جمع بندی پست قبل

در واقع دو پست قبل !!!

دوستان لطف کردند ، نظرات و پیش بینی های خود را در ارتباط با موضوع پست مربوطه اعلام کردند و من هم هیچ دخل و تصرفی روی آن انجام ندادم و تقریبا میشه گفت که تبدیل شد به یک محیط برای تبادل نظر در ارتباط با موضوع مربوطه.
همانطور که قبلا هم قول داده بودم در این پست میخواهم نظر و البته پیش بینی خودم را از روند بررسی پرونده ها با توجه به شرایط فعلی ، عنوان کنم. البته شایان ذکر هست که این تنها نظر و پیش بینی من هست و طبیعی هست که اگر با آن موافق نباشید.

حقیقت امر این هست که من روی این مساله زیاد خوش بین نیستم !!!
علیرغم اینکه شخص وزیر محترم مهاجرت رسما اعلام کرده بودند که کل پروسه بین ۶ تا ۱۲ ماه طول خواهد کشید ولی ظواهر امر نشان میدهد که آن آمار همش حرف بوده و اخیرا هم در جواب ایمیل دوست عزیزی اعلام کرده اند که پروسه بررسی پرونده ها در دمشق ۱۷ ماه میباشد !!!
البته آمار ثبت شده خودشان در سایت اداره مهاجرت چیز دیگری را نشان میدهد.
به اعتقاد من زمان بررسی پرونده ها بیشتر هم خواهد شد و من حداقل ۲۴ ماه را برای آن پیش بینی میکنم و برای گفته خود دلایلی دارم.
بخشی از این تاخیر و طولانی شدن پروسه متوجه اداره مهاجرت میباشد و بخش دیگری از آن متوجه شخص متقاضی.
۱- وزیر محترم مهاجرت کانادا در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه تلویزیونی ، صراحتا اعلام فرمودند که پرونده ایرانی ها به شیوه خاصی !!! بررسی میشود و طولانی شدن پروسه بررسی ، به دلایلی هست که برای دولت کانادا مهم میباشد.
خب با این اظهار نظر درواقع ایشان آب پاکی را روی دست همه ریختند و اعلام فرمودند که اگر دیدید که بی حساب طول پروسه طولانی شده ، دلیلش این هست !!!
۲- بخش دیگری از این تاخیر ، متوجه شخص متقاضی میباشد.
اصولا ، مهاجر ایرانی ، یک مهاجر «باری به هر جهت» هست. برای این گفته خود دلیل دارم و من بندرت در دیگر ملیت ها این حالت را دیدم و البته به تمام مهاجران ایرانی هم تعمیم نمیدهم:
– مهاجر ایرانی شدیدا علاقه مند هست که از مهلت ۱۲۰ روزه خود بطور کامل استفاده کند !!!
شما فرض کنید که قرار هست ۲ نفر را استخدام کنید و از آنها برای یکروز ساعت ۹ صبح جهت مصاحبه دعوت میکنید. ساعت ۱۰ دقیقه به ۹ از دفتر خود خارج میشوید و تنها یکنفر را میبینید که آمده و بر روی صندلی نشسته و آماده است که از ایشان برای مصاحبه دعوت کنید. ساعت ۵ دقیقه به ۹ مجددا همان نفر اول را میبینید. ساعت ۹ از دفتر خود خارج میشوید که از آنها برای مصاحبه دعوت به عمل آورید که میبینید هنوز نفر دوم نیامده ، در همان زمان یا به شما زنگ میزند و اعلام میکند که تا ۵ دقیقه دیگر میرسد و یا سراسیمه از راه میرسد.
خب ، آیا در همان دید اول ، شما نظر منفی به این شخص پیدا نمیکنید؟؟!!!
وقتی روز ۱۲۰ ام مدارک شما میرسد و یا از آنها مهلت بیشتر میخواهید ، نظر آفیسر مثبت نخواهد بود.
– از دید آفیسر ، مهاجر ایرانی ، به خودش مطمئن نیست و یک فرمی پر کرده و تیری در تاریکی شلیک کرده و پس از آنکه مطمئن میشه که تیرش به هدف خورده ، میره تازه دنبال جمع کردم مدارک !!!
– نکته بد مساله اینجاست که وقتی مدارکش آماده میشه ، میبینه که کلی اشتباه در فرم های اولیه داشته که باید اصلاح کنه و با یک نامه هم دلیل این تغییرات را توضیح دهد.
مساله حل میشه اما قبول دارید که تاثیر جالبی نداره ؟؟!!!
– آفیسر وقتی مدارک مهاجر ایرانی را بررسی میکند و این تناقضات را میبیند و از طرفی ، میبیند که اصلا دقت لازم را در جهت تهیه و ارسال مدارک لازم نداشته ، قبول کنید که مجبور میشه با دقت خیلی زیاد مدارک را بررسی کنه و بقولی مو را از ماست بیرون بکشه. مثال:
در چند خط اول چک لیست صراحتا نوشته شده که ، «کپی مدارک باید تائید شده و برابر با اصل باشد» و هیچ کجای چک لیست نوشته نشده که نامه بیمه باید ارسال کنید.
خب ، وقتی کپی معمولی پاسپورت خود را و نامه بیمه را ارسال میکنید ، دقیقا نشاندهنده این هست که اصلا دقت لازم را در تهیه مدارک نداشتید و خودتان ، آفیسر محترم را مجبور میکنید که کل مدارک شما را با دقت خیلی زیاد بررسی کند تا شاید باز هم از این اشتباهات کرده باشید.
کجای چک لیست نوشته که کپی پاسپورت های قبلی ، کپی ویزا هایی که در پاسپورت هایتان چسبانده شده ، کپی صفحات ورود و خروج پاسپورت را ارسال کنید.
باور کنید که آفیسر با دیدن این مدارک بیربط به این نتیجه میرسد که ، هر چی دم دستتان بوده ریختید تو پاکت و فرستادید و به زمان زیاد برای بررسی دقیق و پیدا کردن مشکل نیاز هست. اصلا اینجوری ، آفیسر فقط دنبال مشکل میگرده که خود متقاضی مقصر هست !!!
– روز ۱۲۰ ام مدارک شما میرسد و آفیسر محترم میبیند که یک نامه روی آن گذاشته اید که «مدرک زبان آماده نشده و به محض آماده شدن ارسال میکنید». مساله حل میشه اما قبول دارید که تاثیر آن خیلی جالب نیست ؟؟!!!

