CAIPS و کاربرد آن چیست؟

CAIPS مخفف Computer Assisted Immigration Processing System می‌باشد و یک سیستم کامپیوتری هست که توسط اداره مهاجرت کانادا بکار برده میشود و در بر گیرنده کلیه مراحل پروسه و عملیاتی هست که توسط ویزا افیسر بر روی هر اپلیکیشن صورت می‌پذیرد.
زمانی‌ که شما وضعیت پرونده خود را در سایت cic چک می‌کنید ، اطلاعاتی‌ که برای شما قابل مشاهده می‌باشد بصورت کاملا خلاصه ذکر شده و در صورت داشتن CAIPS این موارد با جزئیات بیشتر و کاملی ارائه خواهد شد.
با اخذ CAIPS دقیقا مشخص میشود که فایل شما در چه مرحله‌ای هست و تاریخ هایی که بر روی پرونده شما کار شده است قید شده ، امتیازی که توسط ویزا افیسر برای شما محاسبه شده است قید شده و تاریخ بعدی که مجددا بررسی‌ پرونده شما شروع خواهد شد نیز مشخص می‌باشد.

کاربرد CAIPS چیست؟
CAIPS برای دوستانی که پروسه مهاجرتشان خیلی‌ طولانی‌ شده است و یا از آنها برای مصاحبه دعوت شده است ، بسیار مفید هست.
من به شخصه به دوستانی که از آنها برای مصاحبه دعوت شده است ، توصیه می‌کنم که حتما درخواست نمایند که CAIPS را برای آنها ارسال نمایند. دلیل آن هم این هست که دقیقا آفیسر یادشت کرده که جای سوالش کجا بوده و به چه دلیل از متقاضی برای حضور در مصاحبه دعوت شده است. با دانستن این مطلب می‌توان آمادگی کاملی برای حضور در مصاحبه پیدا کرد.

نحوه اخذ CAIPS چیست؟
میبایستی فرم‌های مربوطه را از سایت مربوطه دانلود نموده و تکمیل کرد. پس از آن می‌توان فرم‌ها را به وسیله ایمیل ، فکس و یا پست به همراه مبلغ مربوطه ارسال نمود.
مبلغی که میبایستی برای استفاده از این سرویس پرداخت شود سه حالت ۴۰ ، ۶۰ و ۱۲۰ دلار کانادا می‌باشد که در حالت اول اطلاعات پرونده شما که شامل یک فایل پی‌ دی اف می‌باشد توسط ایمیل برای شما ارسال میگردد.در حالت دوم علاوه بر فایل مربوطه که توسط ایمیل ارسال میگردد ، بوسیله فکس و پا پست هم شما دریافت خواهید کرد و ۲-۵ روز هم زودتر از زمان حالت اول دریافت خواهید نمود. حالت سوم هم شامل همه موارد حالت‌های اول و دوم می‌باشد به اضافه ۱-۲ صفحه توضیحاتی که حالت ترجمه داشته و کد هایی که در CAIPS شما نوشته شده را تحلیل می‌کند.

شیوه پرداخت به چه صورت می‌باشد؟
مبلغ مربوطه صرفاً توسط کردیت کارت میبایستی پرداخت گردد و در صورتی‌ که امکان پرداخت با کردیت کارت را ندارید ، میتوانید با آنها تماس گرفته و از آنها راهکار بخواهید.
مدت زمانی‌ که طول خواهد کشید تا CAIPS به دست شما برسد ، چقدر هست؟
اتاوا بعد از ۳۰ روز کاری پاسخگوی درخواست شما خواهد بود اما تجربه نشان داده است که ۵ – ۶ هفته پس از دریافت فرم‌های مربوطه و مبلغ مورد نظر ، فایل پی‌ دی اف مربوطه برای شما ایمیل خواهد گردید. اگرچه در مواردی ۲ هفته‌ای هم پاسخ داده اند.
دوستانی که علاقه مند هستند ، میتوانند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات لازم و فرم‌های مربوطه را دریافت نمایند.

در زیر یک نمونه از CAIPS دریافتی را میاورم.

EDUCATION. AWARDED 13 FOR 3 YEAR DIPLOMA (AGRICULTURAl  STUDIES). THERE IS A
CERTIFICATE FOR THIS COURSE.
THIS DOES NOT MEET NOC REQUIREMENTS.
PI HAS COMPLETED AN MSCE COURSE.

EXPERIENCE. PI HAS WORKED SINCE 98 IN THE FIELD OF COMPUTERS. (00-01
SELF-EMPLOYED). THERE ARE REFERENCES FOR THESE JOBS.
DUTIES ARE NOT KNOWN SO WILL NEED TO BE ASSESSED AT INTERVIEW.

RECOMMEND INTERVIEW TO ASSESS PIs ABILITY TO MEET NOC EMPLOYMENT REQs, ALSO TO
ASSESS LANGUAGE SKILLS, ALSO TO ASSESS LEVEL OF EXPERIENCE.

PINK CARD SENT

FILE SENT TO CPT INTERVIEW Q. B1 LTR.
=============================== MTS 15-OCT-2006 ===============================

خوش باشید

122 دیدگاه

  1. farzaneh said,

    ژانویه 11, 2010 در 3:21 ب.ظ.

    به خاطر اطلاعات خوب و مفیدتان صمیمانه سپاسگذرام و از اینکه آن را در اختیار دیگران قرار میدهید متشکرم . زیراچه بسیارند افرادی که به هیچ عنوان حاضر به اطلاع رسانی و کمک به یکدیگر نیستند.
    به امید فرداهای بهتر برای همه

    • امیر said,

      ژانویه 11, 2010 در 3:56 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم. امیدوارم که مفید باشه.
      خوش باشی‌

  2. نجمه said,

    ژانویه 11, 2010 در 8:32 ب.ظ.

    سلام
    میشه برام توضیح بدید آیا راهی مشابه روش فوق برای امثال من وجود دارد که من بفهمم بالاخره با مدارک من چکار میکنند؟
    در ضمن باید به آقا رضا بگم کار خوبی میکنید که عجله نمی کنید چون با یکی دوماه اینور اونور کانادا فرار نمی کنه!! کار از محکم کاری هم عیب نمی کنه.

    • امیر said,

      ژانویه 11, 2010 در 11:11 ب.ظ.

      ببین نجمه جان در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ روز پس از رسیدن فرم‌ها به سیدنی کانادا ، فایل نامبر صادر میشه. شما میتونید از همان طریقی که درفت یا مانی اردر را تهیه کردید ، پیگیری کنید و ببینید که در ظرف این مدت آیا نقد میشود یا نه؟ اگر نقد شد ، فایل نامبر شما هم صادر و با ایمیل ارسال میگردد. البته نقد کردن آن به روز‌های آخر اغلب موکول میشود. این تنها راهی‌ هست که شما میتوانید رد اپپلیکیشنت را بگیری.
      ضمنا این آقا رضا دیگه خیلی‌ لفتش داره میده. من خودم تا مدارک کامل به دستم نرسه ، برای کسی‌ فرم پر نمیکنم ، اما این دیگه ….. .
      خوش باشی‌

  3. ژانویه 12, 2010 در 9:15 ق.ظ.

