مطالبی در جهت تکمیل پست قبل

نوشتن این پست کاملا ناخواسته ولی‌ در عین حال بسیار ضروری هست. دلیل آن هم این هست که در پست قبل مطالبی نوشتم که باعث نگرانی عده‌ای از دوستان شد و قول توضیح بیشتر را داده بودم و از طرفی‌ دوست عزیزی هم من را متهم به شایعه پراکنی کرده بود که علیرغم اینکه خدمت ایشان توضیح لازم را دادم ، لازم دانستم که کمی‌ مطلب را باز تر کنم ولی‌ قبل از آن یک مقدمه کوتاه.
مدتی‌ هست که از کانال‌های مختلف خبرهایی به گوشم میرسید و در چند جا هم مطالعه کرده بودم اما در این مدت هر چه گشتم نتونستم منبع موثقی برای آنچه خوانده بودم ، پیدا کنم. کم کم تصمیم گرفتم که اصلا این مساله را عنوان نکنم که ظاهراً همان شایعه بیش نبود. اما از هفته گذشته چیزهایی دیدم که در طول تاریخ اداره مهاجرت کانادا بی سابقه و حیرت انگیز بود ، نه تنها برای من بلکه برای تمام کسانی‌ که در این زمینه مطالعه دارند. لذا تصمیم گرفتم که خیلی‌ مختصر فقط گوشی را بدهم دست دوستان ، که دوست عزیزمان از من دلخور شده بود که چرا شایعه راه میندازی و بقیه را نگران میکنی‌؟؟!!! دوست عزیز ، نمیدانم با من و نوشته‌هایم چقدر آشنا هستید ، من نه اهل به به گفتن‌های الکی‌ هستم و نه آدمی‌ هستم که بخواهم دلخوشی بیخود به کسی‌ بدهم. یک آدمی‌ هستم کاملا واقع بین و هر آنچه که بدانم را برای دوستان اطلاع رسانی می‌کنم ، چه خوب و چه بد ، چه کسی‌ خوشش بیاد و چه کسی‌ ناراحت بشه. به هیچ عنوان قصد شایعه پراکنی و یا اسباب نگرانی بقیه را فراهم کردن ، ندارم و فقط هر آنچه هست واقعیت هست که شاید در بعضی‌ مواقع رضایت بخش نباشد !!!
در هر صورت این مقدمه کوتاه را گفتم که اصلا قصد نگران کردن کسی‌ را نداشتم و لازم هم نیست که کسی‌ نگران شود ، چون صحت و سقم آن اصلا مشخص نیست و مدرک معتبر ندارم ولی‌ چون مورد کاملا غیر عادی دیدم گفتم که عنوان کنم و تجزیه و تحلیلش با خودتان.
حالا آن مواردی که در طول تاریخ اداره مهاجرت بی‌ سابقه بوده چی‌ هست که باعث شد من هم این دو پست را بنویسم؟
حدود ۲ هفته هست که برای تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت به کانادا درخواست حضور در مصاحبه آمده است که البته نکته تعجب برانگیز آن این هست که سفارت ، نتایج مدیکال تمامی‌ آنها را دریافت کرده و در مورد ۲ نفر هم درخواست ارسال پاسپورت را هم نموده است !!!!
البته هیچ کدام از دمشق نیست و دفاتر لندن ، بوفالو ، نیویورک ، برلین و وین این کار را کرده اند که البته احتمال اینکه بقیه دفاتر هم این کار را انجام دهند ، هست.
حالا اصل خبری که چند وقت پیش من شنیدم و این کار سفارتخانه ها را من به همان خبر مرتبط می‌دانم چیست؟
چند وقتی‌ هست که دولت کانادا شدیدا از طرف ۲ گروه صاحب نفوذ تحت فشار هست و میبایستی پاسخگو و جلب کننده نظر آنها باشد:
گروه اول شدیدا با قانون جدید دولت فدرال که قصد دارد متقاضیان مهاجرت را در ظرف ۶ ماه تا یکسال وارد کانادا کند ، مخالف هستند و ادعا میکنند که این سرعت زیاد باعث میشود که مدارک متقاضیان خوب بررسی‌ نشود و افرادی که واقعا صلاحیت ندارند وارد کانادا شوند و از طرفی‌ سوال میکنند که اگر اداره مهاجرت اینقدر توان دارد که در ظرف ۴ ماه پرونده یک نفر را بررسی‌ کند ، پس چرا متقاضیان زیادی هستند که ۵-۶ سال در نوبت هستند (که منطقی‌ هم هست) و در نهایت به این نتیجه میرسند که مدارک و فرم‌ها به درستی‌ بررسی‌ نمی‌شود.
گروه دوم هم که از طرفداران جذب مهاجر در پریود زمانی‌ ۶-۱۲ ماه هستند نیز دولت کانادا را شدیدا تحت فشار قرار داده اند که نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند و برای خیلی‌‌ها این زمان سپری شده است.
دولت کانادا شدیدا در تلاش هست که نظر هر دو گروه را جلب کند و بر اساس اطلاعاتی‌ که دریافت کردم ، از فردا ، اول مارچ پروسه بررسی‌ پرونده‌ها با شدت و سرعت مجددا پیگیری خواهد شد اما اینبار خیلی‌ دقیقتر بررسی‌ مدارک به عمل خواهد آمد و حتی پرونده کسانی‌ که در حال حاضر پاسپورت‌های خود را هم برای ویزا ارسال کرده اند ، خیلی‌ سریع و با دقت مرور گردد.
این کلّ خبری بود که من داشتم ، راست و دروغش گردن نقل کننده اولی‌ !!! از لحاظ اخلاقی‌ وظیفه داشتم که شما را هم در جریان بگذارم ، ممکن هم هست «شایعه» باشه که در هر صورت دانستنش بهتر از ندانستنش هست.
پس ، با فرض اینکه مدارک با دقت بیشتری بررسی‌ خواهد شد ، سعی‌ کنید از ارسال مدارکی که شک برانگیز هست خودداری کنید و یا تمام جوانب را بسنجید که ممکن هست از راه‌های مختلف برای اخذ صحت آن ، تلاش شود. حتی ممکن هست مثل سفارت استرالیا ، حضوراً به محل کار یا صادر کننده آن مدرک مراجعه کنند.
امیدوارم که سرعت بررسی مدارک مشابه یک سال پیش گردد که در آنصورت تکلیف خیلی‌‌ها تا ۱-۲ ماه آینده مشخص خواهد شد.