پس ببینید ، تمام این قضایا را نباید گردن اداره مهاجرت و شخص آفیسر انداخت. خودمان هم مقصریم و موجب میشیم که این صف را روز به روز طویلتر کنیم.
اداره مهاجرت کانادا با تغییر قانون از ۲۶ جون در تلاش هست که جلوی این بی نظمی ها را بگیرد که امیدوارم موفق باشند.
البته باز هم تاکید میکنم که این مورد در تمام ملیت ها وجود دارد اما در ایرانی ها بسیار بیشتر هست.

پس دوستان ، بیایید تلاش کنیم ، آن بخشی که مربوط به خودمان هست را اصلاح و تغییر دهیم ، انشاءالله که آنها هم خودشان را اصلاح میکنند.

خوش باشید

پی نوشت؛
انشاءالله ، اگر عمری بود پست بعدی را به پرستاران محترم اختصاص خواهم داد. چون اگر یکسری از کارها را قبل از خروجتان از ایران انجام ندهید. پس از ورود به خاک کانادا و اقدام جهت رجیستر شدن ، شما را شدیدا گرفتار خواهد کرد و حداقل آن پروسه هم یکسال برای شما بطول خواهد انجامید.
البته شامل حال تمام دوستانی میشود که برای کار نیاز به مجوز از سازمانی دارند.

64 دیدگاه

  1. گلی said,

    سپتامبر 15, 2010 در 11:09 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون از وقتی که میگذاری. ولی حداقل 24 ماه خیلی با زمان بندی اعلام شده از طرف دولت کانادا فرق داره!!!! ما زمان تشکیل پرونده روی حرفشون حساب کردیم و تشکیل پرونده دادیم. اگر اون زمان صادقانه چنین بازه زمانی را اعلام می کردن، خیلی ها پرونده تشکیل نمی دادند. مثلا من خودم یه پرونده سال 2006 دارم ولی چون دیدم زمان این کوتاهتره دوباره یه پرونده باز کردم. حالا بماند که بعضی از دوستام اولی را هم بستن…
    با این اوصاف شایدمجبور بشم علی رغم این همه وقت ، انرژی و هزینه ای که روی پرونده جدیدم گذاشتم ، کنسلش کنم:))

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:30 ب.ظ.

      گلی جان این پیش بینی من هست و احتمال اینکه درست نباشه هست و امیدوارم که درست هم از آب در نیاد.
      بله متاسفانه کاری کردند که خودشان هم توش مانده اند.
      خوش باشی

  2. سپهر said,

    سپتامبر 16, 2010 در 4:24 ق.ظ.

    بسيار مطلب جالبي بود براي من چون اين روزها عليرغم 48 ماه انتظار براي نامه درخواست آپديت همچنان منتظر بودم تا اول نامه بياد بعد برم دنبال آيلتس و تهيه مدارك. خلاصه يك تلنگري به من زديد.

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:31 ب.ظ.

      پس بجنب که همین روز ها نامه آپ دیت مدارکت میاد.
      خوش باشی

  3. دوست said,

    سپتامبر 16, 2010 در 5:46 ق.ظ.

    امیر جان.

    بنده فکر می کنم این روند صدور ویزا شامل سهمیه می شود که البته مسئله ایرانی بودن هم مزید بر علت هست. در ابتدای این قانون جدید سرعت زیر 12 ماه بود ولیکن از یکسال پیش این روند متوقف شد و می بینیم که فعلا بالای 14 ماه انتظار داریم. بنده افرادی میشناسم که هیچکدام از مشکلاتی که شما نوشتید را ندارند یعنی پرونده کامل و در اوائل مهلت 120 روزه به دمشق رسیده ولی الان 14 ماه هست که هیچ تغییری نداشتند پس میتوان نتیجه گرفت که ظاهرا بعد از پرشدن سهمیه صدور ویزا زمان بطور نامشخص بالا رفته. البته الان این وضعیت تنها شامل دمشق نیست بلکه دهلی و اسلام آباد هم نسبت به سرعتی که در اوایل داشتند بسیار کند تر شدند هر چند ممکن است زیر 12 ماه باشند.