    ممنون امیرجان! این اطلاعاتت واقعا مفید بود:)

    • امیر said,

      ژانویه 12, 2010 در 9:24 ق.ظ.

      لطف داری رعنا جان
      خوش باشی‌

  4. reza1100 said,

    ژانویه 12, 2010 در 10:23 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    چشم. سریعتر عمل میکنم . من که هر روز دارم به موسسه زنگ میزنم. ضمن اینکه گفتم سریع مانی اوردر را بگیرند که شاید اون محرکی باشه من کمی بجنبم. چون مثل اینکه میگن 3 ماه اعتبار داره.
    در ضمن این پستی که زدی از اون پستهای نابت بودا. این مطلبو اصلا نیمدونستم. شاید یه سری مطالب به گوشم خورده بوده باشه . اما این یکی به گوشمم نخورده بود. خیلی ممنون.
    دیشب یکمی خانم حوری سلیمانی از مشاورین کانادا مارو ترسوند. گفت اگه افیسر بگه ایشون جعل مدرک کرده یا مدارک الکی ارسال کرده نه تنها 2 سال محرومش میکنن بلکه … مثلا در حدی که میگیم جواب سلامشم ندن . بگذریم.فعلا همه دارن همدیگرو تهدید میکنن. اینها هم روش.
    اما ترسم از اینه که ما که ارتباطی بین مدرک و شغلمون نیست یکوقت اینها اشتباهی بگن پس جعل مدرک کردن. ما که دفتر شرکتمون سرجاشه و هروقت زنگ بزنن شرکت جوابشونو میده. ولی نکنه یکوقت یک اشتباهی رخ بده و …
    تو اون فروم نوشته بود اگه نامه سابقه به انگلیسی زده بشه باید مدیرعامل هم به انگلیسی مسلط باشه و به کسی که ممکنه زنگ بزنه بتونه به انگلیسی صحبت کنه.
    بازار شایعات داغه.
    یا یکی دیگه سربرگ شرکت میگن باید حتما سربرگ انگلیسی باشه.
    نمیدونم این مسائل اصلا صحت داره یا نه ولی من موندم اینها از کجا اینهارو میارن؟!
    خوش باشی

    • امیر said,

      ژانویه 12, 2010 در 10:47 ق.ظ.

      ممنونم رضا جان من منتظر خبر‌های خوب از تو دوست عزیز هستم. من مطلب برای نوشتن زیاد دارم رضا جان اما یک جورایی دست و دلم به نوشتن نمیاد.
      این مشاور‌ها رضا جان ۹۰ درصد حرفها را از خودشان در میارند. اصلا نگران نباش. نامه وقتی‌ به زبان انگلیسی تهیه بشه ، هیچ لزومی نداره که مدیر عامل هم به انگلیسی مسلط باشه. اگر طرف شک کنه می‌خواد تحقیق کنه واگر نه اصلا این کار را نمیکنند. تو اصلا نگران نباش. میدونی‌ مشکل کجاست؟ همین انتقادی که من به آن فروم دارم. این شایعات را خودمان به وجود می‌آوریم و باعث سردرگمی یک عده شده و خواهد شد. مسئولن محترم آن فروم بجای اینکه قانون بگذارند کسی‌ از دیگری تشکر نکنه ، اجازه ندهند که همه بشوند پاسخگو. تو فروم‌های خارجی‌ آدم لذت میبره میره مطلب را میخونه. ۲-۳ نفر هستند که کارشناس هستند و پاسخگو ، بقیه هم اگر چیزی بنویسند ، اولش میگن که «به نظر من» ، «به اعتقاد من» ، «من این کار را کردم» و …. .
      یک جورایی احساس می‌کنم که کار شده پوز زنی‌ و رو کم کنی‌ !!!! خدا به داد اونایی برسه که اول کار هستند و هیچی‌ نمیدونند.
      خوش باشی‌

  5. ali from Bangkok said,

    ژانویه 12, 2010 در 5:20 ب.ظ.

    Salaam,

    I applied for CAIPS Notes before and it did help a lot. Just to add to the article, I’d like to say that there are two forms on the Internet that you can fill up and have a friend or relative apply on your behalf from inside Canada at only 5 dollars cost.
    I had applied for PR back in 1999 but have totally forgotten about it when I applied again back in 2005. As a result I didn’t check the box for if I had applied for PR before. I received my CAIPS Notes not long before I was called in for a short interview which was just to clarify those things.

    • امیر said,

      ژانویه 12, 2010 در 8:59 ب.ظ.

      ممنونم علی‌ جان از توضیحاتت. CAIPS به اعتقاد من خیلی‌ خیلی‌ مفید هست و هر چند در ایران خیلی‌ طرفدار نداره.
      خوش باشی‌

  6. ريحانا said,

    ژانویه 12, 2010 در 5:35 ب.ظ.

    مطلب خيلي مفيد و خوبي بود….. مرسي…..

    اون مطلب اميركبير هم عالي بود!!!

    • امیر said,

      ژانویه 12, 2010 در 9:07 ب.ظ.

      ممنونم ریحانا جان. موفق و موید باشی‌.
      خوش باشی‌

  7. Marjan said,

    ژانویه 12, 2010 در 6:25 ب.ظ.

    سلام خدمت امير عزيز، هيچ عرضى نيست، جز اينكه صرفا براى سلام و احوالپرسى خدمت رسيدم تشريف نداشتيد :))) اون قديما من يادمه كلى از اين يادداشتها لاى در پيدا ميشه، خدمت رسيديم تشريف ندشتيد 🙂

    شاد و سلامت باشى ،هميشه و همه جا

    • امیر said,

      ژانویه 12, 2010 در 9:09 ب.ظ.

      بزرگواری مرجان جان
      انشاالله ایام به کامت باشه.
      خوش باشی‌

  8. نيلوفر said,

    ژانویه 13, 2010 در 5:31 ق.ظ.

    سلام امير عزيز.اين پستت چقدر عالي بود.قبلا يه چيزايي در اين مورد شنيده بودم اما نه به اين وضوح و توضيحات.اولا بابت اين مطلب خوبت ازت ممنونم.به نظر تو اگه من اقدام كنم مي تونه بهم كمكي بكنه؟مثلا اطلاعاتي در زمينه اينكه الان دقيقا در چه وضعيتي هستم؟ايا بك گراند چك تموم شده يا نه؟مديكال صادر شده يا نه و …
    ممنون

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 9:07 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم نیلوفر جان
      بله ، استفاده از این سرویس خیلی‌ میتونه کمک کنه.
      خوش باشی‌

  9. صبا said,

    ژانویه 13, 2010 در 5:32 ق.ظ.

    ممنون امیر خان خیلی عالی بود، مثل همیشه…

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 9:07 ق.ظ.

      اختیار داری صبا جان.
      خوش باشی‌

  10. مژده said,

    ژانویه 13, 2010 در 6:33 ق.ظ.

    اين مطلب وبلاگتو براي همسرم ، عليرضا ايميل كردم تا بخوونه و ببينيم اينكارو مي توونيم انجام بديم….. بازم ممنون از راهنماييهات…… شاد باشي… راستي دستتون چطوره؟

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 9:11 ق.ظ.