خوش باشید

50 دیدگاه

  1. متين said,

    مارس 1, 2010 در 5:40 ق.ظ.

    سلام

    فكر كنم من بد نوشتم يا مقصودمو درست نرسوندم. من شما رو متهم نكردم كه شايعه پراكني مي كنيد منظورم اين بود كه اينجور خبرا كه به گوشمون مي رسه شايعه هست و انتقال اون بدون هيچ گونه مرجع مشخصي شايعه پراكندن محسوب ميشه. بازم اگه باعث رنجش شدم معذرت مي خوام
    موفق باشيد

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 10:01 ق.ظ.

      نه دوست عزیز ، فرمایش شما همانند اسمتان کاملا متین هست. اما من آدمی‌ نیستم که دنبال پراکندن شایعه باشم و از طرفی‌ در هر دو پست چندین بار تاکید کردم که منبع موثق این خبر نداره اما صلاح دونستم که با توجه به شواهد موجود ، اطلاع رسانی کنم و اگر هم شایعه باشه فکر می‌کنم دانستنش خالی‌ از لطف نباشه.
      باز هم ممنون.
      خوش باشی‌

  2. مژده said,

    مارس 1, 2010 در 7:21 ق.ظ.

    عجب !!!!! بازم ممنون كه خبر به اين مهمي به گوشمون رسوندي…. البته اگه بهش فكر كنيم مي بينيم منطقي هم هست و اگر اينطور نباشه قوانين بهم مي خوره و هر كسي مي توونه مدرك مورد نيازو به هر ترتيبي تهيه كنه… فعلاً كه منتظريم امير جان و اين انتظار خيلي زياد روي روند و تصميم گيري حتي روزمره‌ي زندگيمون تاثير گذاشته …پرونده ي ما كه يك سالو تقريباً گذرونده تا ببينيم خدا چي مي خواد … شاد باشي و باز هم از تذكرت ممنون

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      ممنونم مژده جان. اگر این خبر در حد شایعه باشه ولی‌ منطقی‌ بنظر میرسه. انشاالله که به زودی خبر‌های خوبی‌ دریافت کنی‌. آیسا کوچولو را از طرف من ببوس.
      خوش باشی‌

  3. payam said,

    مارس 1, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز،
    به نظره شما این سخت گیری ها برای افرادی که CSQ کبک را دریافت کردن و حالا منتظره بک گراند چک هستند هم ممکنه انجام بشه یا خیر؟
    چون ما ها را استان کبک انتخاب کرده و فدرال فقط وظیفه انجام بک گروند چک را دارد. این طور نیست؟
    ممنون

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 10:06 ق.ظ.