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:40 ب.ظ.

      دوست عزیز ، سال گذشته ۹ ماهه هم بودند کسانی که ویزا گرفتند اما با هجوم متقاضیان و دلایلی هم که عنوان کردم ، این صف همچنان داره طولانی تر میشه.
      بله من هم خیلی ها را میشناسم که خیلی سریع مدارک را ارسال کردند ، اما دوست من ، آنها هم باید بروند ته صف ، درسته؟ حالا اگر نفر جلویی کارش خیلی طول کشید ، اون بنده خدا هم ناحق باید منتظر بمونه.
      این سهمیه که شما در موردش میفرماید ، سال گذشته هم بوده.
      اسلام آباد که تمام پرونده هایشان را به لندن منتقل کردند و دهلی هم همچنان زیر ۱۰ ماه داره ویزا میده.
      قبول دارم که کلا کند شدند ، اما این کندی در دمشق خیلی بیشتر هست.
      خوش باشی

  4. معصوم said,

    سپتامبر 16, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    عرض ادب خدمت امیر خان.کاملا درست میفرمایید.من خودم وقتی داشتم مدارکم رو جمع میکردم سعی من این بود که دقیقا همون چیزی رو که میخوان بفرستم.اما متاسفانه از دوستان اینقدر چیزهای عجیب و غریب شنیدم و از عواقب بد تهیه نکردن اونا که در چند مورد سعی کردم که این مدارک غیر لازم رو آماده کنم و همن ها باعث شد که تقریبا یک ماه و نیم مدارکمو دیر تربفرستم.یعنی میتونستم خیلی زودتر بفرستم اما معطل ترجمه مدارک غیر لازم شدم.واقعا به نکته مهم و اساسی اشاره کردید.واقعا ممنونم.بخصوص برای کسانی که از این به بعد میخوان مدارکشون رو بفرستن.با سپاس فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:52 ب.ظ.

      انشاءالله که بقیه دوستان بیشتر دقت داشته باشند.
      خوش باشی

  5. نرگس said,

    سپتامبر 16, 2010 در 6:45 ق.ظ.

    سلام ممنون از پستتون ولی ما یه کم با شما مخالفم 1. من احساس می کنم درسته تا حالا روند بررسی کند و کند تر شده ولی با توجه به قانون 26 جون و کم شدن سیل پرونده ها به اداره مهاجرت د ر اینده حداقل7 یا 8 ماه دیگه روند بررسی پرونده ها دوباره سیر صعودی پیدا کنه . البته من به شخصه دلیل این تاخیر تعداد زیاد پونده های ایرانی میدونم نه چیز دیگه و بقیه عوامل بهانه هستند .
    2. ولی در مورد موضوع دوم وشخص متقاضی این موارد رو خیلی محدود می دونم . وبه نظر اکثرا متوجه کسانی میشه که با وکیل اقدام کردند . ما خودمون که همه چیمون قبل از فرستادن فرمها مون به سیدنی اماده بود و فقط عدم سوپیشینه و نامه بانک یه 3 هفته زمان برد برای ارسال مدارک یعنی ما حتی 1 ماه هم از مهلت 120 روزه مون استفاده نکردیم.و لی الان بیشتر از 3 ماهه که منتظر فایل 2 و اپدیت سایت هستیم

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:55 ب.ظ.

      ۱- نرگس جان این دید من بود که از بیرون دارم ماجرا را دنبال میکنم. امیدوارم که خیلی سریع تر شوند.
      ۲- نرگس جان من به همه تعمیم ندادم. میشناسم کسانی را که ۴۸ ساعت پس از دریافت فایل نامبر مدارک را ارسال کرده ولی همه اینها در نوبت میروند.
      بالاخره ما نباید به دست آنها بهانه دهیم.
      خوش باشی

  6. بهناز said,

    سپتامبر 16, 2010 در 7:15 ق.ظ.

    سلام با مقداریش موافقم با مقداریش نه چون خود افیسرای دمشق کمی گیج میزنن به وب سایت سا حل کانادا مراجعه کنید که بعد از15 ماه انتظار نامه اپدیت امده و فر مودن مدیکال را انجام دهید ولی مدیکال در پاکت نبوده. و در مورد بکراند چک شمابررسی فرمایید افراد مجرد که 1 نفر هستن سریعتر جوابشون میاید .شما 24 ماه از شروع پروسه می فرمایید یا از فایل نامبر دوم؟اگه از شروع پروسه می فرمایید که 100% بیشتر از 24 ماه طول میکشد و از فایل نامبر دوم امکان دارد و به نظر من تصاعدی اضافه میشود چون بررسی کنید اوایل 4 ماه مدیکال دوستان ما امد و یواش یواش این زمان 7 و 9 و12 ماه شد وحالا که قرمو دن 17 ماه ولی امیدوارم انتظار تمام منتظرین ختم به خیر بشود و مدیکالها بیاید

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 1:57 ب.ظ.