      ممنونم مژده جان. خیلی‌ بهتره دستم. انشاالله که خبر خوبی‌ دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  11. مونا said,

    ژانویه 13, 2010 در 8:32 ق.ظ.

    سلام.می خواستم بدونم CAIPSبرای کبک می تونیم ازش استفاده کنیم و مراحل کارمونو چک کنیم یا فقط برای فدراله؟

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 9:14 ق.ظ.

      مونا جان هر نوع پرونده که در اداره مهاجرت موجود باشد و به واسطه آن فایل نامبر صادر شده باشد را می‌توان از این طریق ردیابی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  12. bijan said,

    ژانویه 13, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    با سلام؛ پس از ارسال مديكال چند روز بعد نامه درخواست پاسپورت از ورشو ميشود؟ با سپاس فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 9:18 ق.ظ.

      بستگی داره. اگر بک گراند چک شما خاتمه یافته باشد ، ۱ تا ۲ ماه بعد از آن پاسپورت ریکوئست را دریافت خواهید کرد. امکان دارد که تا ۶ ماه هم طول بکشد. اما چون شما جزو قانون قدیم هستید ، احتمالا زودتر دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی‌

  13. حمیدم said,

    ژانویه 13, 2010 در 1:23 ب.ظ.

    عالی بود امیر جان.

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 2:53 ب.ظ.

      قربانت حمید جان.
      خوش باشی‌

  14. salar said,

    ژانویه 13, 2010 در 2:38 ب.ظ.

    thats a very helpful article.tnx

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 2:54 ب.ظ.

      خوشحالم از این بابت. موفق باشی‌.
      خوش باشی‌

  15. فرشته said,

    ژانویه 13, 2010 در 8:23 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز
    اولا از مطالب جامع ومفیدjتون که در حد یک وکیل به ادم کمک میکنه ممنونم………از طرفی این کامنت رو مینویسم تا از تمام راهنماییهاتون در اون دوره سخت تشکر کنم وبهتون خبر بدم که بالاخره تونستم مدیکالم رو با DHLپیک اپ کنم وانجامش بدم والان مدیکال عزیز در وین بسر میبره………باز هم سپاس

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 11:23 ب.ظ.

      سلام فرشته جان
      باورت میشه ، چند روز بود که عجیب تو ذهنم بودی. هیچ خبری ازت نداشتم. می‌خواستم بگردم و از کامنت‌هات آدرست را پیدا کنم و برات ایمیل بزنم و بپرسم که بالاخره مشکلت چه جوری حل شد؟ با همون شیوه که من پیشنهاد دادم ، موافقت کردند یا نه؟
      خیلی‌ خوشحالم و امیدوارم که همیشه موفق باشی‌. دیدی کلی‌ استرس داشتی ولی‌ بالاخره حل شد. خدا را شکر.
      خوش باشی‌

      • فرشته said,

        ژانویه 16, 2010 در 7:45 ب.ظ.

        سلام
        ممنون از اینکه به یاد ما ومشکلاتمون هم هستید….بله من از همون روش شما مدیکال رو گرفتم …………موفق باشید

      • امیر said,

        ژانویه 16, 2010 در 9:40 ب.ظ.

        خوب خدا را شکر فرشته جان ، انشاالله روز به روز شاهد موفقیت‌های شما باشم.
        خوش باشی‌

  16. فرشته said,

    ژانویه 13, 2010 در 8:30 ب.ظ.

    با سلام مجدد
    میخواستم بدونم لندینگ فی رو کی باید پرداخت کرد چون همراه مدیکالم چیزی در این مورد نبودو دیگه اینکه دوستی میگفت اگر همراه مدیکالتون لندینگ فی رو پرداخت نکنید بعدا ممکنه تازه ازتون لندینگ فی بخوان وبعد درخواست پاسپورت بکنند واین کارتون رو عقب بندازه؟! واخر اینکه پاسپورت ریکوست رو از طریق ایمیل به ما خبر میدن یا با پست؟

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 11:32 ب.ظ.

      فرشته جان اغلب یا یک فرم میفرستند و در آن میخواهند که آزمایشات پزشکی‌ را انجام دهید و لندینگ فی‌ را هم پرداخت کنید و یا یک نامه که در آن این مورد خواسته شده است.
      اگر از شما لندینگ فی‌ را نخواسته اند ، نباید سر خود پرداخت کنید. از طرفی تا لندینگ فی‌ را پرداخت نکنید ، ویزا صادر نمی‌شود. ممکن هست که با پاسپورت ریکوئست ازتان بخواهند (سابقه داشته این مساله) ، پس نگران نباش. پاسپورت ریکوئست را اغلب با ایمیل ارسال میکنند اما شاید هم با نامه. دقیق نمیشه گفت ، بستگی به افیسر داره.
      خوش باشی‌

  17. ونوس said,

    ژانویه 13, 2010 در 8:34 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    1-تشکر مخصوص بابت اطلاع رسانی واقعا مفیدت برای همه ماها
    2-اینکه مانی اردر فقط 3 ماه از تاریخش اعتبار داره درسته؟(یکی از بچه ها نوشته بود)
    3-جوابی که به نجمه درخصوص دریافت رفرنس(فایل)نامبر از سیدنی دادین رو راستش خوب متوجه نشدم:( منم منتظر جوابی از سیدنی هستم و الان 35 روزه-البته این وسط کریسمس هم بوده- که فرمام بدستشون رسیده و مانی اردرم هم مربوط به 12 نوامبر بوده
    4- به نظر شما از الان برای نرم افزار فوق اقدام کنم یا زوده؟اگه کسی برام با کارت مبلغ رو پرداخت کنه من فقط باید از نت دانلودش کنم دیگه درسته؟

    با تشکر فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2010 در 11:59 ب.ظ.

      ۱- خواهش می‌کنم.
      ۲- نه. کجا نوشته بود؟ مانی اردر و درفت اعتباری نیستند اما ترجیح میدهند که خیلی‌ از تاریخ صدورش نگذشته باشه. من ندیدم جایی که مانی اردر را بخاطر تاریخ برگردانند.
      ۳- نجمه جان یک اشتباهی‌ در فرم هاش کرده بود که امیدوارم و انشاالله که قبول میکنند ، ولی‌ احتمال داره که برگشت بخوره. اگر مانی اردر یا درفتی که ارسال کرده ، نقد بشه ، پس قبول کردند در غیر این صورت برگشت خورده. مال شما هنوز زوده. حداقل یک ماه دیگه باید صبر کنید.
      ۴- نرم افزار نیست ها. یک برگ کاغذ هست. گزارش کاری هست که بر روی پرونده شما انجام میدهند. هنوز خیلی‌ زوده ، و باید فایل نامبر داشته باشید. انشاالله که به اون جاها نمیخوره و زود زود کاراتون پیش میره. این بیشتر برای کسانی‌ هست که کارشان خیلی‌ طولانی‌ شده و یا باید بروند مصاحبه.
      خوش باشی‌

  18. Mitra said,

    ژانویه 14, 2010 در 1:51 ق.ظ.

    سلام
    رد می شدم، گفتم یه سر بزنم ببینم از شیرینی خبری نیست؟؟؟!!!!! (چشمک)

    • امیر said,

      ژانویه 14, 2010 در 9:41 ق.ظ.