      دوست عزیز من به قوانین کبک اصلا آشنا نیستم ولی‌ این خبر مربوط به اداره مهاجرت هست. حالا شامل حال شما میشود یا خیر ، نمیدانم.
      خوش باشی‌

  4. reza1100 said,

    مارس 1, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    بنظر من اینکه شما گوشیو دست دوستان میدی که آقا حواستون باشه و حتی میگی که منبعی اونو تائید نکرده ، حتی اگه باعث استرس هم بشه ، این استرس لازمه. اگه نگی و یکنفر بدون هیچگونه تحقیقی یکسری از موارد رو ننویسه یا اضافی بنویسه خیلی بدتره.
    به هر حال تو پرونده هر کسی ممکنه با تمام صداقت یکسری موارد عنوان نشه یا کم و زیاد بشه. اون هم نه با نیت بد بلکه با نیت اینکه نکنه آفیسر مثلا شک کنه. مثلا من برای خانمم عضویتش رو در انجمن دانشجویان انگلستانشو ننوشتم چون فردا ممکنه دردسر بشه. اما باید قبل از ننوشتنم با خودم و خانمم این حساب رو بکنیم که اگه در دمشق یه سئوال در این رابطه کردن دو نوع جواب نگیم که به کل پروندمون شک کنن و بقول یکی از دوستان هر چیزیو اگه توش کنکاش کنی میتونی از داخلش بالاخره یک مورد رو گیر بدی و ردش کنی.
    البته امیدوارم تو دمشق در این حد سخت گیری نکنن و بگذارن ملت اگه استحقاق دارن زودتر تعیین تکلیف بشن.
    من یکبار یکی از دوستان که با مستند سازی پروندش جلو رفته بود و الان به پاس ریکوئست هم رسیده در اون فروم مطرح کردم که البته اون موقع اینپراسس شده بود. مهرداد عزیز یک نکته ای رو بهم گوشزد کرد که این مسائل رو علنی نکن که به پرونده ایرانیها مشکوک بشن یعین ایرانیهارو بعنوان افراد مشکوک بشناسن. ممکنه 10 درصد مستند سازی کنن اما 90 درصد دیگه قربانی بشن. بنظرم تذکر بجایی بود و میبینیم که خوشبختانه به مدارک ایرانیها زیاد مشکوک نیستند و من از یکی از بچه ها که مصاحبه خورده بود و قبول شده بود بهم گفت که آفیسره میگفت کلا ایرانیها که به کانادا میرون از موفق ترین افراد بودن و مدارکشون مثل هندیها و پاکستانیها مشکل خاصی نداشته تا بحال.
    خوش باشید.

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 10:43 ق.ظ.

      کاملا درسته رضا جان من هم تمام قصدم این بود که بگم آقا دور و اطرافتان چه خبر هست. چون اکثرا فقط ویزا افیس دمشق را نگاه میکنند اما من همه جا را کنترل می‌کنم تا ببینم در بقیه آفیس‌ها چه می‌گذرد.
      اما رضا جان میدونی اگر از یک ایرانی‌ بخواهند که مدرک بیاره که ۴ سال رئیس جمهور آمریکا بوده ، به راحتی‌ میتونه این کار را بکنه !!!!!!
      هماهنگ بودن در مورد محتویات پرونده خیلی‌ مهم هست. انشاالله که موفق خواهید شد.
      خوش باشی‌

  5. مهرداد said,

    مارس 1, 2010 در 1:14 ب.ظ.

    امير جان سلام

    كار بسيار بسيار پسنديده‌اي كردي اما وقتي اين خبر را خواندم انگار آب سردي بود كه روي من ريختند!!! نه براي اينكه مداركم مشكل داشته باشد براي اينكه حالا اين آخر كاري و الان كه فقط منتظر پاسپورت ريكوئست هستم و همه برنامه‌هام را براي ارديبهشت تنظيم كرد‌ه‌ام حتي تصميم دارم از شركت جدا شوم!! حالا باز هم انتظار باز هم وقفه؟؟؟ خيلي خوب شد اين خبر را دادي اما من خيلي به هم ريختم اصلا حوصله و توان اين انتظار و استرس مضاعف را ندارم. اميدوارم اين داستان براي دمشق پيش نيايد!!

    موفق باشي

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 3:04 ب.ظ.

      میدونم مهرداد جان که این مرحله بسیار مرحله استرس زایی هست اما امیدوارم که در چند روز آینده با گرفتن پاسپورت ریکوست این استرس پایان پذیرد.
      خوش باشی‌

  6. saeid said,

    مارس 1, 2010 در 1:57 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امروز مدارک ما به خاطر ننوشتن یک N/A ناقابل جلوی other countries with resident status که از دستمون در رفته بود بر گشت خورد. حالا برای ارسال مجدد آن با اجازه چند سوال داشتم.
    1- bank draft برگشتی قابل استفاده هست یا نه؟
    2- در فرم generic قسمت level of education برای فوق دیپلم همسرم کدام گزینه رو باید انتخاب کرد؟
    3- کدوم یک از فرمها تغییر کرده؟
    4 – در فرم schedule 1 قسمت 10 پیش دانشگاهی رو با چه عنوانی بنویسیم و این 1 سال پیش دانشگاهی رو باید به سه ساله دبیرستان اضافه کنیم؟
    ببخشید که زیاد شد، با تشکر فراوان از شما دوست عزیز

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 3:09 ب.ظ.