      بله گیج هم در بین آنها زیاد هست. زمان بررسی از زمانی شروع میشود که مدارک شما به دست سفارت میرسد ، سیدنی را کاملا فراموش کنید.
      انشاءالله که کار همه ختم به خیر شود.
      خوش باشی

  7. سپتامبر 16, 2010 در 7:28 ق.ظ.

    با سلام به امیر اقای گرامی.راستش من هم با نظر شما موافقم و این صحبت شما رو قبول دارم اما یه کمی هم حق بدید که یاد گرفتیم و در این شرایط بزرگ شدیم سیستم اداری خوب و منظمی نداشتیم و یه جورائی چشم ترس شدیم .توی هر اداره که بری تا می بینند تمام مدارک را داری. الکی یه چیز دیگه رو بهانه می کنند.مردم هم بیچاره ها از ترس هر چی که فکر می کنند رو با خودشون می یارند.اما تا یک حدیش هم به خود فرد بر می گرده.مثلا ما هزینه زیادی رو متحمل شدیم و وکیل گرفتیم که دقیقا و با مشورت و راهنمائی ایشون مدارک صحیح و لازمه رو بفرستیم و با وجود هزینه هائی که ازمون گرفت باز هم بهش اعتماد کامل نکردیم و خودمون هم با دقت پیگیر مساله بودیم.هرچند به خاطر خسیس بازی مدارک رو دیر می فرستادکه توی تایم پروسه تاثیر داشتو معتقد بود حالا یکی دو ماه که به جائی نمی خوره عجله نکنید..به هر حال .اقا امیر شنیدم خبر های خوبی از سفارت نمی رسه.ما هنوز منتظر مدیکال هستیم .دوستان می گفتند هر ا.ی.ر.ا.ن.ی. که تازه رفته همه رو رد کردند اونهائی هم که قبول شدند بدون فرم سی.اس.کیو برگشتند و کلا سفارت سه هفته هست کارش رو تعطیل کرده.درسته؟؟؟پس تکلیف ما چی می شه.خیلی از دوستان معتقد هستند که این تاریخ ها و قولهاشون الکی هست.اما من معتقد هستم اگرچه روی ماها حساس هستند ولیکن اونقدر هم سفارت بی در و پیکر نیست .مثلا در مورد تایم پروسه من وقتی اقدام کردیم جدولی رو که خودشون زده بودند توی سایت را کپی کردم و الان دارم هشتاد درصد پروندهها رو 15 ماهه بررسی میکردند اما تازگی ها که رفتم سر بزنم شده 17 ماهه.که خوب روی پرونده دوستان هم اجرا شده.این هم فکر میکنم به دلیل این باشه که می خواند پروسه مهاجر گیری رو عوض کنند و کمتر کنند.شما چه می دونید.نظرتون چیه؟ما طبق 15 ماه الان باید پاس ریکوئست بشیم اما الان که دو ماه اضافه کردند نمی دونم چی پیش می یاد.

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:01 ب.ظ.

      طلا جان من هم این خبر ها را از دمشق شنیدم که امیدوارم دیگر تکرار نشود و کار بقیه دوستان سریع انجام بشه.
      من اعتقاد دارم که روز به روز شرایط سخت تر خواهد شد و خود ما نباید به این شرایط دامن بزنیم.
      خوش باشی

  8. یاسمن said,

    سپتامبر 16, 2010 در 10:01 ق.ظ.

    امیر جان سلام..خوبی آقا؟ واقعا ممنون از همه چی
    امیر جان برای من و همسرم یک روز هم خیلی ارزش داره اگه پروسه پرونده ما عقب بیفته…هم ار نظر مالی هم احساسی……..فکر می کنی 17 ماه میشه 24 ماه یا بیشتر؟خصوصی: ……………………………………….. اطلاعاتی دارید شما؟)
    امیر جان واقعا سپاسگزارم

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:04 ب.ظ.

      یاسمن جان من پیش بینی خودم را کردم و امیدوارم که درست نباشه. هیچ نظر قطعی هم نمیتونم بدم.
      اگر بخواهی از حالتی که گفتی استفاده کنی ، حداقل یکسال باید رویش زمان بگذاری.
      خوش باشی

  9. رامین said,

    سپتامبر 16, 2010 در 10:13 ق.ظ.

    سلام
    امیر جان با شما موافقم. بعضی وقتها همه ما بی دقتی در کارهایمان داریم.
    ولی از همه اینها بگذریم درصد زیادی از خارجی هائی که حداقل خود من با آنها سر و کار داشتم گیج تشریف داشتند. ولی خاصیت اونها اینه که ساده عمل میکنند. و گاهی اوقات همین باعث موفقیت اونها میشه.
    یعنی اگه میگن اسمت چیه فقط اسمشو میگه، دیگه نمیاد تاریخچه زندگیشو شرح بده. ما عادت داریم همه چیه 3 قفله و یا بیشترش کنیم که خیالمون راحت باشه و عواقب هم داره !
    موفق باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:06 ب.ظ.