      هیچچچچچچچچچ خبریییییییییییییییییییییییییییی نیست !!!
      ببخشید که دستم خط خورد. آخه اومدن از اون لباس سفیدا تنم کردن و دارند آستیناشو از پشت میبندن تا منو ببرن !!!!
      خوش باشی‌

  19. ستاره said,

    ژانویه 14, 2010 در 6:14 ق.ظ.

    امیر جان الان 6.5 ماهه که منتظر مدیکال هستیم، به نظر شما باید پیگیری کنیم؟ دیگه دارم کلافه میشم

    • امیر said,

      ژانویه 14, 2010 در 9:42 ق.ظ.

      ستاره جان به نظر من یک ایمیل بزن و سلامی‌ عرض کن !!!
      خوش باشی‌

  20. farid said,

    ژانویه 14, 2010 در 8:12 ق.ظ.

    با سلام
    خیلی ممنون از اطلاعات بسیار گرانبهات. یک سئوال از شما داشتم :
    من فایل نامبر اول را 9 ژوئن دریافت کردم ( ارسال مدارک تکمیلی 27 سپتامبر بوده )
    فایل نامبر دوم را هم 16 اکتبر دریافت کردم
    بنظر شما مدیکال ( آی مدیکال ) یا هر وضعیت دیگری کی اعلام می شه ؟
    لازمه از CAIPS استفاده کنم این cic.gc.ca که هیچ تغییری نمی کنه…!
    ممنون از راهنمائی شما

    • امیر said,

      ژانویه 14, 2010 در 9:44 ق.ظ.

      فرید جان تا ۶ ماه پس از ارسال مدارک طبیعی هست که بی‌ خبر باشی‌ ، ولی‌ میتونی‌ CAIPS هم سفارش بدی.
      خوش باشی‌

  21. پژمان said,

    ژانویه 14, 2010 در 8:36 ق.ظ.

    سلام اگه میشه منو راهنمائی کنید . خیلی به کمک نیاز دارم .
    من توسته وکیل کارمو انجام دادم و فقط الان منتظره مصاحبه هستم .
    من میخام رونده پروسهه پرواندامو بدونم.
    فایل نامبر دارم اما نمیدونم از کودوم قسمته سایت باید وارد بشم و چی کار کنم .
    به صورته سرمایه گذاری اقدام کردم .
    لطفآ کمک کنید.

    • امیر said,

      ژانویه 14, 2010 در 9:54 ق.ظ.

      پژمان جان شما وقتی‌ وارد سایت cic میشید ، در ستون سمت راست گزینه check application status را انتخاب کنید.در صفحه اول continue را میزنید و در صفحه دوم box را تیک کنید و دوباره continue را بزنید. در صفحه سوم مشخصات را وارد کنید و submit را بزنید.
      خوش باشی‌

  22. باران said,

    ژانویه 14, 2010 در 7:03 ب.ظ.

    سلام امیر جون! این قضیه شیرینی چیه که باران ازش بی اطلاعه!!!!!! میدونی که ذاتا من کنجکاو هستم !!!!

    • امیر said,

      ژانویه 14, 2010 در 11:48 ب.ظ.

      چیز مهمی‌ نیست. اونا چند تا شیرینی‌ به من بدهکارن ، من هم یک شیرینی‌. قرار شده اگر گذرم خورد اونجا ، شیرینی‌‌ها را بگیرم. یک شرطی گذاشتن که از زیرش در برن ، البته فکر کنم!!!
      خوش باشی‌

  23. sara said,

    ژانویه 15, 2010 در 4:02 ب.ظ.

    سلام عجب چیزی بود این دستت درد نکنه

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2010 در 6:28 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم سارا جان
      خوش باشی‌

  24. فرناز said,

    ژانویه 15, 2010 در 8:47 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    واقعا نمیدونم چه جوری میشه از این همه محبتت تشکر کرد چون واقعا خیلی کمک همه میکنی.
    من تازه میخوام اقدام کنم .دو سال سابقه کار مرتبط با رشتم دارکم ولی الان 4 ماهه بیکارم. میخوام Skil worker اقدام کنم .اگه الان 5 میلیون به حسابم بریزم باید مدرک جور کنم که از کجا اوردم؟ چون از مامانم میگیرم ، جایی خوندم که باید مدرک فروش چیزی رو ارائه بدم

    من تو سایت cic رفتم ولی در ستون سمت راست گزینه check application status رو پیدا نکردم میشه سایتشو دقیق بگین

    مرسی از محبتتون

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2010 در 11:29 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت فرناز جان.
      اون مطلب در مورد چک کردن وضعیت پرونده شامل شما نمیشه ، مربوط به کسانی‌ هست که فایل نامبر را گرفته اند.
      بیکار بودن شما در حال حاضر اصلا مهم نیست ، اگر بخواهی که امتیاز کامل سابقه کار را بگیری باید حداقل ۴ سال سابقه کار داشته باشی‌.
      الان اگر شما به حسابت پول بریزی هیچ نیازی به مدرک جور کردن نداره.
      اون جایی که شما خوندی باید فاکتور فروش سکه تهیه کنید ، من هم خوندم و به اعتقاد من بیشتر به شوخی‌ شبیه هست و بنا به دلایل خیلی‌ زیادی اصلا عملی‌ نیست و از ذهنتان بیرون کنید.
      تمام مراحل را در وبلاگ قبلیم پست‌های فروردین و اردیبهشت نوشتم (لینکش هم همین جاست) ، شاید بتونه کمکت کنه.
      خوش باشی‌

  25. فرناز said,

    ژانویه 15, 2010 در 9:49 ب.ظ.

    سلام دوباره

    الان کل مطالبی رو که نوشتین خوندم ، امیر جان خیلی خیلی انسان خوب و با حوصله ای هستی و به خاطر این بهت تبریک میگم

    امیدوارم همیشه و همیشه موفق و شاد و سالم و در رفاه باشی

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2010 در 11:32 ب.ظ.

      ممنونم فرناز جان ، نظر لطفته.
      خوش باشی‌

  26. jamal said,

    ژانویه 18, 2010 در 9:35 ق.ظ.

    salam,amir jan
    mamnon az etelate ziadi ke dadi,man khodam az caips estefade kardam albate kheili ziad etelat be man nadad vali baz ie matlab dastgiram shod,mikhastam azat rahnamy begiram
    man hamsaram sabegheye kar hodode 4 sal dashte vali dar moghey ke madareko ersal kardim kar nemikarde b,araye hamin to caips zade homemaker vali allan mashghole dobare kare ,mikhastam bebimnam ba vojode inke man main hastam aya behtare be anha elem konam ke alan mashghole kare va chon kare ishan ham jovze 38 reshte hast aya tasire behtary dar dide afsar parvande mizare ya kheir,va aya ferestadane chenin chizi karam ro tolani tar az lahaze zanmani nemikone?man khodam pezeshk hastam va khanomam hesabdar
    dar zemn man code detaile caipso ham daram age bedar mikhore bezaram ro safhe
    me30 az in hame hoselat amir jan,mer30 az in hame etelaatet
    vaghan kamel va jame ast

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:31 ق.ظ.