      بله سعید جان متاسفانه با تکمیل نکردن کامل فرم‌ها ، برگشت خواهد خورد.
      جواب سوال ۱: اگر تاریخ آن از ۳ ماه بیشتر نگذشته ، ایرادی ندارد.
      جواب سوال ۳: کلیه فرم‌ها را مجددا از سایت دانلود کنید و فرم‌های جدید را ارسال کنید.
      جواب سوال ۲ و ۴: توصیه می‌کنم که از شخصی‌ که مدارک شما را ترجمه میکنه سوال کنید که کدام واژه را انتخاب میکنه به عنوان ترجمه تا با اصل مدارک مغایرتی نداشته باشه. پیش دانشگاهی را جدا بنویسید.
      خوش باشی‌

  7. لاله said,

    مارس 1, 2010 در 4:26 ب.ظ.

    سلام، من اولین باره که اینجا کامنت میذارم. اما همیشه مطالبی رو که زحمت میکشید و در اختیار دوستان میذارید دنبال کردم. کاملا مقصود شما رو از نوشتن پستها و اطلاع رسانیتون درک میکنم و بهتون خسته نباشید میگم. البته طبیعی هم هست دوستانی که در صف مهاجرت هستند با شنیدن هر مطلبی یا اشاره ای دچار استرس بشن و نگران بشن. مطمئنن خود ما هم این دوران پر از استرس رو گذروندیم و با شنیدن هر خبری دچار استرس میشدیم. اما خوب دوستان اگه دقت کرده باشند در انتهای کلیه نامه هایی که از سفارت میاد(به غیر از خود ویزا) این جمله نوشته شده که : به هیچ عنوان این نامه به معنی صدور یا تضمین صدور ویزا نمیباشد. با این جمله در واقع سفارت این هشدار رو به همه متقاضیان مهاجرت میده که تا لحظه صدور ویزا هر تغییری ممکنه در پرونده متقاضی رخ بده(حتی اگه احتمالش یک در هزار باشه). اینکه ما از این اتفاقات و هشدار ها مطلع باشیم خیلی هم خوبه البته به شرطی که حتی اگه شفاها هم میشنویم مثل شما تحقیق کنیم و دلایلش رو اگه کتبا و مستند هم پیدا نکردیم حداقل نمونه هایی برای مقایسه داشته باشیم.
    باز هم ممنونم به خاطر زحمتی که میکشید و خسته نباشید.

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:16 ب.ظ.

      ممنونم لاله جان از کامنت بجا و زیبات. من هم خیلی‌ دست دست کردم که این مطلب را ننویسم تا باعث استرس دوستان نشود اما زمانی‌ که شواهد را دیدم ، دیگه نتونستم.
      کاملا صحیح است ، تا زمان صدور ویزا باید هر احتمالی‌ را داد.
      خوش باشی‌

  8. دوستدار ونکوور said,

    مارس 1, 2010 در 6:51 ب.ظ.

    با سلام
    امیر عزیز ما همه مدارکمونو برای دفتر مشاورمون تو تورنتو فرستادیم تا بفرستن برای دمشق. ولی الان با ما تماس گرفتن که نامه تمکن مالی چون به اسم منه و اقدام کننده اصلی همسرمه باید ترانسفرش کنم به اسم ایشون و نامه ترانسفر رو بفرستم!!!!
    دارم از ناراحتی می میرم. انگار دوست دارن کار آدم هی به تاخیر بیفته.
    آخه کانادایی ها اینقدر بی عقل هستن که بین من و همسرم فرق بذارن؟
    آخه این که باید پوآن مثبت همسر بیچاره من باشه که پولاشو تو حساب من داره! نمی دونم بانک تا چه حد همکاری کنه ولی خواستم بپرسم واقعا این کار نیازه و یا گیر الکی داده!
    ممنون امیرجان

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:22 ب.ظ.