      دقیقا همینه رامین جان. گیج نیستند ، خیلی چیز ها برایشان اصلا مهم نیست.
      خوش باشی

  10. سما said,

    سپتامبر 16, 2010 در 11:37 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    اگر فرصت داشتید میشه جواب سئوال من رو که تو پست قبلیتون بدید….بازم از زحمت زیاد که بهتون میدم عذر می خواهم…
    من فکر میکنم واقعا طول پروسه 2 سال بشه…اما کل زمان اگر همه چی okباشه تا 3 سال هم میکشه که تا پا برسه به کانادا……
    بازم ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:07 ب.ظ.

      پاسخ دادم سما جان
      خوش باشی

  11. نجمه said,

    سپتامبر 16, 2010 در 1:30 ب.ظ.

    سلام آقا امیر
    متاسفانه منهم جزئ دقیقه نودی ها هستم ولی من مجبور بودم بدلیل مسافرت به کانادا و حل مشکلات مربوط به بچه ها صبر کنم تا استیبل بشیم.
    الان باید هم خود اون فرمهای قبلی رو بفرستیم و هم آپدیت شده اونها را؟
    مقدار پول تمکن مالی تغییر کرده یا نه؟
    در فرم genric ص2 گفته 1-current country of residence
    2- other country with residence
    به نظرتون جواب این دو بند چی است با توجه به اینکه ما اینجا ورک پرمیت هستیم.

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:09 ب.ظ.

      نجمه جان همه برای خودشان دلایلی دارند.
      تمکن مالی تغییری نکرده.
      ۱- کانادا
      ۲- ایران

  12. soolmaz said,

    سپتامبر 16, 2010 در 2:22 ب.ظ.

    بر عبث پاييديم!

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:27 ب.ظ.

      چرا؟؟!!!
      خوش باشی

  13. najmeh said,

    سپتامبر 16, 2010 در 3:26 ب.ظ.

    sorry,i dont have persian keebord now.please let me know about my first question.
    الان باید هم خود اون فرمهای قبلی رو بفرستیم و هم آپدیت شده اونها را؟
    thanks a lot

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 6:14 ب.ظ.

      نه دیگه فقط فرم های جدید را و باید کل تغییرات را اعلام کنید.
      خوش باشی

  14. مامان دریا said,

    سپتامبر 16, 2010 در 5:28 ب.ظ.

    سلام آقای امیر
    امیدوارم که خوب باشید یه سوال داشتم :
    آیا میدونید بازه ی قبلی تاریخ های لینک زیر کی بوده؟

    http://www.cic.gc.ca/english/information/times/international/02b-skilled-fed.asp

    منظورم

    July 1, 2009 to June 30, 2010

    قبل از آخرین آپدیت جدول چه تاریخ هایی بوده؟

    من فکر میکنم جدول زمانبندی که دمشق اعلام کرده با توجه به توضیحات بالای اون هست
    مثلا کسانیکه تاریخ رسیدن مدارکشون به دمشق اول جولای 2009 به بعد بوده 80% تا 8 ماه بررسی میشوند عملا جواب وزیر هم همین بود و جدول ویکی هم همین رو نشون میده

    نظر شما چیه؟

    با احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 6:20 ب.ظ.

      برای دمشق ۲ ماه و برای لندن ۳ ماه و برای دهلی ۱ ماه ، کمتر از اعداد فعلی بوده است.
      مربوط به سال ۲۰۰۹ بود که در مارچ امسال پابلیش شده بود که به یکباره در جولای آمار و اعداد جدید اعلام کردند و همینی هست که شما میبینید.
      درسته اما باید کل پرونده ها تا ۱۲ ماه نهائی میشد ، آیا شده؟
      من اون جدول را نمیدونم چی هست !!!
      در هر صورت ظاهرا کل ایرانی ها در آن ۲۰ درصد قرار دارند و هیچ برنامه ای هم برای تسریع بررسی پرونده هایشان ندارند !!!
      خوش باشی

  15. دامون said,

    سپتامبر 16, 2010 در 7:45 ب.ظ.

    سلام امير اقا ما هنوز منتظر فايل نامبر اوليم ولي با توصيه شما مي شود مدارك مورد نياز را اماده كرد كه زمان زيادي نبرد يا حتما بايد ترجمه مدارك بعد زمان اعلام فايل نامبر باشد؟

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 7:54 ب.ظ.