      جمال جان CAIPS زمانی‌ خیلی‌ خوب و مفید هست که پروسه پرونده زیاده از حد طولانی‌ شده باشه و یا دعوت به مصاحبه شده باشید.
      با توجه به اینکه همسر شما همراه محسوب میشوند ، فقط برای شما امتیاز تحصیلی‌ به ارمغان میاورند و نه چیز دیگری. به اعتقاد من صبر کن همینجوری پیش بره. لزومی نداره که خودتان جلو جلو چیزی به آنها بگید. احتمال اینکه پروسه طولانی‌ تر بشه هست ، چون مدارک جدید ارائه داده اید.
      اگر کد CAIPS و آخرین وضعیتتان را بگید ، شاید برای دوستان مفید باشه دانستنش.
      خوش باشی‌

  27. علی said,

    ژانویه 19, 2010 در 3:58 ق.ظ.

    سلام
    اگه یادت باشه من قبلاً برات نوشته بودم که الان نزدیک 1 ساله که اقدام کردم. در واقع 9 فوربه یک سالم تموم میشه ولی هنوز هیچ خبری نیست و وضعیتم همون «received by visa office» باقیمانده. دیگه دارم بدجوری قاطی می کنم چون تو این مدت به دلیل مشکل سربازی از ایران خارج شدم و خودمو آواره کردم به این خیال که طبق پروسه بقیه دوستام آبان ماه مدیکالم میاد ولی خبری نشد و من تا الان هر روز رو به سختی شب می کنم. راستش یک پذیرش گرفتم که با وثیقه بتونم خارج شم. الان کاملاً بلاتکلیفم.
    به نظر تو اگه الان این روشی رو که گفتی اقدام کنم، خوبه یا چند روز دیگه هم صبر کنم.
    تا حالا شده کسی پروسه اش اندازه من طول بکشه.
    واقعاً بلاتکلیفی بدترین چیز تو زندگی.
    منتظر راهنماییهای خوبت هستم.

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:16 ق.ظ.

      علی‌ جان فکر نمیکنم که این روش به شما چیز زیادی نشان بده. به اعتقاد من باز هم صبر کن. هستند افرادی که اون‌ها هم در انتظارند. فکر می‌کنم که بد نباشه یک ایمیل بزنی‌ به آنها ، چون خودشان گفتند که اگر خبری نشد با ما تماس بگیرید.
      خوش باشی‌

  28. علی said,

    ژانویه 19, 2010 در 10:20 ق.ظ.

    یعنی کسی هست که پروسه اش اندازه ما طول کشیده باشه؟

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 10:24 ق.ظ.

      علی‌ جان هستند افرادی که از دفتر بوفالو اقدام کرده اند و شرایط مشابه شما دارند.
      خوش باشی‌

  29. jamal said,

    ژانویه 19, 2010 در 10:48 ق.ظ.

    amir jan bebakhshid natonestam kochikesh konam ,hala harjor salah midoni bezaresh ro blog
    kheili azat mamnonam

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 2:51 ب.ظ.

      ممنونم جمال جان از لطفت. اگر اجازه بدی من این کامنت را پابلیش نکنم ، چون این کد‌ها قسمت به قسمت CAIPS را تعریف کرده و میشه گفت راهنما هست و خیلی‌ مفید ، اما به شرطی که کسی‌ CAIPS پرونده اش را داشته باشه. شما CAIPS پرونده خودت را که احتمالا چند خط بیشتر نیست را داری؟
      خوش باشی‌

      • jamal said,

        ژانویه 21, 2010 در 6:57 ق.ظ.

        salam,amir jan
        daram age kahasty bego.
        amir jan iek mishkeli baraye yeki az dostane man ijad shode ke mikhastam shoma rahnamayesh koni.
        dosteman sharayetesh bedon ezdevaj emtyaze lazemo nemovorde agarche file numbere avalesh omade vali badaz file number aval ezdevaj karde va bekhatere hamsaresh 9 emtyaze 9tahsil.bastegano)miare,hal 120 rozesh ro be etmame va madreke kary va tahsili khanomesh hanoz amade nist vali male khodesh amadast,doste man hanoz ezdevajesho elam nakarde va montazere ke ba madarekesh ba ye name elam kone mikhastam bebinam aya mitone madareke khanomesho dirtar befreste?chon 120 roz tamame va aya bayad baraye khanomesh hameye forharo por kone?manzor ineke che formhay ro bayad por kone baz ham mesele hamishe koli zahmat mikeshi
        vaghan azat mamnonam
        lot mikoni pasokh bedi.

      • امیر said,

        ژانویه 21, 2010 در 8:56 ق.ظ.

        جمال جان ایشان در اولین فرصت مدارکش را بفرستد و طی‌ یک نامه اعلام کند که متاهل شده و به محض آماده شدن مدارک همسر ، ارسال خواهد کرد.
        فرم اطلاعات خانوادگی و اسکجوال ۱ را هم باید پر کنند.
        خوش باشی‌

      • jamal said,

        ژانویه 21, 2010 در 1:15 ب.ظ.

        amir jan rasty yadam raft ino peposam,aya bayad formhaye khodesham dobare por kon yani aya bayad dar formhaye khodesh ham taghyrato por kone,
        baz ham azat mamnonam,kheili azat mamnonam

      • امیر said,

        ژانویه 21, 2010 در 1:53 ب.ظ.

        نه جمال جان ، فقط همسرشان باید فرم‌ها را پر کنند. اما مدارک اثبات ازدواج طبق چک لیست باید ارسال شود ، سند ازدواج ، شناسنامه طرفین و ….
        خوش باشی‌

      • jamal said,

        ژانویه 22, 2010 در 12:20 ب.ظ.

        azat kheili mamnonam,vaghan lotf katdi

      • امیر said,

        ژانویه 22, 2010 در 4:31 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم جمال جان
        انشاالله که موفق باشی‌.
        خوش باشی‌

  30. دریا said,

    ژانویه 20, 2010 در 4:49 ق.ظ.

    سلام ممنون از اطلاعات خوبی که دادید. 1 سوال : فایل نامبر ما از سوریه اومد ومن رفتم که در سایت cic چک کنم اما هرکاری کردم نشد. فایل نامبر سوریه را با چه اسمی وارد کنیم>

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2010 در 4:36 ب.ظ.

      دریا جان دقیقا مشابه فایل نامبر سیدنی هست، هیچ تفاوتی‌ نمیکنه. فقط احتمالا باید تا دوشنبه که سایت آپدیت میشه صبر کنی‌.
      خوش باشی‌

  31. علی said,

    ژانویه 20, 2010 در 6:45 ق.ظ.

    سلام
    این دفتر بوفالو چیه و کجاست؟ از ایران بوده کسی که فرستاده باشه و هنوز جواب نگرفته باشه؟ اونم بعد از یک سال؟

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2010 در 4:55 ب.ظ.