      اصلا جای نگرانی نداره دوست عزیز.
      ولی‌ درست هست ، پول باید در حساب همسرتان باشد نه شما. و یا بخشی از آن در حساب شما باشد نه همه اش. ولی‌ این کار را هم نکنید که گرفتار خواهید شد. چون بعد از آن نقص مدرک میزنند و از شما خواهند پرسید‌ که این پول از کجا آمده است؟
      به اعتقاد من در این شرایط ، بهترین و عملی‌‌ترین کار این هست که شما حسابتان را مشترک کنید. بعد از آن از بانک بخواهید که گواهی موجودی و گردش بدهد به شما و فقط اسم همسرتان را در آن بنویسد. این کار عملی‌ هست و کاملا قانونی‌ و فقط کمی‌ همکاری بانک را می‌خواهد.
      خوش باشی‌

  9. مارس 1, 2010 در 7:28 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    از اطلاع رسانی خوبت ممنونم.من هم این مطلب را در سایتی خوندم و در وبلاگ خودم گذاشتم تا دوستان در جریان قرار بگیرند.به نظر من اگر شایعه هم اسمش را بگذارند مهم نیست چرا که یک تلنگر کوچک هم این خبر داده باشه کافیه.امیدوارم پروسه کاری من هم که با قانون قدیم هستم سرعت بگیره.
    باز هم مرسی

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:25 ب.ظ.

      بله شهرام جان به اعتقاد من دانستنش خیلی‌ بهتر از ندانستن آن هست.
      اصل این کارها برای این هست که پرونده شماها را هم سرعت ببخشند که انشاالله همینطور خواهد شد.
      خوش باشی‌

  10. jamal said,

    مارس 1, 2010 در 8:37 ب.ظ.

    salam,amir jan
    dobare ye soal dashatam,man va hamsaram copy rangy faghat az pas gereftym va barabare ba asl nakardym,albate yeki az dostanam ham in kar ro kard va alan visasho gerefte ,mikhastam bebinam alan kare khasi bayad kard?
    baz ham azat be khatre zahmathayi ke mikeshi mamnonam
    mer30

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:28 ب.ظ.

      جمال جان در چک لیست مدارک نوشته که اگر کپی‌ مدرک را میفرستید ، حتما برابر با اصل باشه. الان هم که شده گیر بازار ، پس به اعتقاد من آتو دست افیسر ندهید. پاسپورت‌ها را به دارالترجمه بده و بگو برابر با اصل کنه ، خودش بلده چکار کنه.
      خوش باشی‌

  11. باران said,

    مارس 1, 2010 در 9:59 ب.ظ.

    امیرعزیز من در روزنامه خوندم که با وزیر مهاجرت مصاحبه کرده اند و بخاطر اینکه مدارک تقلبی کار درست کرده اند برای همین وزیر مهاجرت از آفیسرها خواسته که مو را از ماست بکشند بیرون !! هند و چین از این جمله بودند که همین باعث شد کمی سخت بگیرند !!! بخدا منم نگران هستم دوست دارم همه کارشون درست بشه و بیاین!! به میل خودت پابلیش کن ! ولی جواب منو بده !!!

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:32 ب.ظ.

      خوب شاهد هم از غیب رسید. دیگه احتیاج به مدرک هم نیست.
      ممنونم باران جان. من هم خدا شاهد هست دوست دارم کار همه بدون هیچ مشکلی‌ و خیلی‌ سریع انجام بشه ولی‌ باید احتمال همه چیز را داد.
      اتفاقا شخصی‌ که بعد از پاسپورت ریکوست به مصاحبه دعوتش کرده اند و ۷ مارچ مصاحبه داره ، هندی هست !!!
      خوش باشی‌

  12. يك دوست said,

    مارس 2, 2010 در 5:41 ق.ظ.

    امير جان ممنون از اين خبر
    يه سوال دارم
    من مدت 4سال و چند ماه در يك آموزشگاه تدريس كردم ولي بيمه نشدم چون اون موقع دانشجو بودم
    ممكنه كه الان كه دارن مو رو از ماست ميكشن از من سابقه بيمه بخوان ؟
    اون وقت من بايد چه كار كنم ؟
    ضمناً اگه تمام وقت اونجا كار كرده باشم از نظر اونا شك برانگيز هست ؟
    خيلي ممنون ميشم اگه منو از اين نگراني دربياري

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 8:48 ق.ظ.

      دوست عزیز بگذار من این مطلب را برای چندمین بار اینجا بگم که اداره مهاجرت کانادا هیچ نیازی به سابقه بیمه شما ندارد و از طرفی‌ داشتن سابقه بیمه ، هیچ دلیلی‌ بر شاغل بودن نیست (بر عکس خیلی‌‌ها که این تصور را دارند).
      شما اگر در زمان دانشجویی شاغل بودید و تمام وقت هم کار کردید ، باز هم نیمه وقت برای شما محاسبه خواهند کرد. نگران بیمه اصلا نباش.
      خوش باشی‌