      دوست عزیز شما بر چه اساسی میفرماید که «ترجمه مدارک بعد زمان اعلام فایل نامبر باشد»؟؟!!!
      شما هر زمانی که اراده بفرمایید میتونید مدارک را ترجمه کنید.
      خوش باشی

  16. شقایق said,

    سپتامبر 16, 2010 در 8:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان ، خسته نباشی
    شما درست می گی که ما صبر می کنیم تا فایل نامبر بیاد بعد می دهیم ترجمه و می رویم دنبال آیلتس که خودش 120 روز زمان می برم ، اما کسانی مثل من هستند که هنوز فایل نامبر نگرفتند ، مثلا من الان 100 روزه منتظرم ، و سایر دوستان شاید 130 روز را هم طی مرده اند که البته تعدادشان هم کم نیست ، الان اکثر متقاضیان may هنوز منتظرند ، بف پول ایران تقریبا 700 الی 800 هزار تومان فقط پول ترجمه می شه ، بماند آیلتس و هزینش ، خوب ما بیایم و ترجمه کنیم بعد مدارک برگشت بخوره چی؟؟خوب می گیم بگذاریم مطمئن شیم که نقصی ، خدایی نکرده ، در پرونده نیست بعد انجام بدهیم …
    نمی دانم ، شاید نظر سایر دوستان با من مخالف باشد …

    راستی یک سوال ، تو یکی از وبلاگها خوندم که شخصی مدارک و شخصا در روزهای آخر ، تحویل سفارت سوریه داده بود و فایل نامبر b را همانجا دریافت کرده بود ، بدون هیچ انتظاری …. می خواستم بپرسم این کار متداول ؟؟ یعنی اگر انشا… فایل نامبر ما هم بیاد می شه این کار را انجام بدهیم ؟؟ یا شانسی است ؟؟

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 8:24 ب.ظ.

      خب شقایق جان من هم همین را میگم ، شما اگر بدانید که کارتان هیچ نقصی نداره و به خودتان مطمئن باشید ، خب مدارکتان تا الان آمده بود ، درسته؟
      بله احتمالا میشه مدارک را حضوری تحویل داد و فایل نامبر دوم را هم دستی گرفت.
      خوش باشی

  17. امیر said,

    سپتامبر 16, 2010 در 8:23 ب.ظ.

    امیر عزیز سلام -پروسه مهاجرت من و خانواده ام در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد تقریبا سه ماه ونیم شرح کامل آن را در وبلاگم http://pouyazh.blogfa.com
    بخوانید در ضمن بی صبرانه منتطر پست بعدی شما در مورد پرستاران می باشم تا اقدامات لازم قبل از پرواز به کانادا را انجام دهم -متشکرم امیر از مشهد

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 8:26 ب.ظ.

      به به مبارک باشه. انشاءالله سفر و اقامت خوشی داشته باشید.
      خوش باشی

  18. رضا said,

    سپتامبر 17, 2010 در 5:32 ق.ظ.

    امیر جان سلام،
    من علت طولانی شدن فرآیند را حجم زیاد تقاضاها میدانم چون آفیسری که پیش بینی میکردباید مئلا 100 پرونده را در طول 6-12 ماه بررسی کنه حال که شده اند 500 تا چی؟
    من پس از گرفتن آیلس و اطمینان از کسب 67 امتیاز کلیه مدارک مورد نیاز را آماده کردم و 20 روز پس از فایل نامبر 1 بمحض گرفتن سو پیشینه آنها را به دمشق فرستادم ولی الان پس از گذشت 13 ماه هنوز در حالت received by visa office هستم.
    در مورد مصاحبه وزیر هم باید بگم که راستش اونو حیلی جدی نگرفتم چون همه ما میدونیم که آدمای سیاسی بعضی وقتها توی مصاحبه هایشان مصلحت اندیشی میکنند و صحبتهایی با توجه به اوضاع سیاسی روز کشورشان به نفع کشورشان ایراد میکنند.شما میدونید که تغییر روند بررسی پیشینه افراد به این راحتی ها هم نیست و ومستلزم برنامه ریزی جامع و صرف هزینه های سنگین هست با توجه به اینکه وزارت مهاجرت کانادا موسسات بخصوصی در این زمینه کمک میگیرد.
    به هر حال هنوز امیدواریم!

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:16 ب.ظ.

      رضا جان پرونده های در نوبت ، کلیه پرونده ها تحت الشعاع قرار میدهد.
      رضا جان ، ایران نیست که آقای وزیر حرف ……. بزنه. هر چی بگه بر علیه خودش از آن استفاده میکنند. به اعتقاد من خیلی هم باید جدی گرفت.
      من هم امیدوارم اما ….!!!!
      خوش باشی

  19. کاملیا said,

    سپتامبر 17, 2010 در 6:04 ق.ظ.

    aga amire gol salam. kahesh mikonam rahnamaiim konid
    man august 2006 file gadimi daram novamber 2009 file jadid . alan 2006 az warsaw update madarek khaste. be nazaret too in marhale yeki az fila ro cancell konam? kodoomesh zoodtar javab mide alan ba file jadid 11 mahe pending hastam,

    2. man ielts sal 2006 ba bageie madrekam yekja ferestadam oon mogeh 4 mikhastan man 5.5 dadam . parsalieh 6.5 mikhastan dadam , alan 26 september ieltsam 1 salesh tamoom mishe be nazaret hamoon ro befrestam ya risk nakonam va ielts jadid emtehan bedam
    khahesh mikonam rahnamaiim kon, man commentha ro nesfe mibinam , mitoonid javab ro email konid baram
    vageaan mamnoon

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:19 ب.ظ.