      علی‌ جان دفتر بوفالو یکی‌ از دفاتر مهاجرتی در امریکا هست و تعدادی ایرانی‌ ویزا افیسشان آنجاست.
      خوش باشی‌

  32. jamal said,

    ژانویه 23, 2010 در 5:34 ق.ظ.

    amir jan
    baz ham daram mozahemet misham az khodam khejalat mikesham,man eine sohbate shoma ro forward kardam vali mesle inke in doste man kolan nemigire,mikhad bebine ke dar formhaye ke marbot be khodeshe va bayad dar hengame ferestane supportive documents ke hast aya bayad gheyr az formhaee ke shoma gofti marbot be hamsaresh ast ,an chizi ke marbot bekhodeshe,taghyrat ijad kone ya na
    chera ke bayad formhaye khodesham dar hengame ferestane supprotive documents befreste.
    amir jan chon momkene javabe mano dige nady (?)ye soal marbot be case khodame,mikhastam be khatere inke file numbere dovom hichgah be daste man naresid bebinam kemishe hazineye post dhl ro be sefarat dad va onha nameharo makhsosan medical ro post dhl ya post ghabele track number konand albate man hanoz in procces ba vojode gozashte 180 roz az residane madarek be dameshgh nashodam,be har hal bad az khoda rahnamay haye shoma
    ba tashakore faravan
    mer30 az mohabatet

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 6:42 ب.ظ.

      جمال جان ظاهراً این بنده خدا وسواس داره. بخاطر اینکه خیالش راحت بشه. بهش بگو که کلّ فرم‌ها را دوباره با اطلاعات جدید پر کنه و با یک نامه ارسال کنه. نتیجه یکی‌ میشه.
      اگر با همان فایل نامبر اولت میتونی‌ کار کنی‌ ، ولش کن تا خودشان خبرت کنند. دمشق زمانی‌ که مدیکال آماده بشه بهتان ایمیل میزنه ، اون موقع میشه از دی اچ ال بخواهی که برات بگیره و بیاره ، بله عملی‌ هست.
      خوش باشی‌

      • jamal said,

        ژانویه 24, 2010 در 6:29 ق.ظ.

        salam
        amir jan kheili mamnon az rahnamayt
        mer30

      • امیر said,

        ژانویه 24, 2010 در 7:53 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم جمال جان
        خوش باشی‌

  33. حوری said,

    مارس 25, 2010 در 8:36 ب.ظ.

    سلام. من مدارکم رو واسه سوریه ارسال کردم اما الان که وارد سایت می شم واسه چک کردن وضعیتم دیگه فایل نامبر اولو قبول نمی کنه؟چرا اینجوری شده؟ نگرانم یه خورده. در ضمن هنوز فایل نامبر دوم من نیومده!

    • امیر said,

      مارس 25, 2010 در 11:19 ب.ظ.

      حوری جان اصلا جای نگرانی نداره. در یک مقطعی این اتفاق می‌افته و به احتمال زیاد فایل نامبر شما در راه هست. از هفته دیگه یا هفته بعدش درست میشه.
      خوش باشی‌

  34. حوری said,

    مارس 26, 2010 در 8:42 ق.ظ.

    سلام.مرسی که جواب دادین. راستی از زمانی که مدارکو می فرستیم سوریه چقدر طول می کشه فایل نامبر دوم صادر بشه؟ در ضمن اگر خدای نکرده مدارک ناقصی داشته باشه یا قابل قبول افسر نباشه و لازم باشه واسه تاییدشون چیزی بفرستیم فایل نامبر دوم صادر نمی شه تا اونارو کامل کنیم؟ یه خورده نگرانم….مدارکو کامل فرستادم اما باز هم نگرانم

    • امیر said,

      مارس 26, 2010 در 5:38 ب.ظ.

      حوری جان ۲ هفته تا ۳ ماه پس از دریافت مدارک توسط سفارت ، فایل نامبر صادر میشود و بستگی به افیسر دارد. تحت هر شرایطی ، چه نقص مدارک وجود داشته باشد و چه خدائی نکرده پرونده را بخواهند ریجکت کنند ، فایل نامبر صادر خواهد شد. بیشتر صبور باش.
      خوش باشی‌

  35. حوری said,

    مارس 27, 2010 در 11:06 ق.ظ.

    سلام. من حدود 22 روز قبل مدارکو فرستادم سوریه. به نظر شما چقدر طول می کشه برسه اونجا چون هنوز فایل نامبرم نیومده و با فایل نامبر قبلی هم خطا میده اصلا اجازه ورود بهم نمی ده؟ در ضمن مدرک زبان من 5 اردیبهشت 1 سالش تموم میشه اگه تا اون زمان فایل نامبر دومم نیاد ممکنه بهم بگن دوباره مدرک زبان ارائه کنم و مجبور شم دوباره امتحان بدم؟ یا از همون زمانی حساب می کنن که مدارک بهشون رسیده؟ منتظر پاسخ شما هستم…

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 2:44 ب.ظ.

      حوری جان مگر مدارکت را با چه پستی فرستادی؟ خودت باید بهتر بدونی که کی‌ رسیده. باید حدود یک ماه بعد از رسیدن مدارک منتظر فایل نامبر دوم باشی‌.
      در سایت cic دقیقا اشاره شده که آیلتس شما باید حداقل یک سال از زمان رسیدن با سفارت اعتبار داشته باشه و ظاهراً شما به این مساله توجه نکردی. احتمال داره که دوباره از شما آیلتس را بخواهند.
      خوش باشی‌

  36. حوری said,

    مارس 28, 2010 در 4:10 ق.ظ.

    سلام مرسی از راهنمایی تون. منم اینو میدونستم اما زمانی که فرستادم حدود 10 ماه از امتحان زبانم گذشته بود با پست دی اچ ال هم فرستادم البته وکیلم این کارو کرد از کانادا واسه همین نمی دونم چقدر طول می کشه؟؟ ما از اینجا که مدارکو واسه اون تو کانادا می فرستیم 3 روز طول می کشه از اونجا به سوزیه رو نمی دونم……منظور شما از تاریخ رسیدن مردک زبان از زمانی که به سفارت مدارک میرسه یا از زمانی که فایل نامبر صادر میشه؟ چون مدارکم رو 5 مارس فرستادم الان 28 مارس هستش و مطمئنا رسیده… باز هم به نظرتون باید امتحان زبان بدم؟

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 6:28 ب.ظ.

      حوری جان بین ۳ تا ۵ روز طول میکشه که یک بسته را دی اچ ال تحویل دهد ، مقصد و مبدأ تفاوتی‌ نمیکند. ملاک رسیدن مدارک به سفارت هست نه فایل نامبر. اگر زمانی‌ که مدارک شما را دریافت کردند ، مدرک شما یکسال اعتبار داشته باشد ، نیازی به امتحان مجدد نیست.
      خوش باشی‌

  37. حوری said,

    مارس 29, 2010 در 5:31 ب.ظ.

    سلام. به نظر شما بعد از فایل نامبر دوم چقدر طول می کشه که از حالت PENDINGخارج بشیم و مصاحبه یا مدیکال بیاد؟

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 5:48 ب.ظ.

      حوری جان شما تا زمانی‌ که ویزا نگرفتید ، در حالت پندینگ هستید!!! اما اگر منظورت وضعیت پرونده ات هست که الان Received By Visa Office می‌باشد ، دوستانی هستند که ۸ ماه هست در این حالت هستند. دقیقا نمیشه پیش بینی‌ کرد ، باید صبور بود و امیدوارم که این زمان‌ها کاهش پیدا کنه.
      خوش باشی‌

  38. سپيده said,

    ژوئیه 13, 2010 در 6:52 ق.ظ.