  13. هدیه said,

    مارس 2, 2010 در 6:10 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    مرسی از تذکر به جا و اطلاع رسانی هاتون.
    مثل اینکه در ورشو (گوش شیطون کر) دارند یه کارهایی میکنند. خیلی از دوستانی که مدارکشون رو در دمشق آپدیت کرده بودند ولی به ورشو منتقل شده بود، طی یکی دو روز گذشته پاسپورتهاشون رو با ویزای صادر شده دریافت کردند. (بدون مصاحبه)
    ولی هنوز بقیه کسانی که مثل خود من در ورشو آپدیت کردند منتظر مدیکال هستند. چند نفر هم که درخواست Caips کردند در جوابشون گفتند که در مرحله سکیئوریتی چک هستید و باید منتظر جواب آن باشیم تا مدیکال ارسال کنند.
    یعنی این طوری بگم اوایل سال 2004 تمام شده و به اواخر سال 2004 نزدیک شده اند. امیدوارم زودتر این سال 2004 تمام شود. من که نوامبر 2004 هستم و هنوز در انتظار دریافت مدیکال.

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 8:52 ق.ظ.

      بله هدیه جان من علیرغم تصور خیلی‌‌ها که فکر میکردند ، پرونده‌ها را به ورشو فرستاده اند تا رد کنند !!!! اصلا به این مساله اعتقاد نداشتم. انشاالله که به همین زودی‌ها مدیکال شما هم ارسال خواهد شد. دمشق خیلی‌ عقب هست ، دفاتر دیگه دارند پرونده سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ را بررسی‌ میکنند ، برای همین هم از ورشو که خلوت تر بود کمک خواستند.
      خوش باشی‌

  14. هستی said,

    مارس 2, 2010 در 6:47 ق.ظ.

    امیر جان ممنون از اطلاع رسانیت، این مساله چه همه گیر و واقعی باشه و چه نباشه لااقل باعث میشه کسانی که الان در حال جمع آوری مدارک هستن و مدارک درستی منطبق با ادعاهاشون تو فرمهای اولیه ندارن بیشتر دقت کنن و تصمیم بهتری بگیرن، برای کسانی هم که مدارکشون رو فرستادن که دیگه کاری نمیشه کرد جز اینکه امیدوارم باشن که به خیر می گذره،
    امیر جان ما مدارکی که فرستادیم همه قابل استعلام گرفتنه و مشکلی نداره، فقط می خواستم نظرت رو بدونم که با توجه به اینکه گواهی کاری من رو همسرم امضا کرده ممکنه براشون شک برانگیز باشه با توجه به اینکه من متقاضی اصلی هم نیستم و در ضمن گواهی کاری همسرم رو هم معاون یکی از وزرا امضا کرده و توش سمت شغلیش قید شده و کاملا معتبره باز هم ممکنه براشون جای شک داشته باشه و اعتماد نکنن و به خاطر همچین چیزی ازمون مصاحبه بخوان یا در همچین مواردی فقط استعلام می گیرن؟

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 8:56 ق.ظ.

      انشاالله که برای همه به خیر و خوشی‌ خواهد گذشت.
      چون متقاضی اصلی‌ نیستی‌ ، زیاد حساسیتی روی تو ندارند ، همسرت هم اگر گواهی کارش را شخص وزیر هم امضا میکرد باز هم مشکلی‌ نبود. پس هیچ جای نگرانی نداره و انشاالله که خیلی‌ سریع کارت انجام میشه.
      خوش باشی‌

  15. Ali from Bangkok said,

    مارس 2, 2010 در 6:56 ق.ظ.

    Salaam Amir,

    What you have mentioned about calling on people for an interview after medical and PPR is absolutely correct. I also read in a couple of forums. I believe the interview is in line with a mere reassuring process so that the prevent unwanted people from entering Canada. Keep on writing. Cheers

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 8:59 ق.ظ.

      ممنونم علی‌ جان. البته در خیلی‌ از مورد مصاحبه برای شفاف سازی هست و باید در آن زمان افیسر را متقاعد کرد. انشاالله که کار همه بدون مصاحبه پیش خواهد رفت.
      خوش باشی‌

  16. مارس 2, 2010 در 7:00 ق.ظ.

    سلام امير جان ممنون از اطلاعع رساني هايي كه مي كنين . با اين مواردي كه گفتيد كار ما يككم سخت مي شه بايد دقت بيشتري بكنيم اما اميدوارم مشكلي پيش نياد.

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 9:01 ق.ظ.

      بله سارا جان یک مقدار بیشتر حساسیت روی مدارکی که ارسال می‌کنید بخرج دهید و خود را بگذارید جای افیسری که قرار هست مدارک شما را بررسی‌ کنه. با دقت انجام دهید مطمئن باش که هیچ مشکلی‌ پیش نخواهد آمد.
      خوش باشی‌

  17. مارس 2, 2010 در 7:48 ق.ظ.