      نه کاملیا جان ، هر دو را داشته باش. هر کدام زودتر جواب داد ، آن یکی را کنسل کن.
      اگر مدارکت تا ۲۶ سپتامبر حاضر میشه و میفرستی ، همان را بفرست. در غیر اینصورت ، بهتر هست که دوباره امتحان بدی تا مطمئن تر بشی.
      خوش باشی

  20. کاملیا said,

    سپتامبر 17, 2010 در 6:07 ق.ظ.

    ami jan man ta 26 september soo pishinam amade nemishe . time post kardan ro ham bayad dar nazar begiram na? mishe har do parvande ro edame bedam bebinam kodom javab mide? momkene oona khodeshoon dovomi ro cancel konan vagti update avali ro befrestam , gij gije gije gij shodam, sharmande

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:21 ب.ظ.

      هر دو پرونده را همزمان ادامه بده. بله زمان پست را هم باید مد نظر داشته باشی.
      نه ، اگر بخواهند کنسل کنند ، با خودت هماهنگ میکنند.
      خوش باشی

  21. کاملیا said,

    سپتامبر 17, 2010 در 7:15 ق.ظ.

    agaaaaaaaaaaaa amirrrrrrrrrrrrrrrrrrr hallal moshkelaaaattttttttttttttt

  22. شقایق said,

    سپتامبر 17, 2010 در 7:57 ق.ظ.

    سلام امیر جان ، خسته نباشی
    می خواستم بپرسم که چطور می شه job offer گرفت ؟؟آیا اونها مصاحبه می کنند ؟ خوب ما که تو ایران هستیم !
    اگر با جستجو کردن و فرستادن رزومه شغل پیدا کنیم فایده ای دارد ؟؟
    ممنون که وقت می گذاری و جواب می دهی …

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:23 ب.ظ.

      Job Offer را باید از یک محل درخواست کنی و اگر موافقت کنند که آنجا کار کنی ، خودشان برایت آمده میکنند ، البته خیلی راحت نیست.
      اگر مصاحبه بخواهند ، تلفنی این کار را انجام میدهند.
      بعید هست که اینجوری بتونی شغل پیدا کنی ، اما تلاشت را بکن.
      خوش باشی

  23. نرگس said,

    سپتامبر 17, 2010 در 8:20 ق.ظ.

    سلام امیر اقا اینو برای ساناز خانم می گذارم . تازه تو فروم دیدم گفتم شاید خودشون برن سراغ پروندهشون بد نباشه . شاید همچین اتفاقی برای اون هم افتاده باشه .
    A friend of mine submitted his docs @ caracas VO late may, his status changed on tuesday to DECISION MADE and he freaked out

    He walked in the embassy today and they told him «oh, don’t mind ecas, here are your medicals» and handed him his medicals

    Everyone of us was Shocked Shocked Shocked

    Oh, and the medical letter say that if he doesn’t get a message from the embassy 30 days after he does his medicals to just send the passports!!!

    I gotta say, Caracas VO is highly efficient!!

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:24 ب.ظ.

      نرگس جان متاسفانه نامه ریجکت ایشان به دستشان رسیده است.
      خوش باشی

  24. نرگس said,

    سپتامبر 17, 2010 در 8:21 ق.ظ.

    ببخشید منظور سولماز خانم بود تصحیح کنید . ممنون

  25. shima said,

    سپتامبر 17, 2010 در 8:50 ق.ظ.

    سلام امیر آقا

    من بعد از گذشت ۱۵ ماه هنوز در وضعیت این پراسس هستم به همین دلیل تصمیم گرفتم که برای گرفتن caips اقدام کنم.ممکن در این مورد منو راهنمایی کنید؟نمیدونم چطور اینکارو انجام بدم.

    بسیار سپاسگزارم

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:28 ب.ظ.

      شیما جان این لینک را مطالعه کن ، دقیقا نوشته که چکار باید بکنی.
      http://www.caips.ca/
      خوش باشی

  26. عسل said,

    سپتامبر 17, 2010 در 9:00 ق.ظ.

    سلام آقا امیر
    زمان دریافت مدیکال برای کسانی مثل ما که 18 ماه پیش به مصاحبه رفتیم و
    csq گرفتیم و 14 ماه پیش BFILE ما اومد و 3 ماه پیش UPDATE مدارک وسوپیشینه مجدد فرستادیم چقدر طول میکشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با سپاس فراوان .

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:28 ب.ظ.

      عسل جان من زیاد در ارتباط با کبک اطلاعاتی ندارم.
      خوش باشی

  27. سما said,

    سپتامبر 17, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    با این حساب 5 امتیاز کم میارم وووو ریجکت میشم که…….چی کار کنم؟

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:31 ب.ظ.

      سما جان امیدوارم که آفیسر شما آدم با شعوری باشه و بفهمه !!!
      خوش باشی

  28. جلیله said,

    سپتامبر 17, 2010 در 3:25 ب.ظ.