    سلام

    اولين مرحله اي كه ميشه caips استفاده كرد كدام مرحله است مثلا من كه هنوز فايل نامبراولم نيومده

    مي تونم درخواست كنم الان 78 روز از زمان ارسال ميگذره حتي پول هم نقد نشده نمي دونم
    چه خبره توسايت ويزا كانادا تا 21 اپريل پول نقد شده من 26 اپريل هستم ولي نمي دانم

    چقدر مي شه بهش اطمينان كرد

    • امیر said,

      ژوئیه 13, 2010 در 9:54 ق.ظ.

      سپیده جان اصلا شما نمیتونید استفاده کنید و به درد شما نمیخوره. باید مدارک خود را به سفارت ارسال کرده باشید و چند وقتی گذشته باشه تا مفید باشه.
      زیاد سعی نکن که شرایط بقیه را با خود مقایسه کنی چون اغلب نتیجه درستی نمیشه گرفت. یک چند وقت دیگه صبر کن اگر احتمالا باز هم جوابی نگرفتی ، یک ایمیل به من بزن تا شماره تلفنی بهت بدم ، شاید اینجوری نتیجه بگیری. انشاءالله که همین روزها میاد.
      خوش باشی

  39. shida said,

    ژوئیه 28, 2010 در 5:25 ق.ظ.

    salam amir khan 20 roz melbourne maro talabide bod vaghean tajrobe khoby bod har roz ham az ketabkhone victoria matakhosh bashy
    lebeto mikhondam valy nemishod coment bezaram ala az forodgahe abozaby daram coment mizaram .

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 11:18 ق.ظ.

      خب انشاءالله که خوش گذشته و خود قسمت ما هم بکنه.
      خوش باشی

  40. مصطفی said,

    آگوست 21, 2010 در 3:00 ق.ظ.

    آقا امیر سلام،
    من مدارکم از ویزا آفیس اولیه ام، ظرف 15 روز از ارسال مدارک، به دمشق ارسال شد که بلافاصله و همزمان با صدور فایل نامبر دوم در دمشقٍ وضعیتم رو در سیستم In Process نشون میده. یعنی این تنها چیزی هستش که در سیستم هست (و نه Received by Visa Office).
    1) این به نظرتون خوبه یا نه؟
    الان 3.5 ماه از اون موقع (دریافت فایل نامبر دوم و وضعیت این پراسس) میگذره. 2) به نظرتون ارزش داره که برای CAIPS درخواست بدم؟
    3) و اینکه آیا میدونید که این سایت هم معتبر هستش یا خیر؟ (چون هزینش ارزونتره): http://www.lawpoint.ca/index.php/Online-CAIPS-request.html
    ممنونم پیشاپیش.

    • امیر said,

      آگوست 21, 2010 در 10:43 ق.ظ.

      ۱- مصطفی جان این چیز خاصی را نشان نمیده و طبیعی هست.
      ۲- نه هنوز زوده و چیز زیادی دستگیر شما نخواهد شد.
      ۳- من با این سایت آشنایی ندارم و نمیتونم نظر قطعی بدهم.
      خوش باشی

      • مصطفی said,

        آگوست 22, 2010 در 9:49 ق.ظ.

        ممنون از پاسخت دوست گرامی.

      • امیر said,

        آگوست 22, 2010 در 10:15 ق.ظ.

        خواهش میکنم مصطفی جان
        خوش باشی

  41. maryam said,

    آگوست 21, 2010 در 10:35 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    من این پست تازه دیدم.نمیدونم چرا قبلا ندیده بودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خیلی عالی بود.بسیار بسیار ممنون
    راستی امیر جان میدونی که من مالزی هستم و مدارک رو باید به سفارت مالزی تحویل بدم.من برای عدم سوئ پیشینه از سفارت ایران اقدام کردم تقریبادو ماه دیگه جوابش از ایران میاد.همه مدارکم اماده س.به نظر شما برم مدارکم رو با رسید عدم سوئ پیشینه به سفارت بدم وبهشون ماجرا رو بگم.یا منتظر بمونم؟؟؟؟؟؟؟البته زمانی که برگه از ایران می رسه هنوز 120 روزم تمام نشده.ولی من میگم برم زودتر تحویل بدم شاید بررسی پرونده شورع بشه یا اگه نقصی دارم زودتر بهم بگن تا 120 روز تمام نشده بتونم تهیه کنم.نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
    راستی اگه بعد پرونده رو سروقت تحویل بدیم ولی نقص پرونده داشته باشیم وریجکت میشه پرونده یا ایتکه میل می زنن و مدارک را میخوان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ببخشید زیاد شد.ممنونممممم

    • امیر said,

      آگوست 21, 2010 در 12:02 ب.ظ.

      نه مریم جان ، صبر کن و مدارک کامل را تحویل بده.
      بخاطر نقص پرونده هیچ زمانی ریجکت نمیکنند.
      خوش باشی

    • مصطفی said,

      سپتامبر 1, 2010 در 4:08 ق.ظ.

      سلام،
      من هم مثل شما ساکن مالزی هستم و عدم سوء پیشینه رو از طریق سفارت درخواست دادم. خواستم راهنمایی کنم که اگر آشنایی در ایران دارید، اطلاعات نامه سفارت به وزارت خارجه و … رو بگیرید و آشناتون حتما حضوری پیگیر کارتون بشند چون اینطوری پروسه به مراتب سریعتر میشه و ضمنا از اتلاف وقت یا خدای نکرده اشتباهات احتمالی خودداری میشه. من همین کار رو کردم و تونستم ظرف 1.5 تا 2 ماه جواب بگیرم. فکر میکنم اگر به امید سفارت باشید، امکان داره حتی 3-4 ماهی معطل بشید. در هر صورت براتون آرزوی موفقیت دارم.

  42. maryam said,

    آگوست 21, 2010 در 1:31 ب.ظ.

    با سلام
    ممنونم از راهنمایی تون امیر جان
    موفق و سربلند باشید

    • امیر said,

      آگوست 21, 2010 در 1:45 ب.ظ.

      خواهش میکنم مریم جان
      خوش باشی

  43. نیلو said,

    آگوست 31, 2010 در 1:23 ب.ظ.

    سلام. من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم و خیلی خیلی ممنونم که اینقدر با خوصله به دوستان کمک می کنید.
    من هم یک سوالی دارم. می خواستم بپرسم که آیا فقط یک افسر برای هر پرونده وجود دارد. یا مثلا یک پرونده توسط چند افسر بررسی می شود. بخصوص در دمشق. سپاسگزارم

    • امیر said,

      آگوست 31, 2010 در 2:05 ب.ظ.

      بله نیلوفر جان آفیسر پرونده هر شخص ، یکنفر هست.
      خوش باشی

  44. نیلو said,

    آگوست 31, 2010 در 3:35 ب.ظ.

    متشکرم.امیدوارم که موفق باشین. باز هم بهتون سر می زنم

    • امیر said,

      آگوست 31, 2010 در 4:48 ب.ظ.

      خواهش میکنم. لطف میکنید.
      خوش باشی

  45. نیلو said,

    آگوست 31, 2010 در 3:46 ب.ظ.