    دعوت به مصاحبه چون در روند رسيدگي به پرونده ها تاخير ايجاد مي كنه..اين موضوع پس از مدتي دوباره به حالت عادي برمي گرده. علت اون هم اينه كه دولت كانادا همين جوريشم به خاطر تاخيرها از سوي عده اي تحت فشاره. يه پرسش هم پيش مياد: آيا اين «مو رو از ماست كشيدن ها و دعوت به مصاحبه ها» در پرونده هاي سيستم قديم كه 5 يا 6 سال طول مي كشه هم تاثير داره يا اين كه اون پرونده ها به خاطر طولاني شدنشون سرعت مي گيره؟

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      دوست عزیز یکی‌ از دلایلی که پرونده متقاضیان سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ را به ورشو ارسال کردند این بود که تکلیف این افراد معلوم شود و تمام تلاش‌ها داره صورت میگیره که به پرونده‌های قدیمی‌‌ها هم سرعت داده شود. من به این مساله خیلی‌ خوش بین هستم.
      خوش باشی‌

  18. مهرداد said,

    مارس 2, 2010 در 8:41 ق.ظ.

    سلام امير عزيز

    آقا يك سوال ديگر اگر امكان دارد مي‌توانيد بگوييد هر كدام از اين دوستان كه براي مصاحبه در هر مرحله دعوت شده‌اند اهل كدام كشور مي‌باشند و هر كدام در چه مرحله‌اي براي مصاحبه دعوت شده‌اند؟

    موفق باشي

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 9:14 ق.ظ.

      معلومه نگران شدی مهرداد جان. نگران نباش باید کمی‌ بیشتر صبور باشی‌. بگذار یک چیز بگم که من یک ایرانی‌ میشناسم که طبق قانون جدید اقدام کرده و الان ۷ ماه هست که منتظر پاسپورت ریکوست هست. نمی‌خوام بترسونمت ولی‌ آماده همه چیز باید باشی‌. انشاالله که به زودی پاسپورت ریکوست تو میاد.
      اون افراد هم همگی‌ هندی هستند و ۲ نفرشان بعد از پاسپورت ریکوست و بقیه بعد از مدیکال دعوت شده اند.البته یک بنگلادشی هم هست.
      راستی‌ وقتی‌ وضعیت پرونده ات را چک میکنی‌ ، و لینک این پراسس را کلیک میکنی این خط اضافه شده: Medical results have been received ؟
      خوش باشی‌

      • مهرداد said,

        مارس 2, 2010 در 10:32 ق.ظ.

        نگران كه خيلي شده‌ام امير جان براي تاخير براي انتظار براي دوباره فكرهاي بيخودي و …
        اما در مورد چك كردن وضعيت هنوز وضعيت من InProcess است و هيچ تغييري هم پيش نيامده است.

        موفق باشي

      • امیر said,

        مارس 2, 2010 در 10:58 ق.ظ.

        مهرداد جان نگران نباش ، من یقین دارم که همه چیز خیلی‌ خوب پیش خواهد رفت و فکر بد هم به خود راه نده.
        وضعیت این پراسس هست وقتی‌ کلیک کنی‌ باید اون خط به آخر نوشته هایت اضافه شده باشه. یک کنترلی بکن.تا زمانی‌ که ویزا بر روی پاسپورتت چسبانده نشود ، همچنان این پراسس خواهی‌ ماند.
        خوش باشی‌

  19. ونوس said,

    مارس 2, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    +خصوصي
    ……………………………………………………………………………………………………………….. .
    راستي خيلي از وقتها كه كامنت ها رو باز مي كنم كامنت ها بطور كامل ديده نميشه اين مشكل منه يا مدل ورد پرسه؟

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 9:18 ق.ظ.

      میشه گفت که هم مشکل شماست و هم وردپرس چون بقیه این مشکل را ندارند و وردپرس هم با فارسی خیلی‌ میونه خوبی‌ نداره !!!
      اون مورد هم ، باید اسم خود شخصی‌ که میگیره باشه و فقط شما پشتش را باید بنویسید.
      خوش باشی‌

  20. دوستدار ونکوور said,

    مارس 2, 2010 در 10:17 ق.ظ.

    ممنون دوست عزیز
    صبح رفتیم بانک و مشکل حل شد. راستی جدیدا بانکها حساب مشترک آنهم برای سرمایه گذاری درازمدت که مال من اونطور بود نمیدن. اونها فقط یه تغییر نام دادن بدون تغییر شماره و …
    بعدش رفتیم واحد ارزی که تو این مدت حسابی رئیسش باهامون دوست شده بود.
    ایشون گفتن فردا بریم تا به ما یه نامه مدت زمن طولانی تر از 6 ماه که در واقع اون مدت به اسم من بوده ، به اسم همسرم بده.