    با سلام
    امیر جان مرسی از اطلاعات مفید و تحلیل های جالب و متفاوتت. یه خبری چند روزه تو یکی از وبلاگها خوندم ولی خاطرم نیست دقیقا کجا که نوشته بود همراه با برگه مدیکال یه نوشته ای هم دادن و نوشتن از زمان رسیدن مدیکالتون ممکنه 6 ماه هم طول بکشه تا ویزا صادر بشه!!!!!!
    یعنی واقعا وحشتناکه! همه استپ ها رو دارن طولانی تر میکنن. خدا فقط رحم کنه.
    موفق باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:33 ب.ظ.

      ۶ ماه که خوبه جلیله جان.
      دوستان زیادی هستند از دیگر دفاتر که مدیکال دومشان را هم دادند و همچنان بی خبرند. من میگم خوش بین نیستم ، شما میگید چرا ؟!!!!
      خوش باشی

  29. جلیله said,

    سپتامبر 17, 2010 در 4:37 ب.ظ.

    خب آخه دفتر دمشق معمولا اینطور نبوده ولی حالا انگار این موضوع به دو بار کشیدن مدیکال و این حرفا داره به این دفتر هم سرایت میکنه!
    دمشق تا حالا پروسه بک گراند چک و اینطور موارد و طول میداد و معمولا بعد از حدود 1 ماه الی 1.5 ماه فرستادن مدیکال ویزا صادر میکرد. البته دوستان زیادی هم بودن که حدود 10 روز هم گرفتن ولی معمولا یک ماه بود.
    الان دارن میگن 6 ماه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:40 ب.ظ.

      جلیله جان دفتر دمشق هم داشته ولی خیلی خیلی کم بوده.
      امیدوارم که اشتباهی رخ داده باشه ، اما هر چیزی احتمال داره.
      خوش باشی

  30. سپتامبر 17, 2010 در 6:02 ب.ظ.

    سلام امير جان
    من به فکر افتادم که مدارک اپ گريدم را کم کم تهيه کنم. الان 42 ماه شده منتهي چند تا سئوال داشتم که نتونستم از طريق اسکايپ مزاحمت بشم چون از اينجا نميشه با موبيل شما با اسکايپ تماس بگيرم.براتون بطور خصوصي فرستادم.
    بي نهايت ممنونم

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 6:46 ب.ظ.

      شرمنده ام شهرام جان. الان اسکایپ را روشن کردم. البته از ایران ظاهرا مشکل هست که با اسکایپ موبایل من ارتباط برقرار کنند.
      ضمنا من هیچ کامنت یا ایمیلی از شما نگرفتم.
      خوش باشی

  31. ملم said,

    سپتامبر 17, 2010 در 6:25 ب.ظ.

    سلام.واقعاً خسته نباشید از اینکه صبورانه جواب هم وطنان خود را می دهید.
    من و همسرم هم درصف منتظران مهاجرت به کانادا هستیم.
    زمان ارسال مدارک و دریافت پاسخ را به اطلاع دوستان می گذارم:
    7 بهمن رسیدن فرم های اولیه به کانادا
    19 اسفند گرفتن شماره فایل اول
    26خرداد رسیدن مدارک به دمشق
    30تیر گرفتن شماره فایل دوم
    http://malam.blogfa.com/

  32. سروناز said,

    سپتامبر 17, 2010 در 7:12 ب.ظ.

    سلام امیرجان. میخواستم بدونم من که وکیل دارم می تونم خودم نامه به وزیر بنویسم یا حتما باید از طریق وکیل باشه؟ مرسی

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 7:15 ب.ظ.

      نه سروناز جان میتونی خودت هم بزنی.
      خوش باشی

  33. امید said,

    سپتامبر 17, 2010 در 7:22 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    امیدوارم خوب باشی .می خواستم یه مطلبی رو به بچه های کبک بگم در تائید فرمایش شما.
    همانطور که شنیدی حدیدا به بچه های کبک (بعضی ها ) بعد از قبولی در مصاحبه سی اس کیو نمیدن و میگن کامپیوتر خرابه در صورتی که این کارشون دقیقا زمان خریدن برای فدرال چون دوست من 3 روز پیش مصاحبه داشت و بهش سی اس کیو دادن .جالبه که به نفر قبلیش و بعدیش ندادن 1

  34. امید said,

    سپتامبر 17, 2010 در 7:24 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    امیدوارم خوب باشی .می خواستم یه مطلبی رو به بچه های کبک بگم در تائید فرمایش شما.
    همانطور که شنیدی حدیدا به بچه های کبک (بعضی ها ) بعد از قبولی در مصاحبه سی اس کیو نمیدن و میگن کامپیوتر خرابه در صورتی که این کارشون دقیقا زمان خریدن برای فدرال چون دوست من 3 روز پیش مصاحبه داشت و بهش سی اس کیو دادن .جالبه که به نفر قبلیش و بعدیش ندادن !!!!! دیگه تو سال 2010 از این حرفا واقعا ….
    منم ویزامو گرفتم و 20 روزه دیگه میرم امیر جان.
    با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما دوست عزیز

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 9:11 ب.ظ.

      امید جان این هم یک نوع زمان خریدن هست.
      سفر و اقامت خوشی را برایت آرزو میکنم.
      خوش باشی


برای امیر پاسخی بگذارید لغو پاسخ