    دوباره سلام و سپاس. یک سوال دیگر هم دارم. اگر کسی یک شرکت ایرانی آشنا در کانادا داشته باشد و بتواند از آنها job offer بگیرد ولی صرفا از طریق مکاتبات ایمیلی و البته این job offer به تایید Human Resources and Social Development Canada (HRSDC), نرسیده باشد و برای پر کردن امتیاز هم نباشد. منظورم این است که فقط این مکاتبات ایمیلی را برای دمشق بفرستد و به آنها بگوید که من یک پیشنهاد کار دارم . به نظرتان فایده ای در تسریع روال کار دارد؟

    • امیر said,

      آگوست 31, 2010 در 4:50 ب.ظ.

      نه نیلوفر جان هیچ تاثیری ندارد. اگر درخواست شغل رسمی باشد ، تاثیر دارد.
      خوش باشی

  46. نیلو said,

    آگوست 31, 2010 در 6:37 ب.ظ.

    ممنونم از راهنمایی شما دوست عزیز

    • امیر said,

      آگوست 31, 2010 در 9:01 ب.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان
      خوش باشی

  47. نیلو said,

    سپتامبر 1, 2010 در 4:47 ق.ظ.

    سلام. من باز هم مزاحم شدم اینقدر اطلاعات شما خوبه که آدم مستقیم میاد همینجا. من این قضیه CAIPS را به یکی از دوستانم پیشنهاد دادم. سوالی که دارم این است که آیا در سایت اصلی مهاجرت در جایی به این موضوع اشاره شده است؟ چون اگر در سایت رسمی نباشد و در سایت های متفرقه باشد اطلاعات افراد دیگر از امنیت بالایی برخوردار نیست.
    همچنین در مورد passport request تقاضا دارم که کمی توضیح دهید . یعنی بعد از مدیکال باید پاسپورت را با پست فرستاد دمشق یا خود شخص می تواند دستی پاسپورت را ببرد و البته کدام راه سریع تر است؟
    ممنونم از شما دوست خوب.

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 10:46 ق.ظ.

      ببین نیلو جان این سایت کاملا رسمی هست و اطلاعات افراد در آن محفوظ میماند و مستقیما با سازمان مهاجرت مستقر در اتاوا کار میکند.
      هم میتونی با پست بفرستی و هم میتونی حضوری تحویل دهی. البته که حضوری سریع تر هست.
      خوش باشی

  48. نیلو said,

    سپتامبر 1, 2010 در 1:22 ب.ظ.

    ممنونم از راهنمایی شما دوست گرامی. موفق باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 2:44 ب.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان.
      خوش باشی

  49. jamal said,

    ژانویه 10, 2011 در 2:25 ق.ظ.

    salam
    akhairam man raje be caips chizi ra diadam ke dost saram nazare shoma ro bedonam
    bejaye pardakhte 40 dolar mishe bevasile kasi dar canada 5$ pardakht kard man linkesho mozaram age mishe ye negah bendazid va bad matlabo ba baghye share konid
    lotfan dar morede inke kojasho va kodom form ro bayad por kard ham yek nazary bedid ba tashakore faravan

    http://www.cic.gc.ca/english/department/atip/requests-atip.asp

    • امیر said,

      ژانویه 10, 2011 در 8:58 ق.ظ.

      درسته جمال جان ، اگر کسی باشه که از داخل خاک کانادا اقدام کند ، میتواند ۵ دلار پرداخت کند.
      اینهم فرمش هست:

      Click to access 350-57-eng.pdf

      خوش باشی

      • jamal said,

        ژانویه 10, 2011 در 11:10 ب.ظ.

        amir jan mazerat mikham dobare mozahem shodam
        aya in form bayad tavasote man por va emza beshe ya tavasote kasi ke dar canad hast va mikhad man dar forme imm5476E be on in ekhtyaro bedam? manzoram ineke alan dar in form moshakhasate ostan va code posti va name applicant ro khaste,aya bayad in form moshakhasate man bashe ya namayandam? va aya bayad form imm5476E ham por beshe ?chera ke dar inform man in ekhtyaro be in farde jadid midam
        kheili mamnonam

      • امیر said,

        ژانویه 10, 2011 در 11:23 ب.ظ.

        نه جمال جان اصلا نیازی نیست که این فرم نماینده را پر کنی.
        فقط همان فرم اصلی که درخواست کیپس هست را باید تکمیل کنی.
        خوش باشی

  50. سحر نیکا said,

    فوریه 6, 2011 در 9:39 ب.ظ.

    سلام امیر جان ممنون از اطلاعاتت ما برای skill worker اقدام کردیم و مصاحبه هم قبول شدیم 17/3/2010 مصاحبه رفتیم و 26/5/2010 هم فایل نامبر دوم ما اومده
    میخواستم بدونم ما میتونیم از Caips استفاده کنیم یا خیر
    راستش هنوز تو سایت وضعیت ما In Process هست و هیچ تغییری نکرده با وکیل هم تماس گرفتیم که بپرسیم در خصوص Caips گفت بهمون زنگ میزنه که نزد
    فکر می کنید تا رسیدن مدیکال ما چقدر باید صبرکنیم
    خیلی استرس دارم اگه میشه راهنمائی کنید.
    ممنون
    سحر

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 9:55 ب.ظ.

      سحر جان اینجور که من متوجه شدم شما از طریق کبک اقدام کردید و من زیاد با پروسه کبک آشنایی ندارم. ولی این پراسس خواهد ماند و تغییر نخواهد کرد تا زمان ویزا.
      خوش باشی

  51. سحر نیکا said,

    فوریه 6, 2011 در 9:41 ب.ظ.

    راستی مصاحبه ما دمشق بود و مصاحبه کننده ما آقای ادی السید بودند

  52. سحر نیکا said,

    فوریه 7, 2011 در 1:30 ق.ظ.

    ممنون از شما امیر عزیز
    پس به نظر شما من اصلا از Caips استفاده نکنم و منتظر باشم تا مدیکال صادر بشه یا اینکه با استفاده از caips معلوم میشه که مدیکال چه تاریخی صادر و ارسال میشه؟؟؟

    • امیر said,

      فوریه 7, 2011 در 8:45 ق.ظ.

      در کیپس ، تاریخ بعدی بررسی پرونده را نشان میدهند و دلیل بر صدور مدیکال نیست.
      خوش باشی

  53. سحر نیکا said,

    فوریه 8, 2011 در 2:11 ق.ظ.

    آقا امیر یک سوال دیگه
    برای هر بار استفاده از کیپس باید شارژ شویم یا اینکه همان 40 دلار اولیه برای اشتراک کفایت می کند؟؟؟

    • امیر said,

      فوریه 8, 2011 در 8:49 ق.ظ.

      این مبلغ فقط برای یک نوبت استفاده از کیپس میباشد.
      خوش باشی

  54. سحر نیکا said,

    فوریه 8, 2011 در 8:27 ب.ظ.

    ممنون از راهنمائی های مفیدتون

    • امیر said,

      فوریه 8, 2011 در 11:14 ب.ظ.

      خواهش میکنم سحر جان
      خوش باشی


بیان دیدگاه