور

  51. حسين عارفى said,

    دسامبر 17, 2010 در 8:51 ب.ظ.

    سلام
    لطف كنيد مرا از مدت زمان لازم براى تأئيد دعوتنامه كارى AEO از HRSDC مطلع سازيد.
    بعد از تأئيد قرارداد كارى، بروسه برونده مهاجرت از طريق Skilled Worker جقدر طول مي كشد؟

    با كمال تشكر وقدردانى

  52. hossein said,

    آگوست 28, 2011 در 11:44 ق.ظ.

    salam amir jan
    mikham bedoonam moayenate pezeshki chetory hast?koja anjam mishe?
    mersy by

    • امیر said,

      آگوست 28, 2011 در 12:23 ب.ظ.

      حسین جان معاینات پزشکی شامل معاینه دکتر ، آزمایش خون و عکس از قفسه سینه هست که تماما توسط پزشک معتمد اداره مهاجرت انجام میشود و ایشان شما را جهت آزمایش خون و عکس از قفسه سینه ، به محلی دیگر (احتمالا) معرفی میکنند.
      خوش باشی


بیان دیدگاه