    در واقع تغییر نام فردا تو سیتم اعمال میشه و قاعدتا مبلغ به اسم همسرم شروعش از فرداست ولی برای دردسر نیوفتادن موردمون ایشون دارن لطف می کنن و این نامه رو بهمون می دن.

    به هر حال مطرح کردن این مورد شاید برای بقیه دوستان هم مفید بوده باشه.
    موفق باشید

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 10:27 ق.ظ.

      خوب خدا را شکر. من اطلاع نداشتم که حساب شما بلند مدت هست.
      پس مشکل حل شد و انشاالله که دیگه مورد دیگری نداشته باشید. اما ترانسفر کردن پول باعث گرفتاریتان میشد که خدا را شکر حل شد.
      خوش باشی‌

  21. پژمان said,

    مارس 2, 2010 در 10:50 ق.ظ.

    سلام آقا امیر.
    یه مدتی سفر بودم و به اینترنت دسترسی نداشتم و نشد سر بهتون بزنم.

    از خوندن پستهای جدیدتون هم خوشحال شدم هم ناراحت.
    خوشحال به خاطر اینکه بلاخره یه نسیمی وزید.
    و ناراحت به خاطر اینکه قوانین وقتی سفت تر میشه دلهره ها بیشتر میشه.

    در کل اطلاعات فوق العاده ای بود.

    ممنون.

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 11:00 ق.ظ.

      بله پژمان جان متاسفانه خیلی‌‌ها نگران شده اند. ولی‌ صادقانه دعا می‌کنم که کار عزیزان هموطن خیلی‌ سریع و بدون مشکل پیش رود.
      خوش باشی‌

  22. saeid said,

    مارس 2, 2010 در 1:23 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    باز هم مزاحم همیشگی، یه سوال داشتم آیا فرستادن مدرک فنی و حرفه ای تاثیری در پرونده داره ، و اینکه در مدرک فنی و حرفه ای فقط اشاره شده 420 ساعت، چطور میشه این مورد رو در فرمها وارد کرد ،در حالی که در فرمهامدت سال و تاریخ شروع و پایان دوره رو خواستند.
    یک دنیا ممنون از پاسختون

    شاد باشید

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 3:17 ب.ظ.

      بله سعید جان تاثیر مثبت داره. هر نوع مدرکی‌ که دارید ارسال کنید.
      ببینم مگه سال ورود یا پایان آن مشخص نیست؟ اگر هم هیچ گونه تاریخی‌ نداره ، تاریخی‌ که خودتان می‌دانید که آن دوره را گذرانده اید بنویسید.
      خوش باشی‌

  23. solmaz said,

    مارس 2, 2010 در 6:25 ب.ظ.

    salam amir khan va khaste nabashi, mamnun az in hame hese nodusti va ehsase masuliyat,mesle hamishe ghabele setayesh. rasti man tu poste eshghe donya natunestam comment bezaram.ama jash 2ruzi hers khordam.ghasd dashtam hala ke avali nabudam akhari besham ama bazam nashod;-)
    Ma ke boridim az entezar.15 march name approvalam 1sale mishe. Rasti amir khan rize nomerate hamsaram ro natunestim tu madarek befrestim ama vasamun naghse madarek nazadan, momkene alan gir bedan? Man main applicant hastam. Ye soale dige ,man 3shanbeha sito chek konam?
    Shodo salamat bashi

    • امیر said,

      مارس 2, 2010 در 8:38 ب.ظ.

      ممنونم سولماز جان از لطفت.
      میدونم ، خیلی‌‌ها هستند که یکسالشان داره تمام میشه و هنوز بلاتکلیف هستند و امیدوارم که به زودی خبر‌های خوبی‌ دریافت کنند.
      من حضور ذهن ندارم که الان در چه مرحله هستید اما امکان دارد که از شما ریز نمرات همسرتان را بخواهند اگر مدیکال را ندادید.
      سایت هم اغلب دوشنبه‌ها آپدیت میشه و به ندرت سه شنبه ها.
      خوش باشی‌

  24. الهام said,

    آوریل 7, 2010 در 9:23 ق.ظ.

    سلام بر شما . ممنون از راهنمایی هاتون . نگران حرف های الکی نباشید . مهم اینه که خیلی ها وقتی وب شما رو باز میکنند ( مثلا خودم)مطمئن هستم که از یه دلسوز مشاوره میگیرم و می خوانم . موفق باشید

    • امیر said,

      آوریل 7, 2010 در 9:29 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت الهام جان. آرزوی موفقیت شما را هم دارم.
      خوش باشی‌


بیان دیدگاه